Home » Forum » Hoe om te gaan met een moeder die lijdt aan verborgen narcisme

Hoe om te gaan met een moeder die lijdt aan verborgen narcisme

122 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Flanagan
Ongelukkige jeugd

Ik weet alleen dat ze zelf uit een gebroken gezin komt en diverse pleeggezinnen heeft gezeten. Dat heette vroeger kindertehuizen. Een groot gebrek aan aandacht dus.
Haar houding naar mij lijkt te maken te hebben met tekort aan aandacht. Mijn kinderen zijn haar jongste kleinkinderen. Nu ook deze minder vaak langs komen, valt ze in een gat. En ziet ze des te duidelijker hoe leeg haar relatie is. Eens was ze jaloers op mijn ouders omdat die wel met elkaar musea bezochten. Eerder een uiting van doorgeslagen jaloezie en eenzaamheid.

Zo stom van haar, ze heeft een heel aardig iemand een rotschop gegeven. Mijn moeder daarentegen geniet van onze wandelingen en hoe bedreven ik haar voeten en handen masseer.

Nu moet ik wel bevestigen dat zijn broer en zus vroeger vonden dat hun moeder hun broer meer aandacht gaf. Ik dacht dat dat door kinderleukemie kwam; tijdelijke extra zorg. Niets bijzonders. Wel wat man het lievelingetje van zijn opa, haar vader.
Maar dat was toen; ik heb te dealen met nu. Haar frustratie vanwege de leegte in haar leven.

Pagina's