Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Moeilijke situatie



Ik had 1,5 jaar geleden een man leren kennen (met een leeftijdsverschil). Die vertelde me dat hij aan het scheiden was, omdat zijn ex partner hem bedrogen had en dat ze bij haar nieuwe partner was ingetrokken. Na enkele weken kwam hij aandraven dat zijn "ex" terug ingetrokken was, omdat het gedaan was met haar nieuwe partner.

Het verliep allemaal een hele tijd goed, maar plots begon hij over die scheiding, over zijn kinderen, over de goederen en vooral over het huis. Hij werd steeds stiller en meer teruggetrokken. Hij kan plots niet meer s'avonds afspreken, niet meer in het weekend,... Toch als we samen zijn is het steeds leuk, maar heb het gevoel dat het stiekem moet. Als ik hem hierover aanspreek zegt hij steeds geef me wat tijd. Of is het direct van stop nu ok, je zet me onder druk!

Nu zegt mijn buikgevoel voortdurend dat ik met die vrouw moet gaan praten. Enerzijds zie ik die man wel echt graag en wil ik hem ook niet kwijt.
Anderzijds als het puur bedrog is, vind ik dat de waarheid moet bovenkomen. Omdat zowel ik als die vrouw recht hebben op de waarheid. Daarnaast zijn er ook kinderen in het spel, dit het nog extra moeilijk.
Dit is zo een verschrikkelijke situatie en weet niet meer wat ermee te doen.


nee joh stel je niet aan. natuurlijk ga je niet met haar praten. Je voert een gesprek met de vreemdganger en zegt dat jullie uit elkaar gaan totdat hij van tafel en bed is gescheiden.
Als je dat te lang duurt dan is het verdrietig maar duidelijk. Je kunt niets voor haar beslissen dus houd het bij jezelf.

Gr Angela

die man is nooit bij zijn vrouw weggeweest en die vrouw heeft hem nooit bedrogen. Neem afscheid en zoek een eerlijke man. Deze gaat niet bij zijn vrouw weg maar houdt jou als vriendinnetje voor erbij. 

Meid, je steekt je hoofd in het zand. Wat je beschrijft zijn enorme rode vlaggen! 

Ik ben zelf een bedrogen vrouw en ken door het topic Verder na ontrouw honderden verhalen, ook van vrouwen die de stiekeme minnares bleken te zijn. Wisten ze zelf niet, mannen liegen enorm op dit vlak. Ze liegen naar twee vrouwen.  

Ik zou zeker deze vrouw eens opzoeken en vragen hoe het zit. Wees direct en eerlijk. Jij bent geen geheime minnares. Jij begon een relatie met gescheiden man dacht of denk jij  Vraag hoe het zit.  

Dat je 1,5 jaar een relatie hebt met X maar wat dingen merkt waardoor je  twijfelt of hij nog wel single is. 

Wat heb je te verliezen? Je hoort meteen of zij wel of geen relatie hebben. Heel eerlijk voor jullie beiden. Jij hebt niets te verbergen. 

Anna Cara schreef op 14-03-2023 om 04:06:

Meid, je steekt je hoofd in het zand. Wat je beschrijft zijn enorme rode vlaggen!

Ik ben zelf een bedrogen vrouw en ken door het topic Verder na ontrouw honderden verhalen, ook van vrouwen die de stiekeme minnares bleken te zijn. Wisten ze zelf niet, mannen liegen enorm op dit vlak. Ze liegen naar twee vrouwen.

Ik zou zeker deze vrouw eens opzoeken en vragen hoe het zit. Wees direct en eerlijk. Jij bent geen geheime minnares. Jij begon een relatie met gescheiden man dacht of denk jij Vraag hoe het zit.

Dat je 1,5 jaar een relatie hebt met X maar wat dingen merkt waardoor je twijfelt of hij nog wel single is.

