Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Jaloers of naïef?


Nee,  dat maakt me niks uit.  Hoogstens irritant. Ik vertrouw mijn man gewoon.  En als hij vreemd wil gaan gaat hij echt niet van gedachten veranderen omdat ik hem controleer. Of constant vraag of hij niet met vrouwen wil appen

Makaya schreef op 28-10-2023 om 13:55:

Ik zag dit topic ook op het viva forum staan. De reacties zijn nagenoeg hetzelfde. Ik vind ook dat je vriend duidelijk naar zijn collega moet zijn en niet meer moet reageren op haar appjes en telefoontjes. Zéker na werktijd niet! Sterkte!

Dat is wel grappig hoor. Als TO een man zou zijn die zijn zorgen aangeeft dan wordt er gezegd dat het moet kunnen. Je moet vrienden kunnen zijn met het andere geslacht en vertrouwen hebben als partner. Deze discussie hebben we laatst gehad. Ik vind het een rode vlag al is het maar dat hij beïnvloed kan worden door haar wat invloed kan hebben op jullie relatie. Afkappen dus.

Kimdekim schreef op 29-10-2023 om 01:39:

Nee, dat maakt me niks uit. Hoogstens irritant. Ik vertrouw mijn man gewoon. En als hij vreemd wil gaan gaat hij echt niet van gedachten veranderen omdat ik hem controleer. Of constant vraag of hij niet met vrouwen wil appen

Ja, die lijn hang ik meestal ook aan, je kunt niet d hele dag verantwoording dragen voor of je man niet vreemd gaat. Dat moet hij zelf doen. Dus als hij zegt dat er niks aan de hand is, en dat is niet waar, dan moet hij maar dragen dat hij liegt. Als hij zelf niet goed weet wat hij ermee moet kan hij om advies vragen.

Iets anders is of het vervelend is dat hij steeds met een ander appt terwijl je erbij zit. Dat zou mij wel irriteren denk ik. En dat het werk zo de thuissituatie in sluipt.

Nodig haar en haar man uit om een keer bij jullie te komen eten, eventueel met kinderen.
Je man wil graag een goede vriend zijn, dat kan ook op een andere manier.

Tsjor

Ik vind het erg claimerig en manipulatief overkomen. Ook zeker niet gezond. Goede collega's en misschien zelfs vrienden prima, maar als je elkaar op het werk al ziet hele avonden en weekenden appen en bellen terwijl je beide getrouwd bent en kinderen hebt...nee, dat zou ik ook niet vertrouwen.

Heeft niks met geslacht te maken. Mannen en vrouwen kunnen goede vrienden zijn. Maar niet op deze manier. Dat hij een slechte vriend is als hij niet heel de dag reageert op haar. Dat is manipulatie. Ik zou ook vermoeden dat zij meer wil en het is aan je man om daar paal en perk aan te stellen.

Het klinkt vooral heel erg ziekelijk en opdringerig en aan je man om dit af te kappen.
Zo'n vrouw spoort natuurlijk niet. Ze is getrouwd en heeft 2 kinderen en dan ga je een mannelijke collega op deze manier claimen en stalken want dat is het gewoon.Ik zou het sws ook abnormaal vinden als ze dit bij een vrouwelijke collega zou doen.
Daar heb je toch allemaal helemaal geen zin in. 
Het is aan je man om dit af te kappen en daar ook eens duidelijk in te zijn.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Anders moet die haar blokkeren dan heeft die er ook geen last meer van.

Overigens vind ik ook dat jij te jaloers bent. Zo jaag je je vriend weg. Misschien kun je overwegen daar zelf eens mee aan de slag te gaan, waar je jaloezie en onzekerheid vandaan komen. Want het klinkt niet alsof je erg ontspannen in de relatie zit.

AnnaPollewop schreef op 29-10-2023 om 22:03:

Overigens vind ik ook dat jij te jaloers bent. Zo jaag je je vriend weg. Misschien kun je overwegen daar zelf eens mee aan de slag te gaan, waar je jaloezie en onzekerheid vandaan komen. Want het klinkt niet alsof je erg ontspannen in de relatie zit.

