Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Man bezoekt toch allerlei erotiek, vreemdgaan?


linnepinne

linnepinne

14-07-2018 om 17:36 Topicstarter

@ mari

Het zit me nu hoog, het is ook net gebeurd allemaal..

Ik vind het zeker niet prima, en herhaling is ook niet vatbaar. Bespreekbaar maar dat betekend niet dat het daarna maar carte Blanche is.
Dan maar samen naar iets leuks hoor. Niet stiekem alleen er tussen uit knijpen.

Neeeeee, dat is zeker niet de intensie.
Maar wil wel de indruk geven dat hij er over mag en kan praten... Doen is een 2de.

En dat het me veel of niet veel doet... Tja.. Ik ben niet verdrietig meer nu, boos ook niet.. Maar vind het wel erg teleurstellend, en vies..
Dat slijt... Vergeven dat heb ik klaarblijkelijk al gedaan maar vergeten dat nooit. ...
Tijd zal het leren hoe dit zich ontwikkeld. Ik ga uit van het positieve. Dat moet ook wel.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-07-2018 om 17:52

Mari

"ik zou het beter kunnen hebben als man een gelijkwaardig slippertje op het werk zou hebben dan dat hij telkens een vrouwtje gaat kopen"

Dat blijft toch fascinerend. Als een vrouw masseuse is oefent ze een beroep uit, maar als ze een piemel meeneemt in de massage 'verkoopt' ze zich ineens.

Vrouwen leggen elkaar (en de mannen) een heel dwingende seksuele moraal op. En de wind komt steeds meer uit de Victoriaanse hoek.

Mari

Mari

14-07-2018 om 18:05

ha ad

Nee vrouwen claimen hun recht op een relatie zonder hun eigen voorkeuren en behoeftes onder tafel te schuiven. Net zo als mannen dat doen. Beiden hebben daar evenveel recht op en het gaat erom te kijken waar je je allebei goed bij voelt.
Het is niet nieuw dat als je het niet pikt belogen en bedrogen te worden als vrouw, of als je geen zin hebt je eigen voorkeur voor monogamie onder het tapijt te schuiven, om vrouwen dan af te doen als preuts, Victioriaans, tuttig. Onzin natuurlijk, van mag iedereen doen wat ze willen. En ik mag mijn voorkeur hebben.
Natuurlijk zien veel mannen liever niet dat je (of andere vrouwen, mn hun vrouw) dat heeft. Zij zien liever dat zij haar gevoel daarover wegslikt en zij vrijelijk hun seksuele gang kunnen gaan. En helaas woedt die patriarchale storm nog steeds.

Ik laat het hier bij vzv mijn discussie met jou hierover want wij gaan het niet eens worden en ik vind het zonde van mijn tijd dan. doei

Mari

Mari

14-07-2018 om 18:07

Linnepinne

oh okay, nou je klinkt best evenwichtig. Tijd is inderdaad nodig nu, misschien groeien jullie er zelfs wel van als koppel. Veel sterkte maar ook hernieuwd plezier toegewenst

Ad Hombre

Ad Hombre

14-07-2018 om 18:35

Mari

"Nee vrouwen claimen hun recht op een relatie zonder hun eigen voorkeuren en behoeftes onder tafel te schuiven."

En gelijk hebben ze. Maar wat had dat met die masseuse te maken? Heeft die niet het recht om haar beroep uit te oefenen incl. of excl. happy ending zonder dat medevrouwen als jij ze van het 'verkopen van hun lichaam' gaan betichten?

"ik vind het zonde van mijn tijd dan. doei"

Tuurlijk, het is een volkomen onbelangrijke discussie, toch, Mari? Of was dat ook sarcastisch bedoeld? (bij jou weet je het nooit)

linnepinne

linnepinne

15-07-2018 om 08:07 Topicstarter

Ik lees dat je een duidelijke mening hebt over dit en andere verhalen.
Maar wat 'vindt' je hier zo van als je naar mijn kant of in mijn schoenen zou staan? Misschien ook wel lastig, dit is natuurlijk maar tekst en als je een kijkje in ons leven had.. Tja.

Ik was blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en allicht wat van op steek of mee kan.

Het voelt hier in dit geval niet zozeer als vreemdgaan, maar dat hele sfeertje van 'vernaggelen en liegen over je schouder kijken'.. Spanning..., daar kan ik de pot van op. Heeft iemand dat nodig? Het idee dat je betrapt op iets stouts wordt? Ik kan mijn vinger er hier niet opleggen waarom.....
Heb daar ook geen duidelijke antwoorden in gehad..Verder dan 'ik weet het niet' of 'geen idee waarom ik dat ben gaan zoeken'.....

Dat zit me nog dwars..... En of het alleen massage(s) waren of happy endings.. All the way..
Lekker ontspannen als je weer in de auto naar huis rijdt... En dan weer in de leugen stappen?
Dat hele sfeertje er om heen voelt bij mij veel vervelender. Zo ontwikkel je geen affectie maar afgunst naar elkaar? Of sla ik de plank nu mis?

Pennestreek

Pennestreek

15-07-2018 om 09:12

Nou Ad,

Volgens mij heeft niemand hier problemen met de professionele dames, wel met de mannen die, zonder dat ze dat met hun vrouw bespreken of die er geen problemen mee heeft, oftewel het stiekem doen, buiten de deur die happy ending zoeken. Wat is er mis met een lekkere massage, gewoon samen, thuis, met een happy ending? Vindt de vrouw vast ook veel leuker, lekkerder en gezelliger dan wanneer haar man dat bij een ander haalt. En beter voor je relatie ook.