Wat heb je te verliezen? Je hoort meteen of zij wel of geen relatie hebben. Heel eerlijk voor jullie beiden. Jij hebt niets te verbergen.

Nee hoor hij was niet gescheiden. Hij zei dat hij aan het scheiden was. En geef een goede reden waarom ze naar zijn vrouw zou gaan. Is hij niet te geloven? Dan is hij sowieso geen relatie materiaal. 

Gr Angela



Angela1967 schreef op 13-03-2023 om 22:05:

nee joh stel je niet aan. natuurlijk ga je niet met haar praten. Je voert een gesprek met de vreemdganger en zegt dat jullie uit elkaar gaan totdat hij van tafel en bed is gescheiden.
Als je dat te lang duurt dan is het verdrietig maar duidelijk. Je kunt niets voor haar beslissen dus houd het bij jezelf.

Gr Angela

Dit is helaas de enige manier. Zeg dat je van hem houdt, maar dat je ook jezelf moet beschermen en niet jaren op hem kunt blijven wachten. Dus dat jullie nu uit elkaar gaan, en dat hij weer van zich mag laten horen na de scheiding. En dan rustig verder gaan met je leven, je wonden likken, doorgaan en plezier maken en afwachten of/wanneer hij zich weer meldt. Dikke kans dat dat nooit is, maar dan weet je dat je inderdaad een speelgoedje voor erbij was. Pijnlijk, maar dan is het wel duidelijk. 

En als hij na de split wel onmiddellijk de scheiding doozet, des te beter voor jou. Dan is dat ook duidelijk: hij gaat echt voor je.

Moeilijk, maar denk aan de toekomst. Hoe wil je dat die eruit ziet? Met een man die jou af en toe kruimeltjes geeft, of met iemand die echt zijn hele leven met jou wil delen? Je verdient het laatste.

Een laatste overweging: een man die tegen zijn vrouw liegt, kan even hard tegen jou liegen. Nu of later, wanneer de relatie normaler/saaier wordt. Wees je daarvan bewust. Wil je zo'n man?

Angela1967 schreef op 14-03-2023 om 07:15:

[..]

Nee hoor hij was niet gescheiden. Hij zei dat hij aan het scheiden was. En geef een goede reden waarom ze naar zijn vrouw zou gaan. Is hij niet te geloven? Dan is hij sowieso geen relatie materiaal.

Gr Angela



Blijkbaar geeft haar intuïtie andere antwoorden dan deze man. Dan is het de snelste en beste manier om de vrouw (ex-vrouw) te vragen hoe het nu echt zit. Binnen 5 minuten weet ze het. Fijn toch. 

Dat ze al nattigheid voelt zal bevestigd of ontkracht worden met 1 simpele check vraag. 


En hoe weet je of ex de waarheid spreekt? Hoe dan ook is er van alles aan de hand, dat lijkt wel duidelijk…

annabelle!

annabelle!

14-03-2023 om 09:26 Topicstarter

Anna Cara schreef op 14-03-2023 om 08:40:

[..]

Blijkbaar geeft haar intuïtie andere antwoorden dan deze man. Dan is het de snelste en beste manier om de vrouw (ex-vrouw) te vragen hoe het nu echt zit. Binnen 5 minuten weet ze het. Fijn toch.

Dat ze al nattigheid voelt zal bevestigd of ontkracht worden met 1 simpele check vraag.


Ik denk dat jij mij heel goed begrijpt en ik ben inderdaad in deze situatie ongewenst terecht gekomen. Ik maakte hem reeds duidelijk dat ik niet gewoon een minnares wil zijn.

Ikzelf wil heel graag antwoorden over de hele situatie en ergens denk ik dat die vrouw (ex vrouw) de enige manier is om deze te krijgen. Als ik mij dan in de plaats van die vrouw stel, zou ik het ook liever weten dan het niet weten, of dan via via te horen krijgen (we wonen niet ver uit elkaar). 

