Relaties Relaties

Relaties

ontkennen bedrog

Hallo,
Ik ben een vrouw ,24 jaar getrouwd en had graag jullie mening over mijn probleem.
Soms is het goed om dingen uit een andere hoek te bekijken.

In maart laat een vriendin ineens een fragment van een videofilmpje op haar FB zien van mijn man die met een andere vrouw echt zwaar aan t flirten is. Ze heeft door mijn reactie er onmiddelijk spijt van en wilt de rest niet laten zien.
Ikzelf heb geen FB maar vraag aan mijn dochter of ik op mijn vriendin haar profiel mag gaan kijken en toen is alles begonnen.
Ik vind het ene filmpje (ook bij andere vrienden en vriendinnen) na het andere waar mijn man en diezelfde vrouw zware seksuele gesprekken hebben met elkaar. Alle video's zijn gefilmd op verschillende festivals verdeeld over verschillende jaren (in totaal over 3 jaar) . Het gaat gaat dus over seks met elkaar te hebben en de nodige vuile praat waaruit blijkt dat ze seks gaan hebben na het festival. Ook heb ik gehoord dat er drugs zou genomen zijn. Wat is juist een cocktail? Ik heb er geen idee van wat dit zou kunnen zijn.
Kan dit invloed gehad hebben op dat hij zich sommige dingen niet kan herinneren? Kan men door drugs vergeten dat ze seks hebben gehad?

Dus heb ik hem ermee geconfronteerd en hij ontkent niet dat die praat er is geweest maar hij blijft ontkennen dat hij seks heeft gehad met haar. Dat hij ze steeds heeft afgewimpeld, ook dat hij drugs heeft genomen wordt ontkend .Ik heb zo 7 video's gevonden. We hebben ondertussen met iedereen die met de video's te maken heeft gebroken.

Diep vanbinnen weet ik dat ik naïef ben maar ik had het toch graag vanuit een ander perspectief bekeken door het eens te vragen aan anderen hoe zij hier over denken.

Ik ben helemaal verscheurd vanbinnen en zit er zowat onderdoor. Omdat ik hem nog steeds graag zie.Ik wil nog even zeggen dat hij altijd een goede man en papa geweest is. Ik herken hem niet op de video's.
Dus vraag ik jullie mening.

Alvast bedankt voor de reacties.

Jalala

Jalala

05-09-2018 om 12:05

Lastige situatie

Jeetje ik zou daar ook echt mijn twijfels in hebben. Helemaal omdat onze gedachtes voor de helft van alles verzint. Dus als je 1 ding ziet gaat je gedachte je ego zeg maar direct de "logische" vervolg erbij bedenken. Maar of dat dan ook echt gebeurt is weet je niet.

Denk goed na wat je zou doen als het wel is gebeurd. En als je dat weet dan zou je de personen die erbij waren nog een al kunnen confronteren. Misschien dat zij je duidelijkheid kunne n geven.

Iedereen reageert anders op drugs dus ja er zijn vast mensen die hele stukken van de avond vergeten.

Sterkte ermee

Miss

Miss

05-09-2018 om 12:11

Draadje

Ik denk dat je even naar het draadje verder gaan naar ontrouw moet gaan.. En daar mijn post vanaf mei moet gaan lezen. Dan zul je heel erg veel herkenning gaan lezen....

Mijn man loog ook 4 maanden lang door tegen mij. Hij wist het niet meer. Hij kon het zich niet meer herinneren. Tot ik weer achter een volgende leugen kwam en zijn tas klaar had gezet dat hij kon vertrekken.
Daarna is zijn reptielen brein gaan werken. De angst. De schaamte. Nu weer 4 maanden later ( ja zijn nog steeds samen) weet hij weer heel veel te vertellen. We zijn wel in therapie. Gaan jullie daar heen?
Door te ontkennen hoeven ze ook niet te liegen zo werkt dat.
Je man is duidelijk ontrouw geweest. En dan heb ik het over het niet delen van. Liegen.

Ik begrijp dat je verdriet.
Praten jullie veel?
Zie je daden?
Dat hij inzet toont. Of ontkent hij nog steeds?

Miss

Miss

05-09-2018 om 12:15

Correctie

Denk zelfs al dat ik vanaf april posten...

Sterkte

Man

Man

05-09-2018 om 13:33

De naiviteit om dit soort filmpjes met uitspraken zo open en bloot op FB te zetten. Iedereen kan blijkbaar (vriendin, dochter) op de FB pagina van vriendin. Niet eens afgeschermd.

Leuk voor sollicitaties etc. Zal man blij van worden.

Je zal het moeten doen met de uitleg van je man. Twijfel je eraan dan zul je keuze moeten maken wat je verdere plan is. Dat je twijfel hebt zegt wellicht ook iets hoe je, onbewust, over je man denkt.
Dus trek geen plan als je pas zeker weet of wel of niet gebeurd is, maar doe dat eerder. Ga er vanuit dat je geen antwoord op je twijfel krijgt. Wil je met deze twijfel leven? En waar komt deze twijfel vandaan? Ooit eerder getwijfeld?

