Home » Forum » Over narcisme misschien interessant voor iemand

Over narcisme, misschien interessant voor iemand

Top 3 nieuwe artikelen

1. Rouwverwerking van je kind, lees hier hoe je kunt helpen.
  2. Thuis sporten met het gezin, check deze tips voor kinderen vanaf 8 jaar.
  3. Mijn kind is bang voor corona, wat kan ik doen? Je leest het hier.
126 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Marinet
Goede documentaire

Vaknin en Storms leveren ook een mooie bijdrage. Heel goed dit
https://www.youtube.com/watch?v=pfE-u2NzyQw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR...

Doenja
Film

Marinet, wat n goede en duidelijke uiteenzetting van hoe een narcist te werk gaat. Het engels is wel tenenkrommend soms maar ik snap dat ze zo meer mensen bereiken. Door de voorbeelden komen er bij mij weer nieuwe herinneringen boven. ‘Oh dat hoorde er dus ook bij!’ Vooral de smear campaign, daar heb ik hier heel veel over geschreven kan ik me herinneren. Hoe machteloos voelde ik me toen...
Jammer genoeg werd er geen aandacht besteed aan een relatie met een narcisr waar ook kinderen in het spel zijn. Dan komt er eigenlijk nog een trauma bij.

Marinet
Goede video Storms

Een nieuwe video van Jan Storms, slechts een week oud.
Erg compassievol tegenover de psychopatische persoon.

https://www.youtube.com/watch?v=q1FMmeTF8as

Thera
Video Storms

Bedankt voor de tip Marinet, heel bijzonder om deze man met zoveel kennis zo compassievol te horen praten. Ook compassievol naar zijn vakgebied toe, waar hij hiaten ziet.

Wat voor mij een nieuw idee is, is dat agressie voor kan komen uit het zich nietig voelen van de psychopaat. En ook doordat de psychopaat overvraagd wordt.

Ook heel treffend de omschrijving van de psychopaat als 'geraffineerde kopie van een normaal mens' maar dan juist met als stoornis dat het aan de kern van het menszijn, het bewustzijn ontbreekt.

Marinet
Thera

Ja dat raakte bij mij ook iets dat al heel snel overvraagd zijn van de psychopaat. Terugkijkend kan ik zeggen dat ik mijn ex ook ontzettend overvraagd heb. En ik dacht ook wel eens "maar Marinet je hebt hier gewoon met een patient van doen" als hij weer eens een breakdown had nadat ik iets heel gewoons had gevraagd. Maar ja, hij deed zo bijdehand over alles dat ik helemaal niet door had toen wat een zwakke basis hij had.

Wat mij ook trof was dat de psychopaat juist iemand wil die hij bewondert met eigenschappen waar hij gebruik van wil maken maar dat hij die vervolgens wil afbreken, klein en nietig wil maken omdat hij zichzelf te klein voelt er naast. Dat is bij ons naadloos zo gebeurd. Ex geeft het zelfs toe.

Ja ik heb het interview een paar keer gekeken. Na alle strijd en chaos blijft er voor mij uiteindelijk alleen maar compassie over.

En de mening dat mensen als Storms ver vooruit lopen op het professionele veld van therapeuten.

Pagina's