Relaties Relaties

Relaties

Is dit normaal??!!


Rebecca87

Rebecca87

20-02-2023 om 16:25 Topicstarter

hoo hoo ik heb hem zeker niet gecontroleerd of zijn schoonzus gebeld!!! Die liep bij mij in de winkel waar ik werk en vroeg waar ik was vrijdagavond met eten. Ik ben daar namelijk om de week bij... toen zei ik gewoon eerlijk: joh ..... is niet lekker dus die bleef thuis vandaar. Waarop zij zegt: ooh hij was er wel bij en er was niks aan de hand! Ik dacht daar verder niet echt wat over. Nee ik vond het niet leuk dat ie dat niet eerlijk had gezegd. Maar ik heb mijn mond gehouden. 
Vervolgens appt zij mij dus vanmiddag of het wel goed gaat omdat ik er zaterdag ook niet was. Waardoor ik dus weet dat hij er dus blijkbaar wel was. Dus NEE ik heb niet lopen controleren! Ik had of heb geen reden om te denken dat hij daarover zou liegen. 
Maargoed blijkbaar vind iedereen hier het wel normaal dat je tegen je partner liegt over.... ja over wat eigenlijk?! Slaat nergens op. Had ie gewoon kunnen zeggen dat hij dat ging proberen. HIJ kiest er nu voor tegen mij te liegen...

Hij komt net bij de huisarts vandaan. Hij zit tegen een Burn out aan. Wat ik al vermoeden. Hij gaat nu zijn zoontje naar zijn ex brengen en heeft zijn telefoon uitgezet om even door het bos te gaan lopen en even na te denken over hoe hij dit nu aan moet pakken en dat hij mij belt als hij vanavond thuis is. 

Rebecca87 schreef op 20-02-2023 om 16:25:

hoo hoo ik heb hem zeker niet gecontroleerd of zijn schoonzus gebeld!!! Die liep bij mij in de winkel waar ik werk en vroeg waar ik was vrijdagavond met eten. Ik ben daar namelijk om de week bij... toen zei ik gewoon eerlijk: joh ..... is niet lekker dus die bleef thuis vandaar. Waarop zij zegt: ooh hij was er wel bij en er was niks aan de hand! Ik dacht daar verder niet echt wat over. Nee ik vond het niet leuk dat ie dat niet eerlijk had gezegd. Maar ik heb mijn mond gehouden.
Vervolgens appt zij mij dus vanmiddag of het wel goed gaat omdat ik er zaterdag ook niet was. Waardoor ik dus weet dat hij er dus blijkbaar wel was. Dus NEE ik heb niet lopen controleren! Ik had of heb geen reden om te denken dat hij daarover zou liegen.
Maargoed blijkbaar vind iedereen hier het wel normaal dat je tegen je partner liegt over.... ja over wat eigenlijk?! Slaat nergens op. Had ie gewoon kunnen zeggen dat hij dat ging proberen. HIJ kiest er nu voor tegen mij te liegen...

Hij komt net bij de huisarts vandaan. Hij zit tegen een Burn out aan. Wat ik al vermoeden. Hij gaat nu zijn zoontje naar zijn ex brengen en heeft zijn telefoon uitgezet om even door het bos te gaan lopen en even na te denken over hoe hij dit nu aan moet pakken en dat hij mij belt als hij vanavond thuis is.

Dit maakt het wel heel anders dan je het aanvankelijk beschreef. Ik heb ook nergens gezegd dat ik liegen tegen je partner normaal vind. 

Ik snap nu hoe het gegaan is dat jij ongevraagd informatie kreeg over je vriend.
Maar denk aan de stappen:  niet gelijk reageren naar hem. Slaap er eerst een nachtje over. Of reageer helemaal niet. 

Rebecca87

Rebecca87

20-02-2023 om 18:55 Topicstarter

Naja we gaan wel zien waar dit op uitloopt... ik ben er erg van geschrokken omdat dat liegen totaal niet nodig had geweest. 
Hij blijft nu volhouden dat er in zijn woorden: 'geen haar op zijn hoofd is die eraan denkt om er een punt achter te zetten'
Maar we zullen zien. Ik focus mezelf maar even op mijn eigen ellende waar ik mee struggle want hier kan ik op het moment ff niks mee.
Iedereen bedankt voor jullie advies en feedback...

Als hij inderdaad in een burn out zit... geef hem dan alsjeblieft de ruimte! Ik vind het ook niet normaal dat hij liegt over zijn bezigheden, maar laat hem even en maak je niet direct zorgen over je relatie.
Als hij aangeeft dat er niet over piekert om zijn relatie met jou te stoppen, geloof hem dan! En laat hem gewoon echt even los. Hij heeft blijkbaar die ruimte gewoon even nodig. Wacht even af tot hij contact opneemt en ga ondertussen zelf leuke dingen doen om je zelf hiervan af te leiden!!
Heb je eigen hobbies?

