Relaties Relaties

Relaties

Onaantrekkelijk worden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2011 om 01:00

Vic

Ik ben hier degene die vergeleken met het moment van de eerste ontmoeting nogal wat kilootjes is gegroeid. Mijn man wordt van nature niet dik. Het aardige is dat mijn man helemaal niet met mijn extra kilo's zit. Hij vindt het wel fijn dat er zoveel Kaaskopje is om van te houden
Ik zie het overigens niet als bedrog dat ik nu meer weeg. Zo gaan die dingen soms gewoon.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2011 om 01:09

Sus-anne

Ik vind dat er wel verschil is tussen dikker worden en overmatig vet. Iemand die teveel weegt is niet automatisch onaantrekkelijk. Iemand die echt buiten proporties dik wordt zal misschien sowieso niet lekker in zijn vel zitten en daar zou ik me wel druk om maken denk ik.
Iemand die dik is ruikt ook niet automatisch onfris. Ik had een collega die zeer onaangenaam rook. Iedereen klaagde erover. Ze was te dik en ze verzorgde zich duidelijk niet goed. Ik heb nu nog steeds een collega die ernstig overgewicht heeft. Ik ruik haar nooit.
Buiten dat vind ik fris ruiken wel belangrijk. Belangrijker dan gewicht.

Ik ook

ben het eens met Single lady.
Als mijn man dik wordt door een prednisonkuur of door ziekte alleen nog maar op de bank kan hangen,is dat buiten zijn schuld om.
als hij echter ongegeneerd dag in dag uit zich vol (vr) eet met vette troep en zichzelf minder gaat verzorgen ,dan is het een ander verhaal.

Primavera

Primavera

10-07-2011 om 00:48

Onderuitgezakt op de bank hangen

Ik denk dat de grootste ergenis eerder het onderuitgezakt op de bank hangen is. Kijk een keertje voor de tv hangen na een week hard werken is eerlijk verdiende relax, maar dag in dag uit zonder andere interesses wordt vervelend. Ik zou dat trouwens net zo vervelend vinden van een magere man, alleen kun je die niet tot actie porren met het excuus dat hij dat voor zijn gezondheid/uiterlijk moet doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wij worden ook dikker

Wij worden ook dikker

11-07-2011 om 12:35

Herkenning

Ik herken wel iets hierin. Mijn man en ik zijn beiden flink aangekomen in de jaren die we samen zijn. Hij wel meer meer dan ik, zeg maar. Ik heb een BMI van 25, hi van 32. Echt overgewicht dus. En ik kan hem zoals hij nu is niet aantrekkelijk vinden nee. Hij heeft een flinke buik boven een paar slanke benen. De verhouding is weg. En die buik zit ons soms ook echt in de weg, als jullie snappen wat ik bedoel. Nog afgezien daarvan, het is natuurlijk vreselijk ongezond. En omdat zijn beide ouders redelijk jong gestorven zijn aan kanker, hoopte ik lange tijd dat hem dat zou motiveren om gezonder te leven. Maar niet dus. Hij roept zelf ook met enige regelmaat dat hij toch niet oud verwacht te worden. Maar ja, ik zou het toch wel heel fijn vinden als hij daar in ieder geval wat voor zou willen doen dan.
Subtiel en minder subtiel hints geven, geen snoep meer kopen, light en afgepast koken, het helpt allemaal niet. Hij luncht lekker buiten de deur (sushi maakt niet dik..) en gaat regelmatig voor zichzelf lekkere dingen kopen. Heb ik eens wat lekkers voor de kinderen in huis, dan is het binnen een uur op zonder dat wij er wat van gegeten hebben.
Nou ja, een oplossing heb ik dus niet, maar ik denk dat ik hem na de vakantie naar de huisarts stuur voor een doorverwijzing naar een dietiste of zo.
Ik vind trouwens dat houden van en aantrekkelijk vinden na zoveel jaar best naast elkaar kan bestaan. En dat ik hem minder aantrekkelijk vind is echt geen teken dat er meer aan de hand is. Ons sexleven is redelijk normaal te noemen en we genieten er ook echt allebei wel van. Maar ik merk dus wel dat de drempel steeds een beetje hoger wordt, zeg maar elk kilootje...