Als mijn man hele avonden en weekenden met een andere vrouw zit te appen die hem een slechte vriend vindt als hij niet direct antwoordt, zou ik ook niet erg ontspannen in mijn relatie zitten. 

"- ik heb hem eens in een weekend gevraagd om gewoon eens te zeggen ‘allez fijn weekend en tot maandag’ om haar te tonen dat ze niet meer moest sturen dat weekend. En ze was maandag kwaad op hem en heeft blijkbaar gezegd dat hij geen echte vriend is. De dagen nadien gaf ze vaak opmerkingen hierover".

Ik krijg hier een wiebelig gevoel van. Je hebt dus van je partner gehoord dat zijn collega kwaad was omdat hij niet heeft gereageerd in het weekend en volgens hem heeft zij gezegd dat hij geen echte vriend is. 

Ik vraag me af of zij dit werkelijk zo tegen hem heeft gezegd, of dat het toch een tactiek is van je partner . Zo van "ik heb toch gedaan wat je zei, en nu is ze kwaad. Dat moet ik nu weer goed maken". 

En in hoeverre kan een collega met wie je pas 2 maanden werkt "een echte vriend" zijn?
 
Aan de andere kant, mijn dochter is ook lerares en zij is na werktijd heel druk aan het appen met collega's, tot 's avonds laat en ook in het weekend. Haar vriend is leraar op dezelfde school en ook hij is altijd met zijn telefoon bezig. Zij hebben volledige toegang tot elkaars telefoon en gebruiken die ook allebei. 

Ik denk dat je er meer aan hebt als je je minder als tegenpartij opstelt. Hoe zou hij reageren als je belangstelling toont in hoe zijn collega zich voelt. Wat voor problemen heeft ze op het werk? Of privé? En hoe is hij daarbij behulpzaam? Kan jij hem helpen haar te helpen? Dat soort dingen. Jullie zijn tenslotte partners en geen tegenstanders. 
Ook naar haar toe lijkt het me hoog tijd dat jouw vriend regelmatig jouw naam of mening laat vallen. Ik ben heel benieuwd hoe hij hierop zou reageren. 

Om te beginnen hou ik totaal niet van jaloers gedrag. Een teken van diepe onzekerheid, opdringerigheid en wantrouwen. 

Maar het gedrag dat jouw vriend laat zien (met haar heb jij niet van doen) is niet normaal. Zelfs mijn beste vrienden zijn niet 24/7 aan het appen of raken geïrriteerd als ik even niet bereikbaar ben. Je hebt immers gewoon een eigen leven toch? Uiteindelijk is het aan jouw vriend om dit te stoppen. Duidelijk een grens aangegeven "we kunnen dit morgen op het werk bespreken" en "ik ben nu vrij en bezig met andere zaken". En waarom moet hij alles oplossen? Verder hebben ze geen collega's op school?
Als deze collega zoveel hulp en ondersteuning nodig heeft zou iedere normale collega verwijzen naar een leidinggevende. Blijkbaar is ze niet in staat zich zelfstandig in haar functie te redden. En het onevenredig een beroep doen op een collega is onprofessioneel. Daarnaast lees ik nergens dat jouw vriend haar moet inwerken of is aangesteld als maatje (en zelfs die hebben reguliere werktijden). 

Zolang jouw vriend hier niet duidelijk iets van zegt heeft hij belang bij dit contact. Aandacht, ego of wellicht wel meer. Ga daarover in gesprek. Zonder iets te verbiedt (je bent zijn moeder niet). In een goede relatie zal hij rekening met je houden en zelf al inzien dat dit niet ok is. Wil of kan hij dit niet zet dan vraagtekens bij jullie relatie. Blijkbaar is zij dan belangrijker dan jouw mening en gevoel. 

Fély schreef op 30-10-2023 om 15:36:

"- ik heb hem eens in een weekend gevraagd om gewoon eens te zeggen 

Aan de andere kant, mijn dochter is ook lerares en zij is na werktijd heel druk aan het appen met collega's, tot 's avonds laat en ook in het weekend. Haar vriend is leraar op dezelfde school en ook hij is altijd met zijn telefoon bezig. Zij hebben volledige toegang tot elkaars telefoon en gebruiken die ook allebei.

