Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Kwali(tijd) samen


Egel. schreef op 05-01-2024 om 13:03:

Volgens mij zijn ze al bezig het uit-elkaar-gaan te regelen, AnnaPollewop...

Ik antwoord op de gestelde vraag. Wie weet heeft TO of iemand anders er wat aan. Hoe de relatie er verder bij staat is gelukkig niet mijn zaak… voor alleenstaande ouders kan een familotel trouwens ook een goede keuze zijn, just saying. Het is wel lekker om op vakantie ook echt vakantie te hebben.

AnnaPollewop schreef op 05-01-2024 om 19:49:

[..]

Ik antwoord op de gestelde vraag. Wie weet heeft TO of iemand anders er wat aan. Hoe de relatie er verder bij staat is gelukkig niet mijn zaak… voor alleenstaande ouders kan een familotel trouwens ook een goede keuze zijn, just saying. Het is wel lekker om op vakantie ook echt vakantie te hebben.

Ja ik had er wat aan. Ik had nog nooit van een familotel gehoord. Zei net tegen man tijdens het avondeten dat we zoiets kunnen doen als de kinderen uit de eenkennigheidsfase zijn.

Oppas vinden voor drie jonge kinderen is niet eenvoudig, dat heb je al gemerkt. Voor mij is die periode al heel lang geschiedenis, we hebben twee dochters en twee zonen. Tweemaal is een schoonzus met haar vriendin een weekend bij ons thuis gekomen, heeft voor de kinderen gezorgd, en wij waren toen een weekend vrij.

Je kunt ook proberen de oudste uit logeren te laten gaan en voor de twee kleintjes een oppas thuis. 

Het wordt overzichtelijker als je een paar jaar verder bent, het is nu echt doorbijten en je goede wil en nuchtere verstand de leiding laten nemen.  Gun het elkaar om de beurt een dagdeel vrij te zijn, bijvoorbeeld in het weekend. Succes!

Aha ik zie dat ik te laat instap in dit draadje. Excuus. 
Samentijd maken is heel moeilijk als de agenda vol staat én kinderen klein zijn, vaak matige nachtrust. 

In de praktijk gaan eigen hobbýs en eigen vriendengroepen voor. Relatie bungelt onderaan. Groot risico! Je kunt niet alles tegelijk. Dat lukt geen mens. Je moet ergens snoeien in de overvolle agenda.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.