Pennestreek

Pennestreek

15-07-2018 om 09:16

En nog los van de emtionele ellende

denken die mannen die bij professionele masseuses of bij truzen aan hun noodzakelijke (???) portie (ont)spanning en seks komen ook aan de veiligheid? Niet alleen van zichzelf, maar ook van hun vaste partner/echtgenote? Lang niet altijd, zie een ander draadje hier waar iemand nota bene een operatie moest ondergaan doordat haar man onveilige seks had toen hij vreemd ging. Ik vind dat nogal wat...

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2018 om 11:12

Linnepinne

Je hebt natuurlijk alle recht om hem er flink van langs te geven, dat ontzeg ik je je geenszins.

Dat sfeertje waar je het over hebt lijkt mij niet fijn op z'n zachtst gezegd en daar moeten jullie ook zeker niet mee doorgaan. Vandaar dat een flinke ruzie me op zijn plaats lijkt.

Maar zo'n sfeer, die maak je met z'n tweeën. Mogelijk is er iets in jouw gedrag dat daaraan bijdraagt. Misschien moeten jullie gewoon eens bij elkaar gaan zitten en je afvragen of je nou samen verder wilt of niet en wat er voor beiden moet gebeuren. Dat kan voor iedereen anders zijn. Sommige mensen willen totale eerlijkheid, anderen weten wel dat hun partner er wat naast rommelt, maar willen dat niet weten. Zolang de partner er maar voor ze is en voor de kinderen.

Af en toe seks buiten de deur komt in veel relaties voor. Soms openlijk, soms stiekem. Veel van die relaties houden toch stand.

Veel van de dames hier staan klaar om 'echtscheiding' te roepen als er iemand vreemd gaat. Dat komt vaak uit eigen trauma's voort.

Jullie hebben allebei gebroken relaties achter de rug. Kinderen die uit relatief veilige situaties zijn gerukt in een nieuw bestaan met een mama/papa op zoek naar een nieuwe partner. Moet dat nou echt weer?

Kunnen jullie daar als volwassenen nou GVD niet gewoon uitkomen?

Of zie je je straks weer zitten in een klein(er) huisje met je kinderen op zoek naar weer een nieuwe vent.

Denk je dat je dan wel een goeie gaat treffen? Of zit de voorkeur voor dit soort partners gewoon in jou. Zo ja, kun je dan niet beter eens proberen om ermee te leven?

Dat betekent niet dat je alles maar hoeft te pikken. Integendeel, misschien betekent het wel dat je veel minder moer pikken.

Zoek hulp. Scheiding is geen oplossing maar een nieuw probleem erbij.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2018 om 11:17

Pennestreek

Je kunt alles natuurlijk opblazen als je daar behoeft aan hebt of als je Linnepinne lekker wilt opstoken tot de echtscheiding waar veel van jullie zo op geilen.

Seks heeft zijn risico's, maar professionals gebruiken volgens mij in de regel condooms.

linnepinne

linnepinne

16-07-2018 om 09:55 Topicstarter

Voor de duidelijkheid..

Ik blijf wel bij hem, dat heb ik besloten.

Ik heb alleen meer zoiets van.. Wat doet hem dat te gaan doen..
Hij weet het niet zegt ie.
Hier is de sex matig maar acceptabel, en hij zegt duidelijk dat het niet aan ons ligt of onze relatie.

Dus mijn vraag kan misschien wel nooit beantwoord worden of naar mijn tevredenheid beantwoord worden..

We gaan het zien. Ik ga mijn best doen hier weer wat van te maken en hij ook geeft hij aan. Ik moet mijn twijfels en achterdocht op een laag pitje zetten. Hopelijk is dat de goede keuze.

Is niet mee gezegd dat ik me goed voel of niet nog zorgen maak.. Maar daar ga ik over praten met de huisarts.. En de ggz, verpleegkundige hier dan maar. Moet het toch kwijt en delen... Anders voel ik me niet fijn en knaagt het te veel.

Bedankt voor jullie wijze woorden.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-07-2018 om 10:05

Linnepinne

"Hij weet het niet zegt ie."

Dat klinkt meer als: je zult het antwoord niet leuk vinden...

Sowieso werk aan de winkel.

Nou nee

"Maar daar ga ik over praten met de huisarts.. En de ggz, verpleegkundige hier dan maar. Moet het toch kwijt en delen"

Wat denk je dat die met zo'n verhaal kunnen. Niets eigenlijk. Bovendien heb je kinderen in huis en dan zou ik toch niet snel zo'n risico nemen. Voor hetzelfde geld krijgt er iemand een niet pluis gevoel als het over sex gaat.

Kun je niet liever een dagboek beginnen en met jezelf in gesprek gaan?
Of anders een vrijgevestigde psycholoog inschakelen en vooral niet over je kinderen praten?

Workshop

https://www.theschooloflife.com/amsterdam/programma/classes/lets-think-about-sex/

Of als je dat aankunt en je kunt er voor kiezen om er ook eens wat analytischer, op een afstandje, mee om te gaan, met het onderwerp: hoe ga je om met sexualiteit, dan kun je hier ook nog wat opsteken dat je gedachten kan helpen bepalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.