Ikzelf wil graag antwoorden, maar mijn geweten speelt ook een rol.

Ik stel mezelf dan ook de vraag of ik niet gewoon zeer naïef ben geweest, omdat ik die man graag zie.

Annabelle, ik ben een bedrogen vrouw en was dolblij dat (eindelijk) iemand mij informeerde. Het had namelijk lang geleden al kunnen stoppen. Daarna heb jij de keuze. Zij ook. 

En natuurlijk vind jij deze man leuk anders ben je niet al 1,5 jaar zijn vriendin. Tenminste je denkt dat je dat bent. En misschien klopt het en leven zij wel in 1 huis maar niet meer als stel. Maar er is grote kans dat jij wel 'gewoon' de minnares bent. Een geheim. Dan ben je misschien wat naïef geweest maar hé ik geloofde ook alles van mijn man. Je gaat uit van eerlijkheid. 

Joh, check het vandaag nog. Dan is het uit je hoofd. 

Succes! 

annabelle!

annabelle!

14-03-2023 om 09:49 Topicstarter

Anna Cara schreef op 14-03-2023 om 09:44:

Annabelle, ik ben een bedrogen vrouw en was dolblij dat (eindelijk) iemand mij informeerde. Het had namelijk lang geleden al kunnen stoppen. Daarna heb jij de keuze. Zij ook.

En natuurlijk vind jij deze man leuk anders ben je niet al 1,5 jaar zijn vriendin. Tenminste je denkt dat je dat bent. En misschien klopt het en leven zij wel in 1 huis maar niet meer als stel. Maar er is grote kans dat jij wel 'gewoon' de minnares bent. Een geheim. Dan ben je misschien wat naïef geweest maar hé ik geloofde ook alles van mijn man. Je gaat uit van eerlijkheid.

Joh, check het vandaag nog. Dan is het uit je hoofd.

Succes!

Bedankt voor jou openheid en eerlijkheid. Ik ben blij dat jij bevestigd wat ik denk. Volgens mij is het inderdaad zo dat enkel een bedrogen vrouw hier raad mee weet en mij enkel kan vertellen wat te doen omdat ze weet hoe alles voelt.

Waarom moet die vrouw het heil brengen? Je weet zelf best dat het niet ok is. Je zet “ex” tussen aanhalingstekens. Je vertelt over ‘een moeilijke scheiding’ en dat je steeds minder tijd met hem kunt doorbrengen. En vervolgens mag je hem er niet naar vragen en kun je dus ook niet delen hoe het voor jou is om in zo’n wazige relatie met hem te zitten en is het onmogelijk om ruimte en aandacht voor jouw wensen en behoeften te vragen. Ik zou zeggen: dat laatste is eigenlijk nog het meest wezenlijk en een reden om er direct een punt achter te zetten. Want wie ben jij in deze ‘relatie’? Hoeveel plaats mag jij innemen? Niet veel. Je mag de ruimte innemen die hij openlaat, zonder vragen en zonder morren. Dat zou voor mij niet genoeg zijn voor een serieuze liefdesrelatie. 

Ik denk dat het best wel eens gegaan zou kunnen zijn als je vriend zegt. Bedrogen door vrouw, problemen, vrouw vertrekt naar nieuwe liefde… en hij pakt vanuit eenzaamheid en ellende te snel door, de beste pleister voor zulk verdriet is immers een nieuwe liefde.

Maar dan staat ze weer op de stoep, relatie werkte niet, ze hebben toch wel erg veel samen, kinderen, huis, vrienden, gedeelde geschiedenis… Er zijn veel pré’s om toch weer verder te gaan met elkaar, vooral gebaseerd op angst om je oude leven met alle verworvenheden kwijt te raken. Alleen is er wel iets veranderd… hij heeft ondertussen jou leren kennen. Dat maakt hem opeens een foute man. Ik denk dat hij dáár niet eerlijk over is geweest. De beroemde Friends-oneliner ‘We’re on a break!’… Hoe langer hij jou verzwijgt, hoe fouter hij wordt. Als het ooit uitkomt zijn de rollen omgedraaid: is hij de bedrieger in die relatie. Geen benijdenswaardige relatie trouwens, met zoveel issues in vertrouwen… maar dat is niet aan jou. Jij bent hier de dupe van.


