Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Hulp gezocht!


mijk

mijk

26-08-2014 om 22:10

dc, als moeder zijnde zou

dat nou precies mijn bezwaar zijn ))) Ik wil kleinkinderen in de buurt!!!!! Maar over die angsten ga ik gewoon overheen stappen als zoon naar OOstenrijk wil. Maar ik vrees niet zonder tegensputteren....

Mijk

P.S. Laurens ergens is het toc ook wel lekker dat ze zich er druk over maken toch. Stel dat ze zouden zeggen: is goed joh misschien komen we van de zomer wel een weekend langs en anders bel je maar eens...

Mijntje

Mijntje

27-08-2014 om 07:27

beren

ik denk dat wij jou helemaal niet kunnen adviseren: doen of niet doen, want we kennen je niet.
Als jij helemaal geen beren ziet wat betreft financieen en opleiding, wat voor beren zien jouw ouders dan eigenlijk? Misschien meer in sociaal-emotioneel opzicht bij jou, dat ze bang zijn dat je in een diep dal kan komen en zij dan verder weg zijn?

Suze

Suze

27-08-2014 om 09:58

doorvragen

Ik denk dat het inderdaad goed is dat je echt gaat doorvragen bij je ouders wat hun bezwaren zijn.

Pas als je die weet ka, je daar over praten en zoveel mogelijk oplossingen daarvoor vinden.

Hoe afhankelijk ben je eigenlijk van je ouders? (financieel en/of anderszins)

Mijn ervaring is dat studeren in het buitenland duurder is dan in Nederland, maar hangt natuurlijk van buitenland en specifieke situatie af. Hoe zit dat bij jou?

Tante Tiny

Tante Tiny

27-08-2014 om 10:49

2e semester klinkt erg goed

Dan geeft jou de tijd voor een zorgvuldige voorbereiding en het geeft iedereen tijd om aan het idee te wennen.

Bezwaren ouders

Als je je opleiding in het buitenland wil vervolgen moet je bij DUO drie maanden van te voren een aanvraag indienen of je je studiefinanciering mee kan nemen. Ik kan me niet voorstellen dat je dat al rond hebt als je pas onlangs hebt besloten hebt naar Oostenrijk te gaan verhuizen. Je schrijft wel dat je opleiding daar vervolgen geen probleem is, maar heb je je ook al een school gevonden die je aanneemt? Echt, concreet? En woonruimte?

Je schrijft dat je ouders geen redelijke argumenten hebben, ze zeggen allen: het mag niet. Kan het zijn dat je zo hoteldebotel bent dat je hun bezwaren wegwuift en ze niet echt wil horen? Je zegt dat het allemaal geen probleem is, maar het lijkt me sterk dat je alles al officieel geregeld hebt. En in dat geval zullen je ouders nog niet zoveel vertrouwen in je plannen hebben. Het kan ook zijn dat je ouders ook nog niet zo heel veel vertrouwen in jullie relatie hebben omdat jullie elkaar nog maar zo kort kennen. Is je vriendin ook 18?

Je ouders zullen misschien bijdraaien als je ze zwart op wit kan aantonen dat alles in kannen en kruiken is.

skik

skik

gaan!

zo te horen hebben je hormonen de regie wel een beetje overgenomen maar zelfs als dat niet zo was, dan is een jaartje wenen op je 18e een prachtig plan! gewoon doen! je krijgt het wel druk de komende tijd, want dat betekent dat je je inkomen, huisvesting, studie daar etc. NU moet regelen. in een worst case scenario: wat heb je dan allemaal te verliezen? is dat overkomelijk en aanvaardbaar?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.