Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ich

Ich

30-11-2008 om 18:25

Hoe zeg ik dat in het duits?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mammie2

mammie2

04-12-2008 om 08:48

Koester je vriendschap

Welke andere man houdt er in godsnaam ook van ruigpootuilen. Ik zou als ik jou was maar geen ontboezemingen doen over mijn uitgebluste relatie. Je hebt alleen maar kans dat je of hem afstoot of juist teveel aantrekt.

Geniet van je vriendschap.

Ich

Ich

04-12-2008 om 17:30

Rauhfusskauz

Mooi woord he? Dat is dus de ruigpootuil. Het beestje, schattig klein, komt in Ned. niet voor, vandaar dat ik zo opgewonden was om het eindelijk te horen of te zien. Geen uiltje gezien maar ik werd dus ergens anders opgewonden van...Het geluid van de uil, zo zei hij, blijft nog dagen in je hoofd. Niet de uil, maar hij bleef nog dagen in mijn hoofd, haha.
We delen de passie voor vogels en de natuur en misschien is het maar beter dat zo te houden. In ieder geval tot ik er weer heen ga, dan zien we wel verder.
Ik ken veel duitse namen van vogels en planten, dat heeft met mijn werk te maken, vandaar. Ik lees ook veel publikaties in het Duits. Maar als het wat over meer persoonlijke zaken gaat en oiver gevoelens uitdrukken, dat is dan weer wat ingewikkelder.
Hij is een soort van boswachter, veel buiten, eet paddestoelen, weet daar veel van...paddo's...haha en woont ook in het bos... ik moet gelijk aan Lady Chatterly denken...., en hij ziet er ook nog goed uit.

Tihama

Tihama

05-12-2008 om 12:34

Uilen

Volgens mij gaat het helemaal niet over uilen, maar over struisvogels. Die doen hun kop ook in het zand

Trouwens die hebben ook ogen die groter zijn dan hun hersenen.

Deniiiiiiii-al

Tihama

Ich

Ich

07-12-2008 om 21:42

Ach,ik wil hier niets speciaals horen

Ik wil niet iets horen of zo. ik vroeg alleen maar advies om wat in het Duits te vertalen en dat heb ik gekregen waarvoor dank. Verder is het gewoon leuk om te vertellen dat we bevriend zijn en we de passie voor de natuur met elkaar delen, en dat is ook luek om dat hier even te mogen vertellen! Het is een leuke man en hij ziet er goed uit, dus wie weet komt er wel iets van lichamelijk contact. En waarom zou ik dat dan tegenhouden? Ik voel me niet schuldig tegenover mijn man die geen tijd/aandacht meer voor me heeft en ik heb al heel veel moeite gedaan om onze relatie weer op de rails te krijgen tot en met relatietherapie. Maar nogmaals in de eerste instantie ben ik niet uit op sex, maar als je je erg goed voelt bij elkaar en je voelt je tot elkaar aangetrokken tja..dan zou het best wel eens kunnen zijn dat er meer gebeurt. En wat dan nog?
We mailen fijn met elkaar en daar geniet ik van.

Tihama

Tihama

07-12-2008 om 22:10

Wat dan nog

"dus wie weet komt er wel iets van lichamelijk contact. En waarom zou ik dat dan tegenhouden? Ik voel me niet schuldig tegenover mijn man die geen tijd/aandacht meer voor me heeft en ik heb al heel veel moeite gedaan om onze relatie weer op de rails te krijgen tot en met relatietherapie. Maar nogmaals in de eerste instantie ben ik niet uit op sex, maar als je je erg goed voelt bij elkaar en je voelt je tot elkaar aangetrokken tja..dan zou het best wel eens kunnen zijn dat er meer gebeurt. En wat dan nog? "

Ach ja, joh. Slechte relaties bloeien altijd enorm op van vreemdgaan. En als het dan uitkomt, dan verloopt de scheiding ook altijd enorm relaxed. Na vreemdgaan hebben ex-en zelden last van wraakgevoelens. Convenant is dan ook zoooo rond. Vreemdgaan levert maximaal begrip en respect op van bedrogen partner.