Uh sini?

Mijn BMI ligt nog een heel punt boven de jouwe maar mijn man verlangt niet minder naar me dan 30 kilo geleden. Ik ben namelijk erg leuk. Ongeacht mijn gewicht.

skik

Primavera

Primavera

12-07-2011 om 00:43

Liefde gaat niet samen met obesitas?

Pardon, sini? Heb je door wat je eigenlijk schrijft: "Liefde heeft ook te maken met verlangen en verlangen gat meestal niet samen met obesitas." Kortom liefde gaat niet samen met obesitas?
En volgens anderen gaat dik zijn weer niet samen met sex en zodoende moet je als dikkerd je weer ergens in een hoekje op een houtje bijtend schamen totdat je weer slank bent en het kennelijk weer 'verdiend' dat er van je gehouden wordt.
Mag ik op dit soort opmerkingen dan even vriendelijk maar beslist jullie even 'barst maar' toewensen? Linzel, heb je nog een chipje voor mij over?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2011 om 00:55

Vanaf wanneer is er sprake van obesitas?

Bij ernstig overgewicht toch?
Ik stond gisterochtend voor een spiegel waarin ik mezelf helemaal kon zien en dat was best even schrikken. Ik had mezelf al een hele tijd niet meer helemaal bloot gezien en ik ben er niet fraaier op geworden. Ik wist al een tijd dat ik teveel weeg, maar ik word er niet jonger op en dat in combinatie met overgewicht... nou ja... dan weet je het wel. Ik meld mijn schrik aan mijn man waarop hij zei 'oh nou ja'. Het deert hem echt niet geloof ik. Ik heb dit weekend meerdere malen mogen horen dat hij van mij houdt. Mijn flubberlijf gaat dus prima samen met liefde. Manlief wil mij echt niet meer inruilen voor een slanke den. Ik vind het een vrij harde uitspraak dat obesitas niet samengaat met liefde (Sini). Dat zegt dan toch meer van degene die het daarom laat afweten.

Truusje

Truusje

12-07-2011 om 08:00

Wat een kortzichtigheid

Je bent te dik, dus niet meer aantrekkelijk en al helemaal niet meer om sex mee te hebben! Laat ik daar nou compleet andere ideeen bij hebben! Ik ben dik, heb flink obesitas, maar heb niet te klagen over belangstelling van mannen, heb zelfs een geweldige minnaar die niet per definitie op dikke vrouwen valt, maar wel op vrouwen met uitstraling, met 'inhoud' (en dan bedoel ik niet de lijfelijke inhoud) Net zoals dat ik op hem val, terwijl ook hij niet meer strak in zijn vel zit (maar niet dik is). Met wat sporten zou hij er beter uitzien, maar dat is voor mij absoluut onbelangrijk! Ik ben blij hier meer tegengas te lezen tegen een zeer kortzichtige uitspraak. Het kan goed voor jou en jouw partner gelden sini, maar jouw maat is niet de algemene maat der dingen.

Marieke-

Marieke-

12-07-2011 om 08:54

Ach

Hallo, ik vind dat de instelling van mensen meer uitmaakt dan hun postuur hoor. En ook dikke mensen (met morbide obesitas) kunnen een goed seksleven hebben met de juiste instelliing.

Primavera

Primavera

12-07-2011 om 09:13

Gut vriendin

Zouden al die mensen nou echt niet weten dat er meer standjes zijn dan missionarishouding?
Een zwangere buik geeft meer last en daar weten de meeste stellen ook wel een creatieve oplossing voor te vinden.

