Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Je man / vrouw alleen familie laten gaan


Dus zijn jullie dan alleen op zondag einde van de dag/begin avond welkom? Ja, dan houdt het een beetje op. Niet op zat en niet op zondag.
Dan zou ik ze alleen zien met hoogtijdagen en misschien 2x per jaar tussendoor 

Hier wonen ze beide dichtbij. We gaan wel eens samen, maar vaak genoeg alleen.
Maar jouw verhaal lezende, jullie mogen dus alles aanpassen omdat je schoonouders andere plannen hebben. Terwijl er voor hun niets veranderd en ze alleen maar hoeven te zeggen dat ze het niet op zondag tussen 10 en 17 willen.... Hmm, dan zou ik ook niet meer zo flexibel zijn. Graag of helemaal niet. Ik zou zelf niet meer zo vaak mee gaan, maar mijn man zou ook minder vaak gaan, hem kennende 😁

corrybnn schreef op 18-06-2023 om 14:41:

[..]

Ik geloof om 10.00 uur en rond 15.00 uur weer.

Gaan ze beide keren op 1 dag naar de kerkdienst? Dan wordt het wel erg lastig plannen zo. Dacht alleen de ochtend óf de middag. 

Daar werkte ik niet meer aan mee. Verjaardagen, kerst en een keer in de zomer en dan was ik er wel klaar mee. Voor hen hebben jullie ook geen prioriteit. 

corrybnn

corrybnn

18-06-2023 om 16:17 Topicstarter

Het is meer mijn schuldgevoel richting mijn man die opspeelt als ik niet mee ga. Het zijn zijn ouders en hij gaat daar flexibeler mee om. Als ik mee ga ben ik niet erg relaxed want schoonvader steekt rustig om 19.00 uur de bbq aan en weet je wel hoe laat het gaat worden. Alles is met de beste intenties maar sinds ze met pensioen zijn is het werkende leven met zijn ritme voor hun verdwenen.  

corrybnn schreef op 18-06-2023 om 16:17:

Het is meer mijn schuldgevoel richting mijn man die opspeelt als ik niet mee ga. Het zijn zijn ouders en hij gaat daar flexibeler mee om. Als ik mee ga ben ik niet erg relaxed want schoonvader steekt rustig om 19.00 uur de bbq aan en weet je wel hoe laat het gaat worden. Alles is met de beste intenties maar sinds ze met pensioen zijn is het werkende leven met zijn ritme voor hun verdwenen.

Ik zou zeggen, dan hebben zij alle tijd om jullie kant op te komen. Kunnen ze ook vrijwilligerswerk door de week gaan doen. 

Het gaat om het schuldgevoel naar je man toe die zelf geen moeite heeft met de "bezoekuren" van zijn ouders. Ik zou een paar keer per jaar mee gaan en dan op zo'n manier dat ik op Maandag vrij zou zijn, door een feestdag of toch wat verlofuren opnemen. 

corrybnn schreef op 18-06-2023 om 16:17:

Het is meer mijn schuldgevoel richting mijn man die opspeelt als ik niet mee ga. Het zijn zijn ouders en hij gaat daar flexibeler mee om. Als ik mee ga ben ik niet erg relaxed want schoonvader steekt rustig om 19.00 uur de bbq aan en weet je wel hoe laat het gaat worden. 

Ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen, want dit is toch geen houdbaar schema voor jou? 
Ik hield ook niet van 's avonds nog bij (schoon)ouders eten, want er werd  nooit rekening gehouden met onze terugreis. Van tevoren zeiden ze dan van wel, maar op het tijdstip dat was besproken als etenstijd moest er nog begonnen worden met de voorbereidingen. 

In jouw geval zou ik ook alleen nog maar gaan met kerst en zo.

Kunnen ze niet met de trein naar jullie komen? Of dat ze een stukje naar een station rijden en met de trein halverwege. Het is niet nodig om je schuldig te voelen, vrijwilligerswerk kan je best een keer overslaan en ook een kerkdienst. Dat is een vrije keuze, niet te vergelijken met in een werkzaam leven verlofdagen opnemen. 

corrybnn schreef op 18-06-2023 om 16:17:

Het is meer mijn schuldgevoel richting mijn man die opspeelt als ik niet mee ga. Het zijn zijn ouders en hij gaat daar flexibeler mee om. Als ik mee ga ben ik niet erg relaxed want schoonvader steekt rustig om 19.00 uur de bbq aan en weet je wel hoe laat het gaat worden. Alles is met de beste intenties maar sinds ze met pensioen zijn is het werkende leven met zijn ritme voor hun verdwenen.

