Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ondankbaar of terecht?

Peiling

Ondankbaar of terecht

Maximaal 2 antwoorden.

45 stemmen
9%
2%
4%
56%
2%
27%

Bellan schreef op 19-02-2024 om 19:12:

sorry voor late reactie, was aan het werk.
Het zal niet escaleren in die zin dat hij agressief wordt, wel in de zin dat hij boos wordt, en dat soms dagen zo niet weken boos blijft en dat laat merken.
Ik kan vaak weinig goed doen.. nogmaals: had ik dit geweten (hij vond eerste geestje ook leuk) had ik er geen moment over getwijfeld en het niet gedaan. Overigens was zus al snel weg, ook toen zei hij niks.
ik begrijp het als ik meer na moet denken vanuit hem en minder vanuit mezelf.. maar andersom zou hij ook minder rot kunnen reageren en de bedoeling erachter en de moeite kunnen zien..
overigens gaat het denk ik niet erover of “versieren” wel of niet leuk is of kinderachtig..
Er zijn bijvoorbeeld met carnaval duizenden volwassenen die zich soms extreem apart uitdossen en met andere feesten idem..
en als je normaal wel gezellige praatjes met neef en nicht hebt , hoef je ze niet de hele avond te “negeren” door apart te gaan staan lijkt me..
ik ga hier eens goed over nadenken en ja zeker ook over mijn eigen aandeel!
Bedankt allemaal!!!

Dank voor je reactie.

Dagen, soms weken boos. Waarom accepteer je dat gedrag van hem?

‘Ik kan vaak weinig goed doen.. ’ - heb je het gevoel dat je bij hem regelmatig (of vaak?) op eieren loopt?

Vind je het normaal dat hij dagen, weken boos blijft? Vind je het normaal in een liefhebbende relatie dat jij het gevoel hebt dat je vaak weinig goed kunt doen?

Ben je gelukkig met hem?

Ben je financieel onafhankelijk?




Dagen of zelfs weken boos blijven over zoiets of iets anders dat hem niet zint, is ook gewoon niet nodig en heel onvolwassen. Dikke rode vlag wat mij betreft.

Pfff nou ik ben zelf al helemaal niet van de verassingsfeestjes maar van dit verhaal krijg ik het spaans benauwd. Iemand die voor jou bepaalt wie er uitgenodigd moet worden, wat de mensen moeten dragen aan kledingstijl, die vervolgens wil gaan bepalen met wie jij praat en waar je staat te praten. 
En daarna moet je dankbaar zijn..........

Ik vind het best heel knap om zo’n feest te organiseren voor iemand, met alles erop en eraan. Iets om je beroep van te maken!
Zelf krijg ik het al benauwd als een van de huisgenoten jarig is en ik moet zorgen dat alles een beetje loopt (slingers, taart, avondeten) en dat is alleen in huiselijke kring.
Mijn man zou het overigens geweldig vinden als ik zo’n groot feest voor hem zou organiseren, en hij is bepaald niet extrovert.
Maar helaas, ik zou dat nooit voor elkaar krijgen. 

MamaE schreef op 20-02-2024 om 00:05:

Dagen of zelfs weken boos blijven over zoiets of iets anders dat hem niet zint, is ook gewoon niet nodig en heel onvolwassen. Dikke rode vlag wat mij betreft.

Nou, precies dat. Sowieso is dagen en weken boos blijven en the silent treatment geven het signaal om weg te wezen bij zo iemand. Je kunt best eens uitleggen dat je het niet zo leuk vond (met wel waardering voor alle moeite die iemand erin gestoken heeft)  je gaat niet je partner behandelen als een stuk vuil en doodzwijgen en blijven mokken.

Ik denk dat je blijkbaar met dat feestje over zijn grenzen bent gegaan en hem hebt overvallen. Misschien kun je daar eens met hem over praten. Een goede leer voor de volgende keer, vraag gewoon de volgende keer aan hem of en wat voor feest hij wil.

Mijn man heeft dit ook weleens gedaan, toen ik op vakantie jarig was en er ook bevriende gezinnen in dezelfde plaats waren. Zat ik na een lange dag skiën opeens met vijftien man in een studio van veertig vierkante meter. Vond ik dat leuk? Nee, van mij had het niet gehoeven. Maar ik vond het wel ontzettend lief van mijn man dat hij had bedacht dat het niet leuk voor me was om mijn verjaardag niet te vieren en dit had geregeld. Dat jouw vriend ervoor kiest om zich wekenlang als een mokkende puber te gedragen vind ik een hele grote rode vlag. Hij kan zich gewoon als een volwassen man gedragen en zeggen: “Ik vind het heel lief dat je dit allemaal voor me geregeld hebt maar ik word liever niet met dit soort dingen overvallen, dus regel maar niks meer zonder mijn medeweten.” Als hij je echt vaak zo lang negeert vraag ik me af waarom je nog bij hem bent. Het is geen normale manier van omgaan met iemand van wie je houdt. 

