Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Onaantrekkelijk worden

Het lijkt mijn man niet te kunnen schelen, maar hij wordt steeds onaantrekkelijker.

Toen ons eerste kind geboren werd, 16 jaar geleden, stopte hij daarom met roken. Gevolg was dat ie dikker werd, want het werd met snoep en chips gecompenseerd, hij kon het hebben, was altijd aan de dunne kant geweest. Na 10 jaar begon hij weer te roken, maar het snoepen stopte niet. Dus hij rookt en snoept veel, wordt dikker en dikker en ruikt altijd naar rook en/of nicotine, doet zittend werk en beweegt weinig.
Als ik er wel eens een opmerking over maak, reageert hij boos.
Ik vind hem steeds onaantrekkelijker worden maar durf het eigenlijk niet meer te zeggen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Swinger

Swinger

02-07-2011 om 12:00

Jammer

Jammer...want het is leuk om er leuk en aantrekkelijk uit te zien voor elkaar. En tja, dan kom je algauw bij psychologie van de koude grond: hoeveel heeft hij voor zichzelf over, laat staan voor jou en....jullie relatie?
Groet en succes, Swinger

koentje

koentje

02-07-2011 om 12:38

Nee hehe

iemand vertellen dat hij steeds onaantrekkelijker wordt is ook niet bepaald opbouwend.
Je kunt wel zeggen dat hij naar sigaretten ruikt en dat je dat vies vindt, dat het je irriteert dat hij veel snoept en niet gemotiveerd is om daar gedisciplineerder mee om te gaan.
En je zou aan kunnen geven dat je je zorgen maakt over zijn gezondheid omdat zijn leefstijl wel veel negatieve kantjes vertoont.
Maar ja, je mag niet jokken en dat zou je dan wel doen want je maakt je geen zorgen, je klinkt als een verwend meisje want je hebt alleen geen mooie man meer om mee te pronken.

vinkje

vinkje

02-07-2011 om 12:51

Koentje?

Wat een rare opmerking, dat knofje als een verwend meisje klinkt, of herken je jezelf in de echtgenoot van knofje, pronkte ze voorheen dan met haar man, ik zou het ook niet leuk vinden, als manlief zoveel zou roken en zich vol zou stoppen met chips etc. en andersom zou manlief het ook niet erg op prijs stellen als ik dit zou doen!

Andere aanpak

misschien kun je deze zomerperiode wat bewegingsactiviteiten verzinnen. Samen fietsen, wandelen, roeien, tennissen. Dat kan positief effect hebben op zijn gewicht en op jullie contact, en hij merkt wellicht dat hij met minder/niet roken een betere conditie krijgt.

Hoe maakt hij het verder? Veel snoepen kan ook te maken hebben met een gevoel van onvoldaanheid op ander gebied.

Daarnaast - hoe is het in zijn familie, worden de meeste mannen daar rond de 40 (wat hij ws is?) dikker?

Ik zou niet gaan zeggen dat je hem onaantrekkelijker vindt worden. Hoe zou je het vinden als iemand dat tegen jou zei, ik vind het nogal onaardig hoor!

Muizemeis

Muizemeis

02-07-2011 om 19:38

Lastig

Ik denk dat het iets is wat lastig aan te kaarten is. want als je zegt dat je het niet leuk vind dat hij dikker wordt dan val je hem persoonlijk aan.
Van de sigarettenlucht kun je makkelijker wat zeggen dat je dat niet fijn vind aan hem. Hoeveel dikker is hij dan hij zou moeten zijn? Ik bedoel mijn eigen lichaam is ook niet meer wat het geweest is, maar okee ik probeer dat te accepteren. Heb je het over een kilo of 5 te zwaar of over een kilo of 30 dat maakt wel verschil. Als het heel veel is zou je het op zijn gezondheid kunnen gooien.
Muizemesi

maaike p.

maaike p.

