Relaties Relaties

Relaties

eenzaam

eenzaam

30-04-2018 om 19:27

Ik voel me eenzaam met mijn vriend

Sinds mijn 15e heb ik een vriend. Ik ben nu 48 en hij 56 jaar. 2 kids van 15 en 18 jaar.
Altijd moet ik met ze praten.

Even een voorbeeld.
Afgelopen zaterdag kregen wij te horen (van een vriend van mijn zoon 15 jaar) dat mijn zoon gedronken had, maar ik zag het wel als hij thuis kwam. Zijn dure jas uitgeleend aan een meisje, die ook dronken was, en zij ging met deze jas over de grond rollen, zijn elektrische fiets uitgeleend (weet hij zelf niet meer), maar ik vind maar niets en heb per telefoon gevraagd of hij thuis wil komen. Dat deed hij niet. Het zinde mij niet en ben naar de plaats toegereden waar die jongens waren. En heb hem apart geroepen. Hij beweerde eerst 1 biertje te hebben gedronken en toen waren het er 2 en ook nog een beetje bacardi.
Hij was dronken, kon niet goed meer praten en lopen.

Mijn vriend vind dat ik hier een grote drama van maak. Maar hij zegt niets praat niet met hem en zegt alleen maar ja.

Sinds afgelopen donderdag weet ik ook dat hij rookt en dit heb ik ook vertelt aan mijn vriend en zijn antwoord was ja en wat wil je daaraan doen dan.

En ook over zijn school dat gaat ook niet goed, hij haalt onvoldoendes en 2 voldoendes. Ik praat hierover met mijn zoon en de mentor. Mijn vriend praat niet met hem, luistert naar mijn verhaal en dat is het.

Het enige wat mijn vriend wil is werken, tv kijken en nog erger op zijn telefoon. fb en dumpert kijken etc etc. Tot ergenis toe. De tv staat ook nog aan en het mag niet op een andere zender.

Er zijn nog veel meer dingen.

Maar is er iemand waar ik mee kan praten over mjn relatie.

Ik heb geen vriendinnen.


juf Ank

juf Ank

30-04-2018 om 19:32

je moet ook

niet praten over je relatie, je moet praten met je relatie.
Hoezo zou hij het alleenrecht hebben over de afstandsbediening?

Wat je zoon betreft. Drinkt hij allang, hij is nog maar 15??? Je moet hem wat strakker proberen te houden. Hoe komt hij aan geld om zoveel te drinken? Doe daar wat aan.

Wat het roken betreft hetzelfde. Hoe komt hij aan geld?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-04-2018 om 19:41

Te makkelijk juf Ank

Praten doe je met z'n tweeen. Als een van de twee op zijn eigen eilandje blijft wordt het niks.

Ik denk dat dit heel moeilijk te veranderen is. Zeker als hij het probleem niet ziet.
Je kunt hem hooguit eens op een conflictsituatie met puber af sturen. Maar dan moet je het loslaten.
Als dat niet lukt zul je zelf in controle moeten blijven. Die 15 jarige ging hier in ieder geval een tijdje nergens meer naartoe.

Jo

Jo

30-04-2018 om 19:59

lijkt op

Schrijfstijl van die trol Cinderella

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-04-2018 om 20:14

Oh nee

Toch....

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2018 om 10:53

Trol

Misschien heeft de TS wel meerdere persoonlijkheden, die één gemeenschappelijke probleem hebben: ziekelijk fantaseren over relaties en kinderen.

Misschien is het een OO'er die al langer meeloopt op het forum, zich niet gehoord voelt onder de eigen naam en daarom wraak neemt via nepproblemen.

Misschien is het gewoon iemand die zich verveelt, ook triest als dit dan je dagvulling moet zijn.

Dat het "Cinderella" is, lijkt mij duidelijk. De kinderen van Eenzaam zijn geboren toen eenzaam 40 was. Zo probeert ze via de achterdeur reacties op moederschap op oudere leeftijd los te peuteren en bij voorbaat al een goed excuus te hebben voor een scheiding van die waardeloze vent.

Dora

Dora

01-05-2018 om 11:09

nou ja

op zich wel goed dat zo'n puber hier meeleest over relaties en ouderschap. Dat lijkt me heel leerzaam voor later.

