Relaties Relaties

Relaties

Goede Datingsites?

Ik ben nu reeds 2 jaar alleenstaand en ben van plan om mij in te schrijven bij een datingsite. Heeft er iemand goede ervaring een van dergelijke websites? Er is immers zoveel aanbod. Pepper en Lexa komen over het algemeen goed naar voren (http://www.datingmondo.com/top-5-datingsites/), maar ik wil graag ook wat persoonlijke ervaringen horen van hier op het forum. Van een vriendin hoorde ik ook iets over Alleenstaande Mamas, iemand daar wel eens een leuke date gevonden? Ik hoor graag!

Tijgeroog

Tijgeroog

22-03-2014 om 18:00

Kleine, specifieke sites

Wat ik om me heen zie is dat mensen het meeste succes hebben bij de wat kleinere, specifiekere sites. Dus de hardrockdatingsites, en de datingsites voor mensen met een moestuin en...

Anoniem (deze keer even)

Anoniem (deze keer even)

22-03-2014 om 18:16

Alweer 4 jaar bij elkaar

En getrouwd, ontmoet op Relatieplanet.nl (RP)

Lynna

Lynna

22-03-2014 om 20:23

E-matching

Ik woon nu samen met iemand die ik via E-matching heb leren kennen. Maar ook met Relatieplanet heb ik goede ervaringen. De contacten die ik daar opdeed waren over het algemeen serieus en eerlijk. Misschien wel mazzel daarmee gehad

Leuk hoor dat je wilt gaat daten, ik vond het een enorm spannende en leuke tijd!! Ik leerde mezelf op een andere manier kennen en mijn omgeving leerde mij ook anders kennen

Evenie

Evenie

23-03-2014 om 15:26

Gratis vs betaald

Ik heb destijds beide varianten geprobeerd; zowel de gratis als de betaalde sites. Mijn ervaring was dat het aantal 'liegers en bedriegers' op beide soorten sites even groot was. Het blijft gewoon opletten.
Wat ik leuk vond zijn sites die een chatbox-funktie aanbieden. Met dat chatten heb ik menig leuke avond alleen op de bank doorgebracht.. en uiteindelijk mijn huidige man leren kennen. Waar ik waarschijnlijk niet op gevallen was als ik alleen op zijn profiel was afgegaan.

Evenie

Evenie

23-03-2014 om 15:30

Aanvulling

Wat ik vergat; je kunt het natuurlijk ook over een andere boeg gooien en een contacten-site proberen. Niet specifiek gericht op dating, dus. Van een collega hoorde ik iets over 'Ouder Alleen'. Die organiseren onder meer gezamenlijke uitjes. Zij vond het een ontspannen manier om andere mensen (en dus ook mannen) te leren kennen.

Vallie

Vallie

13-05-2014 om 04:05

Van website en nu samen

Ik heb ook online dating geprobeerd en mag zeggen dat het toch een leuke ervaring was, wat ik niet had vewacht trouwens. Het waren eerst online chatten en daarna echt daten.

En nu zijn we al 2 jaar samen, dus ik zou zeggen proberen maar.

Eigen ervaring

Online daten is best de moeite waard, alleen is het vinden van een goeie site vrij moeilijk.
Ik zit er nu aangesloten bij een waar ik vrij tevreden mee bent. Nu alleen nog tussen de reacties doorzoeken met wie ik wat kan.

Even volhouden. Je komt er zeker doorheen.

Het kan verkeren

De man die ik via een gratis en niet-serieuze datingsite trof, is hier al 9,5 jaar de man des huizes.

Ik zeg

e-matching! Niet alleen heb ik er mijn lieve vriend op gevonden, maar is een van de weinige sites die je niet via allerlei algorythmes probeert te koppelen. Als je eenmal een profiel heb aangemaakt kun je rondneuzen en op een paar criteria zoeken.
Sini

Schoondochter

Schoondochter

10-01-2016 om 17:26

Het moet meezitten

Ja wat is goed, het moet meezitten denk ik.
Vaak hoor je klachten over lexa, maar mijn schoonmoeder was 76 toen ze daar haar vriend tegen kwam.
Ze zijn nu al ruim 6 jaar samen heel gelukkig.
We hadden haar wel gewaarschuwd kritisch te zijn, en nooit de eerste keer thuis af te spreken,
Maar ondanks dat ze eerst een paar missers had, waren dat op zich ook geen verkeerde mannen.

Gisteren vroegen ze t ook

Ik heb goede ervaringen met Paiq via je computer of IntoMyLife via een app. En overal heb je mindere leuke mensen. Ben zelf allert en voorzichtig ! Ik heb op Paiq mijn vriend leren kennen.

Janneke

Janneke

16-02-2016 om 12:01

Tinder

Doodgewoon op de gratis app Tinder heb ik de man van mijn leven gevonden . Een vriend en vriendin van mij (los van elkaar ook) Andere sites ook geprobeerd, maar ik zat krap bij kas en vond dat te duur.
Twee leuke mannen gedate op Tinder, eerste was heel aardig en leuk maar gewoon mijn type niet, tweede was helemaal mijn droomman, dus ik heb hier goede ervaringen mee.
Mijn tip voor Tinder, zoek iemand niet te ver weg, chat een beetje en als je een klik voelt, gewoon even ergens samen een kopje koffie drinken, daardoor merkte ik direct dat ik man 1 niet zag zitten (kan niet uitleggen waarom, was gewoon een gevoel van 'nee, jij bent het niet ) bij man 2 ging ik met lood in mijn schoenen, hij was zo leuk met chatten...was bang dat het weer een misser was, maar hij was in het echt nog veel leuker.

