Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Relaties Relaties

Relaties

Dora

Dora

20-08-2019 om 22:00

Hoe gaat jouw man om met jouw hormonale gesteldheid?


onzichtbaren

"Al is het pijnlijk om steeds meer tot de 'Onzichtbaren' te gaan horen (de vrouwen waarnaar niet meer wordt gekeken of gefloten en die de Milf-leeftijd ook al voorbij zijn), het geeft ook een soort van rust om langzaam aan geen algemeen lustobject meer te hoeven zijn."
Ook dat is iets wat ik niet herken. Waarschijnlijk omdat ik nooit zo aantrekkelijk ben geweest dat ik me in dat opzicht altijd heel zichtbaar heb gevoeld. Het heeft me ook nooit zo beziggehouden. Er waren altijd wel jongens/mannen die mij leuk vonden en ik hen en dat is nog steeds zo. Ik bedoel het is nog prima mogelijk om als 50 jarige te daten of een nieuwe relatie te beginnen.
Verder kan ik best vrij luid en duidelijk aanwezig zijn. Ik heb niet idee dat mijn omgeving na een dag denkt "goh was Alkes er nu eigenlijk wel of niet bij".

Half a twin

Half a twin

22-08-2019 om 20:24

De week van breek

Wat vooral mijzelf opvalt is dat mijn onhandigheid terug is. Vroeger was ik vaak de onhandige puber die haar kopje thee omstootte, haar half opgegeten appel op de grond liet vallen en een zak chips openmaakte en dan veel chips op tafel had in plaats van in de schaal. Met het verplichte corvee ging er ook regelmatig wat servies aan diggelen.
Eenmaal volwassen ging het een stuk beter, er ging wel eens iets stuk maar niet wekelijks.

Sinds dit voorjaar heb ik (gelukkig allemaal thuis) regelmatig wat laten vallen en de afgelopen week was echt de week van breek. Een mooie mok van manlief en van de 10 ontbijtbordjes zijn er nog 6 over. Een mok en vier borden breken heb ik maar 4 dagen over gedaan. Zaterdag ontbijten of lunchen we met een allegaartje op tafel, heb niet meer genoeg over om iedereen eenzelfde bord te geven.

Ook op andere vlakken is die puberale onhandigheid helemaal terug. De medewerkers van de super hier hebben al 12 gevallen eieren voor mij opgeruimd, een potje zure room en een flesje koffiemelk. Waarvan de eieren en zure room binnen een week naar de grond gingen🤦‍♀️🤷‍♀️
Schaam mij diep of hoort dat bij de leeftijd en kan ik er eigenlijk niks aan doen?

Half a twin.

Ik herken dat alleen als ik mijn bril niet op heb Dan zie ik geen diepte. Maar ik herken het niet als verschijnsel tijdens de overgang, ik had geboren moeten worden met een bril op.

Half a twin

Half a twin

22-08-2019 om 20:41

Bril af probeer ik nooit meer

Zonder bril kan ik echt niks, dan had ik binnen een week lege kastjes.
Ik ga zelfs met bril plassen als ik in de nacht wakker wordt.😉

Hahaha

Ik ook

Nou, we wachten antwoorden af van -niet- brildragende- vrouwen- in de overgang.

Klinkt als,

Tijd voor een bloedonderzoek. Al was het maar voor de duidelijkheid dat het niet daar aan ligt.

Half a twin

Half a twin

24-08-2019 om 14:10

Bloedonderzoek?

Wat zou daar uit kunnen komen?
Ik ben in de overgang, dat weet ik zonder bloedonderzoek ook wel.
Door mijn epilepsie wordt mijn bloed al regelmatig gecontroleerd op tekorten vanwege mijn medicijngebruik en dat was tot dit voorjaar altijd dik in orde.

Half a twin

Ik wist niet dat je bloed al regelmatig gecontroleerd werd. Bloedonderzoek was een idee om uit te sluiten of je niet ongemerkt last had van bv vit b of magnesium tekort.
Gewoon een algemene check-up, voor te snel aan ernstige ziektes bv in de hersenen gedacht gaat worden.

schildklier

Nou, ik kreeg van de ene op de andere dag elk weekend migraine op mijn 47e. Dat was echt niet leuk. En ik werd steeds vermoeider. Al die tips om meer te bewegen en tempo aan te passen, ik ben blij dat ik ze toen niet gekregen heb. Een paar jaar later bleek dat ik een B12 te kort had en een trage schildklier. En dat ontstaat dus heel vaak rond de overgang. Het heeft nog een aantal jaar geduurd voordat ik weer normaal functioneerde. En toen was ex inderdaad al op me uitgekeken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.