Juul

Juul

01-05-2018 om 11:20

Triest als dit

je daginvulling is, sorry, nogal!
Ts was niet eens 40, lezen ajb.
Fantasie slaat op hol, snap ik best, maar vervuilt wel. En geeft goedbedoelende mensen misschien wel een rotgevoel.
Ts van andere draadje daagt overduidelijk uit, maar daar wordt genoeg gehapt. Misschien test ze de verveeldheid van forummers.

Larisse

Larisse

01-05-2018 om 13:54

dezelfde?

Echt, denken jullie dat eenzaam dezelfde is als Cinderella?

Hoezo dan?

Ik zie vooral veel verschillen, weinig gelijkenis. Jammer als eenzaam een serieuze vraag stelt en voor Cinderella wordt aangezien.

Larisse

Larisse

01-05-2018 om 13:55

eenzaamheid

Inhoudelijk reactie: ik kan me het probleem, de eenzaamheid in haar relatie met haar vriend, van eenzaam (helaas) goed voorstellen. Even los van de specifieke problemen met haar kind.

Maar de grote vraag aan Eenzaam is: Wat is je vraag?

Wil je begrip? Ja, die kan ik je geven. Een en al herkenning (niet precies maar qua gevoel van eenzaamheid in een vriend/man die niet thuisgeeft).

Je hebt geen vriendinnen schrijf je.
Hoe komt dat?

Is er een reden dat je daar geen werk van maakt?

Ik ben ook eenzaam in mijn relatie en vind dat echt erg, maar heb veel vriendinnen, waardoor ik enerzijds allerlei dingen (over de kinderen bijv.) met mijn vriendinnen kan bespreken en anderzijds af en toe kan klagen over mijn man (aanvankelijk: het vragen van tips hoe ik beter met mijn man kon omgaan). Praten met mijn man heeft al die jaren helaas niets opgeleverd. Alles geprobeerd.

Wat heb je allemaal al geprobeerd om je relatie met je vriend te verbeteren?

Waarom blijf je nog bij je vriend?

Marin

Marin

01-05-2018 om 14:03

Wat mis ik?

Ben ik nou zo naief? Ik zie er niets trollerigs in. Eenzaam was 30 toen ze de eerste kreeg 33 de tweede.
Misschien zit het allemaal net wat anders in de thuissituatie maar dat is wellicht omwille van de herkenbaarheid?

Waarom kan ts niet gewoon een eenzame vrouw zijn die niet weet hoe ze kan praten met man?

Larisse

Larisse

01-05-2018 om 14:16

vraag

Ik zie dat je wel een vraag had gesteld (alleen zonder vraagteken):
"Maar is er iemand waar ik mee kan praten over mjn relatie."

Ja, dat kan. Je kan met "iedereen" over je relatie praten mits anderen dat willen.

Wat wil je?
Wil je je relatie/de communicatie verbeteren?

Dan zou je via je huisarts misschien een relatietherapeut kunnen vinden. Kan je ook zelf zoeken buiten je huisarts om.

Of wil je klagen?
Kan misschien dan bij familieleden?

Of wil je scheiden? Daar heb je ook weer mensen voor.

Oftewel, wat wil je? Wat is je doel?

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

01-05-2018 om 17:38

Helemaal overstuur

Beste forumdeelnemers,

Degene die dit topic startte, is helemaal overstuur. Ze mailde de redactie, dat ze niets begrijpt van jullie argwaan.

Kortom: beperk je tot inhoudelijke reacties op het geschetste probleem. (Of reageer niet, als je er niets mee kunt.)

En tot slot: we vinden het altijd fijn als jullie alert blijven op eventuele trollen, maar jaag geen nette mensen weg.

Marin

Marin

01-05-2018 om 18:35

Eenzaam

Misschien is het fijn eerst eens wat contacten buiten de deur op te bouwen. Via een hobby of zo. Dat je je wat minder eenzaam voelt. Dan sta je ook wat wat sterker in je gezin.

sterkte

Pirata

Pirata

01-05-2018 om 18:41

Eigen leven

Als je op respons van je partner wacht: gaat 'm niet worden zo te lezen.
Ik zou inderdaad meer een eigen leven gaan opbouwen. Wordt lid van een trainingsgroepje ofzo. Dan spreek je nog eens wat andere mensen.
Is je man echt lastig of vooral "plantaardig' (excusez le mot)?