AlisonH schreef op 28-02-2024 om 08:44:

Mijn man heeft dit ook weleens gedaan, toen ik op vakantie jarig was en er ook bevriende gezinnen in dezelfde plaats waren. Zat ik na een lange dag skiën opeens met vijftien man in een studio van veertig vierkante meter. Vond ik dat leuk? Nee, van mij had het niet gehoeven. Maar ik vond het wel ontzettend lief van mijn man dat hij had bedacht dat het niet leuk voor me was om mijn verjaardag niet te vieren en dit had geregeld. Dat jouw vriend ervoor kiest om zich wekenlang als een mokkende puber te gedragen vind ik een hele grote rode vlag. Hij kan zich gewoon als een volwassen man gedragen en zeggen: “Ik vind het heel lief dat je dit allemaal voor me geregeld hebt maar ik word liever niet met dit soort dingen overvallen, dus regel maar niks meer zonder mijn medeweten.” Als hij je echt vaak zo lang negeert vraag ik me af waarom je nog bij hem bent. Het is geen normale manier van omgaan met iemand van wie je houdt.

Dit vind ik wel iets heel anders dan wekenlang bezig zijn met voorbereiding, speciale versieringen maken, mensen van ver weg uitnodigen om speciaal te komen. Bij jou waren de mensen er al en je ging er op dat moment al mee om.

elledoris schreef op 28-02-2024 om 09:22:

[..]

Dit vind ik wel iets heel anders dan wekenlang bezig zijn met voorbereiding, speciale versieringen maken, mensen van ver weg uitnodigen om speciaal te komen. Bij jou waren de mensen er al en je ging er op dat moment al mee om.

Met andere woorden: de man van TO heeft nog veel meer reden om te waarderen dat ze zoveel moeite heeft gedaan.
Maar dat is helemaal mijn punt niet. Mijn punt is dat in een goede relatie iemand zijn of haar partner niet weken negeert omdat diegene iets met de beste bedoelingen heeft gedaan wat je niet kon waarderen. Je kunt best oog hebben voor het feit dat iemand iets heeft gedaan om jou een plezier te doen en later rustig zeggen dat dit van jou niet hoeft. 

AlisonH schreef op 28-02-2024 om 09:41:

[..]

Met andere woorden: de man van TO heeft nog veel meer reden om te waarderen dat ze zoveel moeite heeft gedaan.
Maar dat is helemaal mijn punt niet. Mijn punt is dat in een goede relatie iemand zijn of haar partner niet weken negeert omdat diegene iets met de beste bedoelingen heeft gedaan wat je niet kon waarderen. Je kunt best oog hebben voor het feit dat iemand iets heeft gedaan om jou een plezier te doen en later rustig zeggen dat dit van jou niet hoeft.

Nou, precies dit dus. Ik zou een surprise party ook niet perse leuk vinden, maar ik zou het wel waarderen dat iemand al die moeite doet voor mij. En ik zou niet gaan lopen bokken op het feest en achteraf. Wat voor indruk maakt dat ook wel niet op de mensen die de moeite hebben genomen om voor jou naar dat feest te komen zeg.

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd over al die mensen die hier TO de oren wassen. Is het dan echt zo afschuwelijk als iemand jou in het zonnetje zet? Zou je dan ook als een bokkige puber weglopen, je terugtrekken met een paar vrienden (die er toch ook dankzij TO waren) en de rest van de gasten schofferen? En weken blijven bokken? Bijzonder.

Er wordt wel eens gerefereerd aan liefdestaal hier, als de ander jouw taal niet spreekt maar vanuit zijn of haar taal zich uitslooft, wat zegt het dan over jezelf als je dat hard afwijst en blijft afwijzen? En wat zegt het over hoe je omgaat met conflicten in de relatie als je het niet uitpraat maar blijft mokken?

Ik vermoed overigens dat TO er goed aan zou doen om een andere partner te zoeken die meer op dezelfde golflengte zit, maar dat terzijde.

AnnaPollewop schreef op 28-02-2024 om 09:48:

[..]

Nou, precies dit dus. Ik zou een surprise party ook niet perse leuk vinden, maar ik zou het wel waarderen dat iemand al die moeite doet voor mij. En ik zou niet gaan lopen bokken op het feest en achteraf. Wat voor indruk maakt dat ook wel niet op de mensen die de moeite hebben genomen om voor jou naar dat feest te komen zeg.

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd over al die mensen die hier TO de oren wassen. Is het dan echt zo afschuwelijk als iemand jou in het zonnetje zet? Zou je dan ook als een bokkige puber weglopen, je terugtrekken met een paar vrienden (die er toch ook dankzij TO waren) en de rest van de gasten schofferen? En weken blijven bokken? Bijzonder.

Er wordt wel eens gerefereerd aan liefdestaal hier, als de ander jouw taal niet spreekt maar vanuit zijn of haar taal zich uitslooft, wat zegt het dan over jezelf als je dat hard afwijst en blijft afwijzen? En wat zegt het over hoe je omgaat met conflicten in de relatie als je het niet uitpraat maar blijft mokken?

