Relaties Relaties

Relaties

partner ziet mijn kinderen niet zitten maar wil mij wel


MRI

MRI

07-05-2021 om 22:50

kiddies3 schreef op 07-05-2021 om 22:46:

Ik ben wat over m'n toeren. Ik heb gehoord dat hij naar mijn psy wil gaan. Ik wil dat niet!

Hij zou met z'n ex gesproken hebben (die psy is) en nu een afspraak willen bij mijn psy (die hypnose doet waar hij al zolang van spreekt)

Hij weet haar naam niet dacht ik. Zou ik mijn psy inlichten erover?

Ja ik zou  je psycholoog mailen en zeggen dat jij dat per se niet wilt. Dat je haar natuurlijk niets kan verbieden maar dat je dan overweegt om een andere therapeut te nemen. 

Ik (mri) zie dit weer als een soort grensoverschrijdend gedrag. Hoewel hij het waarschijnlijk zal brengen en zien als echt wat aan zichzelf gaan doen, vermoed ik dat hij het toch doet om jou terug te winnen. Als hij echt aan zichzelf wil werken, wat hem siert, waarom dan per  se bij jouw therapeut? Ik vind dat raar.

kiddies3

kiddies3

07-05-2021 om 22:57 Topicstarter

Omdat niet veel psy's hypnose doen, en de mijne dus wel. In de buurt. Maar momenteel doet ze het niet wegens covid, wat hij eigenlijk weet. 

Zolang spreekt hij er al over en nu ineens zou hij het doen. Inderdaad vreemd..

Ha, wily hij soms met jou relatietherapie ingaan. Wat een brutaliteit.

Gewoon je psy bellen hoe jij je hierdoor gemangeld voelt. Mogelijk dat ze aangeeft hier niet open voor te staan zodat je je drukte maakt om niets.

kiddies3

kiddies3

07-05-2021 om 23:08 Topicstarter

Dank voor jullie berichten! 

Ik ga het haar zeker zeggen. Sowieso weet ze het verhaal over hem en spoorde me aan het contact volledig te verbreken. 

Ik begrijp dat je erg over je toeren bent, dit is echt onaanvaardbaar van hem. Jouw psy is jouw leven en jouw intimiteit. Hij hoort daar totaal niet thuis. Een normale mens zou zoiets niet doen.

Neem hierover zeker contact op met je psy, eventueel met een mailtje als je niet dadelijk een afspraak hebt. Hoe sneller je met haar over je stress en onrust over deze situatie kan praten hoe beter. Het is de bedoeling dat jij rustig je therapie met haar kan verderzetten.

kiddies3 schreef op 07-05-2021 om 23:08:

Dank voor jullie berichten!

Ik ga het haar zeker zeggen. Sowieso weet ze het verhaal over hem en spoorde me aan het contact volledig te verbreken.

ja het is inderdaad een goed idee om haar in te lichten, het verhaal kent ze al dus ik denk zeker dat ze je begrijpt!

'Want als hij toch aan die trauma's gaat werken .... 'Dan breekt er voor hem een nieuwe periode aan, maar dat ga jij niet meer meemaken. Het is niet erg als je achteraf zegt: hadden we maar, had ik maar. Je moet nu een keuze maken en die keuze heb je gemaakt.

'Ik ga het haar zeker zeggen. Sowieso weet ze het verhaal over hem en spoorde me aan het contact volledig te verbreken. ' Registreer het voor jezelf als de zoveelste poging om je op oneigenlijke gronden in te palmen. Maar laat het daarna los. Zijn therapie interesseert jou niet meer. Het is te laat. Bovendien kent de psycholoog jouw verhalen en mag de psycholoog zelf bepalen hoe met dat alles omgaat.

Dus ik zou zeggen: bemoei je er gewoon echt niet meer mee, laat je niet meeslepen in welke draaikolk dan ook.