02-07-2011 om 20:10

Op gezondheid gooien

Ik zou het toch op de gezondheid gooien. Mijn man werd ook dikker en dikker en je gaat inderdaad niet zeggen dat je iemand onaantrekkelijk vind worden. Zou ik andersom ook niet leuk vinden. Maar tja... het oog wil ook wat, dus ik zou toch hameren op dat het ongezond is om te roken en veel te snoepen. Zelf dus ook het goede voorbeeld geven en het in ieder geval niet in huis halen, of maar een heel klein beetje.
Je kan zeggen dat je hem graag nog langer bij je wilt houden, als hij zo doorgaat met roken en snoepen steven je toch wel op iets van een hartinfarct af ofzo.
En iets afspreken, samen wandelen ofzo, of samen naar de sportschool?
Man hier heeft ineens het licht gezien en is aan het sporten geslagen en snoept niet meer (roken deed hij al jaren niet meer)
Oh en natuurlijk bij progressie heel veel complimentjes geven

+ Brunette +

+ Brunette +

03-07-2011 om 01:08

Gooien op de gezondheid.

Dat zou ik doen, heel lief "ik wil je niet missen", maar ik vrees dat dit al een gepasseerd station is.

Pronken?

Volgens mij heeft het helemaal niets met pronken te maken, maar met sexuele aantrekkingskracht. Met iemand die je niet aantrekkelijk vindt, wil je niet graag "sexen". Je ziet het ook bij vrouwen na de geboorte van hun kinderen, ze worden dikker, besteden minder aandacht aan hun uiterlijk, knippen hun haar praktisch (heel wat anders dan kittig kort ) en het kan ze niet zoveel schelen, want in sex hebben ze toch niet echt veel zin. Arme man. Want vreemdgaan mag hij ook niet...
Ik kan me voorstellen dat Knofje het niet leuk vindt dat haar man onaantrekkelijk wordt. Je hebt dan ook niet zoveel zin meer om iemand even vast te pakken of even te knuffelen. Dat is toch heel belangrijk in een relatie. Iets wat een man-vrouw relatie speciaal maakt, want knuffelen en sex doe/heb je niet met vriendinnen. Het wordt dan een broer-zus relatie, stel ik me voor.
Ik zou het, weliswaar heel voorzichtig, toch zeggen. Hij zal wel schrikken, maar misschien schrikt ie er wel zo van dat hij er iets aan gaat doen. Niemand wil onaantrekkelijk gevonden worden, toch?
Ik vind dat je het in een relatie voor elkaar over moet hebben om aantrekkelijk voor elkaar te blijven. Niet om met elkaar te pronken, maar om lekker met elkaar te kunnen blijven knuffelen (en sex hebben ).

Zelf gaan sporten

ik weet uit ervaring dat dat inspirerend kan werken voor je directe omgeving. Overigens heb je dan een inhoudelijk punt, dat jullie qua gezondheid zo ver uit elkaar gegroeid zijn. Hij eet ongezond en rookt en sport niet. Jij let wel op alles en werkt aan een gezond lang leven en zulke grote verschillen botsen natuurlijk. Dus aan hem om mee te doen en ook een goed voorbeeld te geven aan de kinderen.

Maar knofje

hoe moet dat dan als jullie echt op leeftijd raken? Er bestaan mensen die (genetisch gezegend) altijd jong en sportief blijven ogen, maar de meesten krijgen toch echt last van de zwaartekracht, dit in combinatie met de veranderde situatie na de overgang; botontkalking, taille 'verdwijnt', dat soort dingen.

Houdt de liefde dan ook op?

Vic

Vic

03-07-2011 om 16:03

Bromvlieg

Volgens mij groei je daar in mee, dus als je 60 bent vind je wat anders aantrekkelijk dan als je 40 ben. Maar als je partner tegen de klippen op groeit en verzakt, leeftijdsonafhankelijk dus, kan ik me voorstellen dat je daar niet meer warm voor loopt.

Brianna F

Brianna F

03-07-2011 om 16:29

Ook

Het kan ook zo zijn dat Knofje het niet fijn vind dat man zijn best niet meer doet om een beetje in vorm te blijven, alsof ze het niet meer waard is om wat voor te doen of laten. Ik vind het ook een vorm van desinteresse als je je zo laat gaan qua uiterlijk. Ouder worden doen we allemaal, maar teveel snoepen en zo uitzakken daar is natuurlijk wat aan te doen.

