Relaties Relaties

Relaties

Help, zit muurvast! ik wil deze hel uit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Truus

Mannen die Truus als een uitweg zien voor de ontspanning en een tijdvlak van bevrijding van hun innerlijke strijd maar in principe geen toekomst met Truus zien, maken misbruik van Truus want ze kunnen haar niets bieden.

Uit de post van Moederlief begrijp ik dat haar man geen intenties heeft om met Truus als partner verder te willen. Even los van de aanleiding, houdt hij Truus een lekker visje voor. Een man die een andere vrouw als minares behandelt, en haar aan het lijntje houdt, ziet dat meestal niet. Pas wanneer een goede mannelijke vriend hem vertelt dat je zo niet met vrouwen omgaat Het gaat dus niet om het in twee bedden kunnen stappen maar om het toekomstperspectief wat hij twee vrouwen voorhoudt.

Ben benieuwd wat Truus in gedachte heeft. Heeft Truus een vaste relatie voor ogen, trouwplannen? Weet Truus dat die man die bij haar zijn ei kwijt kan en daar 150 km voor rijdt, dat hij niet zeker is van een toekomst met haar.
Dat geld belangrijker is en zijn liefde voor haar niet genoeg om een scheiding in gang te zetten.
Voor Truus ook interessant om dat te weten. .

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 11:53 Topicstarter

Begrijp me niet verkeerd

@Mannetje, met 'kinderlijk' bedoel ik dat hij op dit moment geen verantwoordelijkheid lijkt te nemen voor zijn handelen. In die zin is het emotioneel onvolwassen gedrag. Ik heb daar overigens zeker geen oordeel over. Het woord is misschien niet gelukkig gekozen, maar ik veroordeel hem niet. Zoals je in dit draadje hebt kunnen lezen, voel ik vooral compassie, ik weet wat zijn rugzak aan vroege en recente levenservaringen is en zie hoe hij worstelt met zichzelf. Daar doet hij onze kinderen en mij, maar ook zichzelf veel pijn mee, maar ik zie ook dat het 'onbewust onbekwaam' gebeurt. Beetje bij beetje komt de bewustwording, zo lijkt het.

Begrijp ik nu dat jij voor jezelf de keuze hebt gemaakt om een tijdje op jezelf te gaan?

Li

Li

31-08-2016 om 12:04

Precies Flanagan

Ik krijg haast medelijden met Truus met zo'n "mijn vrouw begrijpt me niet maar ik ben te gevoelig om haar pijn te doen en voor jou te kiezen" man. Maar ja, Truus is er natuurlijk zelf ook bij, dus bij haar zal ook een hoop emotionele onvolwassenheid zitten.

Moederlief

Dat klopt. Een tijdje alleen en geen contact meer met partner. Kijken waar gevoelens nu echt liggen.

@Flanagan
Ik begrijp je gedachte en respecteer je mening. Je scheert nu elke man met Truus over een kam.
Man van moederlief zal diep van binnen ook liever niet in deze situatie zitten. Zoals eerder als eens aangegeven is Truus de katalysator om uit zijn benarde situatie te komen. Ondoordacht ja, onverantwoordelijk ja.

Iedereen mag er het zijne van vinden. Adviezen te over om voor zichzelf kiezen. Allemaal terecht. Let wel... man kiest ook nu voor zichzelf om uit een rol te komen waar hij zich ongelukkig in voelt. En in dit geval heeft hij Truus daar voor. Alternatief is een rol waarin man ongelukkig is en waar hij niet met zijn partner kan praten. Dit vreet hem langzaam op.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf om uit een benarde situatie te komen. Over de methode waarop kun je over redetwisten....

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 12:04 Topicstarter

Truus?

Ik word nu even bot, maar wat Truus in gedachten heeft, zal mij een zorg zijn. Truus stapte in een relatie met een getrouwde man met een flink gezin. Tot vorige week kon ze zijn trouwring nog bewonderen.
Ik weet (ik kan hier even niet vertellen hoe) dat Truus graag met man een toekomst samen wil opbouwen. Ze snapt dat het niet gemakkelijk zal zijn, maar ze wil graag vertrouwen op wat ze samen delen. Voor haar klopt het plaatje.
Of ze wil trouwen etc, weet ik niet, ze is stukje jonger maar heeft ook meerdere opgroeiende kinderen, wat het stichten van een stiefgezin op z'n minst omvangrijk en complex maakt. Man heeft weinig behoefte aan 'extra' kinderen.
Dat zij niettemin in een toekomstige sprookje wil geloven, is echt haar probleem. Vrouwen die een relatie aangaan met de man van een ander zijn de laatste vrouwen waar ik compassie mee voel. En daarmee ontsla ik man overigens nergens van zijn eigen aandeel.

