Relaties Relaties

Relaties

Onredelijk gedrag van me vrouw

Goede avond,

ik zit met een knoop in mijn maag, het eet mij daadwerkelijk van binnen op. Recent is het finaal mis gelopen in mijn huwelijk. Ik ben na 1 jaar weer getrouwd met een nieuwe vrouw. Het vorige huwlijk was kapot gelopen, omdat ze niet meer kon omgaan met mijn levensstijl. Het is niet zo dat me levensstijl zo krankzinnig is, maar eerder dat ik veel plekken ben waar de spanning constant in de lucht hangt. Ik krijg nou eenmaal veel blikken en veel mensen willen dingen van mij. Het lastig om nee te zeggen, maar toch doe ik dat wel relatief vaak.

Mijn nieuwe vrouw wist van mijn van mijn verleden, maar vorige week begon ze toch moeilijk te doen. Echt verschrikkelijk, nog erger dan normaal. Niet dat ze normaal altijd zo vreselijk is, 

Dus je bent een player die tegen geen verleiding nee zegt, en je bent nu teleurgesteld dat je verse vrouw dit toch niet heel tof vindt? 

Dus dit is al de tweede vrouw die flauw doet over jouw helemaal niet zo krankzinnige levensstijl? 

En gaat het wel echt om het verleden? Je schrijft: “dat ik [op] veel plekken ben waar de spanning constant in de lucht hangt. Ik krijg nou eenmaal veel blikken en veel mensen willen dingen van mij. Het lastig om nee te zeggen, maar toch doe ik dat wel relatief vaak.”

Als ik dat lees, word ik ook bepaald niet gerustgesteld. Misschien moet je gewoon eens naar je vrouw luisteren, waar ze last van heeft? In plaats van haar fout te maken want ‘ze doet moeilijk’. Misschien doe jij wel iets waar zij zich heel rot over voelt? Als je van haar houdt, zou het je kunnen interesseren hoe ze zich voelt over dingen die jij doet.

Ik begrijp je post niet. Waar doet je vrouw nou precies moeilijk over? 

En wat bedoel je met finaal verkeerd gegaan? Ten opzichte van van of waarom? 

Maar algemeen kan ik je zeggen: PRAAT heel diepgaand over wat jouw verwachting is en wat jij vindt dat okay is of niet. Qua afspraken, monogamie, geld etc etc. En laat je vrouw dat ook doen.

Het zou ook zomaar kunnen dat jij een andere indruk hebt gewekt dan je gedrag nu laat zien?

als je niet van plan bent om monogaam te gaan leven dan is het wel handig om dat vooraf te bespreken. 

Eerst trouwen en dan vinden dat iemand toch had kunnen weten dat jij zo bent is een wat vreemde redenering. 

Misschien nu alsnog bespreken met je vrouw? En wil zij het niet dan heb je een keuze of je gaat je gedrag aanpassen of jullie gaan uit elkaar en je gaat dan niet daarna gelijk weer trouwen. 

Tja. Dan is het kiezen of delen. De meeste mensen willen een monogame relatie. Als je graag een open relatie wil, moet je dat vooraf bespreken, niet pas op het moment dat je er al eenzijdig aan begonnen bent.
Je kunt er ook voor kiezen om niet op plaatsen te komen 'waar de spanning in de lucht hangt'. Ik vraag me af welke plaatsen dat zijn trouwens. En vaak nee zeggen is niet genoeg. Je kunt gewoon zeggen 'nee, ik ben getrouwd, dit soort dingen doe ik thuis'.
Is niet zo moeilijk. En als mensen dat niet respecteren, zijn het sowieso geen types waarvoor je je huwelijk op het spel moet willen zetten.

En: De meeste vrouwen zullen niet kunnen en willen omgaan met jouw 'levensstijl'. 

Vage OP waar weinig duidelijk uit wordt, behalve dan dat je blijkbaar af en toe buiten de deur eet. 

