Relaties Relaties

Relaties

In een relatie en per ongeluk een vrouw tegen gekomen op het werk.


Jasmijn

Jasmijn

31-01-2019 om 20:45

ik ook hoor Miss

Ik ben erachter gekomen via een mailtje. Daar mailde 'iemand' of ze nog een keer konden afspreken. Daarna ben ik maar even gaan vragen wat dit allemaal was en biechtte ex alles op. Had het liever niet geweten.

Happy

Happy

31-01-2019 om 20:59

Schooljuf Moederziel?

Juist ja. Ik ben blij dat ik je niet persoonlijk ken, laten we dat zo houden. Ik krijg vlekken van personen die de splinter in andermans oog wel zien, maar de balk in eigen oog niet. Wat ben jij intolerant en respectloos naar forumleden die er een andere mening dan jij op na durven te houden.

Happy

Happy

31-01-2019 om 21:04

En o ja

Laat die knipoogjes die je zo vaak plaatst in je teksten maar zitten. Je bedoelt het niet vriendelijk, dus doe dan ook niet net alsof. En ironisch kan ik je reacties ook niet noemen, daarvoor mis je de finesse.

Happy

Doe eens rustig aan zeg. Intolerant, respectloos, toe maar.
Je opgeheven vingertje mag je voor jezelf houden. Die voegt ook bar weinig toe aan de inhoud hier.
Ik denk dat het voor de kijkers thuis niet zo boeiend is wat jij van mij vindt. En mij interesseert het sowieso niet. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Zonder knipoogje, inderdaad.

Oh, en....

Misschien moet jij je eigen bijdragen nog eens teruglezen. Het venijn druipt eraf, Happy. Vooral gericht op het raken van een sweet spot: mijn eigen scheiding en breuk met mijn voormalig lief.
Je kent mij inderdaad niet. Je hebt hier op dit forum kunnen teruglezen waar mijn kwetsbaarheid ligt en dat zet je in om hier je gelijk te halen en mij een tik op de neus te geven.
Dat is best uh.... bijzonder. En heeft wel heel weinig te maken met de discussie die TO start.

Saar

Saar

01-02-2019 om 10:38

Moederziel

Het is niet netjes inderdaad info uit andere draadjes te halen.. Maar jij reageert op dit soort onderwerpen wel erg emotioneel. Daarmee haal je zelf wel ahw jouw kwetsbaarheid erbij.

Bosbes

Bosbes

01-02-2019 om 12:31

wel interessant Moederziel

"Ik denk dat het voor de kijkers thuis niet zo boeiend is wat jij van mij vindt. "
Moederziel, ik vind het juist wel interessant.

"En mij interesseert het sowieso niet."
Dan hoef je er natuurlijk niet op te reageren, met zinnen als 'Doe eens rustig aan zeg.' en 'Je opgeheven vingertje mag je voor jezelf houden.'
Dat geeft niet echt te indruk dat het je totaal niet interesseert.

Ik vind het trouwens zelf (ook) vervelend, als er negatief wordt gereageerd op mij. Dat is echt niet leuk, en misschien heb ik mij er bij jou ook schuldig aan gemaakt en/of ga ik dat zometeen nogmaals doen.
Het is mooi als mensen meningsverschillen respectvol verwoorden. Doorgaans gaat dat best aardig op dit forum en hoeft dat niet in ruzie-achtige sfeer.

Ook al heb ik je draadjes over de breuk met je man met aandacht en mededogen gelezen en is het me daar niet zo opgevallen, ik merk ook dat je bij mij nu veel weerstand oproept. Het is misschien toch goed je er bewust van te zijn dat als je sterk veroordeelt en daarna ook sterk ontkent, je daarna ook weer veroordelingen terugkrijgt.

Wat voor mij denk ik snel weerstand oproept, is dat het lijkt (naar mijn idee dus) of je het heel belangrijk vindt dat jij veel beter dan een ander bent, je verheven voelt boven veel anderen. Je klinkt hautain.

Verheven?

Oh jee, nee, nee en nog eens nee. Zo blijkt maar hoe sterk woorden een afdruk neerzetten.

Ik ga me hier niet excuseren voor wat ik schreef, daar sta ik nl echt achter, maar als ik hautain overkom, gaat de boodschap verloren.
Hard, ja, dat ben ik zeker op dit thema. Hautain is een eigenschap die bepaald niet bij me past. Integendeel
Maar woorden kunnen hard neerslaan. En als dat weerstand oproept vind ik dat spijtig omdat het de inhoud niet dient.

