Relaties Relaties

Relaties

Is dit een terechte afknapper?

Sinds een paar maanden ben ik aan het daten met en vrouw, we hebben al van alles met elkaar gedaan en vinden elkaar echt leuk. Ik vind haar knap, ze is grappig, vrouwelijk, onze waarden en normen komen overeen, ze kan met mijn negatieve kanten omgaan en ik met die van haar, we hebben redelijk dezelfde interesses, kortom je zou zeggen dat alles goed is.

Een klein probleem wat steeds groter wordt in mijn hoofd is, en ik snap helemaal als dit als gezeur overkomt of dat jullie denken "waar maak je jezelf nou druk om, dat ze een nogal aparte lichaamsgeur heeft. Het is niet dat ze veel zweet of onhygiënisch is, het is gewoon echt de geur van haar lichaam. Het is ook niet dat je haar al van verre ruikt, maar meer als je dicht bij haar bent in bijvoorbeeld een knuffel (en man wat houdt ze toevallig van knuffelen). Het is ook niet dat ze enorm stinkt, maar de geur is opvallend en apart genoeg om mezelf af te leiden van waar we mee bezig zijn. Daarnaast is ook de geur van haar "intieme vocht" niet echt prettig, ook daar is het niet onhygiënisch en ik begin het pas echt te ruiken als ze "goed aan staat" dus het is echt het vocht wat uit haar lichaam komt. Het leidt me vaak af om de daad vol te houden en ik moet me dan enorm concentreren.

Ik vind het ook zo lullig om haar erop aan te spreken als ze er niet zo veel aan kan doen. Ze rookt niet, drinkt nauwelijks, eet gezond, is hygiënisch en verzorgd en sport en beweegt veel dus het lijkt me ook niet van ongezonde gewoontes te komen. 

1. Is hier iets aan te doen? Want als persoon vind ik haar oprecht heel erg leuk en passen we goed bij elkaar.
2. Wat als er niks aan te doen is? Zou dat dan een rede zijn om haar niet meer te zien? Dat vind ik ook zo wat. Ik merk alleen heel erg dat het steeds erger wordt in mijn hoofd, want ik rook het in het begin al maar toen was ik er niet zo mee bezig.

Nee, hier kun je niets aan doen. Een lichaamsgeur veranderd weinig. Kan wel wat veranderen door leefstijl, voeding, etc.

Maar ik vind het wel bijzonder want 'normaal gesproken' zorgt lichaamsgeur juist dat je aangetrokken wordt tot elkaar.

Eens met Lotus!

Nou dan ben je dus niet compatibel.  Niets aan te doen.  Ik heb ooit een onderzoek gelezen dat mensen bepaalde genen hebben hebben.  Blijkbaar voelen we ons meer aangetrokken tot mensen wiens genen heel anders zijn dan de onze. Dankzij feromonen ( geur) vinden we mensen aantrekkelijk die  op celniveau  dus heel anders zijn.  Wellicht vindt iemand anders haar geur helemaal niet storend.  Het is niet anders.  

Heel lastig , want het kan ook door hormonaal iets komen en dat ze echt een onprettige geur heeft, net als zieke mensen , of mensen die drugs gebruiken erg kunnen "stinken" kan je een nare lichaamslucht hebben daardoor

Oh wat een afknapper zeg! Ik snap zeker dat dit je erg aan het twijfelen maakt. Ik denk toch echt dat jullie dan niet echt klikken. Of zou er iets anders kunnen zijn waardoor ze vreemd ruikt? Slikt ze bijv. bepaalde medicijnen?

Het lijkt me ook heel erg moeilijk te bespreken want het kwetst haar waarschijnlijk wel. Zeker al;s ze het misschien al eerder gehoord heeft. Sommige mensen hebben dat gewoon. Ik had ooit zo'n zwager.

Als je breekt en eerlijk bent over de reden waarom je breekt, is er een dikke kans dat ze er de rest van haar leven razend onzeker over zal zijn. Wees een gentleman, aangezien het iets is dat ze toch niet kan veranderen. 

Het lijkt me toch echt meer iets dat aan jou ligt, niet aan haar. De meeste mensen maken zich hier helemaal niet druk over, die valt dat niet zo op (kan natuurlijk zijn omdat ze alleen mensen treffen met wie het ook olfactorisch klikt, of omdat ze minder fijngevoelig afgestemd zijn, of omdat ze andere redenen ervaren waarom die ander niet past). Dat jullie zo niet bij elkaar passen is wel duidelijk. Maak het uit maar ga niet zeggen dat het is omdat ze voor jou niet lekker ruikt. Zou je dat zelf willen?
Sowieso vind ik het vrij akelig om als een relatie te beëindigen met een uitgebreide uitleg wat er aan die ander niet goed is, die krijgt toch het idee dat daar wat aan verbeterd moet worden terwijl dat meestal helemaal niet zo is; en het komt ook over alsof het met wat aanpassingen wel zou klikken, wat ook vaak niet zo is.

Als ik het heel esoterisch zou willen benaderen: dat jij haar niet lekker vindt ruiken is omdat je onderbewuste jou iets duidelijk wil maken, nl dat er ergens in jou weerstand tegen haar zit. Dat negeren is een recept voor ellende. 
"Je over iets heen zetten" werkt niet bij zaken als liefde of smaak. Dan verloochen je jezelf en dat gaat wringen.

Ik weet van een man die vond zijn vriendin van onderen ook niet lekker ruiken maar hij werd wel heel erg opgewonden van die lucht.
Heb je vergelijkingsmateriaal in die zin dat je hiervoor intieme relaties met andere vrouwen gehad hebt? Roken die wel fijn?

Dit is iets dat je absoluut niet kunt bespreken. Aangezien ze er waarschijnlijk niets aan kan doen. Ze is gezond en haar persoonlijke verzorging is goed. Als het verder ook niet in voeding zit (kruiden etc). Of verzorgingsproducten moet je het accepteren of ermee stoppen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.