Relaties Relaties

Relaties

Ikke

Ikke

07-01-2009 om 13:46

Komt dit ooit nog goed?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

17-01-2009 om 02:37

Okay...

De draad eens even echt gelezen, en heel eerlijk gezegd komt de man van Kruimel er voor mij heel wat negatiever uit dan 'dame'. In die zin hoeft Kruimel zich zeker nergens voor te schamen: ze heeft alle recht flink in de war te zijn en niet dezelfde vriendschappelijke gevoelens jegens de 'dame' te voelen als de Trouwe Vriendin. Dat snapt Trouwe Vriendin vast ook, als ze zich iemand voorstelt die dergelijk contact met haar partner zou hebben.

Wat me opvalt in de draad is dat er gesproken wordt over 'vriendschap'. Zielsverwantschap. Ik geloof absoluut dat dat tussen mannen en vrouwen kan bestaan zonder enig gevaar (ik weet zelfs dat dat kan), maar in dit geval staat vrij ondubbelzinnig vast dat daarvan geen sprake is. Er is hier wel degelijk seksuele aantrekkingskracht (niet te krap zelfs...). Dan moet heus het contact volledig verbroken worden, Kruimel, want dit bedreigt - hoe je het ook wendt of keert - je huwelijk. Eigenlijk ben je veel te lief en coulant geweest (tegen je man). Met kleine kinderen kan ik me daar trouwens alles bij voorstellen...

Maar ik geloof, even heel hard gezegd, maar ik zeg het toch omdat het gewoon waar is, dat er geen toekomst is voor jullie huwelijk als de geliefde van je man in zijn leven blijft. Of dat nou platonisch is of niet. Dat is leven op een vulkaan.

Overigens veroordeel ik in deze niemand. Soms lopen dingen anders dan je gepland had. Nou... die telefoonscène, die vind ik wel wat ver gaan. Maar ik ben dan ook bijzonder preuts

Tirza G.

Tirza G.

17-01-2009 om 22:32

Ik moest eerlijk gezegd wel lachen

om de opmerking van Trouwe Vriendin dat ze "het niet toe laat dat er zo over haar vriendin wordt gesproken". Gut, bromde ik tegen mijn beeldscherm, en wat wou je daaraan doen meid?

Tirza

Starry Night

Starry Night

18-01-2009 om 23:27

Pardon?

"Dit is Kruimel's forum, niet dat van die zielsvriendin."

Is er een lijst beschikbaar waar op staat van wie dit forum is? Ik hoop wel dat ik erop sta, anders ben ik me daar zomaar in overtreding...

Starry Night

Starry Night

19-01-2009 om 21:50

Het gaat niet om rechten hier

Ik blijf het netjes vinden dat de vriendin heeft gewaarschuwd dat ze meeleest. Het alternatief was geweest dat ze dat niet had gedaan en dat had ik achterbaks gevonden.

Als je bedoelt dat dit heel erg zuur is voor Kruimel, dan ben ik het met je eens. Zeker na het lezen van haar verhaal heb ik erg met haar te doen. Maar juist voor haar is het goed dat de vriendin open kaart heeft gespeeld hier.

Als Kruimel behoefte heeft haar gevoelens van zich af te schrijven dan kan ik me dat voorstellen. Gewoon een andere nick aannemen, Kruimel. En mijn tip opvolgen: een paar feiten verdraaien als rookgordijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.