Wij worden ook dikker

Wij worden ook dikker

12-07-2011 om 10:37

Sja

Ik heb alle reacties gelezen en er nog eens over nagedacht. Misschien zit het wel dieper. Het idee dat hij zo ongezond bezig is, in combinatie met het feit dat zijn ouders allebei (te) jong zijn overleden. Dat ik me daarom een beetje 'indek' tegen toekomstig verdriet door nu al afstand te nemen? Volgt iemand mij ? Het is op zich volgens mij niet dat ik hem niet aantrekkelijk genoeg meer vind. Hoewel ik als ik hem nu tegen was gekomen niet direct meer voor hem zou vallen denk ik. Wij vielen destijds allebei op elkaars uiterlijk in eerste instantie, daarmee zouden we het nu niet meer redden ben ik bang . Maar vooral het idee dat hij voor zijn gezin niet bereid is gezonder te leven. Daar zit bij mij de frustratie en ergernis. We zijn blijkbaar niet belangrijk genoeg voor hem.
Natuurlijk ligt het niet zo simpel, en hij is vast niet bewust bezig ongezond te leven, maar ik denk dat het bij mij wel meespeelt. En tja, echt, vrijen met hindernissen vind ik toch minder prettig dan er niet bij na hoeven denken welk standje kan en wat niet.
Nou ja, heel helder krijg ik het niet op papier/scherm geloof ik. Maar misschien snappen jullie toch wel wat ik bedoel.

Merel

Merel

12-07-2011 om 12:41

Dik / dun

Zijn het de mensen die zelf overgewicht hebben die hier op hun achterste benen staan als iemand schrijft dat het oog ook wat wil hebben? Tja, die zijn dan toch aan het preken voor eigen parochie, vind ik. Als je zelf wat dikker bent dan vind je dat waarschijnlijk voor je partner ook niet erg, sterker, dan heb je minder het gevoel de enige 'dikkerd' te zijn.
Mijn partner heeft ook een behoorlijk overgewicht en ondanks dat ik hem heel lief en aardig vind, kon ik me toch echt wel ergeren aan dat gevreet. En maar zitten op de bank met wijntjes, kaasjes en toastjes, conditie nul komma nul. Ik ben blij dat hij zelf het licht heeft gezien, dat het zo niet verder kon.
Het is denk ik niet eens het dik zijn, en een beetje dik vind ik ook helemaal niet erg, het is de levenshouding die me niet aanstond, geen conditie hebben, pafferig wit en dik zijn, snel buiten adem, bij sex zat zijn buik in de weg, en zelf ook overal verkondigen dat hij er nodig wat aan moest doen, (en het dan na 2 dagen weer opgeven) Dat opgeverige gedrag, geen ruggengraat ...dat irriteerde me.
Ikzelf hou mijn gewicht al jaren in de gaten, heb nooit gelijnd, maar let gewoon al jaren op. Niet teveel en te vaak chips, of toastjes o.id., niet overal een ijsje kopen, en als ik al meedoe met een ijsje, dan neem ik maar één bolletje op het hoorntje. (en ondertussen zag ik mijn man alles eten en dan ook nog driedubbel veel) Om vervolgens te klagen over zijn overgewicht.
Maar goed, hij heeft inmiddels het licht gezien en is druk aan het wandelen en hardlopen en eet aanzienlijk minder, en ook nog eens omdat hij dat zelf wil (ik zeg er namelijk al jaren niets meer over, had toch geen zin)

Merel...

'Het is denk ik niet eens het dik zijn, en een beetje dik vind ik ook helemaal niet erg, het is de levenshouding die me niet aanstond, geen conditie hebben, pafferig wit en dik zijn, snel buiten adem, bij sex zat zijn buik in de weg, en zelf ook overal verkondigen dat hij er nodig wat aan moest doen, (en het dan na 2 dagen weer opgeven) Dat opgeverige gedrag, geen ruggengraat ...dat irriteerde me'

Ik volg dit draadje al een paar dagen, en zit steeds te twijfelen of ik ga reageren. Maar wat jij zegt klopt precies! Mijn wederhelft is niet te dik, maar als ie idd zou veranderen in het tyope dat jij hierboven zo treffend omschrijft dan zou ik daar echt moeite mee hebben. Ik hoef echt niet perse een afgetrainde Adonis, maar ik word ook niet blij van een uitgezakte couch potato. Op zo'n type ben ik destijds namelijk ook niet verliefd geworden.

