Relaties Relaties

Relaties

Mijn man liegt


Ik ben jarenlang bedrogen door mijn ex. Ik wist dat er iets was omdat ik emotioneel gezien geen contact of verbinding met hem kon krijgen, maar hij overtuigde mij ervan dat er niets aan de hand was. Ik heb meermalen relatietherapie voorgesteld, maar nee er was toch niets aan de hand, wij hadden het toch goed samen? Toen hij, voor mij totaal onverwacht, zei dat hij bij mij weg ging, lag het allemaal aan mij. Toen heb ik nog 1x recht in zijn ogen om de waarheid gevraagd. Pas toen kwam hij met de waarheid op de proppen. En alleen maar omdat hij toch met haar zou trouwen en ik er dus wel achter zou komen. Ik had het al die jaren haarfijn aangevoeld. Alles. Alles! 

TO laat je niets wijsmaken. Als hij niet eerlijk naar jou toe is, moet jij in ieder geval eerlijk naar jezelf toe zijn. Altijd. Trek jij dit? Verdien jij dit? Hoeveel zelfrespect en zelfliefde heb je?

Jorie schreef op 13-04-2023 om 13:04:

geloof mij ik ben heel hard geweest in het gesprek. Ik wil alles op tafel en alles weten. En als er daarna nog wat komt dan kun je vertrekken. Maar kom er dus nu achter dat hij toch niet eerlijk is geweest. Dus hij moet sowieso met de billen bloot maar wacht nog even om wat sterker te staan zodat ik hem echt kan aanpakken.

Maar je vertrekt niet. En hij is ook niet door jou op straat gezet. Dat is het lastige. Mijn man werd ook betrapt en kwam er soms mee weg. Soms door boosheid soms door beetje te vertellen. Maar vooral afzwakken, je ziet het verkeerd, hou van jou, niet waar etc. 

Goed om meer bewijzen te verzamelen. Dan sta je stuk sterker in je schoenen om echt met vuist op tafel te slaan. 

Maar het is lastig omdat je hem eigenlijk wil geloven. Je wil dat je eigen man wel betrouwbaar is. En eerlijk. 

🥺

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.