Relaties Relaties

Relaties

Groeten bij weg gaan, kus geven?

Beste lezers,

ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken!
Als mijn partner weg gaat van huis krijgt onze dochter (van ons samen) en ik een kus. Mijn dochter uit een vorige relatie niet en zegt die gewoon gedag.. dit voelt voor mij zo rot steeds als dit gebeurd! Ze is nu op een leeftijd dat ze dat meekrijgt. Hij is al lang in haar leven dus dat is het niet, en ze heeft zelf geen contact met haar vader misschien dat het me daarom ook meer zeer doet. 
Bedankt voor jullie reactie alvast. 
Groetjes 

Heb je hem al eens gevraagd waarom hij dat onderscheid maakt? Weet hij dat jij het als pijnlijk ervaart?

Wilma28

Wilma28

03-03-2026 om 20:16 Topicstarter

Jonagold schreef op 03-03-2026 om 20:09:

Heb je hem al eens gevraagd waarom hij dat onderscheid maakt? Weet hij dat jij het als pijnlijk ervaart?

Nee ik heb dit nog niet gezegd maar wil dit wel zeggen. Maar twijfel aan mezelf of dit hoort omdat het niet zijn biologische dochter is.. bedankt voor je reactie! 

Ik vind zelf dat als ze beiden voltijds bij jullie wonen en zij hem (dus) ziet als haar vader, hij dit onderscheid niet zou moeten maken. Dus ik daar zeker over met hem in gesprek gaan. Maar ik zou dat gesprek open ingaan. "Goh, Piet, het valt me op dat je Marietje wel een zoen geeft als je weggaat maar Maaike niet. Ben je je daar zelf van bewust?" En dan een stilte laten vallen, zodat hij antwoord kan geven.
Open en nieuwsgierige vragen stellen. Daarin ontbreken de woorden 'nooit', 'altijd' en 'waarom'. 

Jonagold schreef op 03-03-2026 om 20:31:

Ben je je daar zelf van bewust?" En dan een stilte laten vallen, zodat hij antwoord kan geven.
Open en nieuwsgierige vragen stellen. 

Waarom geef je dan n gesloten vraag als voorbeeld? En waarom mag je geen waarom vragen, dat geeft toch juist n open vraag?

Maar ik zou idd wel vragen aan de echtgenoot: wat is de reden dat je dit doet?

Zou het kunnen zijn dat hij hier terughoudend in is, omdat het niet zijn biologische dochter is en hij bang is dat dit als grensoverschrijdend gedrag wordt gezien? Ik denk wel een dat door alle (terechte!) aandacht hiervoor, ook een normale, spontane kus, beladen kan worden. Voor zijn gevoel dan. 
Maar het enige waardoor je dit te weten komt is het te vragen.

Hoe oud was dochter toen hij in haar leven kwam. Ik kan me voorstellen dat als ze al een tiener was of zo, je dat niet doet, ook niet na zes jaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.