Mereltje

Mereltje

03-07-2011 om 18:40

En ook nog

Ik vind het naast gezondheid en gewicht het ook nog steeds leuk als mijn man zich verzorgt. Leuke kleding aan en een lekker luchtje. Natuurlijk mag hij ook lekker languit op de bank liggen in joggingpak, maar als hij er zo dag in dag uit bij zou lopen zou ik dat niet leuk vinden. Tevens erger ik me nog steeds aan boeren en winden, ik merk soms bij vrienden dat dat ineens 'kan" dat vertellen mijn vriendinnen dan, maar ik vind dat je je toch tegen je partner net zo beleefd zou moeten gedragen als je bijvoorbeeld tegen een collega zou doen, dan ga je ook niet boeren, smakken of winden laten.
Man doet het hier ook wel eens hoor (en ik ook wel eens, met een welgemeend sorry erachteraan!!), maar het moet geen gewoonte worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2011 om 22:06

Samen oud worden

Brianna: Het kan ook zo zijn dat Knofje het niet fijn vind dat man zijn best niet meer doet om een beetje in vorm te blijven, alsof ze het niet meer waard is om wat voor te doen of laten. Ik vind het ook een vorm van desinteresse als je je zo laat gaan qua uiterlijk. Ouder worden doen we allemaal, maar teveel snoepen en zo uitzakken daar is natuurlijk wat aan te doen. ---
Ik heb het even helemaal gekopieerd. Ik vind dit zo'n wonderlijke opvatting. Ik heb het wel vaker gehoord/gelezen dat een vrouw het op zichzelf betrekt als haar man een beetje verslobberd. Of omgekeerd de man zich verongelijkt voelt omdat zijn vrouw er niet meer gelakt uitziet. Ben je getrouwd met het uiterlijk van je ega? Of is het uiteindelijk de persoon in zijn of haar geheel waar je mee getrouwd bent? Ik heb de indruk dat het mijn man werkelijk niet kan schelen hoe ik eruit zie. In een aardappelzak zou ik er nog appetijtelijk uitzien voor hem. Als ik mezelf een beetje leuk kleed doe ik dat voor mezelf. Ik vind het leuk als ik daar complimentjes over krijg, ik ben een vrouw tenslotte, maar ik heb op de achtergrond die hele veilige zekerheid dat mijn man mij hoe dan ook accepteert. Dus als ik een minder jaar heb zal hij zich niet bij anderen gaan beklagen over mijn uiterlijk. Het idee dat je je op moet doffen en naar de fitnessclub moet omdat je man/vrouw anders op je af kan knappen vind ik echt heel akelig.
Juist het samen oud worden, samen zo her en der hangend vel krijgen, krakende knieën, verstrooidheid, varifocusglazen, de hele rataplan... het heeft zijn charme.

Vic

Vic

03-07-2011 om 22:16

Hmmm

Het klinkt wel heel mooi, wat Kaaskopje zegt, maar ik ben het er niet mee eens. Samen ouder worden is tot daar aan toe, en dat daar een kilootje of 5 (zeg 10) bij komt ook. Maar als je partner, die altijd redelijk in proporties was, ineens gaat zitten schransen en een enorme hangbuik kweekt. Dat vind je dan toch niet aantrekkelijk? Als ik een dikke man zou willen, had ik er wel zo eentje uitgekozen. Het voelt een beetje als bedrog als ik verliefd word op een jonge god, en er twintig jaar later een zappende dikke vent op de bank zit.

Brianna F

Brianna F

03-07-2011 om 22:20

Kaaskopje

Ik heb het niet over de normale verschijnselen van het ouder worden, maar over het willens en wetens als ma of pa flodder bij gaan lopen.
Ik vind het leuk als mijn man er een beetje vlot uitziet, een mooi hemd aan heeft en op zijn lijn let. Ik zou het ook niet leuk vinden als hij zich een slag in de rondte snoept, een enorme buik krijgt. Dat vind ik bij andere mannen ook niet mooi staan. En daar kun je zelf wat aan doen.
Het lijkt een beetje op: de buit is binnen nu hoef ik mijn best niet meer voor jou te doen. Ik vind dat je altijd je best moet doen voor elkaar. En dan hoef je er niet gelakt uit te zien, maar er is een groot verschil tussen dat en jezelf totaal verslonzen.