Sorry moederziel...

Wil maar niet lukken ....

Hier is spreekwoord.... helpt geen moederlief aan.... vandaar .....

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 12:08 Topicstarter

Niet helemaal...

'Alternatief is een rol waarin man ongelukkig is en waar hij niet met zijn partner kan praten. Dit vreet hem langzaam op.'

Manntje, je schrijft dit wel, maar ik herken dat niet in onze situatie. Of man ongelukkig is in zijn rol als man, betwijfel ik eigenlijk. Eerder ongelukkig met zichzelf. En dat hij niet met mij kan praten, weerleg ik. Sterker nog: hij noemt mij als de enige met wie hij kan praten.
Wat hem opvreet is zijn verwarring, zijn verwachting dat het veranderen van de randvoorwaarden die verwarring gaat oplossen en de ontdekking dat dit niet lukt.

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 12:08 Topicstarter

Moederlief/moederziel

Hahaha, ik vind het wel een mooie freudiaanse verspreking

Truus

Wel eens overwogen dat je man voor Truus ook een katalysator is en dat ook zij tot conclusie komt dat de relatie niet zo zal uitpakken zoals ze nu in gedachte heeft.

Wellicht dat dit een mogelijke 'Red mij' relatie is. Literatuur staat er vol van.
En natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat Truus haar gevoelens wel echt zijn.
Als je man daar in meegaat en dat ook voelt dan vrees ik het ergste....

MoederZIEL

Snap dat lastig is om oppervlakkig de situatie te beschrijven, zowel jij als ik hebben geen baat bij herkenning....

Ongelukkig zijn met zichzelf (gebrek aan zelfwaardering) kan aanleiding zijn tot het aangaan van een relatie waarin hij moeite heeft. Zeg ook niet dat je man dat heeft. Geef alleen aan wat bij mij speelt.

Die verwarring is iets wat ik niet zo herken bij mezelf. Dus kan daar niet zo 1-2-3 over meepraten.

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 12:13 Topicstarter

Red mij?

Tsja, dat heb ik ook gedacht. Dat zou kunnen, ik weet het niet. Ik denk dat de gevoelens wel echt zijn, maar wat is echt, wat is hoop en wat is projectie?

Ik heb al verschillende keren gedacht dat man zo hoteldebotel was dat hij alle schepen achter zich verbrandde. Maar steeds als ik dat was, kwam er weer een teken van leven: gooide hij weer een haakje naar me uit, zegt dat niemand meer zal kunnen innemen wat ik voor hem betekende, geeft aan dat hij emotioneel de zaak niet op orde heeft. Precies dát zorgt ervoor dat ik blijf twijfelen aan hoe overtuigd hij is van Truus.

Wat bedoel je met je laatste zin?

Li

Li

31-08-2016 om 12:24

Moederziel

Maar hij gebruikt haar wel, daar kun je niet je ogen voor sluiten. Hij zou best jullie relatie kunnen onderzoeken zonder Truus. Voor de behandeling van emotionele problemen zijn er psychologen en psychiaters. Een psycholoog wordt gewoon betaald voor zijn werk en is daarvoor opgeleid. Iemand die daar een Truus voor gebruikt kan nog zo zielig zijn, maar ik zou geen begrip hebben voor iemand die twee vrouwen plus nog een aantal kinderen in de ellende helpt bij wijze van therapie.

Geen wonder dat deze man er steeds maar niet uit komt, want hij bewandelt de slechtst denkbare weg. Zijn ego moet niet steeds gestreeld worden door twee vrouwen die hem allebei willen hebben, dat gaat hem van de wal in de sloot helpen. Hij moet juist leren dat de wereld niet alleen maar om hem en zijn verwarde gevoelens draait en zo te zien heeft hij dat totaal niet door.

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 12:33 Topicstarter

Ik sluit mijn ogen daar wel voor. Heel bewust. Ik vind namelijk dat Truus het fatsoen had moeten opbrengen om geen relatie met man te starten, wetende dat hij getrouwd is en dat zijn vrouw en kinderen van niets wisten. Een beetje vrouw vertelt lover dat hij maar terugkomt als hij zijn zaken op orde heeft.

