Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Torenstra

Torenstra

18-03-2024 om 09:10

Feestdagen en 3 families


Oei, ik zou het voor de 'schoonfamilie' en voor de zoon van je vriend zeker waardevol vinden om tijd met elkaar door te brengen. Zeker voor zoon meer dan met jouw familie als ik eerlijk ben.


Torenstra schreef op 18-03-2024 om 16:34:

[..]

Wat fijn. Ik herken heel erg wat je zegt in de schoonfamilie van mijn vriend. Zij geven ook aan erg blij met mij of ons te zijn. Het neemt het gemis van zijn eerste vrouw niet weg, maar ze zeiden heel mooi dat wij voor hun nu helemaal bij elkaar horen.
En haar plek neem ik inderdaad niet in, dat is ook iets wat je niet wil, wat überhaupt niet kan. Ik merk dat ik zelf ook uniek wil zijn en dat is natuurlijk ook gewoon zo.
Bij mijn vriend in huis, waar ik nu bij in woon, staat ook een foto van zijn eerste vrouw. En dat vind ik niet meer dan logisch, helemaal voor zijn zoon. Zo ontstaan ook de gesprekjes over zijn moeder die heel waardevol zijn. Soms even lastig en dubbel, maar vooral heel mooi dat hij blijkbaar ook de vrijheid voelt om over zijn moeder te praten.



In mijn geval was het mijn moeder die jong stierf.  Ik was  een tiener, dus niet zo jong als de zoon van jouw vriend. Een van de eerste dingen die mijn oma tegen mijn vader (haar schoonzoon) zei, dat hij veel te jong was om alleen te blijven. Natuurlijk was het  slikken toen mijn vader  4 jaar later hertrouwde. Maar in de loop der jaren heeft zijn tweede vrouw haar eigen plaats in de familie verworven.  Ze kwam mee naar verjaardagen en raakte zelfs  bevriend met mijn moeders jongste zus. Toen mijn oma overleed stond ze ook op de kaart. En inmiddels is ze  al weer jarenlang echt de oma van mijn kinderen. 

Bij mijn schoonouders was het ook traditie om  elk jaar eieren te zoeken , na de paasbrunch waarin de kinderen elkaar op zaten te jutten wie het meeste eieren kon eten. Mijn schoonmoeder had dan ook voor alle 10 kleinkinderen een fleurig zakje genaaid om ze in te stoppen. Ik zou liegen als ik zei dat ik ieder jaar stond te trappelen, maar voor de kinderen is het een hele dierbare jeugdherinnering. En de onderlinge band tussen de neven en nichten is heel hecht nu ze allemaal volwassen zijn.

Het klinkt of je heel welkom bent TO, en je praat lief over je stiefzoon..ik gun het je dat je die onzekerheid snel achter je kunt laten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.