Relaties Relaties

Relaties

Knallende ruzie over….. ja, wat eigenlijk?


Volgens mij zie je het heel helder Manisha.
Wanneer ga je dit op tafel leggen?
(#stokachterdedeur )

Mooie samenvatting Manisha. Sowieso voeg je twee kapiteins op twee schepen niet zomaar samen denk ik. LAT-ten maakt het dan toch een stuk makkelijker om het wel gezellig te hebben en elkaar niet steeds in het vaarwater te zitten. 

Hou je ons op de hoogte?

manisha-123

manisha-123

04-05-2023 om 16:17 Topicstarter

Het ontspoord hier... Ik ben druk bezig mijn appartement klaar te maken voor mijn terugkeer. Het stond helemaal leeg en nu moet ik alles opnieuw kopen, dus dat is helaas niet op een dag geregeld. Aanvankelijk leek partner er rustig onder te zijn dat ik me regelmatig wilde terugtrekken, maar sinds het is ingedaald hebben we alleen nog maar ruzie gehad.

Gaat het nu niet meer over zijn honden, gaat het weer over zijn kind... Hij kan niet leven met mijn mening over haar en de hele situatie die zich heeft afgespeeld (en nog afspeelt), dat ik 'vlucht', hem in de steek laat, en zo nog meer. Hij ziet me al maanden ongelukkig, ik lach nooit meer. Dat vindt hij verschrikkelijk. Als ik aangeef dat dat een gevolg is van de zware tijd, dat ik op ben, rust nodig heb, inderdaad niet gelukkig ben en uitgeput, dan heeft hij daar géén begrip voor en blijft hameren op dat ik alleen maar meer afstand neem en geen rekening hou met hem.

Moraal van het verhaal blijft dat hij me niet serieus neemt, hij mijn grenzen niet respecteert en me alleen maar meer uitput met z'n oneindige gedram en geruzie. Als mijn appartement klaar is, is er een  zeer grote kans dat ik er niet part-time, maar full-time ga wonen als single vrouw.

Zucht...

Een stroomversnelling dus. Je kan een middagje Ikea doen en het hoognodige aanschaffen en dan de rest op een later tijdstip. 

Wat vreselijk Manisha, maar dat betekent wel dat je het goed zag en een wijs besluit genomen hebt. 

Ik dacht hetzelfde als Philou: eerst langs de kringwinkel, en dan rustig kijken wat je écht wilt. Je hebt eerst een bed, een tafel en een stoel nodig, de rest kan wel even wachten.

Ach, dat is niet wat je hoopte… Sterkte! Maar idd, je hebt het dus goed ingeschat. Ik zou ook zo snel mogelijk wat bij elkaar rapen en vertrekken, van alleen maar ruzie en negativiteit wordt het allemaal niet beter. Laat vooral aan familie en vrienden weten dat je spullen zoekt, dan heb je vast snel wat bij elkaar. En bij de kringloopwinkels in de buurt, Marktplaats en het Te koop aangeboden-hoekje in de buurtapp, Nextdoor bijvoorbeeld, vind je vast ook wel eea. En verder een rondje Ikea. Zijn er geen spullen van jou in het huis van vriendlief beland eigenlijk? Kun je die niet meenemen? 

manisha-123 schreef op 04-05-2023 om 16:17:

Het ontspoord hier... Ik ben druk bezig mijn appartement klaar te maken voor mijn terugkeer. Het stond helemaal leeg en nu moet ik alles opnieuw kopen, dus dat is helaas niet op een dag geregeld. Aanvankelijk leek partner er rustig onder te zijn dat ik me regelmatig wilde terugtrekken, maar sinds het is ingedaald hebben we alleen nog maar ruzie gehad.

Gaat het nu niet meer over zijn honden, gaat het weer over zijn kind... Hij kan niet leven met mijn mening over haar en de hele situatie die zich heeft afgespeeld (en nog afspeelt), dat ik 'vlucht', hem in de steek laat, en zo nog meer. Hij ziet me al maanden ongelukkig, ik lach nooit meer. Dat vindt hij verschrikkelijk. Als ik aangeef dat dat een gevolg is van de zware tijd, dat ik op ben, rust nodig heb, inderdaad niet gelukkig ben en uitgeput, dan heeft hij daar géén begrip voor en blijft hameren op dat ik alleen maar meer afstand neem en geen rekening hou met hem.

Moraal van het verhaal blijft dat hij me niet serieus neemt, hij mijn grenzen niet respecteert en me alleen maar meer uitput met z'n oneindige gedram en geruzie. Als mijn appartement klaar is, is er een zeer grote kans dat ik er niet part-time, maar full-time ga wonen als single vrouw.

Zucht...

Maar... ben je ook wel duidelijk naar hem? 

Ik vind het zo bijzonder : hij ziet jou al maanden ongelukkig; je lacht nooit meer en dat vindt hij verschrikkelijk. Dat klinkt helemaal niet als een bezorgd; 'Lieverd, wat is er toch met je aan de hand en hoe kan ik je wel gelukkig maken?' Nee, het klinkt als een verwijt. het feit dat jij ongelukkig bent hindert hem.

Dat klopt niet!

En als hij je verwijt dat je afstand neemt en geen rekening met hem houdt... wat in feite zo is, want je hebt me-time nodig, dan kun je toch ook zeggen: Inderdaad; ik houd even geen rekening met jou en ik neem even afstand.? So what???

Ik denk inderdaad dat deze relatie weinig gaat bieden voor jou.

Pippeltje schreef op 04-05-2023 om 17:37:

[..]

Maar... ben je ook wel duidelijk naar hem?

Ik vind het zo bijzonder : hij ziet jou al maanden ongelukkig; je lacht nooit meer en dat vindt hij verschrikkelijk. Dat klinkt helemaal niet als een bezorgd; 'Lieverd, wat is er toch met je aan de hand en hoe kan ik je wel gelukkig maken?' Nee, het klinkt als een verwijt. het feit dat jij ongelukkig bent hindert hem.

Dat klopt niet!

En als hij je verwijt dat je afstand neemt en geen rekening met hem houdt... wat in feite zo is, want je hebt me-time nodig, dan kun je toch ook zeggen: Inderdaad; ik houd even geen rekening met jou en ik neem even afstand.? So what???

Ik denk inderdaad dat deze relatie weinig gaat bieden voor jou.

Klinkt ook niet alsof hij nu wel zo gelukkig is. 
En als je me-time nodig hebt, trek je dan terug naar je eigen plek, inderdaad.

Manisha, hoewel je je binnenkort misschien enerzijds verdrietig voelt dat dit mislukt is, en niet wat je ervan hoopte, denk ik dat (als je eenmaal weer op jezelf woont) je enorm opgelucht bent. Wat een last valt dan van je af! Wat een vrijheid, en wat kun je weer jezelf zijn!
Ik zou maar doorpakken als ik jou was. Maar ook sterkte!

Iets anders, ik zie in het begin staan dat druk verkeer je veel stress bezorgd. Heb ik ook heel erg. Ik heb een elektrische fiets en ga nu 20km op de fiets naar werk. Daarmee heb ik toch wat beweging te pakken en niet te drukte van het verkeer! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.