Relaties Relaties

Relaties

In een hoekje gedreven


Gozzie

Gozzie

25-01-2023 om 13:35 Topicstarter

k ga vanavond hiervoor zitten, maar zijn familie heeft direct niks gevraagd aan mij, alleen gehoopt dus voel me ook niet geroepen om dit terug te koppelen aan hun. Ik had 2 weken terug de shoonzus laten weten dat zij thuiszorg moesten regelen, zij houden zich stil naar mij toe, dan voel ik me ook niet verplicht om hun hierop aan te spreken. 

Inderdaad, ze hoopten op makkelijke oplossing. Communicatie zorgvuldig naar deze man is enige wat duidelijkheid nodig heeft. Het uiten van zijn zelfmoord bericht ook weglaten. Dat aapje moet op zijn schouders blijven. Een empatische reactie per app. Met ik wens je alle best toe voor de rest van je leven, maar ik maak daar geen deel van uit, volstaat. Geen verdediging. Geen als je iets nodig hebt bel. Geen valse verwachtingen of de deur staat open communicatie sturen. 

Sterkte. 

Gozzie schreef op 25-01-2023 om 12:46:

Ergens heb je gelijk Jonagold maar wij zijn natuurlijk weer met elkaar gegaan om elkaar weer te leren kennen en of het wat gaat worden, kon dan niet die avond zeggen, sorry nu jij beroerte hebt wordt het niks meer, vandaar uit goede wil ben ik hem blijven opzoeken om hem te steunen. Had beter moeten weten

Stukje gekopieerd uit je openingspost;

“Hij is al 3 maanden aan het revalideren, helaas is hij halfzijdig verlamd maar met de tijd zal lopen met stok beter moeten gaan, praten kan hij sowieso heel goed alleen zijn linkerarm doet voorlopig niks. Ik heb hem nooit in de steek gelaten, ben om de dag naar hem geweest met alle liefde, natuurlijk zaten we niet op de relatie level maar toch zag hij liever als een relatie om hem niet te kwetsen heb ik maar het woord relatie weg gelachen.

Ik denk dat je nu éénmalig duidelijk moet zijn naar alle partijen, want hij is niet jouw verantwoording al denkt hij waarschijnlijk van wel.

Ik zou dat hele manipulatie verhaal weglaten en gewoon duidelijk maken dat er wat jou betreft geen sprake is van een relatie, dat je het rot vindt dat hij daar andere verwachtingen van heeft gekregen maar dat het niet anders is. Ik zou dit zo saai mogelijk houden. Wat heb je nog aan een conflict over zijn gedrag? De bottom line is gewoon dat je niet wil, ook niet als hij het aardig vraagt. Zo snel mogelijk en zo clean mogelijk beëindigen, zou ik zeggen. 

Mija schreef op 25-01-2023 om 17:47:

Ik zou dat hele manipulatie verhaal weglaten en gewoon duidelijk maken dat er wat jou betreft geen sprake is van een relatie, dat je het rot vindt dat hij daar andere verwachtingen van heeft gekregen maar dat het niet anders is. Ik zou dit zo saai mogelijk houden. Wat heb je nog aan een conflict over zijn gedrag? De bottom line is gewoon dat je niet wil, ook niet als hij het aardig vraagt. Zo snel mogelijk en zo clean mogelijk beëindigen, zou ik zeggen.

Figuurlijke mes in één keer recht door zijn hart, omdraaien en verder duwen. 

Ik zou het heel moeilijk vinden maar ik denk inderdaad dat dit het beste is (in elk geval het snelste). 

Gozzie

Gozzie

25-01-2023 om 18:36 Topicstarter

Ik vind het ook moeilijk om de juiste woorden te vinden maar moet lukken. Als hij die lef heeft om mij te vragen moet ik ook durven.

Goudhaartje had al een goede tekst: 
ik wens je alle best toe voor de rest van je leven, maar ik maak daar geen deel van uit. 

