Relaties Relaties

Relaties

Mijn man liegt


Ruud1971! schreef op 12-04-2023 om 14:43:

[..]

Dat klopt maar wil nog niet zeggen dat hij fysiek is vreemdgegaan. Ik vind emotioneel ook erg. Je kan nog op tijd zijn. Hij is misschien verliefd dat kan. Kan je een specificatie van zijn mobiel/ gesprekken downloaden. Wij hadden ook o.a. onze telefoons gekoppeld aan onze gezamelijke gmail. Hierdoor kon ik zelfs zien welke pagina's ze zocht op haar telefoon en zoekopdrachten. Als dat zo is dan moet je even een pb sturen en zal het uitleggen hoe je dit kan vinden

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die in een huwelijk naaktfoto's naar een ander sturen met de intentie niks met diegene te doen. Er zullen vast mensen zijn waar het niet tot het fysieke komt, maar ik denk dat in de meeste gevallen je weet hoe laat het is. 

Hier was ik daar direct van overtuigd. Al na het lezen van 1 smsje. De vraag was alleen: Hoelang ging dit al aan en was dat lang genoeg om de stap te zetten. het antwoord weten we inmiddels.

@Jorie, juist omdat die naaktfoto's al een hele tijd geleden zijn, is er dus voldoende tijd geweest voor hem om die fysieke stap te zetten. Zeker gelet op het feit dat die liegt over waar die is. De voortekenen zien er belabberd uit. Ja het is een gigantische kut situatie. Weet dat je niet alleen bent. En we er voor elkaar zijn op dit forum. Het heeft mij erg geholpen in de verwerking van alles. 

Jorie

Jorie

12-04-2023 om 16:31 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 12-04-2023 om 14:43:

[..]

Dat klopt maar wil nog niet zeggen dat hij fysiek is vreemdgegaan. Ik vind emotioneel ook erg. Je kan nog op tijd zijn. Hij is misschien verliefd dat kan. Kan je een specificatie van zijn mobiel/ gesprekken downloaden. Wij hadden ook o.a. onze telefoons gekoppeld aan onze gezamelijke gmail. Hierdoor kon ik zelfs zien welke pagina's ze zocht op haar telefoon en zoekopdrachten. Als dat zo is dan moet je even een pb sturen en zal het uitleggen hoe je dit kan vinden

Ik heb alleen zoek mijn telefoon app. Daar zag ik dus dat hij loog over waar hij was. Ik kende de app niet eens dus dacht wat is dit en toen zag ik dus dat hij in Apeldoorn en Nijmegen was en niet in Amsterdam zoals hij zei. Naïef?? 

Jorie

Jorie

12-04-2023 om 16:34 Topicstarter

Elpisto schreef op 12-04-2023 om 15:40:

[..]

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die in een huwelijk naaktfoto's naar een ander sturen met de intentie niks met diegene te doen. Er zullen vast mensen zijn waar het niet tot het fysieke komt, maar ik denk dat in de meeste gevallen je weet hoe laat het is.

Hier was ik daar direct van overtuigd. Al na het lezen van 1 smsje. De vraag was alleen: Hoelang ging dit al aan en was dat lang genoeg om de stap te zetten. het antwoord weten we inmiddels.

@Jorie, juist omdat die naaktfoto's al een hele tijd geleden zijn, is er dus voldoende tijd geweest voor hem om die fysieke stap te zetten. Zeker gelet op het feit dat die liegt over waar die is. De voortekenen zien er belabberd uit. Ja het is een gigantische kut situatie. Weet dat je niet alleen bent. En we er voor elkaar zijn op dit forum. Het heeft mij erg geholpen in de verwerking van alles.

Hij nodigde haar uit want was alleen thuis op dat moment. Dus hij was er wel op uit. Dus denk dat als je dat toen al deed je dat vaker gaat doen. Of ze er is geweest weet ik niet. Ze wist wel dat hij een relatie had op dat moment. 

MamaE schreef op 12-04-2023 om 15:18:

Als je naaktfoto's stuurt naar een ander, valt dat in mijn ogen echt wel onder vreemdgaan. In een relatie bewaar je bepaalde, intieme dingen en lichaamsdelen voor je partner. Je stuurt echt niet een naaktfoto naar 'zomaar' en vriendin. Of naar een collega.
Echt geen enkel weldenkend mens zit te wachten op dat soort foto's van iemand waar ze geen relatie mee heeft.

