Relaties Relaties

Relaties

Annoniem

Annoniem

01-08-2019 om 05:33

Familie wil breken

Hoe gaan jullie hier mee om?

Ik heb een zoontje van 6 mnd bij de geboorte waren we uit elkaar. Hij heeft er niet veel naar ze zoon omgekeken in het begin nu hebben wij hier de laatse weken veel en goed over gepraat en zijn we tot de conclusie gekomen dat we nog heel veel van elkaar houden.

Alleen nu volgende probleem als ik weer een relatie aan gaat met de vader van mijn kind dan is bij mijn familie alle deuren gesloten voor mij. Maar ik hou ook heel veel van mij familie maar ook wil ik hun niet mijn geluk laten ontnemen bij de breuk zijn er wel dingen gezegd en gedaan door alle partije ik ben van mening dat die volledig een wissel werking is van alle kanten.

Maar wat mij meest pijnlijke is is dat mijn familie met mij breekt als ik door ga met mijn ex.

Ik vin echt wel prima dat ze hem niet mogen maar om nou te zeggen dat alle deuren van mij en hun kleinkind dicht zijn vin ik totaal niet reëel. Je kan toch niet iemand verbieden om van iemand te houden?

Ik vin moeilijk en ben radeloos

Guera

Guera

01-08-2019 om 10:33

Misschien

Gaat het wat snel
En waarom vertel je alles aan je familie?
Ik zou eerst maar eens heel langzaam weer gaan daten en je ex weer opnieuw leren kennen en kijken hoe het gaat met je kindje etc voordat je besluit weer vol er samen voor te gaan.
Dat hele traject van langzaam opbouwen zou ik h helemaal niet vertellen. Gaat hun niks aan. Daarna zie je wel verder.
Een paar weken goed praten is echt geen basis na zo'n breuk . Geen woorden maar daden. Kijk nou eerst eens hoe je ex met kind verder gaat etc

Marga

Marga

01-08-2019 om 10:43

waarom?

Waarom mogen ze hem niet? Wat is er gebeurd?

niet zo duidelijk

Ik kan uit je bericht niet goed opmaken wat er is gebeurd en waarom je familie wil breken als je weer met hem verder gaat, behalve dat de vader van jullie kind niet veel naar zijn zoon heeft omgekeken.

Nee, je kunt niet iemand verbieden om van iemand te houden. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen, die al genoeg drama hebben zien gebeuren in de relatie van een familielid, afhaken als dat familielid ondanks alle drama besluit toch weer verder te gaan met die partner.

Rode krullenbol

Rode krullenbol

01-08-2019 om 11:23

Bemiddelaar?

Bij zulke heftige conflicten kan een bemiddelaar misschien goede diensten verrichten door de communicatie in goede banen te leiden. Wat dacht je van een familielid dat wat verder van de situatie afstaat en beide partijen redelijk goed kent?

Rode krullenbol

Annoniem

Annoniem

01-08-2019 om 11:24

Aanvulling

De rede dat ze het weten is door dat ik in klein dorp woon en iedereen elkaar ken en me ouders een straat achter mij wonen.

Nou in verleden zijn er wat worden gevallen over en weer van alle kante en door dat toen ik zwanger was een huis gekocht heb waar nog veel aan moest gebeuren waar hij maar ook mijn familie in geholpen heeft. En na ruzie tussen hem en mij is contact even helemaal stil geweest.
Nu als ik met mijn familie over hem praat is het als ik met hem veder ga dan kom ik niet meer bij hun binnen. En dat doet mij pijn want veder val ik mijn familie er niet mee lastig en respecteer ik dat hun hem niet toe laten. Maar om mij dan de deur te weizen vin ik niet reëel. Hij heeft geeft zelf ook toe foute gemaakt te hebben. Ik heb foute gemaakt.

En daar hebben we van geleerd en dat is dus iets wat we niet meer willen. Maar mijn familie vind hem door wat er gebeurt is schijnheilig leugenaar en hij zou me gebruiken.
Ik vin gewoon zo vervelend en naar.

lastig om een beeld te krijgen

"Er zijn fouten gemaakt."
"Er zijn wat woorden gevallen."
"Ruzie"
"Verder val ik mijn familie er niet mee lastig"

Het is zo vaag allemaal.

Het ligt er aan wat voor fouten. En wat is "woorden gevallen"? Ruzie om niks? Of heeft hij jou en/of je familie op een manier behandeld die echt niet normaal is? Eenmalig of regelmatig? Ik krijg ondanks de vaagheid van je bericht toch sterk het idee dat het niet om een eenmalig verschil van mening gaat, maar dat er verschillende malen grenzen zijn overschreden door met name je partner, want je hebt wel begrip dat je familie hem niet meer wil zien.