Het vervolg kan zijn dat hij gehoord heeft dat jij, en dat jij gehoord hebt dat hij toen zei etc. etc. etc.

Wens hem veel geluk, goed herstel, veel liefde (van een andere vrouw) en laat hem gaan.

Tsjor

kiddies3

kiddies3

08-05-2021 om 16:38 Topicstarter

Dat is allemaal waar...

Ik kan eigenlijk toch niet geloven dat hij dat zal doen. Ten eerste al uit gierigheid. Maar het zou inderdaad beter zijn voor hem wel. 

Ik ga ineens een moeilijkere periode in merk ik. Rouw is ingezet, het loslaten is aan het gebeuren..  

En zoals iemand zei, het wil niet zeggen dat hij de kinderen zou aanvaarden ook. Klopt volledig! Hij had ook geen voeling met kinderen in algemeen. Het is idd onafhankelijk en hij wilde echt wachten tot de kinderen het huis uit zouden zijn, en als moeder is dat niet ok.. 

Nou Tsjor, volgens mij mag die psycholoog in zoverre niet zelf bepalen hoe hiermee om te gaan, dat ze tegen hem niks mag zeggen over haar therapie en tegen haar niks mag zeggen over zijn therapie. 

Groeten,

Temet

Klopt Temet, maar ze mag wel zelf bepalen hoe ze naar zijn verhalen luistert. En als ze zelf vindt dat ze teveel bevooroordeelt is kan ze hem ook weigeren, omdat ze hem geen goede therapie kan geven. Tsjor

Vond deze tekst zo mooi dat ik hem overgenomen heb en met je wil delen Kidiess3, ik lees hem vaak als mantra voor mezelf misschien helpt het jou ook op deze moeilijke momenten ❤ fijn weekend allemaal!

Krachtige woorden van Anthony Hopkins:

′′ Laat mensen gaan die nog niet klaar zijn om van je te houden!

Dit is het moeilijkste wat je in je leven zult moeten doen en het zal ook het belangrijkste zijn: stop met het geven van je liefde aan degenen die nog niet klaar zijn om van je te houden.

Stop met moeilijke gesprekken met mensen die niet willen veranderen.

Stop met verschijnen voor mensen die onverschillig zijn voor jouw aanwezigheid.

Stop met het liefhebben van mensen die nog niet klaar zijn om van je te houden.

Ik weet dat je instinct alles doet om de goede genade van iedereen om je heen te winnen, maar het is ook de impuls die je tijd, energie en geestelijke, fysieke en spirituele gezondheid zal ontnemen...

Als je je begint te manifesteren in je leven, volledig, met vreugde, interesse en inzet, zal niet iedereen klaar zijn om je op deze plek van pure oprechtheid te vinden.

Dat betekent niet dat je moet veranderen wie je bent.

Dat betekent dat je moet stoppen met van mensen te houden die nog niet van je willen houden.

Als je uitgesloten, subtiel beledigd, vergeten of gemakkelijk genegeerd wordt door mensen aan wie je tijd geeft, doe je jezelf geen plezier door hen je energie en je Leven te geven.

De waarheid is dat je niet iedereen bent.

En dat niet iedereen voor jou is...

Dat maakt deze wereld zo speciaal, als je de weinige mensen vindt waarmee je vriendschap, liefde of een echte relatie hebt.

Je zult weten hoe waardevol dat is.

Omdat je ervaren hebt wat niet zo is.

Maar hoe meer tijd je besteed aan proberen je geliefd te maken door iemand die het niet kan...

Hoe meer tijd je verspilt met het ontnemen van dezelfde verbinding.

Er zijn miljarden mensen op deze planeet, en velen van hen zullen bij jou terechtkomen, op hun niveau, met hun trillingen, van waar ze staan.

Maar...

Hoe kleiner je blijft, betrokken bij de privacy van mensen die je gebruiken als een kussen, een achtergrondoptie, een therapeut en een strategie voor hun emotionele genezing...

