Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

10-05-2018 om 20:06

Heks van een schoonzus


Brink

Brink

11-05-2018 om 21:20

@Syboor

Dat is ook weer zo mijn broer is er zelf bij en als hij graag contact met mij wil behouden kan hij er best wat moeite voor doen.Zoals ik al eerder zei hij hoeft ook niet te kiezen.Hij is nu eenmaal met mijn schoonzus maar ik ben ook zijn zusje en het is geen kwestie van kiezen.Ik zie het allemaal wel.Ik heb er een goed gevoel bij om die kaart in de bus te gooien dus dat ga ik sowieso doen.En verder laat ik het rusten tot hun wat laten horen en anders maar niet.Ik heb geen zin in er zelf steeds achteraan lopen.

juf Ank

juf Ank

12-05-2018 om 13:41

hans

doe niet zo belachelijk voor iemand anders uit te maken zij wel of niet kan maken om hier te schrijven!

hans

hans

12-05-2018 om 17:56

Juf Ank

Ook jij kunt voor mij dus niet uitmaken wat ik hier schrijf.
Ik vind dat Kaaskopje de privacy schendt van iemand die hier niet mee schrijft maar voor een beetje goed verstaander herkenbaar is.
Dat vind ik niet kunnen en dat zal ik altijd hier aangeven.

meelezer

meelezer

12-05-2018 om 18:03

juf Ank

Het is soms wel verstandig om anoniem te schrijven, ook voor de privacy van anderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2018 om 19:06

Hans

Ken je mij ook van waar ik woon? Als dat zo is en je herkent daadwerkelijk over wie ik het heb, dan verzoek ik forumbeheer dit weg te halen.

Kaaskopje,

Het doet er toch niet toe of Hans je kent? Als een andere forummer jou wel kent en die vrouw ook, kan die forummer je vriendin op de hoogte brengen van jouw info over haar op een forum. Niet erg wenselijk en te voorkomen door zoals Hans aangeeft; niet over anderen te schrijven.

Lente

Lente

12-05-2018 om 21:59

Eens met Hans

Er zijn veel mensen op dit forum die weten in welke plaats jij woont.
Geen probleem.
Maar zodra je schrijft over iemand van de wandelgroep, met nog meer details, wordt het voor mensen uit jouw omgeving te makkelijk om te weten over wie jij het hebt. En dan schendt je de privacy van die persoon.
Je kunt dan beter schrijven over een vriendin of een ex-collega of een nichtje of tante.

Het heeft ook nadelen om zo’n bekende oo-er te zijn

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2018 om 22:14

Jongens...

Ik vroeg het aan Hans en was serieus bedoeld.

Hans... desnoods zo [email protected].

Lente

Lente

12-05-2018 om 22:37

Je mist het punt Kaaskopje

Natuurlijk was het serieus bedoeld voor jou.
Maar dat is het voor mij ook.
Het gaat er niet om of Hans jou kent of degene waarover je schrijft.
Het gaat erom dat andere mensen ( inclusief Hans) degene zouden kunnen herkennen.
En dat is niet wenselijk.
En ja, ik zou forumbeheer vragen om jouw tekst te verwijderen. Tenzij je die persoon vooraf geïnformeerd hebt over jouw input op dit forumover haar.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2018 om 23:03

Lente

Sorry, ik wil graag dat het hierbij blijft.

Boink

Boink

12-05-2018 om 23:56

Nouja Flanagan..( even kort offtopic)

Je verbaast me, dat geldt voor iedereen toch?

hans

hans

13-05-2018 om 00:55

Kaaskopje

Nee, ik ken je niet irl.
Maar ik snap ook niet zo goed waarom dat belangrijk is.
Je bent één van de bekendste forummers, het is naïef te denken dat van de meelezers hier niemand je kent irl, nu of morgen.

Vera

Vera

13-05-2018 om 01:07

Kaaskopje

Snap je nu het punt dat Hans, Lente en Flanagan maken en dat ook ik onderschrijf?

