Relaties Relaties

Relaties

Hulp voor trouwe partner na overspel


Mari

Mari

04-05-2019 om 18:17

Ja maar Knor

Niemand ontkent toch ook dat het een probleem van beiden is als de intimiteit in een relatie ontbreekt? Ik vind dat in ieder geval een serieus issue waar beiden aan moeten werken. Het gaat om de oplossing die de vreemdganger hiervoor kiest: het dan maar met een ander aan leggen. Dat legt een bom onder elke relatie. Zoals wel blijkt want Hendrik is niet meer samen met zijn vrouw.

Nijntje

Nijntje

04-05-2019 om 18:52

Zo is ieder verhaal ook weer uniek

Ieder verhaal is ook weer uniek. Mijn man is vreemd gegaan vanuit een seksverslaving. Hij kan echt niks bedenken wat ik anders had moeten doen. We zijn nog samen. In de therapie ging het overigens vooral over hem en zijn beschadigingen. Het heeft mij veel inzicht gegeven (hem ook trouwens). De pijn was en is nog steeds erg moeilijk. Maar ik heb hier ook veel van geleerd en denk er sterker uit te komen.
Jammer dat je je niet gehoord voelde Hendrik. Misschien is het wijs om het voor jezelf wel uit te vogelen want anders kom je het mogelijk in een volgende relatie weer tegen.
Vreemd gaan is helaas niet de oplossing maar dat heb je zelf ook ondervonden..

Amelie

Amelie

12-05-2019 om 03:01

Hoe laat ik dit achter mij?

Ook mijn man heeft een affaire gehad van een paar maanden. Ik ben hier zelf achter gekomen. Wij zijn al heel lang samen en hebben 2 kinderen. Mijn man was ook nog verliefd op die andere vrouw. Maar wilde niet verder met haar, maar wilde knokken voor mij en zijn gezin. Dit is inmiddels ruim 2 jaar geleden. Zijn verliefdheid is nu uiteraard over, hij heeft onmiddellijk gebroken met die ander, doet zijn best voor mij en we hebben relatietherapie gehad. Ik had alleen gehoopt dat ik het inmiddels achter mij kon laten. Wij hebben het inmiddels weer goed en leuk samen maar toch gaat er geen dag voorbij zonder dat ik eraan denk. Ik kan er soms nog heel verdrietig van zijn maar ook heel boos. Kan het regelmatig niet laten om een gemene opmerking te plaatsen. Ik denk ook dat het nooit meer zo wordt als voorheen. Ik kan ook nog steeds misselijk worden bij het idee wat hij allemaal met haar heeft gedaan. Heelt tijd toch echt alle wonden en moet ik het nog meer tijd geven? Ik zou dit zelf zo graag achter mij laten maar ik kan het (zelfs na 2 jaar) nog niet...iemand tips?

Devi

Devi

16-10-2019 om 11:50

Zonder oordeel je verhaal kunnen delen

Hoi allemaal,

Ik heb zelf ook te maken gehad met een ex die langere tijd vreemd ging. Waar ik destijds heel erg tegenaan liep, was dat ik het gevoel had het met niemand te kunnen delen zonder dat er een oordeel over gegeven werd. Ook ik wilde onze relatie nog heel graag een kans geven. Ik had het hier graag over gehad met anderen, maar had het idee dat we onze relatie nooit zouden kunnen herpakken als iedereen wist van het vreemdgaan.

Zelf had ik in die tijd heel graag een onpartijdige persoon willen spreken, zonder gelijk naar hulpverlening te moeten stappen.

Uiteindelijk heeft onze relatie niet gewerkt, wat achteraf maar goed was ook, maar ik worstelde heel erg met onzekerheid en vragen nadat er een punt achter gezet was. Ook toen had ik het idee dit met niemand te kunnen delen.

Ik zit er nu aan te denken om hier iets voor te ontwikkelen, zodat je zonder oordeel met iemand kan praten, maar ook adviezen kan ontvangen en voor jezelf keuzes kan gaan maken. Zelf heb ik mijn Bachelor of Social Work en ben ik ervaringsdeskundige op dit gebied. Ik heb een passie voor mensen verder helpen en hun eigen kracht terug te vinden.

Nu is mijn vraag: hadden jullie hier ook behoefte aan? Zo ja, in wat voor vorm (denk aan chatten, whatsappen, bellen of juist face to face, etc.)? En als laatste, hoe veel geld zouden jullie hiervoor over hebben?

Ik kijk uit naar jullie reactie.
Liefs,
Devi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.