Relaties Relaties

Relaties

Ligt het aan mij?


Fransien

Fransien

09-12-2019 om 09:46

Ik help mijn 9-jarige ook

Die kan dat nog echt niet zelf. Plannen maken lukt prima, de uitvoering en het afmaken daarentegen...
Maar het mopperen dat alles niet op hun manier gaat en het totale gebrek aan waardering is echt niet leuk en niet nodig.

Floria

Floria

09-12-2019 om 11:30

ja Enna

Maar we helpen ons EIGEN kind. Dit kind heeft twee ouders, waarvan de moeder een beetje heeft gedaan maar niet alles, en de vader niks.

Bij je eigen kind ben je het eerste aanspreekpunt, maar in dit geval mag ze alleen maar de rommel opruimen als het ware, omdat drie andere mensen er geen zin meer in hebben (inpakken kan een kind best zelf).

Dan kan het wel zielig voor het kind zijn (is dat wel zo?) als het niet zo netjes gebeurt omdat het kind het zelf moet doen, maar de eerste en enige die zich daar druk om moet maken is de vader. Hoe lang duurt inpakken/afmaken nou helemaal? Daar zou hij best tijd voor gehad hebben. Waarom voelt de stiefmoeder zich hiervoor verantwoordelijk en de beide ouders niet?

Enna M.

Enna M.

09-12-2019 om 13:43

Floria

dat kan ik moeilijk inschatten, ik zit zelf niet in een situatie met stiefkinderen e.d. Voor mezelf zou ik denken dat als ik stiefmoeder zou zijn en het kind is rond de sinterklaas bij mij thuis, dat ik er medeverantwoordelijk voor ben, dus dat ik dan ook de surprise zou helpen afmaken. Maar goed, dat ben ik dan en ik vind knutselen ook nog wel leuk

Floria

Floria

09-12-2019 om 14:11

leuk

Iedereen mag het doen als ze het leuk vindt, uiteraard! Maar het ging om het commentaar van de hoofdverantwoordelijken, die het prima vonden om de taak af te schuiven en dan nog wel kritiek gingen leveren.

Zou jij het dan ook nog leuk vinden om te knutselen?

Ik heb het hier ook wel eens gehad hoor. Als je vraagt of ik je kleren wil pakken omdat je 'in een potje' zit of dat ik je brood wil smeren omdat je laat wakker bent geworden, dan is dat prima, maar dan ga je geen commentaar leveren op wat ik pak of maak. In het eerste geval loop je zelf naar boven en wissel je de stomme trui om, in het tweede geval eet je dat brood gewoon op. Dat maak ik je héél duidelijk. En dat je het de volgende keer zelf mag doen ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.