En als je toch wat liever of uitgebreider wilt zijn:
Beste X, 
Jouw ongeluk kwam op het moment dat we voorzichtig begonnen te daten. Ik heb besloten dat ik geen relatie wil met jou. 
Ik wens je het beste toe, onze wegen scheiden hierbij. 
Verder contact stel ik niet op prijs, op welke manier dan ook. 

dit is geen liefde dus stap eruit nu t nog kan hoe moeilijk t ook is want snap wel dat je toch een soort van voor hem wilt zorgen of toch igg weten dat iemand voor hem zorgt maar zoals je zelf zegt dat komt wel goed dus sluit t af, verzin desnoods dat je iemand hebt leren kennen ofzo? Want ik denk dat je t vooral niet durft af te sluiten aangezien hij zelfmoord apjes stuurt. In zon situatie zou ik ook heel bang zijn maar uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen en met deze man heb je duidelijk geen toekomst.

Oja, blokkeer hem na je bericht direct op Whatsapp en/of Telegram. 
En op je telefoon en email. En op wat je verder nog hebt. 

Gozzie

Gozzie

25-01-2023 om 20:10 Topicstarter

Wil zeker niet voor hem zorgen, het is geven en nemen, wereld draait om hem dus hij heeft niks te bieden. 

Philou schreef op 25-01-2023 om 18:19:

[..]

Figuurlijke mes in één keer recht door zijn hart, omdraaien en verder duwen.

Ik zou het heel moeilijk vinden maar ik denk inderdaad dat dit het beste is (in elk geval het snelste).

Wauw!! Doe niet zo dramatisch zeg!!! Deze man zoekt gewoon een verzorgster en natuurlijk; zijn leven ligt overhoop en een iets te aardige mevrouw heeft hem een tijdje bij gestaan.

Dat is nu over omdat hij te dwingend werd. 

Meer is het niet. Met jouw mes en zijn hart maak je er een enorme liefdesdrama van wat het niet is.

Pippeltje schreef op 26-01-2023 om 11:25:

[..]

Wauw!! Doe niet zo dramatisch zeg!!! Deze man zoekt gewoon een verzorgster en natuurlijk; zijn leven ligt overhoop en een iets te aardige mevrouw heeft hem een tijdje bij gestaan.

Dat is nu over omdat hij te dwingend werd.

Meer is het niet. Met jouw mes en zijn hart maak je er een enorme liefdesdrama van wat het niet is.

Nouja, doe inderdaad niet zo dramatisch. Als je mijn eerdere berichtjes had gelezen, zou je geweten hebben dat jouw uitleg van mijn woorden niet overeenkomen. 

Hij zal het een dolksteek in zijn hart noemen of doen alsof het dat is, wen er maar aan en zet gewoon door, Gozzie. 

Gozzie

Gozzie

26-01-2023 om 21:03 Topicstarter

Pippeltje schreef op 26-01-2023 om 11:25:

[..]

Wauw!! Doe niet zo dramatisch zeg!!! Deze man zoekt gewoon een verzorgster en natuurlijk; zijn leven ligt overhoop en een iets te aardige mevrouw heeft hem een tijdje bij gestaan.

Dat is nu over omdat hij te dwingend werd.

Meer is het niet. Met jouw mes en zijn hart maak je er een enorme liefdesdrama van wat het niet is.

Hij zoekt inderdaad een verzorgster, kan hem zo niet meer uitstaan al doet hij net of hij zo begripvol is. 

Gozzie

Gozzie

26-01-2023 om 21:05 Topicstarter

Philou schreef op 26-01-2023 om 13:45:

[..]

Nouja, doe inderdaad niet zo dramatisch. Als je mijn eerdere berichtjes had gelezen, zou je geweten hebben dat jouw uitleg van mijn woorden niet overeenkomen.

Hij zal het een dolksteek in zijn hart noemen of doen alsof het dat is, wen er maar aan en zet gewoon door, Gozzie.

Goed verwoord Philou, hij zal het zeker een dolksteek in zijn hart noemen maar laat zijn familie maar e.a. regelen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.