Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

annemoontje

annemoontje

17-11-2010 om 14:37

Het is nooit goed genoeg..


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

22-11-2010 om 11:08

Annemoontje

Het is een proces, je hoeft het niet allemaal vandaag te bedenken. Je moet op den duur een beeld krijgen hoe je wilt dat je leven er over 1 of 2 jaar uit ziet en dat hoeft inderdaad niet op een carriere betrekking te hebben, maar kan van alles zijn (vriendinnen, avondjes uit, desnoods hoeveel avonden wil je voor tv zitten). Je weet nu niet precies wat je doelen zijn, dan kom je natuurlijk niet ver.
Hetzelfde geld voor het contact met je man, hoeveel aandacht of hulp wil je en hoe kan hij dat geven. Bedenk dat concreet. Als de bereidheid er is om het 1 keer te doen, kan het ook vaker, maar daar moet je in sturen. Geen bericht is goed bericht denk de mijne altijd, maar dat is natuurlijk niet zo.
Overigens zou ik juist veel voldoening kunnen halen uit het niet meer zo nodig zijn (goed gewerkt zou ik dan bij mezelf denken).

jippa

jippa

22-11-2010 om 12:32

Planeet

"Jullie komen van een andere planeet, en denken dat iedereen van die planeet komt.
Jullie communiceren aggressief en dat is niet mijn manier, ik lees jullie reacties maar ik peins er niet over antwoord te geven op jullie vragen".

Wat een schok voor mij.
Je geeft hiermee overigens vrij precies antwoord op mijn - retorische - vraag. Je zit inderdaad niet te wachten op iets anders dan bevestiging.

Mathilde

Mathilde

22-11-2010 om 17:05

Concreet maken

Ik kan ook geen gedachten lezen en ik voel ook niks aan en ik kan ook erg ongeduldig worden als ik voor de tigste keer dezelfde klaagzang moet aanhoren terwijl al mijn suggesties voor oplossingen aan de kant worden geveegd. Mijn man reageert hetzelfde, dus wij hebben anders met elkaar leren praten. Want ook ik wil best wel eens zeuren, en hij ook. Dus nu zeggen we van tevoren tegen elkaar: hee, ik moet even zeuren hoor, je hoeft alleen maar te luisteren en na afloop te zeggen: het komt allemaal wel goed, oké? Of we vragen: is dit het zeur-uurtje of wil je een oplossing? Echt, je communicatie verbetert met sprongen als je er niet meer van uitgaat dat de ander gedachten kan lezen (en dat geldt ook voor het huishouden).
Ik heb ook wel eens de neiging om te denken dat het gezin niet zonder mij kan . Terwijl mijn man me geen strobreed in de weg legt. Ja, het is natuurlijk ook lekker, dat je niet gemist kan worden en je blijkbaar heel belangrijk bent . Maar niet als je er chagrijnig van wordt. Dan is het tijd voor positieve actie. Waar word je gelukkig van, wat geeft je een oppepper? Elke avond een half uur bubbelbad? Een keer per week uitslapen? Een keer per maand shoppen met een vriendin? Ik wed dat als je dat zegt tegen je man, hij helemaal geen bezwaar heeft en het roer echt wel even van je wil overnemen.
Een goede vriendin van mij zegt altijd dat alle gevoelens goed zijn, ook de negatieve. Want die gevoelens maken duidelijk op welke weg je zit. Even afgezien van de hormonale maandelijkse dip die onredelijk is, hebben gevoelens van onvrede een REDEN. Je kunt je man niet veranderen, maar je kunt zelf wel andere gewoonten aanleren. Grijp jezelf bij de kladden als je die plaat opzet die begint met 'ik moet hier ook alles doen' en eindigt met 'iedereen is tegen mij, ik word nooit meer gelukkig, boehoehoehoe'. Zeg STOP. Denk na over wat je concreet zou kunnen doen om te voorkomen dat je die plaat opzet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.