Relaties Relaties

Relaties

Help mij: politie thuis gehad

tja, we kunnen advies blijven geven maar je luistert er toch niet naar gezien alle topics.
Je ouders zijn volwassen. Jij moet nodig het huis uit en je eigen leven gaan leiden, de navelstreng doorknippen en volwassen worden. Je ouders hebben issues en je kunt ze evt ondersteunen, maar ze moeten het zelf doen. Net als jij. Het klinkt hard misschien maar met jouw leeftijd zal je echt eens zelf op eingen benen moeten gaan staan. 

De hulpvragen van de TO, en tevens de TO op zich, zijn gewoonweg niet geschikt voor een forum als dit. Misschien dat forumbeheer hierin nog iets kan betekenen?

AnneMerel, leven met iemand die erge dementie heeft, is heel moeilijk. Kijk eens op de site van de Alzheimer Liga. Daar zijn vrijwilligers die ook een dement familielid hebben. Er is een nummer wat je kunt bellen (de dementielijn) en er zijn ook andere vormen van ondersteuning zoals familiegroepen. Misschien zijn er ook speciale groepen voor FTD of jong dementie. Ik denk dat het fijn is als er iemand naar je luistert en je met lotgenoten kunt praten. Veel sterkte.

Jouw ouders waren al niet steunend voordat je vader dement werd. Je bent niet voor niets zo afhankelijk van hun, terwijl je eigenlijk al lang volwassen had moeten zijn. Zoek hulp voor jezelf, wees eerlijk over wat er thuis allemaal speelt, begin bij de huisarts en laat je doorverwijzen. Zoek een andere plek om te wonen (en geef je ouders geen sleutel), ga zeker niet wonen in een huis dat van hun is.

Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 13:31:

Jouw ouders waren al niet steunend voordat je vader dement werd. Je bent niet voor niets zo afhankelijk van hun, terwijl je eigenlijk al lang volwassen had moeten zijn. Zoek hulp voor jezelf, wees eerlijk over wat er thuis allemaal speelt, begin bij de huisarts en laat je doorverwijzen. Zoek een andere plek om te wonen (en geef je ouders geen sleutel), ga zeker niet wonen in een huis dat van hun is.

Ho ho: Jij mankeert iets DUS jouw ouders zullen het wel fout gedaan hebben.

Bullshit

Pippeltje schreef op 04-05-2025 om 14:25:

[..]

Ho ho: Jij mankeert iets DUS jouw ouders zullen het wel fout gedaan hebben.

Bullshit

Ik baseer dit niet alleen op dit draadje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.