Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Raad nodig


TafkaS

TafkaS

10-05-2023 om 22:15 Topicstarter

Bedankt allemaal voor jullie input! Ik heb heel veel nagedacht en gisteren een gesprek gehad met hem en voorgesteld te gaan latten, in de week dat hij zijn kids heeft, elkaar niet zien, in de weekends ook niet en in de andere week samen bespreken wanneer we elkaar zien en hoe we dit indelen. En als er in die week eens iets anders is wat één van ons wil doen, opnieuw bespreken met elkaar. En dit zo doen tot wij een team vormen (want door alle issues en conflicten geweest is er momenteel veel afstand en kunnen we elkaar niet meer vinden) of hij vindt dat zijn dochters klaar zijn voor meer, als dat er al zal inzitten.
Hij was daar niet enthousiast over, want 'jij wou toch geen lat relatie' en 'in die week doe jij dan maar wat je wilt' en omdat er nu dit voorval was met mijn dochters en jij jullie niet welkom of gewenst voelt, zeg je dan gewoon we komen niet meer, maar jouw dochter wil ook soms geen goeiedag zeggen tegen mij en ik moet dat ook aanvaarden enz enz.
Ik nog verder gegaan dat mijn dochter 3,5 is en een kleuter die geen correct sociaal gedrag kent en als ze zo deed ik er steeds op inging, zijn dochters al van januari zo doen tegen ons en iedereen hier gewoon gebaat bij zal zijn en zijn kids ook die tijd met hem verdienen.
Uiteindelijk ontaard in ruzie en nu half zo afgesproken.
Hij is ook gewoon een heel moeilijk, dominant persoon die alles op zijn manier wil. En idealiter zouden wij ons volledig aanpassen, mijn dochters willen dit weekend tijd met mij alleen, jullie komen niet. Volgend weekend hebben ze zelf allerhande hobby's en activiteiten, jullie mogen komen. En steeds begrip hebben en ons aanpassen naar hun. Het is ook gewoon al een jaar rond zijn verbouwing en zijn planning en zijn kids en ik word er een beetje moedeloos van, want zo werkt het niet, ik ga niet steeds tweede viool spelen en hem in alles volgen.
En vrees dat dit eindig is als hij geen dingen gaat inzien.... 

Tja, als het allemaal alleen op zijn voorwaarden kan en er is geen plaats voor jou en je dochter, dan klinkt het ook niet erg als een goede match.

Het klinkt wel heel voorwaardelijk en dwingend allemaal. Hij komt in je posts erg dominant over en klinkt niet als een fijne vent. Sowieso als je je verwachtingen voor je pubers qua sociaal gedrag vergelijkt met en projecteert op een kleuter, dan sla je toch echt wel de plank mis. Ik zou deze man lekker in zijn sop laten gaarkoken en je heil zonder hem zoeken. 

Prillewits schreef op 10-05-2023 om 22:25:

Tja, als het allemaal alleen op zijn voorwaarden kan en er is geen plaats voor jou en je dochter, dan klinkt het ook niet erg als een goede match.

Dit, het is gewoon geen goeie match (op dit moment in jullie beide levens). Dan kun je allebei nog zoveel liefde voor elkaar voelen, maar soms is alleen liefde helaas niet genoeg.

TafkaS

TafkaS

20-05-2023 om 09:09 Topicstarter

Er zat idd niks anders op dan te concluderen dat we geen match zijn momenteel, niet alleen qua levens, maar ook qua karakter, we zouden moeten samen kunnen de koers bepalen, met wederzijds begrip voor elkaar. Ik heb daarin alles gedaan wat ik kon, maar we bleven op dezelfde punten, discussies, ruzies komen.. De communicatie loopt volledig spaak tussen ons, voor mij ligt dit aan hem, maar hij zal dat ongetwijfeld anders ervaren. En we zijn dus sinds kort helaas ook uit elkaar 😞 

goh sterkte met het verwerken van de breuk. Daarnaast vind ik dat mensen met kinderen veel te snel samen willen wonen en dat de kinderen maar meemoeten in de verliefdheid van hun vader/moeder. Gewoon eerst jaren latten en als iedereen echt aan elkaar gewend is, pas gaan praten over samenwonen.
Maar goed, dat is in het algemeen, Het zal nu verdrietig voor je zijn dat het zo moest lopen. Nogmaals sterkte