Miss

Miss

01-02-2019 om 14:40

Ik denk

Dat dit onderwerp gewoon enorm gevoelig ligt bij mensen op het forum die bedrogen zijn.

Een kus, een friemel, een vrijpartij het maakt niet uit. Het gaat erom dat je als partner leeft in iets unieks. Iets kostbaars. Iets waarvan jij denkt dit kan nooit meer stuk omdat je zo gek van je partner was of bent.

En dit bij moederziel ook gevoelig ligt. Wat ik me als geen ander kan voorstellen.
Want als het puntje bij paaltje komt ben je gewoon een nummer, helemaal niet uniek. En ben je " gebruikt"
Leef je voor die tijd in een sprookje... net als henkies vrouw. Die denkt dat zij speciaal is voor hem. Maar daar nog eens van een koude kermis van thuis kan komen als het uitkomt.
Het gaat om het bedrog, het gelieg, de droom, de illusie van eeuwige trouw. Die niet bestaat. De ware.... je kunt het beestje maar een naam geven.

Iedereen is hier vrij om mee te lezen, te reageren.. Maar sommige topics zoals deze halen het verraad en de pijn sterker omhoog. Al is het maar een paar minutjes van je dag. En dat moet je helemaal niet willen.. Of boos worden op elkaar.
Laten we dit topic voor wat het is is mijn idee... want henkie is toch al lang vertrokken...

Mooi Miss

Het lukt jou goed om dit te verwoorden, je zegt het mooi. Mij lukt dat op dit moment even niet hier.

Happy

Happy

01-02-2019 om 15:38

Pom pom moederziel

Ik ken het draadje over jouw echtscheiding niet eens, en ik heb me ook niet zozeer in jou verdiept dat ik weet wat jouw zere plek is. Dus nee, ik ben er niet op uit om jou te raken in je zwakke plek.
Dat je dat wel zo ervaart zegt meer over jou dan over mij.
Wat ik schrijf, wordt gevoed door jouw bijdragen: je uit je heel heftig en veroordelend, en voor een weerwoord sta je niet open. Dat maakt deelnemen aan draadjes waarin jij al van je hebt laten horen bij voorbaat lastig: je gaat vol op het orgel, je voelt je snel aangevallen en legt de oorzaak altijd bij een ander. Je snoert mensen de mond. En ja, dat is wel intolerant en respectloos gedrag en doet afbreuk aan waar dit forum voor staat: uitwisseling van meningen en ideeën op een respectvolle manier.

Maar wees gerust: ik sluit mijn account hier af en ga niet meer reageren. Dat is je in ieder geval gelukt: weer iemand afstoten.

Happy

Happy

01-02-2019 om 15:45

Aan alle andere forummers

Dank voor alle (mooie) inzichten, adviezen en humor die ik hier de afgelopen jaren heb getroffen. Het was een genoegen om kennis te mogen nemen van jullie standpunten, ervaringen en grappige en relativerende opmerkingen.

Uhh, ( ot)

@Happy, is dat niet een wat voorbarige reactie? Je kunt ook een andere Nick nemen en gewoon verder op ook blijven. Er komen genoeg leuke, interessante, leerzame verrassende onderwerpen voorbij. Enkele gevoelige onderwerpen skippen.

Oeps

Ook =OOL

Happy

Happy

01-02-2019 om 16:28

Flanagan

Heb ik ook aan gedacht, maar ik wil gewoon kunnen reageren zonder vooraf al rekening te moeten houden met een forumlid dat a) heel dominant aanwezig is en b) alles terugvoert op haar nare echtscheidingsgeschiedenis en daarmee ook haar respectloze en hautaine reacties rechtvaardigt.
Ik begrijp overigens wat Miss schrijft, het blijft een zwakke plek, en dat is echt beroerd. Ik wens dat niemand toe.

juf Ank

juf Ank

01-02-2019 om 16:30

haha happy

Wat een gevoel voor drama heb jij!!
Wat zet jij Moederziel onterecht weg zeg. Dat je het dan daardoor ook nog weer haar schuld vindt dat jij hier weggaat, zegt dan weer meer over jou dan over Moederziel. Maar goed meid: vaarwel!

Yanea

Yanea

01-02-2019 om 16:32

Goh Happy

Ik vind moederziel helemaal niet zo dominant aanwezig. Er zijn hier anderen, die draadjes veel meer kapen soms.
Iedereen neemt toch zichzelf mee in discussies hier, jij en ik ook.

Lot G.

Lot G.

