Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Knallende ruzie over….. ja, wat eigenlijk?


Philou schreef op 29-04-2023 om 14:39:

[..]

Voor iemand die die prikkelgevoeligheid niet begrijpt snap ik ook wel dat hij zegt, leuk wat jij wilt of nodig hebt, maar ik ben er ook nog! Dat komt over als een eis maar is dat omdat je, als prikkelgevoelig persoon, “hogere eisen” stelt aan de omgeving waar een enigszins dwangmatig karakter van uit gaat of voelt zijn “ik ben er ook nog” als iets dat te veel is om te geven. Maw wie stelt nou eisen.. de een net zo goed als de ander? Dat is wat ik probeer te zeggen.

Maar dan is hij toch nog steeds onmachtig om op zichzelf te reflecteren?
En daar zit natuurlijk het probleem, hoe graag je ook wil bewijzen dat ze allebei schuld hebben.
Gr Angela 

Andersom wel dan? Daar zit het voor mij in.

Philou schreef op 29-04-2023 om 15:08:

Andersom wel dan? Daar zit het voor mij in.

Wat lees jij in haar postings? Dat ze de hele tijd bezig is om haar grenzen te definiëren, alternatieven aan te dragen, uit te leggen, ze doen heel veel dingen samen. Zij investeert maar wat doet hij?

Gr Angela 

Philou schreef op 29-04-2023 om 14:39:

[..]

Voor iemand die die prikkelgevoeligheid niet begrijpt snap ik ook wel dat hij zegt, leuk wat jij wilt of nodig hebt, maar ik ben er ook nog! Dat komt over als een eis maar is dat omdat je, als prikkelgevoelig persoon, “hogere eisen” stelt aan de omgeving waar een enigszins dwangmatig karakter van uit gaat of voelt zijn “ik ben er ook nog” als iets dat te veel is om te geven. Maw wie stelt nou eisen.. de een net zo goed als de ander? Dat is wat ik probeer te zeggen.

Wat probeer je nu toch steeds duidelijk te maken met je gedram?

Hij heeft 2 honden en deze kosten nu eenmaal tijd qua verzorging en uitgaan, ook als TO er niet zou zijn. Dus je gaat gewoon normaal met deze honden wandelen en geeft ze de verzorging die ze nodig hebben, zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid! TO heeft geen zin of kan niet dagelijks met hem gaan wandelen met deze beesten, dan gaat ie maar alleen, wat valt hier nu niet aan te begrijpen? En als hij dit er niet voor overheeft, dan zoekt ie een andere baas voor deze beesten.

En vwb zijn dochter, zo te lezen investeert TO meer dan genoeg, maar verwacht hij nóg meer?!

@TO fijn om te lezen dat je je appartement nog achter de hand hebt gehouden, want zoals ik het zie zijn jullie niet echt een match en verwacht hij wel heel veel van jou. Vrij normaal om ook je eigen dingen en tijd binnen een relatie te behouden, maar daar lijkt hij geen begrip voor te hebben.

RoodVruchtje schreef op 29-04-2023 om 19:14:

[..]

Wat probeer je nu toch steeds duidelijk te maken met je gedram?

Hij heeft 2 honden en deze kosten nu eenmaal tijd qua verzorging en uitgaan, ook als TO er niet zou zijn. Dus je gaat gewoon normaal met deze honden wandelen en geeft ze de verzorging die ze nodig hebben, zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid! TO heeft geen zin of kan niet dagelijks met hem gaan wandelen met deze beesten, dan gaat ie maar alleen, wat valt hier nu niet aan te begrijpen? En als hij dit er niet voor overheeft, dan zoekt ie een andere baas voor deze beesten.

En vwb zijn dochter, zo te lezen investeert TO meer dan genoeg, maar verwacht hij nóg meer?!

@TO fijn om te lezen dat je je appartement nog achter de hand hebt gehouden, want zoals ik het zie zijn jullie niet echt een match en verwacht hij wel heel veel van jou. Vrij normaal om ook je eigen dingen en tijd binnen een relatie te behouden, maar daar lijkt hij geen begrip voor te hebben.

Iets dat jij niet begrijpt, denk ik. Ik heb een andere mening dan jij. Dan lees je mij niet en reageer je toch niet. Wie ben jij wel niet die denkt te mogen bepalen wie en hoe iemand reageert. 

Philou schreef op 29-04-2023 om 19:21:

[..]

Iets dat jij niet begrijpt, denk ik. Ik heb een andere mening dan jij. Dan lees je mij niet en reageer je toch niet. Wie ben jij wel niet die denkt te mogen bepalen wie en hoe iemand reageert.

Je hebt een mening gebaseerd op feiten die TO niet schrijft.

Angela1967 schreef op 29-04-2023 om 19:27:

[..]

Je hebt een mening gebaseerd op feiten die TO niet schrijft.

Precies dat ja!

