Relaties Relaties

Relaties

Mijn man neemt minnares mee naar huis


ArianneH schreef op 11-01-2023 om 12:17:

[..]

De vraag is of je man echt vrijwillig meedeed. Dat zal hij zeggen en vermoedelijk ook denken, maar in machtsverhoudingen (en zijn baas had de macht) is die vrijwilligheid een rekkelijk en bedenkelijk iets. Ga je maar eens inlezen over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag en macht. Ik ben benieuwd of je ogen dan opengaan.
En dan is dus de vraag of zij jou kan aanklagen.

Wie zegt het trouwens dat zij jou kan aanklagen als jij 'negatief over haar praat'?

NB. Je praat niet negatief over haar, je vertelt de waarheid, nl. dat zij misbruik van haar macht heeft gemaakt om een seksuele relatie met je man aan te gaan!

Hoe boos ik ook zou zijn, zo hard zou ik het toch niet willen spelen. Alsof ze nog niet genoeg op haar bordje heeft en wat zou het verschil maken uiteindelijk? Het is een volwassen man en had niet jaren een pistool op zijn hoofd natuurlijk voor gedwongen seks en leugens ophangen richting zijn gezin.

Wat mij betreft zou de hele golfclub weten wat zij samen hebben uitgevreten, maar zelfs dat zou ik eerst overwegen, want zou de eer waarschijnlijk nog liever aan mezelf houden. Dus eerst mezelf afvragen of ik wel/niet samen zou willen blijven, incl. relatietherapie, en mocht dit mijn keus zijn, dan krijgt minnares het vanzelf een stuk moeilijker daar nog te willen blijven wonen. 

Ja ik vraag mij ook af wat negatief over die mevrouw praten voor zware straf moet opleveren. Zij gaat als bazin buiten haar grenzen en de grenzen van anderen hun huwelijk. Zou daar niet bang voor zijn. Denk dat er weinig mensen zijn die niet begrijpen als je over haar praat, gezien zij in jullie buurt is komen wonen, op jullie golfbaan golft en op je man zit. Dan moet ze maar een hotelletje verderop nemen en daar de fijne dame uithangen. Dit is onbegrijpelijk, ondanks dat ze beide dachten dat dit wel kon 

Bijtje82

Bijtje82

11-01-2023 om 21:46

Ik had het wel geweten... 
Had die man per direct op straat gezet. Dakloos nadenken over wat je aanricht thuis komt vaak harder aan dan je vent met open armen ontvangen iedere avond en zeggen dat hij nu echt moet gaan nadenken wat hij wil. 

Kan zoveel bedenken om beiden een hak te zetten zonder dat het strafbaar is of jou aan te rekenen valt. Zou dit echt niet zomaar laten gebeuren. 
Voor mij zou dit huwelijk echt direct over zijn en ik zou er alles aan doen om er zelf beter uit te komen. 
Ben meestal niet zo haatdragend, maar in dit soort situaties zou ik het per direct worden.

De vraag is natuurlijk of jij zelf eigenaar bent van wat jullie daar bezitten. Staat alles (het huis dus) op jullie beider naam? Heb jij eigen inkomsten waarmee jij evenveel rechten zou hebben als je man? Het ziet er niet naar uit dat dit goed gaat komen zolang jullie daar allemaal wonen. Wil je zelf verder, wil je überhaupt iets te kiezen hebben, dan zul je financieel onafhankelijk moeten zijn.
Je kunt wel hard gaan zitten roepen dat zij daar weg moet,  maar het is schijnbaar niet haar probleem en ook niet dat van je man. Zorg voor jezelf en stel het contact met je kinderen veilig. Dit stopt niet als jij gaat zitten roepen dat 'zij' eruit moeten, want ze gaan niet.

Hoe is het nu? We zijn paar dagen verder. Je hebt ondertussen advocaat advies. Hoe ga je het weekeinde in? Plannen voor stappen? 

cuorespezzato

cuorespezzato

13-01-2023 om 13:45 Topicstarter

Anna Cara schreef op 13-01-2023 om 09:14:

Hoe is het nu? We zijn paar dagen verder. Je hebt ondertussen advocaat advies. Hoe ga je het weekeinde in? Plannen voor stappen?

moeilijk, ja ik heb advocaat om advies gevraagd , we hebben nu beide een afspraak bei de advocaat, ik kan hier niet mee leven met zo'n bedrog en als ik bij hem blijf dan moet ik ermee kunnen leven dat hij OOK van haar houdt en dat zij hier golft en woont en zij samen werken, daar zal volgens hun beide geen verandering in komen.

klote

ik blijf zeker hier wonen, hij zal weg gaan uit het huis maar zal wel hier blijven golfen (met haar)

kut

Pff nou leuk voor jou en de kinderen. En wanneer vertrekt hij uit het huis? en kun je snel terecht om dit bij de advocaat te bespreken?

cuorespezzato schreef op 13-01-2023 om 13:45:

[..]

moeilijk, ja ik heb advocaat om advies gevraagd , we hebben nu beide een afspraak bei de advocaat, ik kan hier niet mee leven met zo'n bedrog en als ik bij hem blijf dan moet ik ermee kunnen leven dat hij OOK van haar houdt en dat zij hier golft en woont en zij samen werken, daar zal volgens hun beide geen verandering in komen.

klote

ik blijf zeker hier wonen, hij zal weg gaan uit het huis maar zal wel hier blijven golfen (met haar)

kut

Mag ik vragen waarom jij je, met deze feiten, zo vastbijt daar persé te willen blijven wonen? Waarom kun je niet kiezen voor meer eigen geluk en minder frustratie, pijn en verdriet?

Hoe is het met je Cuore? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.