Snuggle's

Snuggle's

03-07-2011 om 23:51

Verbazend

Ik verbaas me wel een beetje over de reacties. Het gaat om iemand die in 16 jaar tijd dikker is geworden, niet over iemand die verslonst is. Tenminste, dat staat niet in het verhaal. (waar is ts trouwens?).

Ik ben ook wel aardig aangekomen in de loop der tijd, heeft mijn vriend nu ook een kat in de zak gekocht zoals sommigen suggereren? Kom op zeg, ik ben nog steeds ik ondanks die extra kilootjes. En ik ben ook erg blij dat mijn vriend dat ook vind. Hij is zelf ook wel aangekomen, we houden erg van lekker eten.
En dan kun je elkaar ook nog steeds begeren omdat je van elkaar houdt, van degene houdt die in dat lichaam zit.
Als iemands uiterlijk verandert zou zijn door een ongeluk zouden er waarschijnlijk heel andere reacties komen. En nee, dat is niet anders. Dan zou je je man wel nog steeds begeren. Omdat hij het is die in dat lichaam zit. Net als nu.

Snuggle's

Bellefleur

Bellefleur

04-07-2011 om 10:47

Positief en subtiel benaderen

Ik denk ook dat het verstandig is hem te motiveren. En dat is niet zeggen dat hij steeds onaantrekkelijker wordt, maar op een positievere manier. Een paar jaar geleden heb ik de hardloopschoenen van mijn man bij de tuindeur gezet. Hij kwam grijnzend binnen, en vroeg of dat misschien een hint was. Hij loopt nog regelmatig hard, en bedankt me meestal dat ik hem stimuleer. We gaan ook vaak samen wandelen, omdat ik niet meer kan hardlopen. Misschien kun je tijdens zo'n wandelingetje de 'zaak aanhangig' maken. Zeggen dat je vindt dat hij niet zo lekker ruikt, dat je de geur van sigaretten niet bij hem vindt passen of zo iets.

Vic

Vic

04-07-2011 om 12:19

Grappig

Grappig hoe iedereen zijn eigen beeld erbij heeft. Ik had helemaal niet een lekker zacht buikje voor ogen, maar zo'n enorme naar voren staande buik in het kader van 'goed gereedschap hangt onder een afdakje'. Dat vind ik toch niet heel charmant. Gelukkig denkt mijn partner er net zo over.

Kaaskopje

*Juist het samen oud worden, samen zo her en der hangend vel krijgen, krakende knieën, verstrooidheid, varifocusglazen, de hele rataplan... het heeft zijn charme.*.

bovenstaande ben ik met je eens,de *natuurlijke * ouderdomsverschijnselen hou je ook niet tegen,die ontstaan gewoon.
maar als mijn mijn man zich liet verslonsen,zich volvreet aan snacks en daardoor een overmatig vet
lijf krijgt,niet fris ruikt , en meer van dit soort dingen ,daar zou ik toch ook moeite mee hebben.

Maar

de vraag was of je hier iets mee kon doen.
ik zou wel gaan praten.
zo van: ik vind het jammer dat je zo zwaar wordt,ik maak me ook zorgen om je gezondheid wat betreft het roken.
en dan ook voorstellen om er samen iets aan te doen?
minder vet eten,samen gaan sporten,fietsen of wandelen?

Primavera

Primavera

05-07-2011 om 00:13

Niet helemaal eerlijk

Eerlijk is eerlijk, als haar man GESTOPT is met roken bij devgeboorte van hun kind dan heeft Knofje toch voor hem gekozen toen hij wel rookte en vond dat toen kennelijk niet zo'n groot probleem. Ook vond ze het snoepen aanvankelihk geen probleem, want 'hij kon het wel hebben om war dikker te worden' alsof snoepen voor magere mensen wel gezond is.
Nu na 16 jaar begint ze ineens ontevreden te worden. Tja heb je hem om zijn innerlijk of uiterlijk gekozen?
We worden (uitzonderingen daar gelaten) er met de tijd over het algemeen niet mooier op. Stel je valt absoluut niet op kale mannen. Je kiest een exemplaar met weelderige haardos uit en na 16 jaar wordt hij toch kaal? Wat doe je dan? Dat het een natuurlijk proces is zal er echt niet voor zorgen dat je ineens gek op kaal wordt.
Ik zou me liever afvragen of er meer achter de onvrede met je man zit. Misschien is de relatie samen met zijn vorm ook wel ingedut en heb je ergens het idee dat het wel weer goed komt als hij maar weer slank en rookvrij wordt. Maar zo werkt het niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

05-07-2011 om 10:10

Vorige week

Ging mijn te zware man opeens hardlopen! Ik heb hem 's avonds gezegd dat ik het heel lief vond dat hij nog steeds zo zijn best voor me deed.