01-02-2019 om 17:10

Toch wel

Hoewel niet zo heftig, snap ik wel wat Happy bedoelt en schrijft over Moederziel en deel haar mening ook dat ik vind dat ze erg aanwezig is in draadjes waar het gaat over vreemdgaan. Miss is veel zachter en begripvoller naar anderen toe, terwijl zij minstens zo gekwetst is. Hoewel het niet gaat over wie meer of minder. Het is geen wedstrijd. Ik praat niets goed maar ik vind wel dat altijd alle kanten belicht mogen worden. En ja : C'est le ton qui fait la musique.

Happy

Happy

01-02-2019 om 17:33

Drama

Haha juf Ank, geen drama hoor. Al heb je jouw reactie ongetwijfeld niet als een compliment bedoeld, ik vat m toch zo op: normaal vinden ze me nogal rationeel. Drama, ik wist niet dat ik het in me had.

Lot ea

Ik snap je punt. Point taken. Nogmaals, ik vind het vervelend dat mijn toon hier nu onderwerp van discussie is, dat lijkt me te veel eer en dient de inhoudelijke discussie helemaal niet.

Wie mij ‘te aanwezig’ vindt op dit thema: vreemdgaan slaat de bodem onder je vandaan. En vaak met een achteloze lichtzinnigheid van de ander die er vooral onschuldig vertier in zag, of gewoon fijne kriebels, of geilheid of wat dan ook voor spannends.
De gevolgen kunnen zo groot zijn, voor je partner, je kinderen, je familie, je leven. De prijs is heel erg hoog. Het is het niet waard.
Als mijn felheid de Henkies in deze wereld in elk geval heel even van hun roze wolk hebben doen donderen, is het van nut geweest. Dat dit onaangenaam is, begrijp ik heel goed. Maar dat is niets vergeleken met wat hun partner doormaakt.

Bodem onder je bestaan weg?

Ja als je partner (onverwacht) dood gaat of als het vreemdgaan al maanden duurt en dubbel leven/liegen bedriegen.

Eenmaal zoals in dit voorbeeld (want pas bij de tweede keer gebeurde er wat) is niet de bodem van je bestaan die wegvalt.

MarSy

Ja, er zal een groot grijs gebied zijn, en een kusje is idd geen dubbelleven.
De vergelijking met je geliefde aan de dood verliezen, vind ik te ver gaan. Dat is een ander verlies en een ander verdriet.

Lot G.

Lot G.

01-02-2019 om 18:07

Moederziel

En nu ben ik het helemaal met je eens. Tenslotte weet ik hoe het voelt.

Trix

Trix

01-02-2019 om 18:18

Happy, gewoon blijven

Laat deze botsing van je afglijden. Het is fijn als op een forum niet iedereen dezelfde mening heeft. En je mag gewoon onbekommerd reageren, zonder ieders achtergrond eerst te kennen.

Het doel van Moederziel is duidelijk: de Henkies en evt. Truzen van hun roze wolkjes te laten vallen. Voor begrip of compassie moeten deze lieden het niet van haar hebben.

Mijntje

Mijntje

01-02-2019 om 18:51

Happy

Blijven svp. Anders horen we hier alleen maar veel van hetzelfde. Sla even een dagje of weekje over en kom dan gewoon weer terug. Iedereen mag z'n mening geven, we hoeven elkaar niet naar de mond te praten en we moeten het ook niet op de man (vrouw) spelen.

Als Henkie geen geweten had, had hij hier niet gepolst hoe we erover denken. Ik vind dit wel voor hem pleiten. Maar hij is al wel weggejaagd geloof ik.

Happy

Happy

01-02-2019 om 19:18

Ik lijk Heintje wel...

Ik reageer toch nog even op Trix en Mijntje. (Opheffing account ligt nu bij de forumbeheerder😑)
Een vriend van mij is een paar maanden terug ineens verlaten door zijn vriendin, ex dus. Ik ben de draadjes over echtscheiding en relaties gaan lezen om wat meer over het onderwerp en alles wat daarmee samenhangt te weten te komen. Normaal gesproken lees ik vooral over opvoeding, werk, recht en geld etc.
Ik vind bijna alle postings oprecht waardevol, óók degene die gekleurd zijn door emoties uiteraard. Ik hoop die vriend met de informatie die ik hier haal beter te kunnen ondersteunen, en de keuze van zijn ex-partner beter te kunnen begrijpen. Dat lukt dankzij jullie reacties heel aardig.