Ik ben het roerend met je eens over wat man z'n rol in dit alles is, maar als Truus hem in z'n hemd had laten staan, hadden we allemaal een ander traject gelopen. Verliefd worden kan gebeuren, maar de gretigheid waarmee zij een bezette man in haar bed toelaat, vind ik walgelijk.

Nogmaals: man is de eerstverantwoordelijke, maar Truus is minimaal medeplichtig. En dat vind ik een lage streek naar een andere vrouw en kinderen.

Overigens ging haar eigen ex-partner ook vreemd. Daarom liep haar eigen relatie mis. Dan ben je ziek, hoor.

Bot

Bot is een signaal dat je strijdlustig bent en dat is mooi. Ik haalde Truus aan om aan te roeren dat je man haar niet ' netjes ' behandelt en dat hij zich dat moet realiseren. Een inkoppertje om haar bij hem weg te werken zodat jullie samen aan de relatie kunnen werken.

Hoe raak je haar kwijt; door de begrijpen wat Truus voedt.

Je gaf eerder aan dat hij zijn trouwring nog droeg. Maar jij kunt niet weten of hij die ring in het voorwerpenbakje van zijn auto bewaart als hij voor haar deur uitstapt. Zo kan zij de valse conclusie trekken dat hij voor haar kiest.

Je hoeft geen compassie te voelen, dat is mijn doel niet. Door te begrijpen wat haar beweegt ( verbetering financiele positie met oog op schoolkosten? ) , leer je je tegenstander kennen.
Ooit was ik verbaasd door het advies wat mijn gescheiden zus van een groep gescheiden dames op het werk te horen kreeg. ' Joh, zoek een iets oudere vent die je kan onderhouden!' Ik zeg niet dat het contact tussen haar en je man in lijn is met het advies. Maar daarvoor is het interessant om te weten hoe Truus er in staat. Menig op poten staande scheidingen krijgen een herkansing als men zich realiseert welke inpact dit op hun financiële gezondheid heeft. Niet echt een ideale basis maar wel één die je tijd oplevert om aan struikelblokken te werken.

Zeker nu je man wat meer naar jou trekt, is het van groot belang dat Truus ophoepelt. Je kan dat een zetje geven.
Wat kan het jou schelen of dat netjes is, jij hebt haar ook niet uitgenodigd om tussen jullie beide te komen.
Mijn zus kreeg contact met een getrouwde man. :. Zijn vrouw liet haar weten dat ze niet van plan was van hem voor haar te gaan scheiden. Kort daarna verbrak het contact.

Het is mooi als een man die keuze uit zichzelf maakt. Maar het voelt ook goed als je actief je klauwen in je huwelijk zet en zo van die stoorzender af komt.

Moederziel

Met dat laatste bedoel ik dat ik niet kan oordelen over de verwarring die je hier aangeeft:

"Wat hem opvreet is zijn verwarring, zijn verwachting dat het veranderen van de randvoorwaarden die verwarring gaat oplossen en de ontdekking dat dit niet lukt."

Ik zou graag een met je man spiegelen. Weet dat het niet kan, maar vaak geeft dit wel een andere kijk op zaken. Weet ook niet of je man iemand heeft die in een vergelijkbare positie zit. Herkenning is vaak de eerste stap naar de oplossing.

Overigens zoals jij Truus beschrijft en haar ex doet mijn vermoeden sterken dat zij ook een 'mental case' is die een Red mij relatie in duikt.
Dat je man zo twijfelt komt doordat hij (on)bewust inziet dat ook dit geen gelijkwaardige relatie is. Als daarnaast Truus over het grote 'T' woord begint, dat er bij jou man ook wel wat lampjes gaan oplichten. Herkenbaar.
Truus gaat nu trekken en zal daardoor zichzelf meer gaan afvragen wat hij moet met Truus.

Been there, done that.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

31-08-2016 om 13:03

Truus

"Ik vind namelijk dat Truus het fatsoen had moeten opbrengen om geen relatie met man te starten, wetende dat hij getrouwd is en dat zijn vrouw en kinderen van niets wisten. Een beetje vrouw vertelt lover dat hij maar terugkomt als hij zijn zaken op orde heeft."

Helemaal mee eens.