Het rare is dat ik eigenlijk helemaal niet zo van uiterlijkheden ben...qua vrienden etc zal het me echt worst zijn hoe ze erbij lopen, of hoe dik of dun ze zijn (maak me hooguit zorgen om hun gezondheid)..maar mijn man...waar ik het bed mee deel, en waar ik samen oud mee wil worden. Da's toch een ander verhaal. Ik kan er niks aan doen (en ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, bij voorbaat excuses) maar het idee dat je favoriete standje niet meer lukt vanwege de bierbuik van je man....nee, daar zou ik echt op afknappen. Smaken verschillen, maar ik moet er niet aan denken!

Ingrid

Belle Époque

Belle Époque

12-07-2011 om 15:18

Vraag me toch iets af...

Gewetensvraag.

Stel dat je partner ziek wordt. Niet goed meer kan bewegen bijvoorbeeld. Of een ziekte krijgt waar hij flink Prednison of andere dikmakers voor moet schuiven. Of een depressie met antidepressiva, die voor sommige mensen een bonus van enkele tientallen (!!!) kilo's heeft.

Stel dat je partner dat verschrikkelijk vindt, en heel goed op zijn eten let. Probeert revalidatie-fitness te doen (helaas is dat vaak alleen tijdens werktijd). Dieet houdt. En het helpt amper.

Zou je dan ook zo walgen van die buik?

Kijk, een partner die de hele dag op zijn reet zit te vreten zou ik ook niet aantrekkelijk meer vinden, ook al blijft hij in vorm (je hebt van die mazzelaars die alles kunnen eten en slank blijven, maar ja, dichtslibbende aders zie je niet). Ik kan namelijk slecht tegen da gedrag.
En ik weet dat de meeste gevalletjes overgewicht worden veroorzaakt door snaaien en te weinig beweging. Maar niet alles. Helaas staat dat niet op hun voorhoofd geschreven: "Dik zonder schuld".

Iemand die dus "opzwelt" en daar tevergeefs van alles aan probeert te doen. Laat je die ook vallen omdat je die buik zo lastig vindt tijdens de seks?

Belle...

in dit volledig hypothetische geval heb ik het over de man waar ik al mee getrouwd ben, zeg maar. Dus al staat er niks op zijn voorhoofd, ik weet best waar dat overgewicht vandaan komt. En al ziet die buik er hetzelfde uit, als het iets is dat buiten controle is ontstaan, door ziekte, of medicijnen, of weet ik veel, dan denk ik dat ik vanuit de 'in voor- en tegenspoed gedachte die we bij ons trouwen hebben uitgesproken me er gemakkelijker mee zal verzoenen.

Maar het is vooral het 'jezelfverslonzen' idee waar merel het over had wat me zou tegenstaan. Als het om extreem overgewicht zou gaan, maar ook bv een beroerde persoonlijke hygiene, nee daar zou ik niet vrolijk van worden. Daar mag je overigens wel over klagen lees ik regelmatig op Ouders Online: Niet gedouchte mannen in bed, of onfrisse edele delen is allemaal duidelijk not done en hoeft niet gepikt te worden. Maar die zelfgekweekte bierbuik daar mogen we niks over zeggen?

Ingrid

Merel

Merel

12-07-2011 om 15:57

Nogmaals

Nogmaals, als iemand te dik wordt door een ziekte o.i.d. is dat heel wat anders. Ik zei al, het is niet alleen het dikke figuur maar ook nog eens het gedrag daarbij. Het gevreet, het geen ruggengraat hebben. Wel willen afvallen maar er niets voor willen doen. En nee, ik heb nog nooit echt een dieet gevolgd maar ik sla ook voldoende dingen af, die ik best zou lusten hoor. Maar ik wil het dik worden voor blijven, dus neem geen tweede bolletje op mijn ijsje, of een extra voorgerecht. Natuurlijk zou ik dat ook best willen, het is niet zo dat ik 'vanzelf' niet dik wordt ofzo. Ik laat daar ook dingen voor staan.
En mijn man ís 30 kilo te zwaar en fanatiek aan het afvallen, en daar blijft echt geen extra huid over gelukkig. Tja en als dat wel zo zou zijn..hm, ik weet niet of ik zo ver had laten komen dat mijn man bijvoorbeeld tot 200 kg dik was geworden (want dan krijg je wel van die huidzakken denk ik, niet met 130kg tenminste, ik zie ze niet)
En nogmaals ik heb het alleen over mijn man, ik zie zijn buitenkant én binnenkant, ik zal nooit van een ander beweren geen ruggengraat te hebben, ik heb trouwens genoeg vrienden en vriendinnen met een dikker figuur, dat maakt mij niet uit. Ik heb het over het gedrag van mijn partner, ik hou heel veel van hem, maar als je jaren lang moet aanhoren dat hij nu toch echt gaat afvallen maar in jouw bijzijn het volgende taartje in zijn mond duwt .....tja..dat ergert mij. Van een heel groot deel hou ik van mijn man, van dat deel niet.
En even wat anders, mijn man heeft ook wensen over mij, hij zou het jammer vinden als ik mijn haar kort zou knippen (mannenkapsel dan he) of alleen nog maar in een joggingpak zou rondlopen, als een slons. Ookal ben ik nog steeds dezelfde persoon daaronder, ik snap dat wel.