Hij is van de week nog 2 keer gegaan

Dus met positief stimuleren bereik je veel meer dan met klagen en verwijten maken. Wat dat betreft zijn volwassenen net kinderen hoor.

Vic

Vic

05-07-2011 om 20:58

Opeens gaan hardlopen

Als je man opeens gaat sporten, en vervolgens ook vindt dat hij wel wat nieuw ondergoed kan gebruiken, moet je je zorgen maken over iets heel anders.

dc

dc

06-07-2011 om 10:55

Vic

oh, waarvoor dan

Het is niet zo "opeens" hoor, hij praat er al jaaren over. Ik denk dat de trigger is dat ik een paar weken geleden weer begonnen ben met sporten. Voor vreemd gaan heeft hij met z'n werk en 3 kinderen echt geen tijd voor op het moment

Tirza G.

Tirza G.

06-07-2011 om 14:23

Nou ja zeg

Praat DC effe lekker een probleem aan Natuurlijk kijkt de man van DC rond naar een andere dame: zijn allerliefste DC is namelijk weer totaal gemetamorfoseerd! Helemaal nieuw en fris en anders - nououououu dan wil die man wel gaan sporten!

Tirza

Verschil tussen houden van en aantrekkelijk vinden

Ik snap het best hoor dat je ervan baalt dat je man zich een beetje heeft laten gaan. Ik snap de reacties over houden van door dik en dun en dat je moet accepteren dat mensen veranderen ook niet helemaal.

Houden van en aantrekkelijk vinden zijn niet per se dezelfde dingen. Je kunt toch van iemand houden en hem bijvoorbeeld door sigarettenstank en buikje wat minder aantrekkelijk vinden?

Als tip kan ik alleen noemen wat anderen ook al hebben gezegd: breng het voorzichtig, want het is niet leuk om te horen.

Chris

Massi Nissa

Massi Nissa

07-07-2011 om 07:43

Ja inderdaad

Als iemand ineens de geest krijgt met sporten of afvallen, gaan ze vreemd? Jeetje. Ik hoop enorm dat ik ergens dit jaar de kracht kan opbrengen om een kilo of tien (vijftien...) af te vallen. Ik hoop nu maar dat mijn man dat onderzoek niet heeft gelezen.
Groetjes
Massi

dc

dc

07-07-2011 om 15:25

Tirza

Dank je

En mij valt op dat punt geen probleem aan te praten hoor. Wel jammer dat er zoveel wantrouwen is in de wereld. (en jammer dat het blijkbaar vaak terecht is, als ik dat zo hier lees).

Merel

Merel

07-07-2011 om 20:27

Kaal enzo

Aan kaal worden kan je man niets doen, dat zou ik dus helemaal niet erg vinden, misschien wel jammer omdat hij met een volle haardos leuker was, maar nogmaals hij kan daar niets aan doen. Maar dikker worden en roken, daar kan je wel wat aan doen. Als je man maar door eet en rookt en snoept en maar dikker en dikker en onaantrekkelijker wordt, daar kan hij wat aan doen. En dat we allemaal ietsiepietsie dikker worden of wat minder mooi (menigeen wordt er nu eenmaal niet mooier op met de jaren) dat is geen punt, maar als mijn man echt vadsig wordt, dan zou ik dat niet leuk vinden.
Ik zou het alleen zo subtiel mogelijk brengen (of wellicht er niet eens wat van zeggen) maar gewoon geen snoep meer in huis halen, en heel gezond gaan koken en zelf dus ook daarmee het goede voorbeeld geven.
Ik ga dus geen chips naast hem zitten eten terwijl hij aan de lijn probeert te doen, dan maak ik het alleen maar moeilijker voor hem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.