Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

10-05-2018 om 20:06

Heks van een schoonzus


Brink

Ik heb best met je te doen. Het is niet niks, zo jong en allebei je ouders al overleden. Ik verloor zelf op mijn dertigste mijn laatste ouder, en ik was totaal van de kaart. En dan had ik al zelf een gezin. Tenslotte zijn je ouders wel de mensen die onvoorwaardelijk van je houden, op wie je altijd terug kunt vallen. Ook als je je niet altijd van je beste kant laat zien. Dat is heel kaal, als dat al zo vroeg weg valt. Je broer en je schoonzus gaan dat gat niet opvullen, maar is wel jammer dat ze uit zich zelf niet wat hartelijker en toeschietelijker zijn. Om die relatie goed te houden zul je zelf je best moeten doen en initiatief moeten ondernemen , anderen hebben daar al bruikbare tips voor gegeven. Maar als twintiger kun je zelf ook vast wel eens wat hulp en steun gebruiken. Is er niet een begripvol ouder familielid, toch je stiefvader, of misschien een tante of een oma, bij wie je terecht kunt?

Brink

Brink

13-05-2018 om 18:43

Dankjulliewel voor het meedenken/meepraten

@Yvonne herkenbaar dus voor jou zo'n (ex)schoonzus.Fijn dat je je broer weer een beetje terug hebt maar jammer dat zij nu hetzelfde met hem doet.Ik ga mijn best doen mijn broer niet helemaal kwijt te raken en anders moet ik het inderdaad accepteren.@Tsjor ik ben ook nog wel koppig wat betrefd weer contact zoeken maar je hebt gelijk.@Juf Ank het zou kunnen dat we het niet teveel op ons zelf moeten betrekken maar dat doe je toch al snel.Maar zal proberen het wat meer los te laten dat ik minder ben dan een ander.@Kenfan dat is inderdaad heftig veel te jong om je beide ouders al te missen.Voor velen is dit een commercieele dag maar ik ben blij als die weer voorbij is.En nee ik heb helaas verder ook niet echt een leuk familie lid waar ik goed mee kan praten.Maar we komen er wel.Sterk blijven en er het beste van maken en hopen op een leuke toekomst.

schoonfamilie ... altijd wat ...

Ach ... schoonfamilie ... altijd wat ...

Enkele dagen per jaar komt de moeder van mijn vriendin voor enkele dagen bij haar logeren, en op die dagen ben ik niet welkom omdat mijn 'schoonmoeder' vind dat ik geen deel uitmaak van hun gezin, en ze wil die tijd met haar dochter en kleinkinderen volledig voor zichzelf.

Fijn is dat ... Mijn vriendin zit dan tussen twee vuren, dus ik laat ze dan maar gerust.

In het begin heeft mijn 'schoonmoder' zelfs zitten stoken; ze vind trouwens dat een vrouw niet scheidt van haar man, om maar te zeggen in welke tijd ze nog leeft.

Zo'n nieuw samengesteld gezin kan toch verdomd lastig zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2018 om 10:08

William

Dat is zeker een hele rare situatie! Ik kan me voorstellen dat dit voor je vriendin ook lastig is. Om eerlijk te zijn weet ik echt niet wat in in zo'n geval zou doen. Ik ben nogal principieel hiermee. Ben je tegen mijn geliefde, dan heb je mij daar ook mee te pakken. Om de lieve vrede, zou ik misschien toch ook accepteren dat moeder dan maar even voorgaat, maar hoe lang ik dat zou kunnen...

Toen mijn man en ik nog niet getrouwd waren, vonden we het een aardig idee om de vader van man en zijn vrouw samen met mijn ouders uit te nodigen voor een kennismaking. Dat werd afgeslagen door mijn ouders (lees vader). Zolang wij niet getrouwd waren, hadden mijn ouders geen band met zijn vader, dus hoefden ze hem niet te leren kennen. Voor ons huwelijk is het tussen ons en mijn ouders volledig in de soep gelopen, waardoor mijn ouders zijn vader en vrouw nooit meer hebben ontmoet.

