Relaties Relaties

Relaties

Gevoelens voor een vriend en hij voorheen ook voor mij

Hoi allemaal. Ik heb al heel lang gewoon een vriend we kennen elkaar al van jongs af aan. Hij heeft mij een keer met valentijn de liefde verklaard maar ik was er toen niet aan toe en zag verder niks in hem. We zijn al een aantal keer samen op stap geweest maar altijd gewoon als vrienden. Nu jaren later heb ik toch een beetje gevoelens voor hem gekregen. We zien elkaar niet meer zo vaak maar ik denk er wel aan om het met hem te proberen als hij nog wil een relatie. Na het overlijden van mijn moeder in 2012 heb ik een muurtje om me heen gebouwd. Maar langzaam aan ben ik wel toe aan een relatie. Ben 34 jaar dus mag ook wel eens. Zouden jullie zeggen ga er voor of niet? Ik heb eigenlijk niks te verliezen. En hoe kan ik het aanpakken? Gelijk eerlijk zijn of eerst keer samen weer op stap gaan ofzo? Hoor graag van jullie.

Als jullie beiden vrij zijn staat niemand jullie in de weg. Maar waarschijnlijk is het verstandig eerst met elkaar af te spreken voordat je je gevoelens uitspreekt. 

Cinn29

Cinn29

10-04-2023 om 20:15 Topicstarter

poezekat heb je helemaal gelijk in subtiel aanpakken haha

Hoezo, niets te verliezen ? Jouw vriendschap staat op het spel; wanneer de relatie eindigt/mislukt, is het heel moeilijk - zoniet onmogelijk - om terug naar vriendschap over te gaan.

William schreef op 12-04-2023 om 11:22:

Hoezo, niets te verliezen ? Jouw vriendschap staat op het spel; wanneer de relatie eindigt/mislukt, is het heel moeilijk - zoniet onmogelijk - om terug naar vriendschap over te gaan.

Daarom ook niet gelijk over gevoelens beginnen. Stel dat hij niet meer hetzelfde voelt als destijds dan zal dat vast merkbaar zijn tijdens een avond uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.