Relaties Relaties

Relaties

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 09:23

Partner en z’n beste vriendin...


Vrienden/vriendinnen

Mijn dochter (28) heeft meer vrienden dan vriendinnen. Komt denk ik ook doordat ze een "mannelijke" studie gedaan heeft in de gamewereld, maar ook door haar manier van zijn en denken. Maar... ze is nog jong. Kan veranderen.
Zelf heb ik eigenlijk nooit (klinkt heel fout) een mannelijke vriend gehad. Wel goede kennissen, vrienden van mijn partners etc. maar het is anders. Als ik een man echt leuk vind komen er bij mij op een gegeven moment toch andere ideeën de hoek om kijken. Maar ik ben niet noodzakelijk representatief.
Bregje ik vind je vriend toch ontzettend fout in dit verhaal. Niet omdat hij jou als vriendin heeft, maar omdat hij het stiekem doet om geen ruzie te krijgen met zijn partner. Als je zo belangrijk bent gaat hij een keer serieus met haar het gesprek aan, niet met ruzie maar op een andere manier. En wordt het een vriendschap tussen de twee echtparen. Iemand die aan stiekem gedoe doet zou ik als vriend niet vertrouwen (en het heeft geen enkele seksuele bijbedoelingen, maar meer dat zo iemand me niet zo eerlijk lijkt).
Sini

Bella1234

Bella1234

29-04-2020 om 04:28

Waarom is het alleen zijn vriendin en niet die van jou?

Hi!

NO GO! Heel frappant dat het alleen zijn vriendin is en ze komt wanneer jij er niet bent. Ik zou dat niet accepteren. Als het een vriendin is van hem waarom stelt hij haar dan niet aan jou voor??
Ik vind zelf dat vriendschap tussen een man en vrouw niet bestaat MAAR als jullie samen met haar bevriend zijn dan kan het wel vind ik. Zij heeft al gevoelens voor haar en denk je als zij in haar lingerie binnenloopt en ze dronken zijn dan echt niks met elkaar zullen doen?
Ik snap jou hè le maal. Je kan vrienden zijn met een andere man of vrouw naar met mate, er is een grens. En dat jou vriend haar wel laat komen en jou niet, terwijl hij al weet dat je ermee zit dat hij “vrienden” met haar is.....
Je vertrouwt je vriend dan nog wel maar zij is niet te vertrouwen anders had je haar allang al wel ontmoet! Of het ligt aan je vriend 1 van de 2.

Geenidee

Geenidee

29-04-2020 om 08:32

Bella

Ik ken haar wel hoor. Ik heb me altijd afzijdig gehouden omdat het mijn soort persoonlijkheid niet is. Hij houd haar niet verborgen ofzo. En ik denk idd niet dat er iets zal gebeuren, ook al is er gedronken. Zij moet gewoon stoppen met veel contact zoeken en kaartjes sturen. Dat is mijn taak. Ik ben z’n vriendin en ik wil niet dat mijn kaartjes naast die van haar staan op de kast. (Zo dat is eruit) Jaloers groen monster

Miekemieke

Miekemieke

29-04-2020 om 10:31

Geenidee

Weet je nu al waarom hij haar gezelschap boven het jouwe prefereerde toen hij zich zo naar voelde?

Geenidee

Geenidee

29-04-2020 om 12:43

Miekemieke

Niet naar gevraagd nog. Ik heb nog geen zin in de confrontatie. Misschien andere afleiding? Even een ander gezicht? Geen idee. Is speculatie.

Eva

Eva

29-04-2020 om 13:04

Kan best een vriendschap tussen man en vrouw

Ik heb zelf ook een beste vriend. We spreken regelmatig af. Geen geheim, hij komt soms bij mij of ik bij hem maar meestal spreken we ergens anders af. Ik deel soms ook dingen met hem die ik niet met mijn man deel of vraag hem als ik me slecht voel. Hij communiceert op een hele andere manier en geeft me andere inzichten. Mijn man ziet het soms als een bedreiging maar ik deel met hem gewoon andere dingen en zou nooit een relatie met hem willen. De relatie met mijn man is prima, hij heeft heel veel leuke kanten maar wat ik bij hem mis zoek ik bij mijn beste vriend of bij vriendinnen. Niemand heeft toch alles te bieden, het is toch logisch dat je wat je partner niet heeft met een ander deelt of bij een ander zoekt, of dat nou een man of vrouw is zou wat mij betreft niet uit hoeven maken. Ik zou me daardoor ook niet bedreigt voelen als vrouw. En natuurlijk kan je elkaar ook regelmatig appen of kaartjes sturen als je goede vrienden bent.