Mijntje

Mijntje

01-05-2018 om 18:57

kar trekken

Wat moeilijk voor je. En wat zegt hij als je zegt het zo moeilijk te vinden om alleen de kar te trekken? Dus geen gesprek over lastige puber maar over jou.
Voel je je helemaal niet meer gezien of gehoord? En hoe lang is dat al?
Het lijkt mij ook zaak om heel goed voor jezelf te zorgen, juist nu, houd bv een dagboek bij en schrijf hier van je af, er zullen meer ouders zijn met hetzelfde worstelen met hun puber (of man).

Larisse

Larisse

01-05-2018 om 19:08

Mijntje

"er zullen meer ouders zijn met hetzelfde worstelen met hun puber (of man)."

Ja, het is zwaar als je het moeilijk hebt met je puber.

Mijn ervaring is dat het nog veel zwaarder is als vervolgens je man niet thuis geeft. Inderdaad het gevoel er helemaal alleen voor te staan. Hetgeen natuurlijk ook zo is als je partner overleden is of met de noorderzon vertrokken (o.i.d.), maar denk ik daarnaast dubbel frustrerend omdat hij in de buurt is, maar echt geen moeite doet (of veel te weinig).

Het kost mij soms bakken met energie.

Verder hebben jij en Pirata gelijk dat het goed is dingen voor jezelf op te pakken en van je af te schrijven en steun te zoeken.

Juul

Juul

02-05-2018 om 00:56

Ach wat sneu

Eenzaam, ik hoop dat je hier nog leest, en misschien ook nog wil posten?
Ik vind onze reacties hier rot voor je, teruglezend vind ik mijn eigen reactie nogal onduidelijk, maar de scherpe toon was dus bedoeld voor de reacties waarin jij als trol werd bestempeld, ik las je bericht niet zo.

De situatie klinkt nogal complex.
Soms gaan partners een bepaalde kant op, en reageren ze sterk op elkaar. Bijv dat je partner de zorgeloze kant uitschiet, waarbij jij steeds zorgelijk er wordt.
Het zou kunnen helpen om zelf een stapje terug te doen en je minder zorgen te gaan maken.
Je zoon wordt ouder en moet zelf verantwoordelijkheid gaan nemen.
Laat hem zelf een jas kopen, geef kleedgeld, dan hoef jij je geen zorgen te maken over hoe hij ermee omgaat. Idem misschien voor fiets, waarom heeft hij een electrische?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 01:15

Eenzaam en beheer

Als ik er naast zat mijn excuses. De reactie van forumbeheer geeft aan dat Eenzaam iemand anders is dan ik en anderen dachten. Een vervelend toeval, dat er overeenkomsten leken te zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 01:24

En ook nog...

mijn rekenvaardigheid heeft vandaag schandelijk gefaald, nogmaals sorry, ik zie nu pas mijn eigen fout.

Jo

Jo

02-05-2018 om 09:42

Geacht forumbeheer

Op welke manier kunt u nette mensen screenen?

Precies op geen enkele wijze.

Een e-mail adres is zo aan te maken, een vals profiel op geven op OO is een fluitje van een cent en(wisselen van (openbare) IP adressen kan in overvloed.

Victoria

Victoria

02-05-2018 om 10:23

Gedoe

Jo, ga een leven zoeken; heb je niets te doen of zo?

Eenzaam; het lijkt me moeilijk wanneer je zelf geen contacten hebt, maar alleen je eigen gezin.
Je zoon zou een baantje kunnen zoeken en zijn eigen geld verdienen om dingen te kopen; hij is dan verder zelf verantwoordelijk voor zijn aankopen en jij hoeft je er niet druk over te maken.
Wat betreft je vriend: Hij lijkt me totaal ongeïnteresseerd in wat er om hem heen gebeurt. Ik zou hem een ultimatum stellen. Relatietherapie als jij dat zelf nog ziet zitten. En anders wellicht een einde maken aan de relatie, tenzij je dit verder geen probleem vindt. En voor jezelf misschien hulp om onafhankelijker en zelfverzekerder te worden.
En probeer te kijken waar jouw eigen interesses liggen; een sport, hobby of wat dan ook; zodat je ook andere mensen ontmoet en vriendschappen op kan doen.
Veel sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 11:01

Ze kunnen wel zien of het van hetzelfde IP-adres afkomt. Dat kun je uiteraard ook omzeilen. Ik teken wel eens meermalen voor dezelfde petitie met verschillende emailadressen. Dat is valsspelen, maar ja, het kan.

