Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Protje

Protje

05-02-2015 om 10:57

Ja maar ik...


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-02-2015 om 10:39

Dat valt wel mee denk ik

Iemand met een hoog inkomen heeft namelijk ook geen idee wat iemand met een laag inkomen aan toeslagen etc. krijgt en heeft ook een compleet andere bruto-netto verhouding.

Als ik kijk naar wat er hier per maand binnenkomt en weer uitgaat kan ik me eigenlijk al niet goed voorstellen hoe iemand met een modaal inkomen moet rondkomen. Daarvoor hoef ik geen exacte bedragen uit mijn hoofd te weten.

Andersom ook Barvaux

Vraag maar eens aan iemand die op een minimuminkomen zit hoeveel je per maand netto te besteden hebt als je drie keer modaal verdient.

skik

loudi

loudi

19-02-2015 om 13:51

feestje

Er zijn familie en vrienden op je feestje. Ik neem aan dat je dus best weet hoe men over dit soort zaken denkt. En uitgerekent over dit thema onstaat dan een discussie. Op een feestje !! Bij jou thuis !! Waarom in hemelsnaam ?Om er nog maar eens de nadruk op te leggen hoe goed jijzelf bezig bent ? Was ik vriend of familie, ik zou bedanken voor een volgend feestje.

Barvaux

Barvaux

19-02-2015 om 15:24

skik

Ik had het toch nergens over het verschil tussen bruto en netto toch? Weten hoeveel de laagst betaalden bruto per uur verdienen is iets heel anders dan weten wat een ander netto overhoudt aan een brutoloon (in- of exclusief h-woord?).

Weten wat het minimumloon inhoudt lijkt me belangrijk om te weten wat er bedoelt wordt als het daarover gaat in het nieuws. Het gaat nooit over het netto inkomen van iemand met precies drie maal modaal. Als je overigens iets begrijpt van belastingschijven kom je een eind met je schatting. Overigens altijd grappig als iemand met een hoog inkomen roept dat 'meer dan de helft' naar de belasting gaat! Nog zo'n voorbeeldje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.