E-matcher

E-matcher

28-03-2016 om 12:32

Daten

Daten is erg leerzaam voor jezelf. Dat in de eerste plaats. Ik zit bij E-matching. Ik ben erg voorzichtig met foto's. Dat betekent dat ik zelf mannen benader met mijn foto erbij (zonder foto benadert niemand je) Nadeel is dat ze zich kapot schrikken en meteen denken dat je een relatie wil ofzo, terwijl ik ook maar wat probeer natuurlijk. Je moet erg tussen de regels door lezen op al die profielen. En ik heb geleerd erg te letten op hoe iemand reageert (als ze al reageren en of jij dat aangenaam vindt. Dat is belangrijker dan foto of profieltekst. Soms zit er een aardig iemand tussen waar ik mee afspreek. Met één man heb ik twee keer afgesproken, uiteindelijk was ik degene die afhaakte. In real life heb je rustig de tijd om mensen te leren kennen en dat blijf ik ook zeker doen, gecombineerd met online daten. Soms hoor ik succesverhalen, ook hier, en dat motiveert mij wel. Ik kan alleen online daten als ik erg goed in mijn vel zit, ik ben anders te gevoelig voor negatieve reacties.
Zijn er meer ervaringen? Leuk om te horen!

Vera80

Vera80

05-09-2016 om 16:16

Datingsites

Ik begrijp je verhaal volkomen. Er zijn tig datingsites, maar welke is nu het best? Ik zou me zoals de rest ook zegt je vooral focussen op de bekendste datingsites zoals Parship, Lexa, Relatie en Pepper. Deze adverteren immers ook op tv. Wat in elk geval geen kwaad kan is reviews en ervaringen lezen op een vergelijkingssite zoals: (Link verwijderd door forumbeheer)

Mocht een datingsite niet bevallen dan kun je je zo weer uitschrijven. Een goed hulpmiddels is dan (Link verwijderd door forumbeheer)

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

06-09-2016 om 10:11

12 jaar

Ik kon een andere naam kiezen maar kies toch maar voor dezelfde naam die ik voor t eerst op OO heb gebruikt.

Zo gaat t ook op de datingssites. 1 persoon met verschillende profielen. Maar....ondertussen wel 12 jaar samen aan t latten dan.

Ik heb van te voren niet gevraagd op welke leeftijd zijn zoon t huis uit ging. Ondertussen is hij 32 en woont nog steeds thuis. We hadden een soort afspraak, als de kinderen uit huis zijn dan gaan we samenwonen.

Dus die TIP geef ik mee....anders wach je misschien ook twaalf jaar of langer...hahaha

Verder Let op het volgende
Afstand woonplaats
Iemand die om geld vraagt - altijd fout
Mannen die na serieus contact hun account blijven houden
Hoe serieus en snel/traag reageren ze op jouw berichtenfan hebben ze andere dames om te vergelijken)
Loverbabes
Mensen die snel willen trouwen omdat ze hoge schulden hebben
Je mag geen persoonlijke gegevens van ze , of ze Ijn vaag en afhoudend
Wees voorzichtig met foto's

Succes!!!

Brenda

Brenda

01-03-2017 om 15:16

Betaal niet per bericht

Betaal echt niet per bericht, dit is fake, dan wordt je alleen aan het lijntje gehouden door fake profielen.

E-matching

Daar heb ik mijn huidige vriend leren kennen. Ik was betalend lid en kon dus alle functies gebruiken. Ik vind het goede site, ik wil niet gematcht worden door een algorythm maar zelf kijken wie ik leuk vind.
Sini

E-matcher

E-matcher

27-07-2017 om 12:15

1,5 jaar verder

Ik lees hier mijn eigen reactie van maart 2016. Inmiddels heb ik alweer bijna een jaar geleden mijn vriend ontmoet via E-matching. Het was een enorme klapper. Wat ik toen schreef vind ik nog steeds: daten is alleen leuk als je goed in je vel zit, anders krijg je onherroepelijk terug wat je zelf uitstraalt. E-matching is lekker traag met berichten sturen en dan een paar dagen afwachten en dan nog eens kijken.....Daar moet je van houden. Ik hield er soms niet van. Je kunt wel zelf kijken zoals Sinilind zegt, geen gekoppel door allerlei digitale systemen. Uiteindelijk heb ik hem gevonden op de volgende criteria: zelfde leeftijd, beetje in de buurt wonend, kind van dezelfde leeftijd als het mijne en zelfde soort inkomen (en dat kan dan natuurlijk ook weer bij 50+match of Lexa ofzo ) De verschillen leken mij daarbij groot genoeg. Het werd iemand met eenzelfde soort leven, zelfde soort jeugdfoto's, zelfde soort vakanties, evenveel geld, bijna saai zou je zeggen, maar heerlijk vetrouwd en fijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.