Tuurlijk is het vreemdgaan. Geen discussie over mogelijk maar fysiek vreemdgaan is net wat erger vind ik. Ik hoop voor TO dat de schade beperkt blijft. Maar in het vertrouwen van elkaar daar zit zeker een barst in. 

Jorie schreef op 12-04-2023 om 13:09:

er is altijd meer. Geen twijfel mogelijk. Maar het contact met die bekende was in een hele fijne tijd. Gingen er echt samen voor. En er waren ook geen dingen aan de hand. Sex was top ook. Hij kwam echt aan zijn trekken dacht ik. Maar verkeerd gedacht. Daarom komt dat ook erg hard aan. En liegen over waar je bent is echt niet nodig alleen als er iets speelt. Hij zei dat hij zich schaamde dat hij er over loog en dat hij geen gezeur wilde als hij het vertelde dat hij wat rust had genomen onder werktijd. Nou ben ik echt de laatste die daar over zou zeuren. Dus daar klopt heel veel niet aan. Maar doordat we grote ruzie kregen heb ik gezegd wat ik had ontdekt en kon ik hem niet op heterdaad betrappen ofzo.
hij blijft mij ook steeds beschuldigingen van vreemdgaan. Ook zoiets. Een andere man hoeft maar in het gesprek voorbij komen en hij begint al over vreemdgaan en wat ik dan wel niet moet met die man. Ik weet dat ik zo niet ben en dat niet zou doen. Denk echt dat hij het wel doet en hierdoor de nadruk op mij legt en niet op hemzelf.

Wat een miezerige manier van met jou omgaan, dat hij met flinterdunne flutsmoezen komt en jou gaat beschuldigen van vreemdgaan. Als hij dat blijft doen, maakt alleen dat de relatie al kapot, nog los van wat er precies is gebeurd. Hij zit dan keihard te klooien met jouw realiteitsbeleving en probeert je aan het twijfelen te brengen over je eigen waarneming en beoordelingsvermogen. Ik zou daar echt wóest van worden. Op een gegeven moment gaat het conflict dan niet meer over of en wat er precies is gebeurd met een of meer anderen maar over dat je partner je ijskoud psychologisch aan het manipuleren is. En misschien vind ik dat nog wel veel ernstiger dan vreemdgaan op zich. Want hoe kun je nog geloven dat iemand van je houdt als hij zichzelf zulk liefdeloos, destructief gedrag permitteert naar je? Het wordt echt heel hoog tijd dat hij zichzelf een grens stelt, dat hij jou héél houden belangrijker gaat vinden dan zijn eigen hachje redden. Laat je niet in de war brengen en laat je niet verleiden te denken dat de bewijslast bij jou ligt. Hij moet gewoon eerlijk gaan zijn, met de billen bloot. Bij andere vrouwen een kerel? Dan ook bij je eigen vrouw een kerel. Zijn eigen vrouw heeft meer dan wie ook recht op zijn moed. En als hij daar anders over denkt, als hij liever jou in verwarring brengt dan ballen te tonen en verantwoordelijkheid te nemen voor zijn handelen, dan weet je helaas ook wat je aan hem hebt. 

Jorie

Jorie

12-04-2023 om 21:40 Topicstarter

Mija schreef op 12-04-2023 om 17:46:

[..]

Wat een miezerige manier van met jou omgaan, dat hij met flinterdunne flutsmoezen komt en jou gaat beschuldigen van vreemdgaan. Als hij dat blijft doen, maakt alleen dat de relatie al kapot, nog los van wat er precies is gebeurd. Hij zit dan keihard te klooien met jouw realiteitsbeleving en probeert je aan het twijfelen te brengen over je eigen waarneming en beoordelingsvermogen. Ik zou daar echt wóest van worden. Op een gegeven moment gaat het conflict dan niet meer over of en wat er precies is gebeurd met een of meer anderen maar over dat je partner je ijskoud psychologisch aan het manipuleren is. En misschien vind ik dat nog wel veel ernstiger dan vreemdgaan op zich. Want hoe kun je nog geloven dat iemand van je houdt als hij zichzelf zulk liefdeloos, destructief gedrag permitteert naar je? Het wordt echt heel hoog tijd dat hij zichzelf een grens stelt, dat hij jou héél houden belangrijker gaat vinden dan zijn eigen hachje redden. Laat je niet in de war brengen en laat je niet verleiden te denken dat de bewijslast bij jou ligt. Hij moet gewoon eerlijk gaan zijn, met de billen bloot. Bij andere vrouwen een kerel? Dan ook bij je eigen vrouw een kerel. Zijn eigen vrouw heeft meer dan wie ook recht op zijn moed. En als hij daar anders over denkt, als hij liever jou in verwarring brengt dan ballen te tonen en verantwoordelijkheid te nemen voor zijn handelen, dan weet je helaas ook wat je aan hem hebt.