Mogelijkheid is om tijdelijk een break te nemen. Man zoekt maar even woonruimte. En kijk hoe het tijdens de break loopt. Wat doet man?

Wees niet zo naief om te denken dat je van andere personen wel duidelijkheid zult krijgen. Bij een 'nee is niet gebeurd' gaat de twijfel echt niet weg.

Man

Man

05-09-2018 om 13:34

Uitleg

Je zal het moeten doen met de uitleg van je man. Twijfel je eraan dan zul je keuze moeten maken wat je verdere plan is. Dat je twijfel hebt zegt wellicht ook iets hoe je, onbewust, over je man denkt.
Dus trek geen plan als je pas zeker weet of wel of niet gebeurd is, maar doe dat eerder. Ga er vanuit dat je geen antwoord op je twijfel krijgt. Wil je met deze twijfel leven? En waar komt deze twijfel vandaan? Ooit eerder getwijfeld?

Mogelijkheid is om tijdelijk een break te nemen. Man zoekt maar even woonruimte. En kijk hoe het tijdens de break loopt. Wat doet man?

Wees niet zo naief om te denken dat je van andere personen wel duidelijkheid zult krijgen. Bij een 'nee is niet gebeurd' gaat de twijfel echt niet weg.

fiona

fiona

05-09-2018 om 16:12

Gatver

Alleen al het feit dat hij zich laat filmen met zwaar grensoverschrijdend gedrag, ik neem toch aan dat niet alle filmpjes stiekem zijn genomen.
Dit klinkt te goor om waar te zijn.
Zelfs al zou er een fractie kloppen van wat hij zegt, hij had toch ook al lang kunnen weten/moeten uitzoeken dat er dit soort filmpjes over hem rondhangen.
Alleen al voor zijn kind(eren)...
Dus hij zal best ogen als een goede papa en man maar nu toch even niet meer, mijn idee dan.

Wat ik zelf zou doen?
Sowieso een time out (even geen contact) om dit eens rustig te laten bezinken.
Hoop ik dan, dat ik dat zou doen. Maar misschien zou voor mij ook gelijk al duidelijk zijn dat ik niet met hem verder zou willen.

juf Ank

juf Ank

05-09-2018 om 16:34

Ho Ho

Het is niet duidelijk of hij seks heeft gehad met deze vrouw.Dat ontkent hij zelf, maar ja, daar heeft hij alle reden toe als hij op die manier zijn vrouw en gezin niet wil verliez. Hij heeft de waarheid verzwegen en rare filmpjes laten maken, waarschijnlijk om te shockeren. Erg dom, zeker omdat het openbaar is gemaakt. Maaar wel al drie jaar geleden ook.
Was dit zijn bedoeling, dat het op facebook werd gezet? Heel naar ook voor je dochter lijkt me.heb je hem bevraagd wat de bedoeling precies was met dit rare gebeuren? Ik zou ar eerst eens wat uitgebreider over in gesprek gaan.
Maar om nu direct er van uit te gaan dat hij vreemd is gegaan. Vind ik wel ver gaan. Er is ook een kind in het spel he. Heb je de vrouw waar het om gaat zelf gesproken? Is dat mogelijk? Misschien is dat een idee als je dat nodig vindt na een goed gesprek met hem over zijn motieven voor deze opname.

Kans op herhaling groot?

Is de kans op herhaling groot nu het stiekeme er af is?
Waren de praatjes en de evt handelingen een fantasiespel, dat alleen leuk en opwindend is als het in het geniep gebeurd?

Hij is een leuke man en vader. Zou je hem willen verlaten als hij in het geniep je blijft bedriegen? En anders om, als hij je niet meer bedriegen zou, zou je dan bij hem blijven?
Hij heeft zijn fantasie op één vrouw uitgeleefd. Als zij uit het beeld verdwijnt, of hij verkiest geen contact meer met haar te hebben, is er dan ruimte om wel verder te kunnen gaan?

Het is dom en onvolwassen gedrag; bijna een puber die door zijn ouders betrapt wordt op roken. Jammergenoeg ligt het niet zo simpel, want er is sowieso hierin ook een kind betrokken.
Maar de vraag is of je je man kan vergeven als hij stopt met die fantasieën.

kivik

kivik

05-09-2018 om 17:44 Topicstarter

rechtzetting dochter

Even een rechtzetting over mijn dochter
Ze is niet op de hoogte van de filmpjes, ook mijn andere dochter niet.
Ik heb haar enkel gevraagd of ik even op het profiel van de vriendin mocht kijken.
Zij weet hier niets van. Zolang het nodig is, bespaar ik hun die ellende.

Maar jullie hebben gelijk dat mijn dochter het filmpje inderdaad kan bekijken.
Iedereen trouwens die bevriend is met de vriendin.
Ook de andere filmpjes vanop andere profielen kan zij en bevriende mensen bekijken.