Hoe meer je blijft buiten de gemeenschap die je zo graag wenst.

Als je stopt met verschijnen, word je misschien minder gezocht.

Als je stopt met proberen, stopt de relatie misschien.

Als je stopt met appen, blijft je telefoon misschien wel dagen en weken stil.

Misschien als je stopt met van iemand te houden, zal de liefde tussen jullie ontbinden.

Dat betekent niet dat je een relatie hebt verpest!

Dat betekent dat het enige wat deze relatie had, de energie was die alleen jij er in stopte om het in de lucht te houden.

Het is geen liefde.

Dat is gehechtheid.

Dat is een kans willen geven aan wie het niet werkelijk wil ontvangen.

Het meest waardevolle en belangrijkste wat je in je leven hebt is jouw energie.

Het is niet alleen jouw tijd omdat het beperkt is.

Het is jouw energie!

Wat je elke dag geeft, is wat er steeds meer zal ontstaan in je leven.

Het zijn degenen aan wie je tijd en energie geeft, die je bestaan zullen definiëren.

Als je dit beseft, begin je te begrijpen waarom je zo ongeduldig bent als je je tijd doorbrengt met mensen die niet bij jou passen, en in activiteiten, plaatsen, situaties die niet bij jou passen.

Je begint te beseffen dat het belangrijkste wat je kan doen voor je leven, voor jezelf en voor iedereen die je kent, je energie sterker beschermen dan wat dan ook.

Maak van je leven een veilig toevluchtsoord waar alleen ′′ compatibele ′′ mensen met jou zijn toegestaan.

Jij bent niet verantwoordelijk voor het redden van mensen.

Je bent niet verantwoordelijk om hen ervan te overtuigen dat ze gered moeten worden.

Het is niet jouw taak om voor mensen te bestaan en hen je leven te geven, beetje bij beetje, moment na moment!

Beslis dat je een echte vriendschap verdient, een echte inzet en een volledige liefde voor gezonde en welvarende mensen.

Wacht dan... gewoon even...

En kijk eens hoe alles begint te veranderen..."


Ik denk altijd: ‘ik ben niet op de wereld gezet om voor anderen klaar te staan;  ik heb even veel recht op die vierkante meter als een ander.’

Verder vraag ik mij af of je vroegere vriend daadwerkelijk met zijn ex, een psy, gesproken heeft. Best mogelijk dat hij je met het bijhalen van de mening van een psy, je onder druk probeert te zetten; je medewerking verlangend.

Een psy, tevens zijn ex die hem best goed kent, zou hem afraden naar dezelfde psy te gaan. Dus trap niet in zijn mooie praatjes en vleierijen over hoe jij goede beslissingen weet te maken, ( goede psy). Allemaal pogingen om je vertrouwen te winnen.

Tip, blokkeer zijn telefoonnummer! Zero contact.

Inderdaad hoog tijd om echt alle contact te verbreken! 

kiddies3

kiddies3

09-05-2021 om 14:15 Topicstarter

miss1984 schreef op 08-05-2021 om 19:05:

Vond deze tekst zo mooi dat ik hem overgenomen heb en met je wil delen Kidiess3, ik lees hem vaak als mantra voor mezelf misschien helpt het jou ook op deze moeilijke momenten ❤ fijn weekend allemaal!

Krachtige woorden van Anthony Hopkins:

′′ Laat mensen gaan die nog niet klaar zijn om van je te houden!

Dit is het moeilijkste wat je in je leven zult moeten doen en het zal ook het belangrijkste zijn: stop met het geven van je liefde aan degenen die nog niet klaar zijn om van je te houden.

Stop met moeilijke gesprekken met mensen die niet willen veranderen.

Stop met verschijnen voor mensen die onverschillig zijn voor jouw aanwezigheid.