Hanneke

Hanneke

29-04-2020 om 13:07

Eva

Ik snap jouw verhaal en dat is ook zo. Maar als er bij een van beiden meer gevoelens zijn, is de vriendschap toch scheef.

Miekemieke

Miekemieke

29-04-2020 om 21:01

Geenidee reactie op #36

Je hebt het er nog niet over gehad om dat je geen zin hebt in de confrontatie. Gaat het dan om zijn manier van reageren waar je bang voor bent of over het inhoudelijke wat mogelijk niet zo leuk zou kunnen zijn voor jou?
Is dit geen goed moment om de communicatie in jullie relatie tegen het licht te houden? Voel je je meestal wel vrij om alles te bespreken of is het alleen in relatie tot haar?

Geenidee

Geenidee

29-04-2020 om 22:06

Miekemieke

Ben het nog niet aangegaan omdat ik hem niet heb gezien nog. We wonen niet samen. Ik wil dit niet via de telefoon bespreken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-04-2020 om 23:34

Gemeen

Ik vind het toch heel gemeen om die vriendin zijn leven uit te werken. Zij is al langer in zijn leven dan jij. Als hij iets met haar had willen hebben, had hij dat al wel gehad.

Geenidee

Geenidee

30-04-2020 om 06:21

Gemeen?

Ik wil haar niet z’n leven uit werken. Tenzij ze een dubbele agenda’s heeft, dan mag ze gaan.
Ik heb dat ook helemaal nergens benoemd?

Jo Hanna

Jo Hanna

01-05-2020 om 17:13

Wat wil je dan ‘aangaan’?

Wat wil je dan eigenlijk? Je schrijft dat je haar kent en dat je niet bang bent dat er iets seksueels gebeurt. Dat lijkt mij eerlijk gezegd het belangrijkst. Dan schrijf je iets over teveel kaartjes die niet naast de jouwe mogen staan. En iets over een groen monster. Ja, inderdaad. Maar wat is nou je echte probleem? Ben je niet zeker van de liefde van je vriend? Krijg je te weinig tijd of ruimte van hem? Waarom gaat dit over haar? Ik zou denken dat als jij tevreden en gelukkig bent met hem, je niet hoeft te stressen over een vriendschap met een ander. Zelfs al is het een m-v vriendschap. Ik heb zelf ook altijd vriendschappen met mannen gehad, zonder enige neiging tot concurrentie met hun vriendinnen of vrouwen. Mijn beste vriend ken ik al sinds onze jeugd. Wij hebben een vertrouwensband. Soms vertelt hij me iets over waar hij mee zit, of over zijn vriendin, of over dingen die moeilijk gaan tussen hun. Mag dat tussen vrouwen wel maar tussen een man en een vrouw niet? Ik begrijp het geloof ik niet zo goed. Ik heb haar ook hoog zitten (ze is gekozen als levenspartner door mijn vriend!) en dat er af en toe wat is, doet daar niks aan af.

Ik vind overigens wel dat het logisch is dat je je als vrouwelijke vriend door een (nieuwe) vrouwelijke partner wat moet laten besnuffelen. Zij moet de kans hebben om met eigen ogen te zien en ook te voelen hoe de verstandhouding echt is en er moet niet geheimzinnig of gespannen over worden gedaan. Maar als het OK is, is het OK en dan begrijp ik de angst eigenlijk niet. Waar komt die vandaan?

Die kaartjes vind ik raar

Gewoon vriendschap is prima - al waren mijn twee mannelijke homo en heeft een derde toch na een slok op een onbeholpen versierpoging gedaan - maar iemand die toegegeven heeft gevoelens te hebben, en te pas en te onpas kaartjes blijft sturen, die hoopt op meer. Ooit iemand in de vriendenkring gehad die verliefd was op mijn toen nog vriend. Dat contact is verwaterd en daar was ik niet rouwig om. Niet omdat ik bevreesd was voor concurrentie, maar omdat ik wee werd van zijn openlijke gezwijmel.

Geenidee

Geenidee

04-05-2020 om 11:08

...

Jo hanna, ik heb even over een antwoord nagedacht en hetgeen wat me het meest dwars zit is denk ik dat partner zelf ook best jaloers is aangelegd en als sensitiviteit andersom geweest was hij ook zou reageren zoals ik dat zou doen. Er is weinig begrip voor mijn onzekerheid hierin. Hij ziet de situatie alleen vanuit zijn perspectief zeg maar.

@ Kenfan, ik vind die kaartjes over een grens gaan. Ik begrijp dat ze een vriendschap hebben, maar als ik het vergelijk met een vriendschap die ik heb met m’n beste vriendinnen dan ‘klopt’ het niet helemaal. Plus het kopje er zijn gevoelens ‘geweest’.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.