Het gebeurt wel eens dat een vrouw een relatie krijgt met een getrouwde man, terwijl zij denkt dat ze single is. Het is mij zelf bijna overkomen en ik ken meer mensen die zoiets hebben meegemaakt, op zoek naar een relatie via een datingsite.

Hen valt niets te verwijten.

Maar iemand die bewust, willens en wetens iets begint met iemand die al/nog bezet is, is geen knip voor de neus waard. Dat is een huwelijkssloper. Dit soort mensen krijgen geen respect maar walging.

Li

Li

31-08-2016 om 13:13

Tja

Een beetje man doet zoiets ook niet. Truus heeft minder verkeerd gedaan dan hij. Zij heeft zelf nu geen relatie en bedriegt dus niemand. Jouw man is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag. Hij zal tegenover haar ongetwijfeld een mooi verhaal hebben opgehangen dat hij jou en de kinderen niet wil kwetsen, maar eigenlijk haar liever heeft. Zij zal haar eigen emotionele problemen hebben, anders ben je wel gek om voor iemand te kiezen die niet echt voor jou kiest. Jij hebt deze situatie zelf niet gekozen, zij wel en dat betekent dat er bij haar ook wel wat steekjes los zitten, net als bij je man. Ik had ook vriendinnen die steeds zo'n getrouwde vent hadden en die hadden allemaal ook een hoop ellende meegemaakt in hun jeugd. En ik maar hopen dat het snel uit zou gaan, omdat ik mijn vriendinnen niet zo'n lapzwans gunde, maar een echte vent die echt voor haar koos.

Maar als Truus er niet was geweest, dan was het wel Miep geworden. Dat blijft zo zolang man zelf zijn zaakjes niet op orde heeft. En die gaat hij niet op orde krijgen zolang hij vrouwen om zich heen heeft die bereid zijn tot pappen en nathouden en zijn gedrag gewoon slikken. Daar leert hij niks van. Iedereen heeft problemen, het gaat erom dat je ze onder ogen durft te zien en er wat mee doet.

Mannetje,

En ik pakte het nog wel zo voorzichtig in door aan te geven dat het om een uitweg en bevrijding van innerlijke rust ging. Daarmee wilde ik een scheiding maken tussen de mannen die met zichzelf in de knoop zitten en een fout maken door hun heil te zoeken bij een andere vrouw en de mannen die uit lust vreemd gaan.

Als ik mannen met een Truus over één kam scheer, zou ik alle mannen die vreemd gaan schrijven.

Maar ik ben ook van mening dat mannen/ (kunnen ook vrouwen zijn), die een behoefte hebben aan een soulmate, dit ook vinden in het voeren van gesprekken zonder sex. Je maakt in zo'n geval de keuze om over een lijn te gaan.
Er zijn meerdere alternatieven als je met je gevoelens worstelt. De keuze voor vreemd gaan, bemoeilijkt alleen maar de terugweg. Het tast het vertrouwen in de toekomst aan.
Wie er in slaagt weer tot elkaar te komen, wordt achtervolgd door de 'smet' die niet terug te draaien is.

Als Moederlief en haar man hun huwelijk kunnen herstellen, ( wat ik haar toewens), zal ze hem die keuze dienen te vergeven. Maar of ze het kan vergeten, is vraag twee. Dat is de ellende met keuzes, je kan ze achteraf niet terug draaien.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

31-08-2016 om 13:27

Sorry maar ik ben daar heel bot in.

Als jij willens en wetens iets begint met een getrouwd iemand, ben je net zo fout als de vreemdganger zelf. Ook al zitten er steekjes aan je los, wil je je arme nieuwe partner redden van de slechte echtgenoot (m.v), geloof je zijn beloftes dat hij voor jou zal kiezen.

Eerst het oude afmaken voor je met het nieuwe begint, zei mijn moeder altijd. En dat geldt ook voor relaties. Je hebt elkaar trouw beloofd. Als Truus (of Miep of wat dan ook) moet je dan sterk zijn. Ben je dat niet, dan kunnen we er allerlei verzachtende dingen bij zetten, maar het is en blijft hoe dan ook fout van Truus.

