Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

In hoeverre kan je je broer/zus aanspreken over zijn/haar kinderen?


Enna M.

Enna M.

14-04-2020 om 16:44

hoe goed is jouw band met je broer?

Want als die maar 'zo zo' is, zal een goedbedoelde opmerking over de tandarts wel eens kunnen overkomen als 'waar bemoei je je mee' en dan ben je verder van huis. Ik denk dat het belangrijk is dat te beseffen. Hoe graag zien je neefjes en nichtjes jou? Ben jij wel een beetje hun type? Vroeger had ik weliswaar een lieve tante, maar ze matchte niet zo goed met mijn ouders en had ook vaak commentaar op de opvoeding van mijn ouders (sommige dingen achteraf terecht). Het maakte wel dat ik vroeger die tante niet zo heel leuk vond, omdat mijn ouders (vader) een beetje een hekel aan haar hadden.

Over de tandarts:
Misschien voldoen hun gebitten wel niet aan het schoonheidsideaal, maar zijn ze prima in orde. (Zelf vroeger ook wel eens 5 jaar niet naar tandarts geweest, niets aan de hand).

Daarbij komt dat uiterlijk niet voor iedereen zo belangrijk is. Ik vraag me zelfs af of de fixatie op uiterlijkheden naar je kinderen toe niet eerder schadelijk voor ze is dan dat het goed doet.

Een kaarsrecht gebit vind ik zelf bijvoorbeeld ook niet zo interessant. Oké, je hebt heel rampzalig scheve tanden waar alle aandacht naartoe gaat als je de betreffende persoon aankijkt, dus daar zou een beugel geen overbodige luxe zijn. Maar als ik kijk naar het enorme aantal kinderen en pubers dat een beugel heeft tegenwoordig vraag ik me sterk af of er niet sprake is van een enorm verdienmodel van orthodontisten.

Kikki39

Kikki39

14-04-2020 om 17:14 Topicstarter

Nee

Het stukje over het uiterlijk gaat over iets wat hinderlijk is voor het kind, dus zeker niet wat hij aan heeft, was dat maar zo. Iedereen heeft een anders smaak, wie ben ik daar iets over te zeggen.

Kinderen mogen altijd op de computer, dat is niet goed voor een kind. Die 2 jongens zien ook niks meer anders, zijn ze even buiten is de vraag wanneer we weer naar binnen gaan na 2 minuten. Dadelijk zijn ze verslaafd.
Met het eten vragen ze alleen maar om de Mac, ze lusten ook niks, er word niet naar gekeken en krijgen heel vaak friet, maar een jongen is al heel erg dik, dus maak ik me weer zorgen. Die kinderen zijn heel snel boos, maken veel ruzie, krijgen ze heel erg op kop, dat gaat het er soms hard aan toe, schreeuwen . Ook ben ik heel bang dat de moeder het niet aan kan, maar daar weet ik dus niets van,dat ze bij haar in huis het er heel vaak van langs krijgen, dat vind ik zo erg , want dat was vroeger wel altijd zo.De ouders zijn zelf al heel druk, hebben een hele drukke baan, dan zijn ze ook nog gescheiden dus sta je er ook alleen voor dat snap ik wel. Maar ik wil het meer loslaten, ik kan er toch niks aan veranderen, maar het doet me veel.

Kikki39

Kikki39

14-04-2020 om 17:19 Topicstarter

Denk dat ze het wel goed hebben gehad bij mij. Altijd bij mij slapen enz. Ben overal met ze naartoe geweest, vakantie speeltuin. Nu zijn ze wat ouder en hebben ze tante niet meer nodig. Kom ik daar dan is het dus gamen en probeer ik te vragen of ze een spelletje willen doen, speeltuin, maar alles is nee. Gaan mijn dochters mee dan nog ondernemen ze niks met hun.

Kikki39

Kikki39

14-04-2020 om 17:22 Topicstarter

Daarbij

Even 1 ding. Ik Zie ik ook lieve dingen hoor van vader die echt heel goed zijn. Niet dat ik over alles negatief ben, maar dat is om mijn ei kwijt te kunnen en advies te vragen.

NIet aanspreken

Kijk liever wat je wel kunt doen en waar je broer en zijn kinderen wat aan hebben.
Vraag de jongens, en hun vader, 1x per week voor een lekkere maar gezonde maaltijd.
Biedt aan om met een of beide jongens naar de tandarts te gaan.
Kapiteins aan de wal zijn er altijd genoeg.

Jessa

Jessa

16-04-2020 om 08:54

Kikki39

“Kun je na de coronacrisis eens geinteresseerd informeren of de kinderen 'binnenkort' ook aan een beugel moeten ... Onder het mom van 'het schijnt dat kinderen tegenwoordig veel vaker een beugel krijgen dan vroeger' of zo. Dan ga je in ieder geval het gesprek aan zonder je broer tot de orde te roepen.“

Precies als boven. Of je kunt zeggen:” Pfff, nou mijn kinderen moeten binnenkort weer naar de tandarts. Die van jou ook? “X” moet misschien een beugel. “Y” ook?

Betrek het verhaal eerst op jezelf en stel dan een vraag aan je broer. Dat komt inderdaad niet aanvallend over, eerder belangstellend en het kan als resultaat hebben dat je broer misschien denkt:”Goh ja, eigenlijk niet naar geïnformeerd of aan gedacht, of “nou....nu je het zegt...”.
Je hebt het dan toch gezegd en je laat hem nadenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.