Je lijkt het nl. weg te wuiven, niet te begrijpen of niet serieus te nemen Ik ken jou ook niet, maar als ik jou wel zou kennen en die "wandelvriendin" is echt van het wandelen, dan is jouw verhaal erg herkenbaar.

Als het geen wandelvriendin is (en je die ook niet hebt), dan is het al minder herkenbaar.

Maar ik denk dat het wel verstandig is als bekende OO'er je ervan bewust te zijn dat als je over anderen schrijft, je mogelijk door herkenbaarheid, de privacy van anderen schendt. Kan bijv. ook je dochters of man betreffen.

Misschien vinden zij het niet erg, maar ik hoop dat je je daarvan bewust bent.

Verder lees ik jouw bijdragen altijd wel graag . Dus blijf vooral schrijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2018 om 01:15

Hans

Het ging mij er om dat als je de personen die ik voor mijn 'moraal van het verhaal' heb omschreven denkt te kennen, ik dat graag zou weten. Maar dat is niet zo begrijp ik.

Mocht iemand denken 'hé, dat gaat over mij', dan zal diegene zien dat ik het verhaal niet in negatieve zin heb gebruikt. Ik ben blij voor ze. Zo kan het dus ook.

hans

hans

13-05-2018 om 07:46

Niet aan jou

Kaaskopje, het is niet aan jou om te bepalen of en wanneer en op welke manier je privé informatie van anderen op internet kunt zetten.
Jij bent een open boek, dat is niet iedereen en iedereen wil dat graag voor zichzelf uitmaken.

Brink

Brink

13-05-2018 om 09:43

Kaart in de bus gegooid

Nou ik heb gister een kaart in de bus gegooid bij mn nichtje en ze belde me dezelfde ochtend al op dat ze de kaart heel mooi vond.Verder niks gehoord van broer of schoonzus dus laat ik het rusten.Vond al heel leuk dat mijn nichtje belde.

Mieke

Mieke

13-05-2018 om 10:48

Excuses

Ik denk dat je wel je excuses moet aanbieden aan je schoonzus. Je schoonzus mag zelf weten met wie ze op pad gaat. Jij hoort daar geen commentaar op te hebben. Ik kan mij zo goed voorstellen dat schoonzus je na je kritiek zo zat bent. Je let er namelijk op met wie ze op pad gaat en gaat daarna bij haar klagen dat je niet mee bent gevraagd. Ik zou dat ook niet op prijs stellen.

Je schoonzus is de vrouw van je broer en niet je vriendin. Zij heeft geen verplichtingen naar jou toe. Als zij je alleen op een verjaardag wil zien of bij een bezoekje dan kan dat. Jullie hoeven niet samen uitstapjes te maken.

Ik denk dat je schoonzus deze situatie nogal beklemmend vindt en daarom liever geen contact meer wil.

De enige manier om dit weer een beetje goed te krijgen is afstand nemen. Accepteren dat je schoonzus geen dingen met je wil ondernemen en aan je broer duidelijk maken dat jij fout zat en dat je je zeker niet wil opdringen maar wel graag contact wil houden.

Mijntje

Mijntje

13-05-2018 om 11:09

gebaar

Ik denk dat je broer en schoonzus al een gebaar hebben gemaakt naar jou toe, dat ze hun zesjarige hebben laten bellen om te bedanken.
Een zesjarige doet dit niet uit zichzelf
Maar dat lijkt me positief.

Brink

Inderdaad, heel leuk dat je nichtje belde. En een van de ouders zal haar daar zeker bij geholpen hebben, zoals Mijntje zegt: een kind van 6 doet dat niet uit zichzelf.
Focus je niet op wat er niet is (broer en schoonzus laten niets horen). Tel je zegeningen.

Tsjor

Boink, (ot)

De woorden ‘ geldt voor iedereen’, neem ik ter harte.
Binnenkort tijd voor een nickwissel.