Manisha, wat ik vooral in jouw post lees is dat hij jou constant aan het manipuleren is. met name zijn beschrijving dat hij zo diepongelukkig is als hij daar alleen loopt met zijn honden en jou als gezelschap zo moet missen. Ach en hij ziet de andere stellen die het wel lukt samen te wandelen... Wat een drama!

Daarnaast: jij mag je vooral niet je even afzonderen als je overprikkeld bent; dat lukt je nu ook beter als hij ook in de ruimte is. Maar... doe jij het ook liever zo nu? Of zou je stiekem toch liever even alleen zijn in bed of ergens anders? Vraag je dat eens af, want ik heb het idee dat je je er eerder maar bij neergelegd hebt dat hij dat graag zo wil, omdat hij zich anders afgewezen voelt. En niet omdat jij je nu liever ontprikkelt waar hij bij is, maar om gezeur er over te voorkomen. Want DAT kun je natuurlijk al helemaal niet erbij hebben als je overprikkeld bent, of wel soms?

Vervolgens ontstaat er ook een vreemd spel met de honden. Jij 'moet' mee wandelen, liever wil je niet: dan belooft hij (op jouw verzoek) om meer te investeren in de honden in ruil voor jouw belofte mee te gaan eens per week.... HUH??? Dat is raar. Een volwassen persoon neemt honden. Hij zorgt er niet goed voor vanaf het moment dat hij een relatie heeft (terwijl de honden er eerder waren) en belooft dat wel te doen als ze maar meegaat. Dat moet daar niet van afhankelijk zijn, Manisha. Dat is echt heel onvolwassen. En hij hoopt dat jij een betere band opbouwt met de handen. Die wens komt duidelijk niet direct uit jou. Ja, misschien als dat zou betekenen dat ze goed luisteren tijdens het wandelen wat dan ontstressend zou zijn. Maar niet echt toch? Maar voor gehoorzaamheid moet meer geinvesteerd worden door de eigenaar van de honden. Dat betekent op zijn minst een goede training, een consequent volhouden van de oefeningen (levenslang) en een gestructureerd duidelijk leefplan hebben voor de honden waarin ze zeker dagelijks hun energie goed kwijt kunnen. Dus NOOIT alleen even een plasje in de tuin en verder de dag op je luie... doorbrengen.

Dat jouw gevoelens van frustratie van ondergeschikt belang zijn aan zijn behoefte om samen te lopen is trouwens natuurlijk ook niet iets van een gelijkwaardige relatie he?

De manier waarop Philou kijkt naar de situatie vind ik trouwens schadelijk voor jou. Je vriend manipuleert je en wentelt zich in slachtofferschap. Philou roept dat je vooral veel medelijden met hem moet hebben en hem nu eens éindelijk'' echt tegemoet moet komen. En dat terwijl je al een pleaser bent. Gelukkig ben je zelf in staat onderscheid te maken in wat wel en niet acceptabel is!

Angela1967 schreef op 29-04-2023 om 19:27:

[..]

Je hebt een mening gebaseerd op feiten die TO niet schrijft.

Nee, Angela (en nu reageer ik dan toch op jou ondanks je agressie in een eerdere reactie) een mening is meer dan alleen wat feiten achter elkaar. Een mening betekent niet zuiver de juiste kaarten uit een kaartenbak op de juiste volgorde. Ik interpreteer en lees de contekst anders. Maar dat vind jij niet fijn. Toch is dat geen reden tot de reactie van jou.

Het zou wat zijn als we allemaal tot dezelfde mening veroordeeld zijn. Niet alleen heeft iemand daar niets aan, als de wereld eenzijdig wordt, zoiets zet ook niet aan tot nadenken of enige vorm van creativiteit om een situatie te herzien.

Philou schreef op 29-04-2023 om 20:17:

[..]

Nee, Angela (en nu reageer ik dan toch op jou ondanks je agressie in een eerdere reactie) een mening is meer dan alleen wat feiten achter elkaar. Een mening betekent niet zuiver de juiste kaarten uit een kaartenbak op de juiste volgorde. Ik interpreteer en lees de contekst anders. Maar dat vind jij niet fijn. Toch is dat geen reden tot de reactie van jou.

Het zou wat zijn als we allemaal tot dezelfde mening veroordeeld zijn. Niet alleen heeft iemand daar niets aan, als de wereld eenzijdig wordt, zoiets zet ook niet aan tot nadenken of enige vorm van creativiteit om een situatie te herzien.

oké nieuwe poging.

Ik lees dat TO zich aanpast, uitlegt, nog een keer uitlegt, dat ze veel dingen wel samen doen. 

Ik lees uit haar woorden over zijn gedrag niet dat hij dat doet. Jij wel? Wat doet hij volgens jou goed, wat TO niet ziet/niet waardeert? 

Dus als je nou gewoon zou zeggen: ik mis de kant van de man in kwestie, dan snap ik je. Maar je blijft maar roepen dat hij het vast heel goed bedoelt maar dat TO het verkeerd ziet. En dus verkeerd gedrag vertoont. Wat doe hij dan zo goed?

gr Angela

Angela1967 schreef op 29-04-2023 om 20:42:

[..]

oké nieuwe poging.