Wat hij doet verdient geen schoonheidsprijs. Is hij er weer ingestapt met het idee dat hij moest zien of het wel weer ging werken? Feit is wel dat hij in eerste instantie weinig vertrouwen had dat ze verder konden, hij wilde jou er niet voor opgeven en geen open kaart spelen naar zijn vrouw. Het leek wel even comfortabel, dat wedden op twee paarden. Maar je kunt er vanuit gaan dat als het hem na anderhalf jaar aanmodderen te warm onder de voeten wordt, hij voor zijn vrouw gaat kiezen. Misschien moet je die pleister er maar met kracht aftrekken. Hem voor het blok zetten, dan is het maar duidelijk en kun jij verder met je leven. Ik weet niet of ik zelf zijn vrouw hier in zou betrekken. In feite heeft zij het uit te zoeken met haar man, los van jou… en of zij het nou wel of niet weet van jullie, het brengt voor jou in ieder geval niets waar jij beter van wordt.






Je kunt contact met haar opnemen, als hun relatie voorbij is dan levert dat geen problemen op. Zijn ze weer begonnen dan weten jullie allebei tenminste hoe het ervoor staat.
En als zij weet van jouw bestaan en dat niet erg vindt, is dat ook goed om te weten voor jou. Dan kun je zelf je knopen tellen of je deel uit wil maken van een drietal, of dat het huwelijk inderdaad voorbij is en je vriend om andere redenen raar doet.
In het ergste geval komt er een hoop heibel van en geeft ze jou van alles de schuld en ben jij de boosdoener waartegen zij samen gaan strijden… 

Anna Cara schreef op 14-03-2023 om 08:40:

[..]

Blijkbaar geeft haar intuïtie andere antwoorden dan deze man. Dan is het de snelste en beste manier om de vrouw (ex-vrouw) te vragen hoe het nu echt zit. Binnen 5 minuten weet ze het. Fijn toch.

Dat ze al nattigheid voelt zal bevestigd of ontkracht worden met 1 simpele check vraag.


maar het is vanuit mijn moreel perspectief onverkoopbaar dat ik haar zou gaan inlichten. Als ik erachter kwam dat de partner van mijn beste vriendin vreemd zou gaan, dan zou ik het vermoedelijk vertellen omdat ik haar geluk belangrijk  vind en ik het iets vind dat je in een vriendschap niet kunt verzwijgen.

Maar TO heeft niets van doen met de huwelijkspartner. Het is mijns inziens moedwillig opblazen van iets wat je geen deel van uitmaakt.

gr Angela

Angela1967 schreef op 14-03-2023 om 12:59:

[..]

maar het is vanuit mijn moreel perspectief onverkoopbaar dat ik haar zou gaan inlichten. Als ik erachter kwam dat de partner van mijn beste vriendin vreemd zou gaan, dan zou ik het vermoedelijk vertellen omdat ik haar geluk belangrijk vind en ik het iets vind dat je in een vriendschap niet kunt verzwijgen.

Maar TO heeft niets van doen met de huwelijkspartner. Het is mijns inziens moedwillig opblazen van iets wat je geen deel van uitmaakt.

gr Angela

En de “ex” is op haar beurt niet verantwoordelijk voor de kwaliteit en de communicatie tussen TO en haar “vriend” en de integriteit van die “vriend”. Je kan zeggen: ik heb die informatie nodig maar dat is maar zeer de vraag. Met of zonder die informatie is deze relatie niet bijzonder goed omdat de man niet met TO in gesprek wil gaan en haar behoeften niet wil horen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.