Rebecca87

Rebecca87

20-02-2023 om 20:57 Topicstarter

dank je. Nou ik stort me maar even op mijn werk en Kids. Ik snap dat hij ruimte nodig heeft. Maar waarom liegen? Dat is gewoon nergens voor nodig! Vanmiddag appt ie na de dokter en heel verhaal over dat hij tegen een burn out aan zit. Dat hij niet expres tegen mij heeft gelogen over afgelopen weekend maar dat hij mij ook niet tegen mijn hoofd wilde stoten om achteraf het wel te zeggen...
Hij zei dat hij zijn telefoon uit ging zetten. Zijn zoontje naar zijn moeder ging brengen en daarna even door het bos zou gaan lopen om te gaan bedenken hoe hij het nu aan moet pakken. Ja ik zie hem dat niet echt doen. Hij heeft een hekel aan wandelen. Laat staan alleen in de avond.... hij gaf aan mij te bellen als hij thuis was. Maargoed het is nu bijna 21u en heb niks meer gehoord...

heb je nog iets gehoord? Want dan moet hij wel bellen als hij dat gezegd heeft 

In een burnout kun je gekke dingen doen en ook echt vreemd gedrag vertonen dat je van jezelf niet herkent.
Dat betekent niet dat het legitiem is om overal mee weg te komen en nergens op aangesproken kunnen/mogen/willen worden.

Laat hem voor nu even met rust. Als hij weer contact wil, dan hoor je het wel. Maar ga die burnout alsjeblieft niet op jezelf betrekken. 

Rebecca87

Rebecca87

20-02-2023 om 21:54 Topicstarter

Kikki39 schreef op 20-02-2023 om 21:48:

heb je nog iets gehoord? Want dan moet hij wel bellen als hij dat gezegd heeft

Nee niks meer...

Geen enkel contact meer. Telefoon uit en de mazzel! Zal wel weer met een kut smoes komen morgen. Als ik überhaupt ooit nog wat hoor...

Kikki39 schreef op 20-02-2023 om 21:48:

heb je nog iets gehoord? Want dan moet hij wel bellen als hij dat gezegd heeft

Poeh Kikki, ik weet niet of dat nou zo helpend is. Hoezo ‘moet’ hij bellen? Ppfftt, zoveel ‘moeten’ lijkt me funest voor een leuke relatie. 
En wie weet voelt ts het wel goed aan, is hij wat afstand aan het nemen van haar. Maar dan is claimen toch het laatste dat helpt? 

Wel raar dat die liegt over zijn uitstapjes maar misschien doet die zich voor de buitenwereld wel beter voor om allerlei vragen te voorkomen.
Misschien wil hij je er niet mee opzadelen?
Ik vind eerlijkheid binnen een relatie erg belangrijk.
Je schrijft je kids maar je hebt toch maar 1 zoontje van 5 jaar?

Pinokkio schreef op 20-02-2023 om 21:59:

[..]

Poeh Kikki, ik weet niet of dat nou zo helpend is. Hoezo ‘moet’ hij bellen? Ppfftt, zoveel ‘moeten’ lijkt me funest voor een leuke relatie.
En wie weet voelt ts het wel goed aan, is hij wat afstand aan het nemen van haar. Maar dan is claimen toch het laatste dat helpt?

Hij moet niks. Maar hij heeft toch gezegd dat hij zou bellen? Dit heeft niks met claimen te maken, je doet gewoon wat je zegt, heeft ook niks met een burn out te maken.

Kikki39 schreef op 20-02-2023 om 22:33:

[..]

Hij moet niks. Maar hij heeft toch gezegd dat hij zou bellen? Dit heeft niks met claimen te maken, je doet gewoon wat je zegt, heeft ook niks met een burn out te maken.

Tsja Kikki, ‘je doet wat je zegt’, dat is geen universele regel ofzo. Hoogstens jouw norm, die je blijkbaar nogal streng hanteert. 

ja, dat klopt,  Als ik iets zeg doe ik dat ook. En kan best zijn dat hij moe is of geen trek erin heeft, dat geloof ik als je in een burn out zit, maar dan kun je dat in 1 zin zeggen op de app. Nu zit Rebecca de hele tijd te wachten, lijkt me niet echt eerlijk.

Mischien ben je hartstikke ongerust, want hij zou bellen als hij terug was.

Kikki39 schreef op 20-02-2023 om 22:45:

ja, dat klopt, Als ik iets zeg doe ik dat ook. En kan best zijn dat hij moe is of geen trek erin heeft, dat geloof ik als je in een burn out zit, maar dan kun je dat in 1 zin zeggen op de app. Nu zit Rebecca de hele tijd te wachten, lijkt me niet echt eerlijk.

Mischien ben je hartstikke ongerust, want hij zou bellen als hij terug was.

Ongerust? Waarom? Er is geen enkele aanwijzing dat ongerustheid nodig zou zijn. 
Het gaat hier gewoon om een volwassen man.

En ook jij, net als een ander, maakt er al een burn out van, maar hij ‘zit tegen een burn out aan’, dat is heus nog niet hetzelfde. (Al lees ik ook weleens dat een burn-out niet echt een eenduidig te diagnosticeren is) 

Maar of hij nu te veel in de knoop met zichzelf zit of met de relatie, in beide gevallen zijn er legio redenen te verzinnen waarom hij bellen nu ‘vergeet’. 
Hem daarin op z’n huid zitten gaat in beide gevallen niet werken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.