Relaties Relaties

Relaties

Hel, deel 2 - vervolg Help, zit muurvast!


Ms. Simone

Ms. Simone

21-12-2016 om 09:44

Moederziel/RoosjeRaas/Stip

Allereerst Moederziel; ik heb deze fase ook gehad en vooral zoals RoosjeRaas het beschreef. Ik realiseer(de) me, of ontdek(te) meer dan mij lief is en het bedrog, het (drie, vier?) "dubbelleven" maar vooral de risico's daarvan voor ons, gingen kennelijk zíjn voorstellingsvermogen te boven, maar niet het mijne! Ik word er nog regelmatig misselijk van, helemaal omdat ik vrij zeker denk te weten, dat het in ons geval (ex) niet stopt bij/met Truus. Dat is het moeilijke eraan.
Laat je testen (en man het betalen!), benader een eígen advocaat en zoek de zaken (nog verder) uit wb.financiën.

Ms. Simone

Ms. Simone

21-12-2016 om 09:54

Man

En het heeft geen zin moederman hierover te bevragen, je weet nu dat je hem niet kunt vertrouwen!

Ms. Simone

Ms. Simone

21-12-2016 om 09:57

En ja

Dat is heel verdrietig, misselijkmakend en gekmakend, maar handel! (Ik spreek mezelf nu ook toe)

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-12-2016 om 09:59

eens met Ms. Simone

Ik vrees dat er nog wel meer lijken uit de kast zullen rollen. Bij mij rolden ze er na de scheiding uit, dingen waarvan ik destijds dacht "dat zal hij niet doen".

Betaal je test gewoon zelf en doe verder wat wordt geadviseerd qua advocaat en ook de financiën, heel belangrijk, dat laatste! Ik heb destijds bijvoorbeeld ook nooit durven denken dat ex de spaarrekening van de kinderen volkomen leeg zou trekken (en nog meer rare dingen). Iemand die het spoor bijster is kan heel rare sprongen maken. En ondertussen wel zitten janken aan je keukentafel (vrouw, ik kokhals met je mee!).

Het is keihard, maar je staat er alleen voor. Red wat je kunt redden. Hoe erg je ook walgt, laat je niet leiden door eventuele wraakgevoelens (daarom ook dat ik zeg dat je die test gewoon zelf moet betalen). Probeer zo zakelijk en nuchter mogelijk alles af te handelen. Steek daar je energie in. Huilen mag je hier, we horen je, we steunen je. Maar pas op dat dit zinkende schip jou en de kinderen niet met zich meezuigt.

Tops

Tops

21-12-2016 om 10:01

iedereen doet aannames/navragen

Dat man een prostituee zou kunnen bezoeken, in het buitenland vrouwen zou kunnen hebben is net zo'n aanname.
Daarom: vragen aan man, heel direct, onverwacht.
Daarna naar je huisarts.
Als hij een positieve uitslag had gehad trouwens, ben ik benieuwd hoe of jij dat had gehoord. Ik zal op werk eens navragen hoe dat gaat.

Ms. Simone

Ms. Simone

21-12-2016 om 10:07

Tops

Dat Moederziel zich laat testen en Moederman over zíjn testen vraagt, zou ik als ik haar was (en ik denk dat ik in vergelijkbare positie zat) los zien van elkaar.

Taruh

Taruh

21-12-2016 om 10:08

Tops

dat had ze van as-ex moeten horen want de huisarts of andere zorgverlener mag dat niet zo maar delen met anderen dan de patient/client.

Ms. Simone

Ms. Simone

21-12-2016 om 10:15

Kosten

Dat ik de kosten van de test (krap €150) bij ex heb neergelegd heeft ook te maken met hoe bij ons de financiën werden geregeld en met ontdekking dat hij (bijvoorbeeld) zo'n zelfde bedrag had uitgegeven aan een telefoon voor Truus.

clowntje

clowntje

21-12-2016 om 10:32

klopt, het is een aanname

het is een aanname van mij dat man de testen heeft laten doen omdat hij Truus belangrijker vindt dan Moederziel. Maar ik kan me voorstellen dat het zo bij Moederziel overkomt en dat het door dit concrete voorbeeld zo hard binnenkomt. Tenminste, zo zou ik het denk ik voelen. Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-12-2016 om 10:36

Ms Simone/aannames

Oh, moet je daar tegenwoordig ook al voor betalen Een aantal jaar geleden kon het nog gratis bij de GGD.

