Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Margo

Margo

08-07-2020 om 16:51

Hoe verder Ontrouwe echtgenoot


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Why

#92 Pastor

T is mij niet duidelijk. Je zegt dat t machtsmisbruik is. Aanranding. Sex tegen de wil in. Man wou t absoluut niet maar is gedwongen..

Waarom dan boos zijn op de man?

Pennestreek

Pennestreek

09-07-2020 om 15:41

Voortschijdend inzicht

heet dat. Gelukkig bestaat er zoiets. En dat is volgens mij wat we hier met zijn allen in zo ongeveer alle draadjes proberen te bereiken...

Pastor, je hebt denk ik wel gelijk met je insteek dat het hier puur om misbruik gaat. Ik denk dat ik te weinig rekening heb gehouden met de afhankelijkheidspositie van deze man en de effecten van Parkinson, zowel fysiek als mentaal.
Maar goed, het is aan Margo (en haar man) om te bepalen hoe ze van hieruit verder gaan. Als ik haar zo lees denk ik dat ze er wel eens persoonlijk beter uit kan komen. Never waist a good crisis, nietwaar?

Pastor

Pastor

09-07-2020 om 15:55

Mvp

Idealiter moet de misbruikte gesteund worden. Maar zoals je zelf laat zien is zoiets complex. Nauwelijks te geloven dat het kan en dus benoemen mensen het graag anders.

Pastor

Pastor

09-07-2020 om 16:00

Margo

Sterkte met alles. Het is afschuwelijk wat jullie meemaken. Ik hoop dat je goed gesteund wordt en dat je staande kunt blijven. Sterkte.

Waarom boos op man

Heel simpel omdat gevoel en verstand niet altijd in overeenstemming zijn als je er in midden in staat. VInd je dat zo gek, mvp?

Ik kan als buitenstaander makkelijk mild oordelen, als mij dit overkomen was na 30 jaar monogamie met een impotente man, sloeg ik subiet drie borrels achterover, hees me in een hotter than my daughter outfit en maakte een profiel aan op drie vuige dating sites. Voor de goede orde, is geen advies aan Margo

Pennestreek

Pennestreek

09-07-2020 om 16:18

Kenfan

Ik heb beeld, en dankzij dat beeld sproeide mijn slok thee over het toetsenbord

Pastor

Pastor

09-07-2020 om 16:25

Kenfan

Geweldig beeld schets je.

Margo

Margo

09-07-2020 om 16:47

Bedankt voor de fijne berichten

Iedereen super bedankt...
Mvp jij vraagt wel heel erg prive, het gaat niemand wat aan over mijn kinderen.

Wij...ik zit nog midden in de verwerking, ik heb hier heel veel mooie lieve berichten gehad waar ikwat mee kan.
Pastor bedankt voor je wijsheid.
Kenvan, geweldig, ik ben beelddenker en heb maatjd 48...😁🙏🏻
Pennestreek, ik denk dag jij me goed doorhebt
@emma, parkinson is een vreemde ziekte, daar kan jij ook over mee praten.

Dank voor de fijne adviezen, jammer dat hier geen prive berichten gedeeld kunnen worden, sommige zou ik wel willen schrijven.

Ik reageer niet meer hier, en van mij mag het draadje gesloten worden.

Margo

Margo

09-07-2020 om 16:51

Mvp

Zo voelt het voor mij niet, ik vind jou berichten steeds aanvallender.
Wat mijn kinderen aangaat helemaal, dat blijft prive

Jo Hanna

Jo Hanna

09-07-2020 om 17:04

Bijna grappig m40+

Je wil ze de kost niet geven die boos zijn op iemand die plotseling is overleden. Begrijp jij nou echt serieus zo weinig van de irrationaliteit van emoties? Of zit je gewoon te stangen?

Het hele metoo-gebeuren is geloof ik aan jou niet besteed. Ik hoop maar dat er nooit iemand die seksueel misbruikt is bij jou om hulp komt want dan dender je er gewoon nog een keer overheen met je simplistische oordelen. Eerlijk gezegd wek je bij mij de indruk met een tijdmachine uit pakweg de jaren 50 te zijn gekomen.

Mensen zijn soms kwetsbaar, zijn te manipuleren met hun verlangens en pijn. En zeker in ongelijkwaardige relaties gaat dat gemakkelijk mis. Daar is wetgeving voor geschreven, omdat dat een structureel probleem is. Maar in jouw droomwereld had een slachtoffer nog altijd gewoon nee kunnen zeggen. Best, maar de wereld waarin dat voor waar wordt gehouden is gelukkig in rap tempo aan het afbrokkelen.

Dat het hier om een man gaat, maakt voor mij geen verschil. In het verhaal is voor mij geen enkele aanwijzing dat er sprake is geweest van een gelijkwaardige relatie en een stortvloed aan tekenen dat het om emotioneel en seksueel misbruik gaat. In de opening zegt TS ook heel duidelijk dat ze bozer is op de vrouw dan op haar man. Dan ontspint zich een draad waaruit blijkt hoe moeilijk het is een man als misbruikslachtoffer te zien en gaat ze ons verzekeren dat ze heus ook boos is op haar man. Deze hele situatie is enorm verwarrend en heftig. Als TS en haar man doorgaan de gesprekken te hebben die ze nu hebben, tekent zich waarschijnlijk veel helderder af wat er gebeurd is en wat dat betekent voor hun huwelijk. Ik krijg de indruk dat ze een heel sterke band hebben en dat ze allebei oprecht bezig zijn elkaar terug te vinden. Dat daarbij allerlei emoties passeren is normaal.

Nou ja, ik heb het idee Margo dat jij nogal laconiek kunt omgaan met de wonderlijke gedachtengangen van van m40+. Gelukkig maar!

Jo Hanna

Jo Hanna

09-07-2020 om 17:07

Succes Margo!

Zorg goed voor jezelf en elkaar. Volgens mij ben jij een wijze vrouw.

Margo

Margo

09-07-2020 om 17:10

Jo Hanna

Ach weet je, ik kies er voor me daardoor niet rottig over te voelen.

Dank je voor je wijsheid 🙏🏻

Miekemieke

Jij schreef: Het klinkt zo tegenstrijdig maar ik begrijp dat zoenen en intensief emotioneel contact ook vreemdgaan is.

't Wemelt op OOL van de beelddenkers, maar ik aan deze reactie te zien val jij daar dan weer niet onder. Laat ik het netjes houden, niet elke pastor is van de missionaris. Erotiek zit ook tussen de oren, niet alleen tussen de benen.

En voor wie daar nu weer over valt in de zin " ja maar dan wou hij het toch zelf" : het verwarrende en meest beschamende van misbruik is dat ook ongewenste handelingen erotische gevoelens kunnen oproepen. Een vriendin van me is langdurig misbruikt door een vriend van haar moeder en heeft me wel eens verteld dat ze dat nog het ergste vond.

Margo, veel sterkte met het verwerken van een en ander. Misschien kun je nog eens laten weten hoe het afloopt met die pastoraal werkster. Ik hoop dat je dat doorzet.

@Emma

@Emma

09-07-2020 om 21:21

Zullen we het draadje sluiten?

Topicstarter vroeg erom.

Pastor

Pastor

09-07-2020 om 21:24

Margo

Veel kracht en sterkte gewenst. Pas goed op jezelf. Ik hoop dat er ook mensen omkijken naar jou.

Lieve groet

Margo

Margo

09-07-2020 om 21:25

Pastor

Lief, dank je wel,er zijn inderdaad lieve mensen voor mij..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.