Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Hoe overleeft mijn relatie 3 weken opsluiting

Daar zit je dan, twee jonge mensen, allebei volop aan het werk, en plotseling valt alles stil, zit je thuis en kijk je elkaar aan. Hoe overleeft je relatie 3 weken opsluiting?
Mijn dochter en haar vriendje moeten gelukkig beiden nog beperkt werken (horeca: poetsen; vliegveld: beperkt). Maar ze hebben pech: internet en televisie zijn uitgevallen en de monteur komt vrijdag pas.
Monopolie maar op tafel gezet. Maar dan nog: hoe overleeft je relatie 3 weken opsluiting?
Tips?

Tsjor


bieb63

bieb63

18-03-2020 om 09:20

Ja....

dat wordt hier ook een hele opgave. Sowieso moet ik nog m'n weg vinden in dat thuiswerken.... Mis m'n collega's, de interactie. Maar ook: hoe deel ik m'n tijd in, hoe bewaak ik m'n tijd enz enz.

Nog geen tips, maar hoor ze graag!

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 09:39

Sporten

samen of (misschien juist) apart. Met vrienden. Lekker buiten, het weer is er nu prima voor! Samen een bootcamp organiseren, hardlopen, wandelen, fietsen. Als je maar een beetje afstand houdt kan buiten bezig zijn onbeperkt!
Hebben ze een tuin? De tuincentra vieren hoogtijdagen nu. En anders is er misschien iemand in de omgeving die het zelf niet (goed) kan, en die ze heel blij kunnen maken met wat schoffelen en wieden?
Bellen met vrienden en bekenden, of juist met onbekende ouderen die alleen thuis zitten. Gewoon een gesprekje aanknopen.
Achterstallig onderhoud aan hun eigen huis. Van het soppen van de plinten tot het betere schilderwerk en de boekhouding. Er kan van alles, wat ook nog nuttig is. Maar inderdaad, we moeten allemaal even schakelen....

Chrono

Chrono

18-03-2020 om 10:20

NRC

Het NRC Handelsblad wijdt hier een column aan: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/17/goed-voor-je-huwelijk-als-de-overheid-voor-je-beslist-a3993995

Hier zitten we in huis een flink end van elkaar af, dat scheelt irritaties. Maar we hebben al wel een bordspel klaarstaan, want we hoeven elkaar ook weer niet de hele dag te ontlopen.

Babyboom

Over 9 maanden toch? Als ik geen kinderen had zou ik ook wel weten wat ik zou doen...

Ad Hombre

Ad Hombre

18-03-2020 om 11:14

MarSy

Mijn anders bovengemiddelde libido is helaas in elkaar gestort. Zal wel iets biologisch zijn...

Ava

Ava

18-03-2020 om 11:28

Monopoli

Dat spel mondt altijd uit in ruzie en het komt nooit af (het duurt eindeloos en het stopt omdat (n)iemand (geen) zin heeft).

Ik doe nu een kastje per dag. En dat is lekker want wij hebben de neiging om het maar te laten waaien uit lamlendigheid. En we doen wat klusjes. Verder een goed moment om die vrienden (of familie) te bellen (kunnen ze dat nog wel?) die je al een tijdje niet hebt gezien. Vraag aan buren of je ze kan helpen bij iets. Herontdek stoffige cds (als ze die hebben). Je kan elkaars boeken gaan lezen, wandelen, sporten.. raadsels (wij hebben hier black stories bijv). Neem je oude recepten nog eens door... kook iets nieuws om beurten óf juist samen.

Het belangrijkste is om er een ritme in te houden, merk ik.

Ava

Ava

18-03-2020 om 11:35

Ad Hombre

Ad Hombre schreef: Mijn anders bovengemiddelde libido is helaas in elkaar gestort. Zal wel iets biologisch zijn...

Of iets psychisch, Ad.
Wat móet je er mee.. Lekker tussen de deur en hard dichtslaan.

@Emma

@Emma

18-03-2020 om 11:39

latrelatie

Mijn latrelatie blijft zoals hij was: we zien elkaar gemiddeld 3x per week en we houden ons er nu heel strikt aan. Zo hoeft hij niet tussen de deur en hou ik het ook gezellig thuis. Zolang er niemand ziek is natuurlijk.