De reactie aan kaaskopje was vanwege het ‘enigszins wegwuivende’ in haar antwoord.

Belletje.

Leuk dat je nichtje belde.

Ik had niet anders verwacht

Volgende stap

Je zegt dat je hebt geschreven: 'Alvast gefeliciteerd en een fijne verjaardag.Koop maar wat leuks van het geld.'
Ik struikel een beetje over het woordje 'alvast'. Dat betekent toch dat er iets op gaat volgen (nu alvast dit, daarna komt dat).
In je negatieve beleving zouden dat de sinterklaaskadootjes zijn die nog steeds bij jou staan. Grimmig. Wachten tot iemand kadootjes van een half jaar geleden komt ophalen.
In een positieve opvatting kan het zijn dat je nu een opening hebt om iets leuks met je nichtje te gaan doen, of eventueel samen met je broer, schoonzus en nichtje. dus je volgende berichtje kan zijn: ik wil jullie uitnodigen voor..... Daarna kan van alles komen. Iets wat jij leuk vindt, wat speciaal voor je nichtje is, waar je broer en schoonzus ook bij kunnen zijn. een picknick in een speeltuin kan al wonderen doen. Dan kun je ook meteen die verlate sinterklaaskadootjes afgeven (scheelt je voortdurende irritaties in jouw huis). Mocht schoonzus en/of broer niet mee willen, dan alleen met nichtje (voor haar verjaardag). Mocht schoonzus vervelende opmerkingen maken, dan kun je aangeven: ik weet dat we geen vrienden zijn, maar je bent wel familie voor mij en het spijt me als ik iets verkeerds gedaan heb.
Verder praat je nergens over, zeker niet negatief over je eigen situatie. Jouw problemen zijn jouw problemen en die moet je zelf oplossen.

Tsjor

Dees

Dees

13-05-2018 om 14:57

Tjor

Er gaat zeker iets volgen want ze kreeg zaterdag de kaart en zondag is ze jarig. Dus op zaterdag werd ze alvast gefeliciteerd voor zondag.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2018 om 16:03

Hans

Ik vind het mooi dat je je opwerpt als spreekbuis van iedereen waar ik de privacy van zou schenden, maar het irriteert me wel dat je er zo over doorgaat. Ik heb je boodschap ontvangen. Nu is het aan mij om daar iets of niets mee te doen.

Meelezer

Meelezer

13-05-2018 om 16:08

Kaaskopje

Je eerste reacties duiden er totaal niet op dat je de boodschap ontvangen had. Wijs niet naar Hans.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2018 om 16:27

Mijn hemel

Ik probeer uit alle macht dit draadje niet te vervuilen. Dit is niet mijn draadje, ik heb alleen gereageerd.

Voor ieders geruststelling: er is een verzoek naar forumbeheer om mijn eerste versie in te korten.

Klachten over mijn stijl van reageren, mogen ook via Forumbeheer.

Brink

Brink

13-05-2018 om 17:09

Bedankt voor de reacties

Dankjulliewel voor de reacties.Ik heb alvast gefeliciteerd in de kaart gezet omdat ik die gister al in de bus heb gegooid en vandaag is ze pas jarig.Verder zie ik wel hoe het gaat verlopen.Ik heb me van mn beste kant laten zien door mn nichtje niet te vergeten en ze belde dezelfde ochtend al op om te bedanken.(natuurlijk hebben mn broer en/of schoonzus daar aan mee geholpen mn nichtje lukt dat niet zelf haha).Benieuwd of het ooit nog beetje goed komt.Ik ben ook niet altijd de makkelijkste en zeg snel wat ik denk maar hun zijn ook niet de makkelijksten.We gaan het zien.