Daardoor is je vorige huwelijk misgegaan. Je nieuwe vrouw (na een jaar alweer getrouwd, best snel) wist ervan en moet dus niet zaniken, want je laat ook af en toe eens "een kans lopen". 

Moet wel zeggen dat ik het een beetje naïef vind allemaal van je nieuwe vrouw. Trouwen met 'n man die amper een jaar geleden gescheiden is en dan denken dat zij 'm wel "op kan voeden". 

Ben je nou aan het vissen naar complimenten omdat je af en toe niet vreemdgaat?

Jouw ziekelijke en onverzadigbare drang naar bevestiging heeft al eerder een huwelijk kapot gemaakt... aan je username te zien zelfs een gezin met kinderen kapot gemaakt. En je bent volstrekt niet in staat om je eigen rol hierin te erkennen, je geeft overal anderen de schuld van.

Ik heb medelijden met je dat je zo weinig controle over je leven denkt te hebben. Maar je hebt controle over een paar dingen. Maak het uit, stap nooit meer in een huwelijk, en laat je steriliseren.

En voor wat betreft praten met je aanstaande ex: 
Ja. Niet om het goed te maken. Maar ze heeft het recht op die informatie. Vertel haar alles. Geen gedraai. Het zal pijn doen. Maar op lange termijn zal het haar helpen om het verleden op een nieuwe manier te interpreteren, om de schade die haar hebt aangedaan met je leugens langzaamaan te genezen. Leugens waar jij je waarschijnlijk niet eens bewust van was. Maar reken er maar op dat jij in je ondoordachte smoezen voor geen tijd / geen zin in sex / en whatever-je-hebt-laten-doorschemeren-over-dat-heldhaftig-afslaan-van-versierpogingen-van-anderen-naar-jou-toe... reken er maar op dat jij haar het gevoel hebt gegeven dat ze ernstig tekortschoot. Reken maar dat zij zich gigantisch hard heeft ingespand om naar jouw onverzadigbare pijpen te dansen, om uit te vinden wat er "mis" was in de relatie, om zichzelf te veranderen om grip te krijgen om de onbegrijpelijke situatie... Die neiging van jouw om de vrouwen om je heen verantwoordelijk te stellen voor jouw gedrag, reken er maar op dat je dat ook met je vrouw hebt gedaan, dat de enige manier waarop ze deze relatie een jaar heeft kunnen volhouden is als ze die verantwoordelijk - die schuld - voor jouw handelen op zich genomen heeft en geinternaliseerd heeft.

Reken er maar op dat jij haar beschadigd hebt op manieren die jij onmogelijk kunt begrijpen.

That which can be destroyed by the truth, should be.

MRI

MRI

20-05-2022 om 11:19

Als jij een vrij leven wilt, en graag op plaatsen komt waar spanning heerst dan moet je dat  doen. En daar gewoon eerlijk over zijn. Niet van twee walletjes eten. 
Maar als je van je vrouw houdt en elkaar exclusiviteit belooft, dan moet je dat doen. 
Je kan niet alle twee. 
Maar wat bedoel je met  moeilijk doen? wat wilde je vrouw dan anders zien dat jij verschrikkelijk vond? 

Leene

Leene

20-05-2022 om 18:06

beetje vaag verhaal. Maar als ik het goed begrijp ga je met een zekere regelmaat vreemd. En vind je vrouw en voorheen je ex dat niet leuk. Zacht uitgedrukt.
Het is heel makkelijk hoor: of je kiest voor losse sexuele contacten of je trouwt en blijft trouw aan je vrouw. Het heet niet voor niets trouwen. Er zijn wel mensen die een polyamoreus huwelijk/relatie hebben maar ik heb zelden gehoord dat dit goed blijft gaan en als je dat al wilt moet je wel eerst goed communiceren. Krijg het idee dat dat niet je sterkste kant is. Hoe zou jij het vinden als je vrouw regelmatig vreemd gaat overigens?
Man man maak keuzes en ga ervoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.