En ja, in jouw ervaring zou ik inderdaad de rekening bij de schuinsmarcheerder neerleggen.

En even algemeen: aannames doen is altijd risicovol. Maar als iets ruikt als stront, eruit ziet als stront en smaakt als stront, mag je er wel voorzichtig vanuit gaan dat het ook echt stront is.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-12-2016 om 10:39

en wat de test betreft...

Als ik een partner had zou ik waarschijnlijk nooit verzwijgen dat ik een onderzoek moest doen. Tenminste, in een gezonde relatie lijkt me dat heel normaal. Als dat verzwegen wordt, ongeacht of het om een hepatitistest gaat of om iets anders, dan zit er toch ergens iets scheef in de relatie.

Troef

Ik zou niet aan man vragen waarom hij niets verteld haf. Die uitleg is niet geloofwaardig. Een confrontatie zal de kinderen ook niet ontgaan. Bewaar die info tot de zakelijke afhandeling tijdens de bespreking van de scheidingspapieren, als een troef achter de hand omdat hij niet weet dat zijn vrouw op de hoogte is: ''Kennis maakt macht.' Speel het uit als het nodig is.
Dergelijke kennis bewaren, maakt je sterk. Dat heb je nodig omdat je je nu zo kwetsbaar voelt.

Het is toch al gebeurd. Het doet er ook niet toe of hij van haar of zij van hem mogelijk iets heeft meegekregen. Of de reden waarom of dat dit een blijk is van meer respect voor truus dan voor zijn vrouw.
Wat nu alleen telt is, dat Moederziel weet waar zij zelf aan toe is, vrij van vrees. Wat haar man heeft of zegt is niet ter zake.

De rekening van de onderzoeken hoeft ze niet bij haar man neer te leggen, die gaan toch naar de verzekering. Hoogstens verrekenen bij de financiële afhandeling.

Heel veel sterkte en kracht tot kalmte, Moederziel.

Tops

Tops

21-12-2016 om 11:28

Taruh

*dat had ze van as-ex moeten horen want de huisarts of andere zorgverlener mag dat niet zo maar delen met anderen dan de patient/client.*

Dat weet ik, ik werk voor een huisarts, maar ik ben benieuwd of er bij een besmetting nog andere opties zijn, want . Ik heb het wel eens bij de hand gehad met een SOA die behandeld moest worden jaren terug maar vlgs mij hebben ze (het was een stageadres van me) toen de vrouw op een kuur gezet onder een andere noemer. Omdat die SOA wel behandeld moest worden in tegenstelling tot hepB.

Miekemieke

Miekemieke

21-12-2016 om 11:38

Tops!!!!!!!

Is dat echt waar? Dat is toch shocking!!! Was de vrouw verstandelijk gehandicapt misschien? Dan nog zou die vrouw recht op de waarheid hebben.

tante Sidonia

tante Sidonia

21-12-2016 om 11:41

ik vind

dat inderdaad ook behoorlijk shocking dat iemand medicijnen voorgeschreven krijgt voor een oorzaak die niet waar is, om te verhullen dat man vreemd is gegaan. Want zo bedoel je het toch?

Tops

Tops

21-12-2016 om 11:49

niet helemaal

De vrouw had diverse klachten en bij toeval werd ontdekt dat zij een SOA had. Zij had voor die andere klachten precies hetzelfde middel nodig en daarom is dat middel gegeven voor die klachten.
Het is aan haar man om haar dat te vertellen en die deed dat natuurlijk niet. Dus om haar te beschermen tegen dan in elk geval die SOA is besloten het zo op te lossen. Die man had geen affaire, die liep gewoon grof gezegd bij de hoeren en die is bij het bezoek erna het vel over de oren getrokken. Je moet dit ook zien in de tijd (30 jaar geleden)en vooral de buurt (het was een en al SOA daar) plus bepaalde intelligentie van met name dit gezin. Dit was geen gemiddeld gezin en ik denk dat de vrouw er weinig van begrepen had.

moederziel

moederziel

21-12-2016 om 13:00 Topicstarter

dank voor alle reacties

Ik heb een doorwaakte nacht gehad en vind het fijn om al jullie reacties te lezen! Inmiddels staat er een afspraak bij de huisarts om eea door te spreken.

Op verzoek van de forumbeheerder zal ik hier mijn laatste post schrijven. Ik open Deel 3. Verhuizen jullie mee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.