Gewoon voor gaan. Vooral je niet afvragen of je eigenlijk nog wel oud wil worden met je eigen man. Kop in het zand en veel plezier, hoor.

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2008 om 23:31

Hahhahah

Dat wordt natuurlijk helemaal niks mit Ewald der Stoere Bosch-wachter. Du kannst warten auf ein coitus interruptus wann er die Polyfinario hört kuckelen.

Lichamelijk contact, schrijf je. Ja, ik stel het me helemaal voor. Je leunt romantisch tegen zijn sterke schouder en hij gluurt door jouw glanzende lokken of hij een zwartkoppige specht kan ontwaren. Supertoll.

Eeeeeerst de ene relatie afronden. Dannnnnn pas aan de volgende beginnen.

Tirza

Ich

Ich

08-12-2008 om 14:08

Ja, genau!

Haha, sehr toll alles hier! Ik lach me slap meiden, ga vooral zo door. Dit is beter dan een relatietherapie! Mijn humeur bloeit er van op en ik ben weer fröhlich und frisch.
Mein mann weet dat ik met hem mail, hat gar kein Probleem damit. Hij vindt alles best zolang er maar eten voor hem staat en zijn wasje wordt gedaan. Onze relatie is al jaren een soort van economische relatie, we wonen in één huis, hebben het financieel goed en we zorgen voor onze kinderen waar we dol op zijn. Er zijn er zat die voor minder uit elkaar gaan. Natuurlijk hebben we het vaak besproken om uit elkaar te gaan, maar zoals het nu is gaat het redelijk. Wel heb ik gezegd en ook de therapeut dat er een kans bestaat dat op deze manier één van ons tegen een ander aanloopt omdat je toch een hoop mist in je eigen relatie. Mijn man wou ook niet echt werken om de relatie weer op de rails te krijgen, vandaar dat ik me ook helemaal niet schuldig voel, ik heb al jaren en jaren alles gedaan om het weer leuk te hebben en dat is helaas niet gelukt. Ik steek echt mijn kop niet in het zand. Praat er ook over met mijn man dat ik de boswachter toch wel erg leuk vindt etc. Hij vindt het leuk voor mij, ja, zo kan het dus ook.
En ik droom gewoon lekker door, daar is niets mis mee toch?
Alles gute und bleib mailen, liebe Freunden!

Tihama

Tihama

08-12-2008 om 20:28

Magnolia

Mwah, zie de laatste posting van Ich. Ze wil wel sex. Logisch, als ik in zo'n relatie zat, zou ik dat ook willen.

Nee hoor, het is gewoon iets met oude schoenen en niet weggooien. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom een man die geen enkel gevoel meer voor je heeft, toch blij voor je kan zijn. Dat wekt bijna de indruk dat hij toch gevoel heeft.

Maar goed, ik kan de helft van deze discussie maar met moeite volgen, dar mein deutch nicht so gut ist. Dat zal het wel zijn.
Ik wacht wel een jaartje. De discussie komt dan wel weer in een andere vorm terug. Wie immer)

Tihama

mammie2

mammie2

14-12-2008 om 18:05

En hoe zit het met frau boswachter?

Ik kan me best voorstellen dat je snakt naar een buitenechtelijke Bumse, maar de moraaljonkvrouw in mij vraagt zich toch af hoe het zit met respect naar de vrouw van je boswachter.

Ik vind het niet zo aardig om het aan te pappen met een man die getrouwd is. Erg respectloos naar zijn vrouw toe.