Waar ik echt niet tegen kan, nou ja, dat heb ik hierboven al beschreven, ik zal niet in herhaling vallen. En net die reacties waar ik zogezegd vlekken van krijg, komen terug elke keer terug in de draadjes waar ik graag informatie wil halen. Dat stoot af, roept weerstand en soms zelfs weerzin op. Ik heb geen zin om tussen al die eindeloze boosheid en bestraffende teksten (verpakt als zogenaamd goedbedoeld advies) door te moeten lezen. Vandaar mijn keuze om ermee te stoppen.
Maar: wel bedankt voor jullie reactie!

nee

Om even terug te keren bij het onderwerp: Als je geschrokken bent van het gebeuren en jezelf bedenkt: nee, dit nooit meer! Dan zou ik het je partner niet vertellen. Grote kans namelijk dat dat veel nadeliger uitpakt.

Zoals eerder gezegd: iedereen voelt wel eens iets voor een ander, het is alleen de vraag wat je er mee doet. Je bent een eindje over de grens gegaan, maar als het hier stopt dan heb je geleerd wat er te leren valt. We zijn allemaal mensen, en een fout maken mag. Het gaat er maar om wat je er vervolgens mee doet.

Kap alle contact met deze dame af, zelfs niet uit gaan leggen aan haar hoe of wat. Jouw enige verantwoordelijkheid ligt bij je vrouw en kind. Niet bij deze dame. Je wilt je relatie niet kwijt, nou raak die dan ook niet kwijt! Stop er energie in en je zult zien dat dat zich terug gaat betalen.

Wat moederziel betreft: ja ik vind je ook te fel en te rechtlijnig. En als er dan kritiek komt doe je het lacherig af met dat je in het echte leven helemaal niet zo bent hoor! Haha! Misschien toch eens kritisch kijken naar je eigen bijdragen hier dan, als dat zo ver uit elkaar ligt?

Stip

Stip

01-02-2019 om 20:01

ik ook

Ik heb ook overwogen weg te gaan omdat ik mij steeds minder thuis voelde op het forum wanneer het over overspel ed ging. Ik voelde mij niet meer op mijn gemak door de vele aannames en stelligheid waarmee meningen verkondigd werden/worden. Soms zo weinig nuance. Terwijl het onderwerp zo kwetsbaar is.

Ik heb ervoor gekozen om nog heel weinig te reageren. Zo heb ik er minder last van - voel me minder deelgenoot. Anderzijds heb ik ook bemerkt dat ik bij sommigen werk als een rode lap op een stier- daar had ik genoeg van. Het raakte me en ik had er irl last van.
Jammer ook , omdat ik zelf zoveel steun hier ervaren heb. Jarenlang heb ik mij hierdoor ook enigszins 'verplicht' gevoeld dit ook hier voor een ander te doen. Sinds een paar maanden bescherm ik mijzelf en doe ik minder mee.

Jammer Happy dat je eruit stapt. Even afstand nemen kan ook helpen.
Dus wie weet zien we je later weer eens terug. Welkom dan!

En Henk; ik ben benieuwd hoe het nu met je is. Misschien ben je weggevlucht uit t kibbelde kippenhok hier. Ik denk trouwens dat ik je uitstap liever niet zou weten als het hierbij blijft. Ik zou het - als het toch uit komt- wel fijn vinden als ik bewijs zou hebben dat jij er ook echt mee gestopt bent. Want je schaadt het vertrouwen van je vrouw- op je woord jou nog geloven zal moeilijk zijn wanneer 't wel uitkomt. En die kans is groot.

Miss

Miss

03-02-2019 om 08:07

Stip

Ik waardeer je posts wel. Dat wilde ik je toch nog even laten weten. Ook jij hebt me op weg geholpen vorig jaar in het andere draadje. Waar ik begin vorig jaar niet eens op bedacht was kwam uit, ik voel me niet aan gesproken op je bovenstaande posts maar als ik daar misschien fel op jou heb gereageerd is het mijn onwetendheid geweest. En ben ik nu wetend oprecht sorry als ik je geraakt heb.

Dus ik zie je daar zeker graag, ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Maar dat zullen we daar dan maar voortzetten.
Liefs

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-02-2019 om 13:52

Goh

Ben ik de enige die de titel grappig vindt: ‘Per ongeluk een vrouw tegengekomen op het werk.’ Ik kom zo vaak mannen tegen op het werk. Soms zit er zelfs een heel leuke tegen, maar als ik ze te leuk vind houd ik liever een beetje afstand.
Ik kan me echter ook wel voorstellen dat het je ‘overkomt’, dat je ineens toch met zo’n leukerd apart zit en er een wederzijdse klik blijkt. Als je dan zo oud bent als ik, en inmiddels ook weet wat het met een bedrogen partner doet als hij het weet, wordt het toch makkelijker te weerstaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.