40er

40er

18-03-2020 om 12:20

Geen probleem

Ik vind het echt geen probleem hoor. Als "voordeel" we moeten beide nog gewoon (heen) werken, dus veel ritme. Wel lunchen we wat vaker samen.
Om eerlijk te zijn, best fijn zo. Heel wat stomme klusjes worden nu aangepakt. Heb vanmorgen al flink wat wassen gedraaid, gordijnen, badmatten en dat soort dingen. Wat dat betreft nog genoeg klusjes voor een week of 4.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-03-2020 om 12:23

Ava

"Of iets psychisch, Ad."

https://muzikum.eu/nl/123-1159-26318/van-kooten-de-bie/de-klisjeemannetjes-songtekst.html

"Nee, maar dan zit jij waarschijnlijk in en poreuze cirkel.
Zou jij denke ?
Jaa, ja, dat is waarschijnlijk psychisch.
Ja, wat heb mijn jongheer nou met psychisch te make ?
Fysiek is altijd psychisch !
Oooh ! "

Ava:
"Wat móet je er mee.. Lekker tussen de deur en hard dichtslaan."

Tja, smaken verschillen. Zeker op het gebied van humor.

Jesse_1

Jesse_1

18-03-2020 om 13:23

Over wie gaat het nu?

Je hebt het over 'mijn relatie', 'twee jonge mensen' en 'mijn dochter en haar vriendje'.

En speelt het zich af in Frankrijk? In Nederland is namelijk geen sprake van opsluiting.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-03-2020 om 13:26

iets creatiefs

Een muurschildering maken, Muziek maken. Haiku's schrijven. Het fotoboek maken waar je nog niet aan toe was gekomen, en dan nu met volop tijd om het zo mooi mogelijk te doen. Een rommelkast/zolder/schuur opruimen.

Verder veel lezen. Kaarten schrijven aan mensen die je een tijd niet hebt gesproken en die nu thuis zitten. In de tuin rommelen, geen onkruidje krijgt meer kans. Wandelen, samen of met anderen, in de open lucht is veel minder besmettingsgevaar. Een puzzel leggen. Mozaïeken. Boeken/cd/s/dvd's opruimen. Tijd nemen om mensen te bellen, zo lang je bundel toelaat. Een nachtwandeling maken. Fotograferen.

Oh ja, niet steeds op elkaars lip zitten, een dagschema maken. Het leven is voorlopig helemaal anders, en het is wennen als je elkaar nu ineens zo veel ziet.

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 13:52

Wilgenkatje - lezen (o.t.)

ik was helaas net te laat voor de bieb. Ik koop nooit boeken. En hou niet van lezen van een scherm. Dus ik heb pech... Gelukkig heb ik de Millennium trilogie nog liggen, wel al gelezen maar dat is alweer een tijdje terug, dus die ga ik maar weer van zolder halen.

On topic: een legpuzzel maken! Vind ik altijd heerlijk ontspannend. Maar zeker nu man en kinders thuis zijn ligt zo'n ding al helemaal in de weg, dus dat zit er voor mij even niet in.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-03-2020 om 15:31

Pluis

Ik was ook van plan te gaan lezen, maar daar heb ik voorlopig echt de rust niet voor.

Nou

Hoe goed is een relatie als je je zorgen maakt of die wel drie weken samen overleeft???

Pluk

Pluk

18-03-2020 om 17:39

Zet die computer gewoon eens uit en ga wat leuks doen. Of even lekker sporten. Het klinkt allemaal nogal ongezond. Straks overleef je corona en ga je ten onder door de stress.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-03-2020 om 19:31

Pluk

Voorlopig moet ik thuiswerken.
Je beter melden heeft z'n nadelen

Pluk

Pluk

18-03-2020 om 19:34

Hardlopen

In de pauze dan? Nog beter: neem een puppy. Daar ben je lekker druk mee en ook nog leuk voor de kinderen. Veel gezonder dan akelige virusfilms kijken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-03-2020 om 19:44

Tjee Ad

Dan moet je juist met een boek in bad.

Adem in adem uit. De kans dat jullie dit overleven is vele malen groter dan de kans dat een van jullie ernstig ziek wordt, laat staan komt te overlijden aan Corona.

Een mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest, etc. etc.

Ad, er zit maar een ding op

...je Indomie goed kahwe, dattut gelekmatig in je bloed komp.

Groeten,

Temet

juf Ank

juf Ank

18-03-2020 om 19:51

jeetje tsjor

Is dat jouw zorg? je dochter en haar vriendje zijn oud genoeg om een relatie aan te gaan; moet mama nu gaan bedenken hoe het aan moet blijven?

tsjor

tsjor

18-03-2020 om 21:35 Topicstarter

Ach

Natuurlijk juf Ank, zij zijn zelf verantwoordelijk etc.
Hoe overleef ik ...... Is trouwens een titel van een goedgelezen serie boeken.
De vraag is dan ook wat breder bedoeld: de huidige situatie is geen vakantie waarin je nog leuke dingen kunt doen; en zelfs dat zijn al geduchte relatietesten.
Defaitistisch: ach dan was het ook geen goede relatie. Weg met die oude schoen. Kan ook.
Ik lees vooral tips over wat iemand zelf kan doen voor zichzelf. Of lees ik ergens overheen?
Bij dochter deden internet en tv het weer even, ze heeft zelfs het kamerdebat gezien, en ze hebben zich gestort op agricola. Oh ja, geen tuin en geen balkon, klein appartement waar ze wel heel blij mee zijn. Maar het afgelopen jaar hebben ze een druk leven gehad, studies afgerond, werken, beiden op onregelmatige tijden. Het is dus best een overgang. Niet alleen voor hen. Vandaar mijn onderwerp.