Erg lastig als ze totaal geen rekening houden met jullie terugreis, daarvan zou ik ook flink balen. Ik zou toch neigen naar een bezoek aan hen op zaterdagavond, overnachten in hotel en op zondag weer op tijd weg hoor. 

Onze zoon met partner wonen ook op dezelfde reistijd van ons vandaan. Wij passen ons aan als ze komen. Willen ze op zondag na het avondeten terug, dan eten we wat vroeger dan gebruikelijk en willen ze in de namiddag al weg, dan zorg ik voor een goede lunch. En vaak nog van alles mee zodat ze 's avonds bij thuiskomst ook snel aan tafel zitten. 

Als je man daar zo vaak heen wil en dat ook van jou verwacht zou ik dat van hem niet 'er flexibeler mee omgaan' noemen. 
Ik vind het nogal wat, iedere keer daar helemaal heen en een hotel nemen. Alleen al de kosten! 
Ze zullen zelf niet willen reizen op zondag vanwege de kerk. Is dat ook de reden dat jullie een hotel nemen? Of laten ze jullie wel reizen op zondag?

Zaterdags blijkbaar elke week (?) vrijwilligerswerk - dat klinkt alsof het vitale mensen zijn. Als ze nu met pensioen zijn, hebben ze dus alle tijd om een keer door de week langs te komen? Rijden ze voor de files naar jullie, mogen ze bij jullie om 17 uur de BBQ aansteken en schuiven jullie aan. Kunnen ze om 8 uur weer in de auto naar huis, half 11 thuis.

Ik snap natuurlijk ook wel dat deze geweldige oplossing t niet gaat worden, maar t geeft wel een beetje aan wat óók mogelijk is. Namelijk dat zij toch rijden. Ja, 2,5 uur rijden is ver, maar misschien kunnen ze onderweg ergens een kopje thee/koffie drinken? 

In ieder geval zou ik me proberen niet schuldig te voelen. Mijn ouders woonden 2 uur reizen ver, maar daar mocht ik gelukkig altijd overnachten. Regelmatig een weekend naar mijn ouders gereden, dat man (met of zonder kinderen) thuis bleef - wat mij betreft geen probleem.

corrybnn

corrybnn

18-06-2023 om 17:41 Topicstarter

Wij namen, toen de bezoeken nog op zaterdag waren, een hotel om wat quality time met zijn tweeën te hebben. Dat stond voor mij op de voorgrond en "toevallig" zat daar een bezoekje aan mijn schoonouders aan gekoppeld. Of het dan een uurtje later werd maakte niet uit, hotel is 15 minuten rijden. 

Echt waanzin dat je alleen op zondagavond kunt komen. Ik zou er echt geen vrij voor nemen de dag erna. Als je man wel wil, zou ik hem echt alleen laten gaan. Ik ga zelf echt geen vrij nemen om op visite te gaan, zelfs niet voor een verjaardag.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-06-2023 om 06:55

Mijn ouders wonen op vergelijkbare afstand. Hier gelukkig geen gedoe met werkbezoeken of andere verplichtingen aan hun kant waar omheen gepland moet worden.

Ze zijn inmiddels op een leeftijd dat het voor hen zeer belastend is om onze kant op tek omen. Ik ga daarom ongeveer eens in de 6-8 weken naar hen toe. En afhankelijk van wie er tijd/zin heeft komen er 1 of meer gezinsleden mee.

Wij gaan meestal alleen voor de lunch. Dus rond een uur of 12-1 daar, rond 4-5 uur weer weg. Dan is het voor ons goed te doen in 1 dag.

Voel je niet schuldig als je niet ieder keer mee wilt of kunt. Ze stellen zo te horen behoorlijk wat eisen aan het moment. Terwijl je zou verwachten dat ze na pensionering juist flexibeler zou worden. Waarom kan de zaterdag niet meer? En is afwisselend za en zo bespreekbaar, zodat jij ook een deel van de keren mee kunt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.