Els

Els

31-08-2016 om 13:30

Eens met Flanagan

Het verhaal dat Flanagan schrijft over haar zus kan ik uit ervaring onderschrijven. Ook meegemaakt. Truus werd door vrouw opgebeld of ze helemaal van de pot was gerukt, dat vrouw als geen ander begreep dat Truus verliefd was geworden op deze man, en dat vrouw niet van plan was # jaar huwelijk en een gezin op te blazen om man te laten beoordelen of deze oppervlakkige verliefdheid misschien wat kon worden. Tegelijkertijd heeft vrouw tegen man gezegd dat als hij ging hij beter meteen een schone onderbroek en zijn tandenborstel mee kon nemen want hij kwam er in dat geval thuis niet meer in.
Man was zich helemaal wild geschrokken dat vrouw Truus had gebeld (nooit verwacht namelijk). Uiteindelijk is het huwelijk goed gekomen en is er een periode achter de rug van verwerken van ervaringen uit het verleden en het delen van wensen voor de toekomst. Beter dan ooit.
Denk erover na Moederziel! Misschien kan het geen kwaad om eens duidelijk wat minder begrip te hebben!

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 13:33 Topicstarter

Ja, wat goed!

Jullie zetten me op scherp! Dat is goed, want ik kon wel even wat peper gebruiken

@Li, je hebt gelijk hoor, maar het is voor mij zo moeilijk om in te schatten waar man wel iets van 'leert'. In positieve zin: wat brengt hem tot inzicht? Hij hoopt dat bij een therapeut te vinden; ik denk dat hij vooral ook in zichzelf moet graven.

@ Mannetje: Ik kan het niet goed inschatten, man wil weinig tot niets kwijt over Truus. Ik weet wel dat het enthousiasme sinds zijn vakantie-Truus-week iets gezakt is. Of hij verbergt het nu beter, dat kan ook Maar ik zie niet zoveel manisch app-verkeer meer, en ook minder bezoeken aan Truus o.a. vanwege werkverplichtingen.
Tegen onze kinderen heeft hij gezegd dat ze beiden hun eigen leven hebben, er losjes instaan en dat zij niet aan hem trekt, eerder andersom. Ik heb redenen (die ik dus niet kan noemen, sorry) om zeker te weten dat zij maar wat graag met hem de toekomst invult. Hij neemt haar in bescherming, zo lijkt het. Dat doet wel zeer, maar tegelijk houdt hij zichzelf en haar voor de gek.

@Flanagan: ik heb al eens op het punt gestaan er heen te kachelen en Truus te zeggen wat ik er van vind. Maar ik wil haar ook niet meer in handen geven dan ze heeft. Ik weet details waarmee ik haar zeker in verlegenheid kan brengen, maar man zal mij dat absoluut kwalijk nemen.
Ik fantaseer er wel over hoor, hoe ik haar vertel dat ik weet wat ze samen uitspoken. En dat ze nog niet in de schaduw kan staan van 20+ jaar liefde.
Maar ja, voorlopig trekt zij aan het langste eind...

Li

Li

31-08-2016 om 13:35

Tja

Het valt me gewoon op dat iedereen zo medelijdend en voorzichtig doet over de arme hoofdschuldige, die het zo moeilijk heeft met zichzelf en zijn jeugd, en zo hard oordeelt over Truus. Hallo jongens, hij kiest hier zelf voor! Of zitten jullie nog vast in het pre-feministische idee dat de vrouw de verleidster is en de man hooguit zielig?

Ik zou zo'n man niet hoeven, ik wil er een die eerlijk en oprecht in het leven staat en zelf zijn problemen onder ogen ziet. En op het moment dat hij zo niet meer zou zijn, zou ik hem niet meer in mijn buurt kunnen verdragen. Het gaat mij niet om de zieligheid van Truus, maar om de dubbele moraal.

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 13:40 Topicstarter

Oef...

Daar heb je een punt, Li. En ik sta er zelf ook heel principieel en zuiver in. Maar er is ook een gezin, en kinderen die heel erg graag in dat geborgen gezin willen opgroeien. En mensen maken fouten... Zelfs als ze eerlijk en oprecht zijn.
Natuurlijk worstel ik hier mee. En het zou zeker makkelijker zijn als mijn gevoelens voor man minder diep zouden zijn. Ik vind niemand zielig, zelfs mezelf niet (!), hooguit onze kinderen die hier echt totaal niet om gevraagd hebben maar de soap gratis meekrijgen

Moederziel

Dat teruglopen in enthousiasme kan duiden op de eerste scheurtjes. Mogelijk ook daardoor dat hij meer naar jou toe lijkt te trekken.

Herken dat van mezelf ook. Het gedrag van jou man en die van mij lijken in dit opzicht veel op elkaar.