Ik vermoed overigens dat TO er goed aan zou doen om een andere partner te zoeken die meer op dezelfde golflengte zit, maar dat terzijde.

Een ander in het zonnetje zetten is natuurlijk prima. Maar bij TO heeft het er heel erg de schijn van dat ze het vooral ter meerdere eer en glorie en voor haar eigen plezier heeft gedaan. "kijk eens wat ík allemaal voor jóu heb gedaan en je moet me dankbaar zijn". 

Overigens heeft de man van TO volgens mij niet weken lopen mokken. En denk ik ook dat ze qua communicatie wel wat te verbeteren hebben. 

elledoris schreef op 28-02-2024 om 10:18:

[..]

Een ander in het zonnetje zetten is natuurlijk prima. Maar bij TO heeft het er heel erg de schijn van dat ze het vooral ter meerdere eer en glorie en voor haar eigen plezier heeft gedaan. "kijk eens wat ík allemaal voor jóu heb gedaan en je moet me dankbaar zijn".

Overigens heeft de man van TO volgens mij niet weken lopen mokken. En denk ik ook dat ze qua communicatie wel wat te verbeteren hebben.

Ik vind het andersom dan weer onsympathiek om totaal niet stil te staan bij de behoefte van je partner aan waardering, en bij de teleurstelling die deze boze reactie heeft opgeleverd. Liefde en begrip gaan twee kanten op, als het goed is.

Altruisme geeft altijd een goed gevoel, anders zouden we het niet doen. Is het dan in de aard egoïstisch? Is dan niet alles wat we doen in de aard egoistisch? 

elledoris schreef op 28-02-2024 om 10:18:

[..]

Een ander in het zonnetje zetten is natuurlijk prima. Maar bij TO heeft het er heel erg de schijn van dat ze het vooral ter meerdere eer en glorie en voor haar eigen plezier heeft gedaan. "kijk eens wat ík allemaal voor jóu heb gedaan en je moet me dankbaar zijn".

Overigens heeft de man van TO volgens mij niet weken lopen mokken. En denk ik ook dat ze qua communicatie wel wat te verbeteren hebben.

Dit dus. Ik geloof er persoonlijk geen biet van dat hij weken heeft lopen mokken. Ze wil graag zelf in de spotlights staan en vooral veel eer en complimenten krijgen, staat er niet eens bij stil of een ander het wel leuk vind, nee..het moet leuk gevonden worden en je moet dankbaar zijn. Dwingender kan bijna niet, komt erg benauwend over. Dit was meer een feestje voor haarzelf, zo komt het op mij over. Als je na 9 jaar nog niet weet wat je partner wel/ niet leuk vind dan gaat er m.i. iets mis in de communicatie of het niet in willen zien.

Als vriend wel weken loopt te mokken, dat zijn er 2 opties; of het is een ongelovelijke eikel, of speelt er wellicht meer en gaat zij vaker over zijn grenzen heen weinig rekening houdend met wat hij wil? Zou namelijk ook kunnen. Waarbij het feest de spreekwoordelijke druppel kan zijn die de emmer deed overlopen. 

AnnaPollewop schreef op 28-02-2024 om 09:48:

[..]


. Is het dan echt zo afschuwelijk als iemand jou in het zonnetje zet? 

ja, dat is echt heel erg afschuwelijk en zelf zonder bokken kan ik daar jaren last van hebben want die ander is niet betrouwbaar op dat punt. Dus elk jaar rond mijn verjaardag zou ik dan in mijn hoofd weken bezig zijn met hoe ik zou moeten reageren als me weer zo iets voorgeschoteld word.

Zou je dan ook als een bokkige puber weglopen, je terugtrekken met een paar vrienden (die er toch ook dankzij TO waren) en de rest van de gasten schofferen? 

ja, het is dat of in mijn bed onder een dekbed met de gordijnen dicht of in de badkamer met de douche aan zodat niemand me hoort huilen van ellende 

Dat komt als ik me teruggetrokken heb ook wel maar dan iets later, dus dat afwezig aanwezig zijn is dan al de sociaalste optie.

Als kind zat ik al op mijn eigen kinderfeestje met een boek tussen de kast en de verwarming om het maar te overleven.

Las pas een boek 'Bijkomen van mijn drukke gezin'. Geschreven door een introverte moeder die heel helder uitlegt hoe zwaar het leven is als je niet 'gewoon gezellig' meedoet aan sociale activiteiten. Verhelderend! 

In de praktijk zullen veel mensen gemixt in elkaar zitten; de een krijgt vooral energie van drukte om zich heen, terwijl het een ander veel energie kost. 
Niet Invullen Voor Een Ander. Is hartstikke lastig als je zelf enthousiast bent over een bepaald plan, maar wees altijd voorzichtig met verrassingen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.