Hoe dan ook, echt gezellig klinkt het allemaal niet.

Marga

Marga

01-08-2019 om 12:55

Kan het zijn dat je familie je probeert te beschermen van wederom een relatie aangaan met een 'bad boy'?
Of zijn zij zelf kinderachtige mensen die hun gelijk willen halen?

Annoniem

Annoniem

01-08-2019 om 13:07

Aanvulling

Mijn moeder heeft altijd de pil al op mij gehad. Ik kan in haar ogen niks goed doen. Met werk als ik wat anders wil of zeg te solliciteren dan is het dat kan je niet. Nooit positieve zin. Ook met ex vriendjes is er nog nooit 1 geweest die aan m8jn moeders beeld goed voor mij is. Dit is namelijk niet de 1e keer dat ze mij van wegen een vriendje mij verban.

En mij vriend is daar dus een keer tegen in gegaan en heeft het opgenomen voor mij en dat werd niet in goede aard ontvangen. Toen is het juist heel slecht gegaan tot zelf dat we uit elkaar zijn gegaan. Toen zijn er worden van mij familie kant gekomen als dat hij lui is onbeschoft en schelde. En van z8jn kant is er gezegd dat me vader slape zak is een mee loper en geen eigen mening heeft. En schelden.

Toen zijn we definitief uit elkaar gegaan. En heeft hij me nog geholpen in huis. Maar kregen weer ruzie over kleine dingen wat voledig opgeblazen werd door ons beide en is die daar ook mee gestopt. Mij familie heeft ook nog mee geholpen in mijn huis maar hun vonden dat dat de taak was van m8jn ex.

Bemiddelen heeft geen zin me moeder wenst geen tegen spraak. Die zeg ook gewoon je moet ontzag hebben voor mij

Moeders wil is wet?

Als het verder helemaal geen "slechte man" is en jullie zijn gelukkig samen heeft je moeder jullie relatie maar te accepteren. En jammer van al die ruzie en dat schelden in de familie, niet echt een mooi voorbeeld voor jullie kindje. Telt eigenlijk voor iedereen in je familie, leren tot 10 te tellen en dan pas je mening geven is een eenvoudig hulpmiddel daarbij.

Wat Guera zegt zou ik je ook aanraden. Eerst maar eens kijken hoe het tussen jullie samen gaat, de familie hoeft niet van elke stap op de hoogte te zijn.

Tja...

Lastige exen en moeders...

Ik zou alle schepen, inclusief exen, achter me verbranden en zelf een leven gaan opbouwen, zonder mensen om me heen die elkaar over mijn rug heen in de haren vliegen.

Of durf je dat niet? Ben je op één of andere manier nog afhankelijk van exen en familie?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2019 om 23:10

Voor jezelf kiezen

Wat heb je ervoor over? Wie wil je opofferen? De familie of je ex-ex? In beide gevallen offer je ook jezelf op, dus dan kun je het beste kiezen voor de minst pijnlijke keus voor jezelf.

Moeder

Is je moeder je enige familielid?
Woon jij nu nog in het huis dat opgeknapt is?
Kan het zijn dat je zelf door de verhalen rond de scheiding bij de familie een naar beeld van je ex hebt opgehangen? Wat kun je doen om dat weer te veranderen?
Wat hebben je ex en jij gedaan om te voorkomen dat je in dezelfde valkuilen trapt?
'Maar mijn familie vind hem door wat er gebeurt is schijnheilig leugenaar en hij zou me gebruiken.' Is er enige grond voor dit beeld bij je familie?
Is het wellicht een idee om het huis te verkopen, een deel van de opbrengst aan de familie te geven voor hun werk en zelf met je ex ergens anders te gaan wonen, al dan niet gehuurd?
Tsjor

V@@s

V@@s

02-08-2019 om 09:02

soms vraag ik me af waar je realiteitszin is Tsjor

Familiebanden repareer je niet met geld.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2019 om 09:05

V@@S

Soms wilde ik dat je hier kon liken.

Andere manier

Nee, dat snap ik. Maar als je een andere manier weet om waardering uit te drukken voor de inspanning van de familie voor het opknappen van een huis ten behoeve van de alleenstaande moeder. Mijn inschatting is dat dat voor een deel (wellicht een klein deel) ook onderdeel uitmaakt van de ergernis in de familie.
Het huis verkopen en de opbrengst van het opgeknapte huis in eigen zak (en die van ex) steken, dat lijkt mij de verhoudingen eerder nog meer onder druk zetten.
Wellicht een misverstand: ik zou het huis neit verkopen om de familie geld te geven, maar eerst de beslissing nemen om uit het dorp weg te gaan en elders te gaan wonen. Dat gaat eraan vooraf. Als je die beslissing niet neemt zou ik gewoon in het huis blijven wonen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.