Belle Époque

Belle Époque

12-07-2011 om 17:40

Dan staan we op één lijn

De levensstijl van hangen maar en vreet maar raak staat mij ook vreselijk tegen. Mensen waar echt geen moer uit komt. Extended pubergedrag.

Maar ook bij slanke mensen kan ik het slecht hebben.

We zijn het dus eens met elkaar

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2011 om 22:39

Overgewicht en bedrog

Sini, ik kan me best voorstellen dat je meer op slanke mannen valt. Ik vind dat geen verkeerde eigenschap. Je kunt ook op mannen met een snor vallen of met blond haar. Daar val je nu eenmaal op. Maar ik lees in dit draadje dat mensen zich bedrogen voelen als hun partner na een tijdje huwelijk niet meer die slanke held van weleer is en jij voegt daaraan toe dat obesitas en liefde niet samengaan en dan gaan mijn hakken toch in het zand. Ik vind het echt een beláchelijke uitspraak dat iemand zich bedrogen zou voelen als haar man na een paar jaar huwelijk dikker geworden zou zijn en daar zelf niet zo mee zit. Ik vind dat echt van een voor mij onbegrijpelijk soort oppervlakkigheid waar ik niet bij kan. Mensen veranderen tijdens hun leven, dus ook tijdens hun relatie. Is een nieuwe hobby ook bedrog? Zijn veranderde opvattingen bedrog?

Obesitas en liefde gaat niet persé over overgewicht en seks. Ik denk dat flink overgewicht en liefde heel goed aemen kunnen gaan, maar dat datzelfde overgewicht best een probleem kan vormen bij seks lijkt mij wel een realistische conclusie.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2011 om 22:48

Ingridt

Op zo'n type ben ik destijds namelijk ook niet verliefd geworden. ====
Ja maar, ja maar... jullie zijn toch allebéi niet meer 100 procent de mensen die verliefd op elkaar geworden zijn? Die bierbuik is er toch niet van de ene dag op de andere?

Vic

Vic

12-07-2011 om 23:38

Ik begin te twijfelen

Dit draadje heeft me aan het denken gezet. Ik val niet op 'stevige' of dikke mannen, en moet er niet aan denken om zelf dik te worden. Mijn vriend is niet dik, maar kan goed eten en had een (klein) buikje gekregen. Dat stoorde hem meer dan mij, moet ik bekennen. Inmiddels is hij 10 kilo afgevallen, door op zijn eten te letten en flink te (duur-) sporten. Hij wil nog wat kilo's kwijt voor zijn sportvakantie, maar voor mij hoeft dat eigenlijk niet zo nodig. Nu is zo'n 10 kg buikje (en bmi van rond de 23) natuurlijk geen enorme bierbuik, en ik denk dat het me op een gegeven moment wel gaat storen. Maar misschien ook niet, gek is dat Zelf ben ik het afgelopen jaar ook een paar kilo aangekomen. Vind ik echt niet leuk, vooral omdat ik niets geks heb gedaan en vroeger alles kon eten zonder aan te komen ;-( Mijn vriend juicht die kilo's alleen maar toe, en van hem mogen er nog wel 5 bij. Dat moesten we maar niet doen (ik wil er 3 af), maar het is wel een geruststellend idee.