Dank voor je eerlijkheid. Soms zie je het ook gewoon niet omdat je er zo boven op zit. Maar eens goed kijken wat ik eigenlijk wil en niet wat hij allemaal uitspookt. Maar er zijn ook kindjes bij dus kijken wat goed is

Jorie schreef op 12-04-2023 om 21:40:

[..]

Dank voor je eerlijkheid. Soms zie je het ook gewoon niet omdat je er zo boven op zit. Maar eens goed kijken wat ik eigenlijk wil en niet wat hij allemaal uitspookt. Maar er zijn ook kindjes bij dus kijken wat goed is

Natuurlijk zie je het ‘niet goed’! Dat is logisch want je hebt een hoop te verliezen en er is heel veel emotie. Dan is de situatie een stuk gecompliceerder. Maar ik hoop vooral dat je goed voor jezelf zorgt en dat je het perspectief scherp houdt, dat het aan hem is om weer ‘echt’ te worden, als dat is wat jij hem vraagt. Het komt er nu op aan wie hij is als man van zijn vrouw. Hij mag jou niet proberen te verwarren en verzwakken en klein en onzeker maken omdat hij het niet kan laten seksualiteit buiten de deur te zoeken. Maar goed, op hem hebben we hier geen invloed dus ik zeg tegen jou: laat je niet verwarren, verzwakken, klein en onzeker maken door zijn misleiding. Wat er ook gebeurt: je mag eerlijkheid, duidelijkheid en moed van hem vragen. Er is reden tot wantrouwen, er kloppen duidelijk dingen niet. Je mag hem voor het blok zetten om jou serieus te nemen en zich in te zetten de relatie te verbeteren, in plaats van weg te duiken, jou te beschuldigen en beschadigen. Ik hoop voor jou dat hij die wake up call snel krijgt! 

Jorie schreef op 12-04-2023 om 21:40:

[..]

Dank voor je eerlijkheid. Soms zie je het ook gewoon niet omdat je er zo boven op zit. Maar eens goed kijken wat ik eigenlijk wil en niet wat hij allemaal uitspookt. Maar er zijn ook kindjes bij dus kijken wat goed is

Dit is heel erg normaal. Je wil eigenlijk niet geloven dat er andere zaken aan de hand zijn en probeert daarom rust te zoeken in de woorden van je partner. Daardoor lijken dingen heel logisch, terwijl je actheraf denkt: Hoe kan ik me daar zo makkelijk met een kluitje het riet in laten sturen.

Okay op dit punt zou ik tegen hem zeggen: "je legt alles eerlijk en open op tafel. Op die manier is er heel misschien een kansje dat er dingen tussen ons te redden zijn. Mocht ik later achter nog meer komen dan daalt die kans tot nul" 

Lexus schreef op 13-04-2023 om 11:23:

Okay op dit punt zou ik tegen hem zeggen: "je legt alles eerlijk en open op tafel. Op die manier is er heel misschien een kansje dat er dingen tussen ons te redden zijn. Mocht ik later achter nog meer komen dan daalt die kans tot nul"

Geloof me, dan nog is er best wel een grote kans dat manlief niet open en eerlijk gaat zijn, maar juist gigantisch in de verdediging schiet. Echt. Ik zie het in zoveel verhalen terug. Je moet ze bij wijze van in standje 69 vinden op de bank voordat ze toegeven het hoe en wat. 

Ik heb destijds na het zien van het versturen van een foto in een onbekende app naar iemand haar de keuze gegeven: Of je verteld nu wat er aan de hand is, of je stikt maar in je vakantie en in onze relatie en je vertrekt. Ze vertrok niet, maar ze vertelde ook niet de waarheid. 


Ze moet een waterdicht verhaal hebben. Dat heb ik wel gemerkt. Als je maar de halve waarheid weet, voelen ze dat (en weten ze dat natuurlijk) en zullen ze binnen hun eigen waarheid gaan zweven tussen de regels door.

Elpisto schreef op 13-04-2023 om 11:40:

[..]