Li

Li

31-08-2016 om 13:45

Wat de kinderen betreft heb je zeker gelijk, die kiezen hier niet voor. Helaas denk ik dat je man ze voor een deel al kwijt is. Nu misschien nog niet, maar later zullen ze zeker een oordeel hebben over wat hij heeft gedaan. En dat oordeel kan wel eens harder uitvallen dan het jouwe. Maar ja, daar kan jij niks aan doen (behalve het hem onder de aandacht brengen, maar ik weet niet of dat zou helpen).

Tops

Tops

31-08-2016 om 14:07

Net zo fout

Truus is, als zij weet dat hij bezet is, net zo fout. Je kunt er allerlei draaien aan geven en mooie woorden voor verzinnen maar het blijft fout en ik zou geen medelijden mee hebben.
Ook niet voor partner. Geen begrip voor een mede- directeur die zo met zijn bedrijf en medewerkers omgaat.

Mijn les uit mijn situatie is dat je niet bij iemand zou moeten willen zijn die niet van je houdt. Je verdient beter. En tot die tijd zou hij zijn zaakjes op orde moeten krijgen. Alleen. Zoals een man die bewondering en respect verdient zou doen. Niet als slappe hap.

Jaina

Jaina

31-08-2016 om 14:13

Moederziel

Wat mij ook erg zou storen aan dit verhaal is hoe je man omgaat met zijn maîtresse. Blijkbaar weet hij al dat niet verder wil met haar. Toch blijft er heen gaan en wie weet wat voor een mooie praatjes hij daar loopt te vertellen. Je zegt zelf dat hij haar in bescherming wil nemen (wat dus gewoon neerkomt op lafheid maar dat is een ander verhaal) dus hij vertelt haar vast ook niet de hele waarheid. In feite bedriegt hij dus twee vrouwen tegelijk. Nu zou ik in jouw geval ook geen medelijden verder hebben met haar en enige gedachte daaraan verspillen. Maar het zegt wel heel wat over het karakter van je man dat hij op deze manier met mensen omgaat, zowel met jou als met zijn maîtresse.

Li

Li

31-08-2016 om 14:18

Jaina

Jij zegt het veel beter dan ik!

moederziel

moederziel

31-08-2016 om 14:21 Topicstarter

Maar...

Over de minnares nog dit: ik geloof zeker dat man erg verliefd op haar is/was. Dat was in de eerste maanden ook echt te merken Op het manische af.
Dat is er nu wel af, maar hij laat haar ook niet vallen. Hij ziet er misschien niet direct een toekomst in als (nieuw) gezin (er zijn meer dan een handvol kinderen involved!), maar misschien ziet hij wel een toekomst in een gezellige vrijblijvende lat-relatie. Hij wil los van mij het leven weer vorm geven. Nou, daar past Truus vast wel netjes in. Dan kan hij die mooie verbondenheid met mij toch ook nog mooi behouden? *cynisch*

Ik wil met deze man zoals hij nu is ook inderdaad niet verder. Onbetrouwbare zak hooi. Maar deze man voelt zelf ook op z'n klompen dat er iets heel erg niet klopt, is aan het worstelen en zoeken en wil daar uitkomen. En die nieuwe, 2.0 versie van man... die wil ik straks wel meemaken. Want ik wéét dat wij samen meer dan 2 kunnen zijn en dat er heel erg veel is wat ons bindt. Dat is meer dan 20 jaar van ongelooflijke grote waarde geweest.
Ik weet wel dat resultaten uit het verleden geen garanties zijn voor de toekomst, maar wil mijn hele investering (figuurlijk) ook niet zo uit mijn handen laten glippen. Het is voor mij té waardevol, té kostbaar.

Precies dit is het vastzitten: realisme versus emotie

ander nickje

ander nickje

31-08-2016 om 14:30

fatsoen?

"Ik vind namelijk dat Truus het fatsoen had moeten opbrengen om geen relatie met man te starten, wetende dat hij getrouwd is en dat zijn vrouw en kinderen van niets wisten. Een beetje vrouw vertelt lover dat hij maar terugkomt als hij zijn zaken op orde heeft."

Niet mee eens. Niet in alle gevallen tenminste. Niet zij, maar HIJ heeft een relatie en bedot een ander. Waarom verwacht je dat een volslagen vreemde truus meer fatsoen naar jou toe zou moeten tonen dan je eigen man?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.