TafkaS schreef op 20-05-2023 om 09:09:

Er zat idd niks anders op dan te concluderen dat we geen match zijn momenteel, niet alleen qua levens, maar ook qua karakter, we zouden moeten samen kunnen de koers bepalen, met wederzijds begrip voor elkaar. Ik heb daarin alles gedaan wat ik kon, maar we bleven op dezelfde punten, discussies, ruzies komen.. De communicatie loopt volledig spaak tussen ons, voor mij ligt dit aan hem, maar hij zal dat ongetwijfeld anders ervaren. En we zijn dus sinds kort helaas ook uit elkaar 😞

Dat is een heel moedig en wijs besluit. Chapeau.

Verstandig besluit! Ik kan heel goed begrijpen dat pubers en jongvolwassenen niet zitten te wachten op een nieuwe partner met een klein kind. Dat staat te ver van hun af. Beter hadden jullie gewacht met samenwonen tot de kinderen uit huis waren gegaan. 

Maar er lijkt veel meer mis te zijn met jullie relatie en met hun. De match tussen jullie was gewoon niet goed. In de toekomst zou ik blijven latten. Mocht je ooit weer iemand tegenkomen geef dan nooit je eigen huis op! 

TafkaS schreef op 20-05-2023 om 09:09:

Er zat idd niks anders op dan te concluderen dat we geen match zijn momenteel, niet alleen qua levens, maar ook qua karakter, we zouden moeten samen kunnen de koers bepalen, met wederzijds begrip voor elkaar. Ik heb daarin alles gedaan wat ik kon, maar we bleven op dezelfde punten, discussies, ruzies komen.. De communicatie loopt volledig spaak tussen ons, voor mij ligt dit aan hem, maar hij zal dat ongetwijfeld anders ervaren. En we zijn dus sinds kort helaas ook uit elkaar 😞

Sterkte met het verwerken hiervan. Dat het beter is om uit elkaar te gaan houdt namelijk niet in dat je gevoelens voor hem gelijk over zijn. 

TafkaS

TafkaS

20-05-2023 om 14:55 Topicstarter

Poezekat schreef op 20-05-2023 om 13:52:

[..]

Sterkte met het verwerken hiervan. Dat het beter is om uit elkaar te gaan houdt namelijk niet in dat je gevoelens voor hem gelijk over zijn.

Nee idd, het doet momenteel onwijs veel pijn, er is zoveel liefde tussen ons, maar toch 'moet' je uit elkaar gaan en elkaar verder laten, terwijl je niks liever zou willen dan elkaar opzoeken, vastpakken en niet laten gaan. Het gemis is groot en de wetenschap er niemand anders is, geen uitgedoofde attractie, geen liefde die over is, maakt het heel moeilijk om hem niet op te zoeken. Maar ik blijf tegen mezelf zeggen dat dit nodig is en voor het beste.

Het had ook best kunnen werken als jullie toekomstbeeld zou matchen en dat lijkt hier niet het geval helaas. Soms is alleen liefde niet genoeg, dat blijkt hier het geval. Neem vooral de tijd om te rouwen, sterkte!

Ik vind het een sterke beslissing. Als je zo anders lijkt naar hoe je met elkaar wil leven en wonen, ga je elkaar uiteindelijk heel veel dingen kwalijk nemen en spoelt de liefde vanzelf door het putje. Nu laten jullie elkaar, op tijd, in liefde los. Echt knap. Hou je taai! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.