Maar kaaskopje

Knofje zegt nergens dat ze zich bedrogen voelt, alleen maar dat ze haar man in zijn huidige staat niet aantrekkelijk vindt. Sexueel opgewonden raken van iemand kun je niet afdwingen door te denken 'het is mijn man/vrouw en ik houd van hem/haar'. Was het maar zo gemakkelijk.

Chris

dc

dc

13-07-2011 om 11:46

Vreemd hoor

Ik heb er geen oordeel over, maar ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat je iemand niet meer aantrekkelijk vindt omdat hij te dik is. Mijn man is zeker 20 kilo zwaarder dan toen we elkaar leerden kennen 12 jaar geleden, maar ik vind hem nog steeds aantrekkelijk. Periodes dat ik hem minder aantrekkelijk vind, zijn tijden wanneer hij gestessd is en kortaf kan doen. Dat hakt er bij mij flink in, en is gelukkig vrij zeldzaam. Over het algemeen is hij een vrolijke levensgenieter. En ik heb dus liever een te dikke vrolijke man in bed, dan een mager stuk sacherijn!

Merel

Merel

13-07-2011 om 15:05

Dc?

Volgens mij schrijft niemand dat ie liever een mager stuk sjacherijn wil hebben hoor, of jij associeert mager met sjagerijnig ofzo? Ik wil het liefst een slanke man, volslank is ook geen punt, maar geen hele dikke man, zo heb ik hem ook niet leren kennen, en nee ook geen sjacherijn, (maar dat heeft niets met dik of dun te maken natuurlijk)

dc

dc

13-07-2011 om 15:53

Merel

Je mist mijn punt. Wat mij betreft (en dat is dus persoonlijk) kan het uiterlijk me geen moer schelen, zolang de persoon maar schonig is. Waar ik van afknap is sacherijnig gedrag, in wat voor een omhulsel dan ook. Als Antonio Banderas sacherijnig zou doen, zou hij me ook het bed niet inkrijgen

dc

dc

13-07-2011 om 15:57

Vriendin

Tja, als mijn partner door veel te dik te zijn geen seks meer zou kunnen hebben, ja dan zou ik wel balen. En ik zou wel verwachten dat hij dan probeert daar wat aan te doen, als dat mogelijk is.

Enne, ik ben niet overmatig dik (beetje dik maar) en dat van die dijen heb ik ook en onder mijn borsten moet ik ook goed wassen en drooghouden (maat F ofzo). Maar dat had ik ook al toen ik 20 kilo lichter was dan nu, dus hangt volgens mij ook van je bouw af. En ik heb nog steeds zin in seks.

Polly Shearman

Polly Shearman

13-07-2011 om 18:00

Het punt bij dikke mannen

is dat ze vaak zo'n kleine piemel overhouden, die verdwijnt in zijn buik! dat is met vrouwen natuurlijk niet het geval.
Tja ik val niet op dik, dun, blond of donker... maar gewoon op uitstraling.
Ik ben harstikke dik maar blijkbaar zijn er meer mensen die mijn uitstraling leuk genoeg vinden, want geen gebrek aan aandacht.

Ik kan dikke mannen woest aantrekkelijk vinden hoor... ligt aan hun oog opslag en dynamiek.
Misschien sta ik daar alleen in.
Mooie mensen zijn er al genoeg. Geef mij maar een heerlijk dynamische man of vrouw, hoeft niet mooi te zijn, zolang hij of zij maar interessant is.
anyway ik vind mijn eigen man zoiezo woest aantrekkelijk, met of zonder buik ( ik kan niet eens zeggen of hij die wel heeft of niet)

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2011 om 02:42

Sini

Ik ken je inderdaad en ik schat je eigenlijk in op dat je je man wat extra kilo's wel zal vergeven en dat je aan wat extra houvast best zult wennen. Maar volgens mij heb jij net als ik een man die niet echt dik zal worden

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2011 om 02:49

Chris

Vic zegt: Het voelt een beetje als bedrog als ik verliefd word op een jonge god, en er twintig jaar later een zappende dikke vent op de bank zit. ===
Ik zei niet dat Knofje het over bedrog had. Ik zei het zonder namen te noemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.