De mensen die de filmpjes hebben gemaakt , hebben gewoon de gesprekken opgenomen. Zij waren de groep aan t filmen ,buiten 1 filmpje waarop ze te zien zijn en zij zijn gezicht begint af te likken. Dat was mijn trigger om op de FB van mijn dochter te gaan kijken.
Mijn man en die vrouw wisten niet dat hun stem door de muziek zo goed te horen was.
Ik weet ,het klinkt bizar maar hun stemmen (ook anderen stemmen) staan er zo op dat je bijna alles kunt horen. Er is niks vanaan dat er stiekem is gefilmd, ze hebben gewoon vuile talk gedaan en ik ben er zeker van dat iedereen (ook mijn vriendinnen die mee op de festivals waren) er van op de hoogte waren. Het kan toch niet dat niemand hier iets van heeft opgevangen. Vandaar dat we gebroken hebben met iedereen.

Ik denk dat er een misvatting is over het stiekeme. Ze wisten niet dat ze te horen waren. Want op een gegeven moment hoor je dat zij zegt, je moet stiller praten want **** luistert mee.

Er zijn hier goede vragen gesteld.
En heb er er nu op t moment gewoon geen antwoord op.
Mijn hart zegt 'vecht voor je huwelijk'
Mijn verstand zegt 'de pot op'

En ik weet dat ik alleen moet doen.
Toch bedankt voor jullie reacties....

Mijntje

Mijntje

05-09-2018 om 17:57

dochter op facebook

Even: hoe oud is je dochter?
Je bent 24 en hebt een dochter die al op facebook zit?
Wat zijn dat eigenlijk voor vrienden die zoiets op fb zetten? Met zo'n vriendenkring zou ik al niet blij zijn.
Ben jij nooit mee geweest naar zo'n festival? Kennelijk vind jij daar geen bal aan, of niet? Mijn vraag is dus: passen jullie wel bij elkaar?
Sterkte!

fiona

fiona

05-09-2018 om 18:20

Prima

dat hij mogelijk niet weet dat het opgenomen is, maar het is hoe dan ook zijn verantwoordelijkheid zoiets achteraf te checken.
Er moet iets van besef zijn blijven hangen dat hij zich onbehoorlijk heeft gedragen, eenmaal weer nuchter. Alleen al voor je kinderen check je dan!
Maar hij heeft dit jaren laten liggen.

Lieve Kivik, hoe kan je hart nu spreken?
Ik geloof daar niks van. Hoe kun jij uit elkaar halen wat je hart is en wat angst en verdriet?
Volgens mij kun je dat alleen maar uitvogelen binnen nodige afstand.

Voor mij is elkaar opgeilen in openbaar trouwens misschien nog wel erger dan echt de daad of wat sommige dan ook mogen bedoelen met 'echt vreemdgaan'.
Zo enorm respectloos naar jou.
Ik hoop echt voor jou dat je de tijd neemt dit te verwerken (alleen) en een keuze te gaan maken, rustig, op jouw tempo en waar jij echt achter kunt staan.

vlinder72

vlinder72

05-09-2018 om 18:43

Facebook

Zeg wel tegen je man dat hij die filmpjes moet (laten) verwijderen. Straks ziet je dochter ze. Zeker nu je op haar account hebt lopen zoeken. Straks plaatst iemand er een reactie onder en verschijnt h ert filmpje op haar tijdlijn.

Verder wens ik je sterkte. Misschien hebben ze inderdaad geen seks gehad maar in het ooenbaar flirten en die filmpjes op facebook zetten, is niet best.

bicyclette

bicyclette

05-09-2018 om 18:52

Mijntje

"Je bent 24 en hebt een dochter die al op facebook zit?"

Volgens mij is ze niet 24, maar 24 jaar getrouwd.

vertrouwen

Wat moet hij op feestjes waar drugs voor handen is en onder invloed zwaar seksuele gesprekken voeren met andere vrouwen? Waar ben jij dan? Jullie zijn 24 jaar getrouwd, ik denk dat het op zijn minste een forse midlife-crisis is. Het liegen en dat soort feestjes op deze manier afschuimen, getuigt van zo weinig respect voor jou en jullie huwelijk dat wel of niet seks niet eens het ergste Want stel dat het nog niet gebeurd is, wanneer valt die remming dan wel weg?Of praat hij het zo voor zichzelf goed? De intentie en zijn gedrag op die feestjes is voor mij al grensoverschrijdend genoeg. Of hij daadwerkelijk vreemd is gegaan, vind ik niet de doorslaggevende factor, ik zou het niet eens meer willen weten. Een wake-up call naar hem toe dat hij te ver is gegaan op basis van wat je hebt gezien, lijkt mij nodig. Ik zou hem het huis uitzetten en dat je moet nadenken of dit gedrag wat je gezien hebt wel past bij de man die jij wil in je leven. Hij moet op zijn minst in therapie en wellicht ook jullie samen als jullie het nog willen proberen na een tijdje alles te hebben laten bezinken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.