Tsjor

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 22:15

Investeren in elkaar

Elkaar een uitgebreide massage geven. Of elkaar vragen stellen uit het spel Open hartig om elkaar anders/nog beter te leren kennen. Elkaars hobby leren? Samen een uitgebreid en geheel nieuw (exotisch) diner bedenken, online tutorials bekijken hoe je dat klaarmaakt (sowieso een hele leuke tijdsbesteding!) en dan samen een hele dag kokkerellen. Vakantieplannen maken voor als de crisis weer voorbij is. Samen sporten, liefst buiten. Daag elkaar uit.
Zoiets?

vingerhoedje

vingerhoedje

18-03-2020 om 22:20

Tjor- tips

Wij werken alle twee vanuit huis en er lopen nog 2 pubers rond. Wij stemmen samen af wie waar gaat zitten. Vandaag was mijn man vrij en had ik onze studeerruimte. De kinderen geven aan dat ze graag beneden willen kunnen chillen, daarom heb ik gisteren aan het bureau van mijn zoon gezeten. Hij moest wel eerst zijn kamer opruimen
Volgens mij is samen overleggen cruciaal. Maar dat is eigenlijk altijd. Daarnaast ook ruimte voor je eigen ding. Ik wil iedere ochtend eerst een ochtend wandeling maken. Het voordeel van samen thuis zijn is dat we ook samen kunnen lunchen. Heel gezellig!

Ad Hombre

Ad Hombre

18-03-2020 om 22:21

Temet

LOL

Margriet

Margriet

18-03-2020 om 23:36

Hollen of stilstaan

Pff ja voor iedereen is het zo wennen nu. Wat ik vooral merk: het is hollen of stilstaan. Of je zit met zijn allen dicht op elkaar en snakt naar af en toe een momentje alleen. Of, zoals hier, je zit al een paar weken alleen opgesloten in je huis (risicogroep met klachten) en hebt, op een enkel telefoontje na, alleen jezelf als gezelschap. Dat is ook ultra saai op den duur hoor. Ja ik probeer wel van alles te verzinnen maar digitaal contact is toch anders dan met een levend iemand uitwisselen.
Ik moet er ook niet aan denken om de hele tijd met een relatie samen te zijn. Kan wel zijn dat een goede relatie daartegen moet kunnen, maar ik heb echt af en toe nodig om even alleen te zijn. Maar goed, dit is dan wel weer erg veel alleen.

Hoe overleef ik drie weken opsluiting met mezelf

Das ook een uitdaging hoor😀

Chrono

Chrono

19-03-2020 om 10:36

1e ruzie

Nou, de eerste ruzie al gehad.
Man wilde gaan videoconferencen in de woonkamer, dus ik mocht een kind niet hardop aansturen met zijn huiswerkopdrachten.
Dringend verzocht om een andere werkplek te verzinnen als hij in stilte wil werken. Toen wilde hij in de winkel een tafel gaan kopen. We hebben er nog 3 ongebruikt staan (tuintafels etc). Dus irritatie alom. Hij vond de formaten van die tafels niet goed...

Bellefleur

Bellefleur

19-03-2020 om 12:33

1e ruzie al gehad

We hebben elke ochtend om 10 uur een briefing over hoe onze dag er uit ziet. Man had beloofd om zijn werk los te laten ( hij werkt al dagen achtereen) en naar buiten te gaan. Het is nu half een, en zit nog hard mails te sturen en te bellen. Ik heb het niet meer vage vermoeden dat hij niet, kookt vanavond. Ik had hem al gewaarschuwd, ik kook voor mezelf.

Bas

Bas

19-03-2020 om 13:02

Elkaar een beetje laten?

Ik ben zelf een grote ruziemaker.
Het gaat vaak toch om macht, wie heeft wat voor het zeggen.
Elkaar een beetje (veel) de ruimte laten (met rust laten) lijkt me geen overbodige luxe in zo'n situatie.

Overigens hier ook spanningen, terwijl we beiden moeten werken, (gewoon outside) ik wrs komende tijd meer dan gewoonlijk.
We vallen wat meer op elkaar terug om alles geregeld te krijgen maar weinig/geen tijd rustig af te stemmen. Wordt een relatie test!
(maar ook een mogelijkheid om zelf te groeien)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.