Yvonne

Yvonne

13-05-2018 om 17:40

heel herkenbaar Brink

Hier was hetzelfde aan de hand, binnen een paar jaar was mijn broer ingelijfd bij haar familie en wij werden aan de kant geschoven, dit is de schuld van schoonzus maar natuurlijk net zo goed van mijn broer, dat hij dat toeliet. Reden was onbekend, nooit ruzie gehad. In je gezicht deed schoonzus aardig maar achter je rug werd er geroddeld en werd iedereen die niet tot haar familie behoorde (haar broers en zussen en haar beste vriendinnen) afgebrand. Als ik vroeg wat er dan toch was, dan speelden ze de onschuld zelf, er was helemaal niets. We mochten dus nog wel op de verjaardagen komen maar werden dan heel subtiel genegeerd, je kreeg wel koffie en gebak maar praten deed ze alleen met haar eigen kring, we zaten daar altijd als een soort melaatsen, hoe je je best ook deed om een gezellig gesprekje te voeren, dat ging dan 1 minuutje leuk en daarna merkte je gewoon dat ze (die hele familie) zo snel mogelijk weer bij elkaar gingen zitten praten en klitten. Het was ook altijd een heel gedoe om te ontdekken wanneer de verjaardag gevierd werd, want uitgenodigd werden we ook niet, dus we moesten altijd bellen wanneer het feestje was, dus na een paar jaar was ik er klaar mee. Het deed pijn,maar zoals het ging werd ik er ook helemaal naar van. Mijn broer sprak ook nooit los met mij af, ik dacht, oké, als schoonzus er geen zin in heeft, dan vraag ik mijn broer toch alleen voor dingen (want naar ons kwamen ze ook nooit) maar dat hield hij ook af, niet letterlijk van 'ik kom niet', maar de boel zo vertragen en moeilijk doen, dat het nooit tot een afspraak kwam.
Uiteindelijk is mijn broer jaren later gescheiden en hij kwam gelijk weer naar ons, zo fijn om hem weer terug te hebben, alleen gebeurt nu hetzelfde met hem en zijn ex en kinderen, nu wordt hij ook overal buiten gehouden, incl. zijn kinderen. Wat mijn broer ook doet, hij wordt nu net zo hard gedist en genegeerd.
Sommige mensen (mijn ex-schoonzus dus en haar hele familie, want ze doen het allemaal zo naar de koude kant toe) zijn gewoon heel erg vreemd.
Ik heb geen advies voor je, misschien echt je broer een keer zeggen dat je hem heel erg mist en dat je graag een oplossing wilt, HIJ moet dat regelen, zijn vrouw is toch niet de baas over alles, en probeer anders alleen met hem af te spreken op regelmatige basis, lukt dat niet, dan zou ik het proberen los te laten, richt je op mensen die wel leuk zijn.

Actief of passief

'Verder zie ik wel hoe het gaat verlopen.' Bedoel je dat actief (ik zie wel welke gelegenheid ik kan aangrijpen om kontakt te maken) of bedoel je dat passief (ik wacht af wat broer en schoonzus nu gaan doen). Dat laatste zou kunnen leiden tot nieuwe frustraties.

Tsjor

juf Ank

juf Ank

13-05-2018 om 17:55

brink + yvonne

Ik ben ervan overtuigd dat het heel goed mogelijk is dat zulke zaken dus het negeren van anderen op een feestje, heel vaak niet perse bewust hoeft te gebeuren. Misschien denk je al snel als het jouw style niet is, dat ze het expres doen, maar het kan heel goed zijn dat het te maken heeft met een subtiele manier van moeite met contact maken en anderen toelaten in je leven.

Ik (of wij eigenlijk)heb ongeveer hetzelfde gehad met de familie van mijn schoonzus (nu ex) vrouw van mijn broer. Ze waren gewoon best heel stug naar 'vreemden' en niet zo sociaal ingesteld. Later bleek er ook een wereld van traumatische ervaringen achter te zitten wat er in die familie allemaal plaats vond.

Wat ik maar zeggen wil: maak het niet persoonlijk. Denk niet dat er iets aan jou mankeert omdat anderen zo doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.