Ely

Ely

02-05-2018 om 23:34

Sowhee

Best heftig hoe in dit draadje mensen worden afgeserveerd. Goed dat je excuses maakt kaaskopje. Misschien ook even aan Cinderella doen? Vind het niet echt jouw stijl om zo over een forummer te schrijven in een draadje waar hij/zij zich nog niet heeft gemeld. Of je diegene zijn reacties of ideeen eigenaardig vindt staat daar mi los van.
Jo: persoonlijk screen ik ‘nette mensen’ (oa) op hoe ze op andere mensen reageren, wij hebben daar geloof ik andere denkbeelden bij ...

@Eenzaam: wat akelig dat dit zo loopt, dit is over het algemeen een warm en constructief forum vind ik dus je hebt imho het verkeerd getroffen.
Wil je nog verder schrijven hier en zo ja, wil je ons vertellen waar je voor nu t meest behoefte aan hebt? Wellicht kunnen we je dan alsnog helpen.

Een voorlopige tip (voor wat t waard is); een bekende van mij is laatst naar een avond cursus geweest over pubers en hoe er mee om te gaan. Kwam met een bak goeie inzichten thuis en had daar toevallig ook iemand ontmoet waar ze fijn mee kon praten. Ze voedt de puber alleen op dus dat was echt ook heel fijn. Is dat wat?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2018 om 01:20

Ely

Nee, ik voel geen behoefte om excuses aan Cinderella te maken. Ik vind dat ik ondanks dat ik ook minder leuke dingen heb gezegd nogal veel energie in Cinderella steek, waar zij op haar beurt weer vervelende dingen op antwoord. Dus excuses... dan blijf je bezig. Bij Eenzaam ligt dat anders.

Jo

Jo

03-05-2018 om 08:22

@ Elly & Victoria

Wat heb ik in dit draadje geschreven waarover jullie vallen?

Juul

Juul

03-05-2018 om 19:32

Kaaskopje

Je praat in dit draadje wel over iemand uit een ander draadje, en misschien leest die ander dit niet eens. Dat maakt het mi wel extra onkies en zijn excuses extra op hun plaats.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-05-2018 om 20:18

Het troleffect

Dit geeft wel aan waarom trollen allesbehalve onschuldig zijn. Op een gegeven moment ga je iedereen wantrouwen. (ik vertrouwde die kerel met 8 jaar geen sex en zijn homovriend ook al niet) Voor een levensvatbaar forum is het van groot belang dat trollen zoveel mogelijk geweerd worden.

Larisse

Larisse

03-05-2018 om 20:46

Ad Hombre

Volgens mij moeten we in dit draadje maar niet meer over trollen praten, want dan komt Eenzaam niet meer terug. Terwijl ik er vanuit ga dat zij hier nieuw is en een serieuze vraag stelt (voor mij herkenbaar, dus ik had ook geen achterdocht). Dat zou dus jammer zijn.

@Eenzaam, ik hoop dat je je nog meldt. En antwoord geeft op gestelde vragen. Dan zul je merken dat hier genoeg mensen zijn die je willen (en hopelijk ook kunnen) helpen.

Ely

Ely

03-05-2018 om 23:19

Wellicht had ik vollediger moeten zijn

Voor Jo, blijkbaar is het moeilijk te zien wat er wellicht als minder aardig of ‘net’ zou worden kunnen opgevat. Naar mijn mening is het volledig niet ingaan op de situatie van de topic starter, de informatie gegeven door haarzelf, op inhoud en/of de informatie over hoe zij dit ervaart, gegeven door forumbeheer niet makkelijk te interpreteren als aardig of netjes.
Met andere woorden Jo: je praat alleen over maar doet niks voor de ander

Jo

Jo

04-05-2018 om 07:15

@ Ely

Als iemand een vraag stelt dan zou ik daar een antwoord op kunnen geven.
TS stelt geen vraag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.