Dussssssssssss....omdat jouw dochter en haar vriend het beiden doen is het normaal? Nou laat ik je dit vertellen: ik ben ook docent en ik doe dit niet. Heel soms gebeurt het wel eens maar dan gaat het vaak om geintjes die over en weer gestuurd worden in de appgroep. Maar het is beslist niet normaal dat je (zelfs tot in de avond laat) met elkaar over werkzaken zit te appen hoor!!

Pippeltje schreef op 30-10-2023 om 21:07:

[..]

Dussssssssssss....omdat jouw dochter en haar vriend het beiden doen is het normaal? Nou laat ik je dit vertellen: ik ben ook docent en ik doe dit niet. Heel soms gebeurt het wel eens maar dan gaat het vaak om geintjes die over en weer gestuurd worden in de appgroep. Maar het is beslist niet normaal dat je (zelfs tot in de avond laat) met elkaar over werkzaken zit te appen hoor!!

Dusssss.. Nou, laat ik je dit vertellen, ik zeg nergens dat het normaal is, maar het komt voor. Geen idee wat bij hun de aanleidingen zijn. Misschien uitvallen van collega's, inplannen van gehandicapte leerlingen in het onderwijs, clanproblemen, wat weet ik. Maar dat is helemaal niet de essentie van wat ik schreef. Ik vind dat zij best mag deelhebben aan het werk van haar vriend, zeker als het hun relatie betreft. Zo krijgt ze geen info uit tweede hand.

Waar het hier om gaat is dat deze collega na slechts 2! maanden de vriend van TO van collega tot goede vriend heeft gemaakt en continu een beroep op hem doet voor niet werkgerelateerde zaken en continu dwingend contact zoekt buiten de werktijden. Als het haar alleen om het werk zou gaan zou ze (als professional) echt wel anders met hem omgaan. En daarnaast ook andere collega's vragen stellen. 

Iemand die er net komt werken hoort ervaren collega's niet de les te lezen als ze niet snel genoeg reageren of omdat ze gewoon vrije tijd hebben. 

Deze vrouw wil duidelijk meer. En de vriend van to laat dat toe. De vraag is waarom. Maar dit is niet ok...

Izza schreef op 01-11-2023 om 09:20:

Waar het hier om gaat is dat deze collega na slechts 2! maanden de vriend van TO van collega tot goede vriend heeft gemaakt en continu een beroep op hem doet voor niet werkgerelateerde zaken en continu dwingend contact zoekt buiten de werktijden. Als het haar alleen om het werk zou gaan zou ze (als professional) echt wel anders met hem omgaan. En daarnaast ook andere collega's vragen stellen.

Iemand die er net komt werken hoort ervaren collega's niet de les te lezen als ze niet snel genoeg reageren of omdat ze gewoon vrije tijd hebben.

Deze vrouw wil duidelijk meer. En de vriend van to laat dat toe. De vraag is waarom. Maar dit is niet ok...

Eens met dit. De vriend van TO wil dit contact, het brengt hem iets. Hij moet toch voelen dat die vrouw iets van hem wil dat verder gaat dan collegiaal contact, en hij gaat er gretig op in. Maar misschien beseft hij dat zelf niet eens, goed mogelijk. Die voelt zich waarschijnlijk heel gevleid en mannelijk en al en dat hij dat in de hand kan houden. Ik geloof daar niet zo in. Grote kans dat dit ontspoort. Met spijt achteraf. In elk geval, ik zou me er ook niet blij mee voelen en praten met mijn man zonder te verbieden of te beschuldigen. 

Kimdekim schreef op 28-10-2023 om 19:27:

ik denk er anders over dan de meesten hier. Als mijn man dit zou doen zou ik 1x vragen of er iets speelt. Als hij me zegt geloof ik dat een is het onderwerp voor mij afgesloten.

Heerlijk, zeg maar HET begin van de film " mijn man heeft een minnaar, waar ging het mis". 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.