Ik lees dat TO zich aanpast, uitlegt, nog een keer uitlegt, dat ze veel dingen wel samen doen.

Ik lees uit haar woorden over zijn gedrag niet dat hij dat doet. Jij wel? Wat doet hij volgens jou goed, wat TO niet ziet/niet waardeert?

Dus als je nou gewoon zou zeggen: ik mis de kant van de man in kwestie, dan snap ik je. Maar je blijft maar roepen dat hij het vast heel goed bedoelt maar dat TO het verkeerd ziet. En dus verkeerd gedrag vertoont. Wat doe hij dan zo goed?

gr Angela

Voor mij is reageren op jou gezien de agressie waar ik het eerder over had (kennelijk is dat normaal in jouw wereld?) een beetje klaar.. het is ook niet de eerste keer dat je zo uit de hoek komt en vast ook niet de laatste. En dat hoeft ook niet want of je begrijpt dat een mening meer is dan wat aaneengeknoopte feiten of niet. Als je dat gevoel had, had je mijn bijdragen begrepen. Misschien moet je je eens afvragen waarom je reageert alsof een andere mening bedreigend voor je is. Maar ik ben wel klaar met jou, in deze discussie vanwege .. wat ik al noemde.. en iedereen die zo doet, overigens. 

Dag Angela.

Philou schreef op 29-04-2023 om 20:51:

[..]

Misschien moet je je eens afvragen waarom je reageert alsof een andere mening bedreigend voor je is. 

Misschien . .. .  


laat maar

gr Angela

@Philou, ik kan jou ook niet volgen. Dus misschien helpt het als je jezelf nader uitlegt.
Ik lees dat TO zich aanpast, uitlegt, nog een keer uitlegt, en dat ze veel dingen wel samen doet met haar vriend.Het zich terugtrekken wegens tijd voor zichzelf gebeurt 1 keer 3 maanden. In mijn ogen: gebeurt dus niet, want 1 x 3 maanden telt niet.

Ik lees uit haar woorden over zijn gedrag niet dat hij dat hij zich aanpast. Jij wel? Wat doet hij volgens jou goed, wat TO niet ziet/niet waardeert?
Als je zou zeggen: ik mis de kant van de man in kwestie,
dan snap ik je. Maar je blijft maar zeggen dat hij het vast heel goed
bedoelt maar dat TO het verkeerd ziet. En dus verkeerd gedrag vertoont.
Wat doe hij dan zo goed?



manisha-123

manisha-123

01-05-2023 om 11:45 Topicstarter

Dank voor alle reacties!

Ik denk dat de sleutel tot een fijne relatie vooral ligt bij acceptatie. We zijn twee individuen die al een heel eigen invulling aan het leven hebben gegeven. Hij heeft een eigen woning naar zijn zin, twee slecht opgevoede honden, een kind, een niet al te gemakkelijk karakter.
Ik met ook een eigen woning achter de hand, geen verdere bagage van huisdieren (wel gehad in het verleden, maar al doende leert men ) of kind, met karaktereigenschappen die mogelijk lastig zijn om mee te leven.

Ik zal moeten accepteren dat hij de honden heeft, ondanks dat ik liever geen dieren in mijn huishouden heb. Ook moet ik accepteren dat hij een moeilijke dochter heeft. Het is mijn plicht om correct om te gaan met deze facetten als ik voor mijn partner kies.
Maar ook mijn partner zal moeten accepteren dat ik voldoende geef in deze relatie en niet alleen maar meer en meer willen. Het is, als hij voor mij kiest, ook zijn plicht om te accepteren dat ik bepaalde behoeftes heb (of juist totaal niet heb).

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik zijn leven, rugzak en nukken kan accepteren. Andersom kan ik niet zeggen dat hij mij ook accepteert voor wie ik ben, inclusief nukken. Ik denk dat daar de schoen wringt. Hij lijkt, zoals sommigen hier schrijven, slecht in staat zichzelf  te vermaken. Leunt enorm op mij op diverse gebieden. Neemt het me kwalijk als ik grenzen aangeef en roept dan direct 'en ik dan'. Op ten duur houdt het 'geven' op en moet er ook wel eens 'genomen' kunnen worden, dat mis ik.

Doordenderen heeft ook geen zin, dan klapt de relatie vanzelf. Het is heel jammer maar er zal spoedig een gesprek moeten plaatsvinden waarin ik aangeef terug te willen LATten en vanaf daar verder te kijken wat er te redden valt. Als partner er dan voor kiest om er helemeaal mee te stoppen is dat ook een keus, dan heeft hij in ieder geval op geen enkel vlak in zijn leven nog steun van een partner

Misschien wil Philou hem dan opvangen? Als ik haar lees, denk ik dat ze wel een match kunnen zijn!

Prachtige reactie Manisha!
Zet hem op!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.