Geloof me, dan nog is er best wel een grote kans dat manlief niet open en eerlijk gaat zijn, maar juist gigantisch in de verdediging schiet. Echt. Ik zie het in zoveel verhalen terug. Je moet ze bij wijze van in standje 69 vinden op de bank voordat ze toegeven het hoe en wat.

Ik heb destijds na het zien van het versturen van een foto in een onbekende app naar iemand haar de keuze gegeven: Of je verteld nu wat er aan de hand is, of je stikt maar in je vakantie en in onze relatie en je vertrekt. Ze vertrok niet, maar ze vertelde ook niet de waarheid.


Ze moet een waterdicht verhaal hebben. Dat heb ik wel gemerkt. Als je maar de halve waarheid weet, voelen ze dat (en weten ze dat natuurlijk) en zullen ze binnen hun eigen waarheid gaan zweven tussen de regels door.

Ja kan maar dat was bij jou. Bij mij werkte het wel: hij kwam met alles boven tafel, zelfs zaken die ik niet had hoeven weten. Maar... ik meende ook wat ik zei: nog meer shit en ik ben weg.  Maar ik had dan ook geen kinderen met deze persoon

Lexus schreef op 13-04-2023 om 11:46:

[..]

Ja kan maar dat was bij jou. Bij mij werkte het wel: hij kwam met alles boven tafel, zelfs zaken die ik niet had hoeven weten. Maar... ik meende ook wat ik zei: nog meer shit en ik ben weg. Maar ik had dan ook geen kinderen met deze persoon

Mijn man kon het niet. Elke keer weer. Kleinmaken als het niet anders kon. Ontkennen. Liegen. Ik zei ook nog meer shit zelf ontdekken en ik ben weg. Hij hoopte gewoon dat ik niets zou ontdekken. Kop in zand. Schaamte. Angst. Eenmaal gelogen zei hij later, durfte hij niet meer terug. 

De man van TO is dit pad al ingeslagen. Hij komt met vage dingen en probeert weg te komen door over haar en vg te beginnen. Als zij ernaar vraagt wordt het ruzie of vaag doen. Hij kan het dus niet. To kan wel veel stelliger worden en niet meer het laten rusten. Want ze hebben het er nu beiden niet meer over. 

Lexus schreef op 13-04-2023 om 11:46:

[..]

Ja kan maar dat was bij jou. Bij mij werkte het wel: hij kwam met alles boven tafel, zelfs zaken die ik niet had hoeven weten. Maar... ik meende ook wat ik zei: nog meer shit en ik ben weg. Maar ik had dan ook geen kinderen met deze persoon

Ik zeg daarom ook expliciet: Er is best een grote kans en ik zie het in veel verhalen terug. Waarmee ik dus niet zeg dat het niet mogelijk is dat hij wel eerlijk is, immers had ik wel gezegd: Ze liegen altijd!

Maar mijn ervaring uit de verhalen hier is dat er pas echt toegegeven wordt, als er geen uitweg is. In elk geval in het gros van de verhalen en persoonlijke berichten die ik met mensen hier gehad heb over het vreemdgaan, verliep dat op vrijwel identieke wijze: Er werd pas toegegeven, op het moment dat partner voelde dat er geen ontkomen meer aan was. Het is dus niet de ervaring enkel en alleen gebaseerd op mezelf. 

Jorie

Jorie

13-04-2023 om 13:04 Topicstarter

geloof mij ik ben heel hard geweest in het gesprek. Ik wil alles op tafel en alles weten. En als er daarna nog wat komt dan kun je vertrekken. Maar kom er dus nu achter dat hij toch niet eerlijk is geweest. Dus hij moet sowieso met de billen bloot maar wacht nog even om wat sterker te staan zodat ik hem echt kan aanpakken. 

Jorie schreef op 13-04-2023 om 13:04:

geloof mij ik ben heel hard geweest in het gesprek. Ik wil alles op tafel en alles weten. En als er daarna nog wat komt dan kun je vertrekken. Maar kom er dus nu achter dat hij toch niet eerlijk is geweest. Dus hij moet sowieso met de billen bloot maar wacht nog even om wat sterker te staan zodat ik hem echt kan aanpakken.

Okay maar als je dan niet je eigen woorden opvolgt (kan hij vertrekken) gaat hij denken dat het niet zo'n vaart loopt. Lastig allemaal, vooral omdat er kinderen zijn. Heel veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.