Relaties
Anne-X
03-11-2025 om 11:10
Ik heb problemen met nieuwe baan vriend.
hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar tips en meningen om de situatie misschien anders te bekijken.
Mijn vriend heeft altijd een eigen bedrijf gehad. Gewoon overdag van maandag t/m vrijdag. Hier is hij mee gestopt omdat het financieel te onzeker was. Hij heeft een buitenkansje gekregen en werkt nu in loondienst. Een ontzettend goed betaalde baan waar hij het ook naar zijn zin heeft. Alleen ik vind het verschrikkelijk! Hij werkt nu van maandag t/m donderdag van 12:00 tot 2 uur snachts. Plus een werkweekend per maand. Hij moet 2 uur naar zijn werk rijden, vandaar de lange dagen. Ik werk gewoon overdag. Dus ik zie hem nauwelijks meer. En als ik hem zie is hij moe. Door zijn werktijden ligt hij op vrije dagen tot de middag op bed. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan zoekt, met gewoon dagdiensten. Hij wil dit niet want heeft het naar zijn zin en het betaald zeer goed. Ik ben hier erg verdrietig over. Ik zou zelf nooit een baan nemen waardoor ik mijn vriend zo weinig zie. Dus het voelt voor mij alsof ik geen prioriteit ben en hij het helemaal niet erg vind mij zo weinig te zien. Vriend zegt dat hij het juist voor ons doet, voor financiele zekerheid en een mooie toekomst samen. Ik heb mijn vriend nu 2 weken niet gezien omdat ik ontploft ben. Ik heb hem eigenlijk een beetje laten kiezen tussen mij en zijn baan. Dit wil ik natuurlijk helemaal niet doen en ik wil hem niet kwijt. Ik voel me alleen zo verdrietig door zijn baan keuze. Wat vinden jullie hiervan? Is het normaal dat ik me niet belangrijk meer voel of moet ik er anders naar kijken? Alvast bedankt. 😊
Dweedledee
05-11-2025 om 13:39
Dweedledee schreef op 05-11-2025 om 13:38:
[..]
Dat zegt ze, letterlijk, zelf. Pagina 3. Reactie van 3/11 om 19:31.
Omdat ik het type ben wat dan graag samen doet. Eigenlijk alles graag samen doet.
troelahoep
06-11-2025 om 10:13
Ja maar met het woord eigenlijk geeft ze al aan dat ze inziet dat dat niet realistisch is. Zoiets als in de ideale wereld zou ze dat willen. Maar dat maakt haar toch niet gelijk claimerig als ze iets meer tijd met haar man wil? Ik denk wel dat ze als stel misschien niet zo goed bij elkaar passen.
Izza
06-11-2025 om 14:05
Ik denk dat voor to een partner echt een invulling is van haar leven. En voor haar partner is zij een aanvulling (naast andere belangrijke zaken).
Anoniemvoornu
06-11-2025 om 14:44
Izza schreef op 06-11-2025 om 14:05:
Ik denk dat voor to een partner echt een invulling is van haar leven. En voor haar partner is zij een aanvulling (naast andere belangrijke zaken).
Hier ben ik het mee eens en dat geeft niks als het bij je past, maar betekend niet dat de partner niet van je houdt/om je geeft als hij/zij anders is.
To lijkt een stok zoekt om mee te slaan ..financieën was geen probleem tot iemand er een opmerking over maakte net als hobby's enz.
tsjor
08-11-2025 om 08:25
Izza schreef op 06-11-2025 om 14:05:
Dat is meestal wat ingewikkelder, die 'andere zaken' betreffen vaak werk (wat gezien wordt als 'zorgen voor je gezin' en niet als eigen tijd of iets voor jezelf) en daarnaast eigen tijd in de vorm van sporten/vrienden/hobby.
Voor TO lijkt 'zorgen voor het kind' een taak, werk, maar het is in feite de invulling van haar leven. Er is niets belangrijker dan dat, zelfs niet inkomen genereren, als het voldoende is is het voldoende, maar niet meer gaan werken om bijvoorbeeld een eigen huis te kunnen kopen.
Izza
08-11-2025 om 19:33
tsjor schreef op 08-11-2025 om 08:25:
[..]
Dat is meestal wat ingewikkelder, die 'andere zaken' betreffen vaak werk (wat gezien wordt als 'zorgen voor je gezin' en niet als eigen tijd of iets voor jezelf) en daarnaast eigen tijd in de vorm van sporten/vrienden/hobby.
Voor TO lijkt 'zorgen voor het kind' een taak, werk, maar het is in feite de invulling van haar leven. Er is niets belangrijker dan dat, zelfs niet inkomen genereren, als het voldoende is is het voldoende, maar niet meer gaan werken om bijvoorbeeld een eigen huis te kunnen kopen.
Wat belangrijk is zal voor iedereen verschillend zijn. Die man heeft geen kind. En voor hem kan iets anders net zo belangrijk zijn als het kind voor to. En dat mag ook. Mensen met kinderen begrijpen dat vaak niet. Want een kind is toch het belangrijkste. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.
En to heeft ook makkelijk praten aangezien ze er financieel zeer warmpjes bijzit en haar partner dat niet heeft. Die ongelijkheid kan ook erg onprettig zijn.