Ich

Ich

14-12-2008 om 18:41

Respect

Ik vind het ook niet zo repectvol om te zeggen dat ik
aanpap' met hem en ook dat bumsen vind ik niet zo netjes, eerlijk gezegd. We mogen elkaar graag, er is een vriendschap ontstaan en we mailen met elkaar. Hij weet ook dat ik een relatie heb. Naar zijn vrouwe toe, tja ik vind dat eerlijk gezegd zijn verantwoordelijkheid. Het is zijn relatie. Wil hij niet meer met mij mailen of geen contact meer met mij omwille van zijn vrouw/zijn relatie dan moet hij dat zeggen en dan zal ik daar ook niet mee verder gaan. Zo is dat. Het is een volwassen man en hij kan daar zelf voor kiezen. Andersom geldt dat ook. We weten dat en ik denk dat we daarom ook best voorzichtig zijn. Ik weet ook niet hoe het zit tussen zijn vrouw en hem en dat weet hij ook niet van mij. Nog niet, daar hebben we het momenteel niet over.

mammie2

mammie2

15-12-2008 om 09:36

Respect is misschien niet het woord

Ik lees nergens echter in jouw verhaal dat je rekening houdt met het feit dat hij getrouwd is en dat zijn vrouw misschien wel van hem houdt en dat je haar misschien wel enorm veel verdriet doet als het uiteindelijke resultaat van jullie correspondentie is dat hij voor jou kiest.

Je berichten zijn niet zo duidelijk. Enerzijds zeg je alleen maar diepe vriendschap te willen hebben, anderzijds schrijf je dingen als "hij is wel erg aantrekkelijk" en "met elkaar naar bed gaan is nog niet aan de orde". Nog niet dus.

Natuurlijk is hij een volwassen man, maar dat betekent niet dat jij jouw rol totaal kan wegwuiven. Ik heb niet de indruk dat jij een duidelijke grens trekt van in hoeverre je wilt gaan.

Ich

Ich

16-12-2008 om 10:01

Go with the flow

Ik ben niet zo van grenzen. Ik ben misschien wat losser en ongecompliceerder dan anderen en ik laat het leven op me af komen. Je kunt niet alles voorspellen en willen plannen. Ik had ook liever dat ik nog eindeloos gelukkig zou zijn na al die jaren met mijn man. Maar dingen lopen nu eenmaal anders. Ik heb er voor gevochten, maar het is niet gelukt. Mijn man wil geen energie meer steken in onze relatie. En dan, ik was echt niet op zoek, maar zat en zit nog volop met verdriet, na twintig jaar ontmoet ik een man met wie het gelijk klikt, we voelen ons goed bij elkaar, we zijn vrienden. Misschien ook geen toeval dat me dit juist nu overkomt. Hij heeft me uitgenodigd om in zijn vakantiehuisje te komen en weet dat ik mijn gezin ook meeneem.
Ik zie wel wat er gaat gebeuren, en als blijkt dat als we elkaar weer zien en we voelen allebei veel voor elkaar dan moet dat gewoon zo zijn.
Mijn psycholoog,(waar ik nog wel eens kom omdat ik toch wel erg veel verdriet heb omdat het niet gelukt is om de relatie met mijn man weer op de rails te krijgen) zegt dat er niets op tegen om met hem tijd door te brengen en als we ons daar allebei goed bij voelen en er weer energie van krijgen? Vrienden zijn belangrijk.

Zoals ik al zei, ik heb wel meer mannelijke vrienden. Maar kennelijk kun je als vrouw alleen mannelijke vrienden hebben als je ook met ze naar bed gaat. Zo zie ik dat niet. Ik heb vrienden zoals je ook vriendinnen kunt hebben, ik ga met ze naar de film, naar muziek luisteren, met een ander kan ik weer goed praten,lol maken, borreltje drinken, zelfs shoppen doe ik wel eens met een mannelijke vriend. Ik heb ook vriendinnen. Er hoeft helemaal geen sexuele spanning te zijn. maar de meeste mensen snappen dat geloof ik niet.

Bij deze man voel ik ook en niet in de eerste plaats wel lichamelijk tot hem aangetrokken, dat kan toch? En als je dan misschien wel een keer met elkaar slaapt dan is dat respectloos en weet ik wat naar zijn vrouw. Hij is daar zelf bij en zal het wel of niet doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.