Stop met het liefhebben van mensen die nog niet klaar zijn om van je te houden.

Ik weet dat je instinct alles doet om de goede genade van iedereen om je heen te winnen, maar het is ook de impuls die je tijd, energie en geestelijke, fysieke en spirituele gezondheid zal ontnemen...

Als je je begint te manifesteren in je leven, volledig, met vreugde, interesse en inzet, zal niet iedereen klaar zijn om je op deze plek van pure oprechtheid te vinden.

Dat betekent niet dat je moet veranderen wie je bent.

Dat betekent dat je moet stoppen met van mensen te houden die nog niet van je willen houden.

Als je uitgesloten, subtiel beledigd, vergeten of gemakkelijk genegeerd wordt door mensen aan wie je tijd geeft, doe je jezelf geen plezier door hen je energie en je Leven te geven.

De waarheid is dat je niet iedereen bent.

En dat niet iedereen voor jou is...

Dat maakt deze wereld zo speciaal, als je de weinige mensen vindt waarmee je vriendschap, liefde of een echte relatie hebt.

Je zult weten hoe waardevol dat is.

Omdat je ervaren hebt wat niet zo is.

Maar hoe meer tijd je besteed aan proberen je geliefd te maken door iemand die het niet kan...

Hoe meer tijd je verspilt met het ontnemen van dezelfde verbinding.

Er zijn miljarden mensen op deze planeet, en velen van hen zullen bij jou terechtkomen, op hun niveau, met hun trillingen, van waar ze staan.

Maar...

Hoe kleiner je blijft, betrokken bij de privacy van mensen die je gebruiken als een kussen, een achtergrondoptie, een therapeut en een strategie voor hun emotionele genezing...

Hoe meer je blijft buiten de gemeenschap die je zo graag wenst.

Als je stopt met verschijnen, word je misschien minder gezocht.

Als je stopt met proberen, stopt de relatie misschien.

Als je stopt met appen, blijft je telefoon misschien wel dagen en weken stil.

Misschien als je stopt met van iemand te houden, zal de liefde tussen jullie ontbinden.

Dat betekent niet dat je een relatie hebt verpest!

Dat betekent dat het enige wat deze relatie had, de energie was die alleen jij er in stopte om het in de lucht te houden.

Het is geen liefde.

Dat is gehechtheid.

Dat is een kans willen geven aan wie het niet werkelijk wil ontvangen.

Het meest waardevolle en belangrijkste wat je in je leven hebt is jouw energie.

Het is niet alleen jouw tijd omdat het beperkt is.

Het is jouw energie!

Wat je elke dag geeft, is wat er steeds meer zal ontstaan in je leven.

Het zijn degenen aan wie je tijd en energie geeft, die je bestaan zullen definiëren.

Als je dit beseft, begin je te begrijpen waarom je zo ongeduldig bent als je je tijd doorbrengt met mensen die niet bij jou passen, en in activiteiten, plaatsen, situaties die niet bij jou passen.

Je begint te beseffen dat het belangrijkste wat je kan doen voor je leven, voor jezelf en voor iedereen die je kent, je energie sterker beschermen dan wat dan ook.

Maak van je leven een veilig toevluchtsoord waar alleen ′′ compatibele ′′ mensen met jou zijn toegestaan.

Jij bent niet verantwoordelijk voor het redden van mensen.

Je bent niet verantwoordelijk om hen ervan te overtuigen dat ze gered moeten worden.

Het is niet jouw taak om voor mensen te bestaan en hen je leven te geven, beetje bij beetje, moment na moment!

Beslis dat je een echte vriendschap verdient, een echte inzet en een volledige liefde voor gezonde en welvarende mensen.

Wacht dan... gewoon even...

En kijk eens hoe alles begint te veranderen..."


amai, dit vind ik een ontzettend mooie tekst! Bedankt om het te delen! 

Zo juist! Geeft steun en kracht. Dankbaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.