Niki73

Niki73

16-05-2018 om 10:31

William

Ja, als jullie net een relatie zouden hebben, zou ik daar nog in mee kunnen gaan, maar na twee of drie jaar zou ik persoonlijk het huis niet meer verlaten hoor. Misschien nog wel wat voor mezelf gaan doen af en toe, maar zeg, het is toch ook jouw huis. Ik vind het bijzonder onaardig van je schoonmoeder.

Niki73

We hebben wel beiden ons huis gehouden, en omwille van de kinderen brengen we sowieso niet alle tijd samen door.
Maar oorspronkelijk wilde ik ook graag de 'schoonmoeder' beter leren kennen, en haar bezoekjes leken me daarvoor een goede gelegenheid. Niet dus, en ik kan je zeggen: dat hoeft voor mij ook niet meer; integendeel, hoe minder ik met haar te maken heb, hoe liever. Ik zou nog iets lelijks kunnen zeggen, maar ik ga me inhouden.

De eerste keer dat me dit werd 'gelapt', had ik een dispuut erover met mijn vriendin, maar ze heeft tijdens haar scheiding en de periode erna heel veel steun gehad van haar moeder, ook financieel, dus ik begrijp wel dat ze niet graag tegen haar moeder ingaat; niemand heeft er trouwens iets aan als er spanning hangt in huis.

Ik zie mijn vriendin trouwens doodgraag, ik heb veel voor haar over.

Niki73

Niki73

16-05-2018 om 15:01

William

Dan zitten we in een vergelijkbare situatie (ik LAT ook) maar gelukkig hebben de ouders van mijn vriend me wel met open armen ontvangen. Hun zoon, zijn keuze. Het is gewoon enorm spijtig dat je schoonmoeder zich zo gedraagt. Ze weet niet wat ze mist

William,

Straks is de nieuwigheid eraf en heb je de toets der houdbaarheid doorstaan.
Ze is nog wat beschermend, na zo’n nare ervaring.
Wie weet draait ze over een paar jaar bij; je situatie is echt niet uitzichtloos.

Lijkt wel of alle schoonzussen sluwe, geniepige heksen zijn.
Als je om iemand geeft, respecteer je zijn afkomst en gun je hem zijn familie of zijn ze bang voor concurrentie?

Alexx schreef op 19-05-2022 om 23:04:

Lijkt wel of alle schoonzussen sluwe, geniepige heksen zijn.
Als je om iemand geeft, respecteer je zijn afkomst en gun je hem zijn familie of zijn ze bang voor concurrentie?

Wel nee, er zullen ook wel draadjes bestaan waarin schoonzussen elkaar steunen of samen kerst vieren. Je hoeft alleen maar je zoekwoorden aan te passen.

Ik heb een schoonzus waarop ik kan bouwen, waar het mijn moeder betreft. Ik heb jammergenoeg ook (schoon)zussen waar ik mijn beslommeringen niet mee kan delen. Pech. Heeft niet met concurrentie te maken maar met gevoel geen band met elkaar te ( wille) hebben.

Alexx schreef op 19-05-2022 om 23:04:

Lijkt wel of alle schoonzussen sluwe, geniepige heksen zijn.
Als je om iemand geeft, respecteer je zijn afkomst en gun je hem zijn familie of zijn ze bang voor concurrentie?

1. Dit draadje is vier jaar oud. Het valt dus reuze mee met al die gemene schoonzussen als je moet reageren in zo'n oud draadje 

2. Mensen openen draadjes als ze ergens mee zitten. Ik kan een draadje starten dat ik een leuke schoonzus en schoonmoeder heb maar ik heb daar gaan vragen over. Ook is dat niet mijn verdienste. Ze zijn gewoon zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.