Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Franka

Franka

14-09-2020 om 14:41

raar gedrag van mezelf


bieb63

bieb63

29-11-2020 om 15:48

Ely

Natuurlijk wordt er, ook bij kleinere of middelgrote organisatie, nu veel meer thuis gewerkt. Ja, technisch kan dat.

Maar jullie fietsen echt over een aantal dingen heen:

A. Een klein of middelgroot bedrijf heeft vaak maar 1 persoon (evt. in duo baan) op een functie. (secretaresse, inkoper, boekhouder enz enz). En die persoon moet gewoon onder kantooruren bereikbaar en beschikbaar zijn. Natuurlijk kan die persoon in de avonduren of weekend óók werken (nu iedereen laptops met de juiste programma's en licenties heeft), maar dat is dan éxtra hè, want onder kantooruren gewoon bereikbaar en beschikbaar. Voor de buitendienst, voor de klanten, voor de cliënten, voor de directe en indirecte collega's enz..
Bij ons (ja ja, 4000! medewerkers), maar dan wel 3925 buiten het kantoor: op scholen (ik werk dus op een scholenbestuur) en voor al die schooldirecteuren en medewerkers dien je gewoon bereikbaar en beschikbaar te zijn tijdens kantooruren. Logisch, want zoniet, dan moeten je andere collega's al jouw telefoontjes en dringende mail enz. opvangen. Dat is niet de bedoeling hé, nog los van het feit dat ze niet van alle kwesties en lopende dingen op de hoogte zijn van hun collega. Dus of we nu thuis of op kantoor werken, er verandert niets aan de werktijden.
Nu is onze organisatie feitelijk heel groot, maar kantoor is gewoon ca .75 personen. Heb je énig idee hóeveel bedrijven er bestaan met een personeelsbestand tussen de 5 en 100 personen? Die kunnen echt niet maar een beetje freewheelen met hun tijden. Ja natuurlijk kun je óók nog van alles doen búiten de kantoortijden, werk zat, maar ja, dat is ook niet helemaal de bedoeling (wel een gevaar...)

B. Heb je énig idee hoeveel mensen er in een flat(je), apartement(je) of kleine eengezinswoning wonen?? Héél veel. En denk je dat die mensen een fatsoenlijke werkplek hebben in de zin van een aparte ruimte met een bureau en bureaustoel? Nee, dat hebben ze niet, die zitten aan de eettafel. Dat is niet alleen funest voor je rug en werkhouding, het is ook niet te doen als de rest van het gezin er rond loopt, tv kijkt, kakelt enz enz.
Dus als het niet anders kan (lockdown e.d.), wat moet dat moet, maar verre en verre van ideaal. En ja, even wat mail lezen of een kleinigheidje kan natuurlijk, maar structureel zo werken. Nee, dat is geen doen.

M.a.w.: Prima en mooi als jij wil en kan, de ruimte en faciliteiten hebt, het werk het toe laat enz. Maar aangeven dat dat 'prima kan met een beetje wil'? Nee, dat is echt alleen maar in je eigen omgeving kijken.

Ely

Ely

29-11-2020 om 22:05

Blegh Bieb

Wat een stomme manier van mij vragen stellen/toespreken ‘Heb je énig idee....’

ja ik heb enig idee, daarom schreef ik eerder ook;

“Bieb: waarom is jouw beeld van de huidige (on)mogelijkheden representatiever dan die van Poms en mij? Volgens mij baseer jij het op jouw ervaring - welke functie in welke branche? En verder? Onderzoek gedaan? Laatste ontwikkelingen bijgehouden bij andere organisaties?
En voor het geval je de vraag terug zou willen stellen: mijn beeld is gebaseerd op mijn eigen werk (bedrijf met 30.000 mw) en vanuit de vakverenigingen en HR trends.”

Nou heb je antwoord gegeven op één van deze vragen; je werkt voor een scholenbestuur. Verder nog steeds geen enkel idee gekregen over waarop jij je beeld baseert anders dan je eigen omgeving. Oeps, daar beschuldig je mij van maar zoals je al had kunnen lezen, onterecht.
Jijzelf echter hebt het alleen over je eigen omgeving en wereldbeeld.

Maar goed, ik zal de wijsheid van de groep volgen... soms is dat beter

bieb63

bieb63

29-11-2020 om 22:41

Uh Ely

Ik reageerde op de stelling van Poms, waarin zij aangeeft dat met een beetje wil dat allemaal prima kan. Ik geef aan, dat dat kortzichtig is en leg uit waarom. En nee, dat heeft helemaal niet alleen te maken waar IK toevallig werk en met MIJN thuissituatie wbt woonruimte.

Ely

Ely

30-11-2020 om 00:01

Hoezo Bieb?

De titel van je laatste drie posts is Ely.....

En als het dan *niet* alleen te maken heeft met jouw situatie, waarmee dan wel

Je geeft geen antwoord op vragen, maar wees gerust, je bent daar niet alleen in, ook dat heb je met Rode Krullenbol gemeen

bieb63

bieb63

30-11-2020 om 06:47

Ely

Zucht. Ik reageerde op jou (titel), omdat jij op mijn reactie op Poms reageerde. Betreffende dus haar uitspraak over zelf.werktijden te kunnen indelen en jouw bevestiging daarvan enz.
Maar goed IK reageer daar dus op,, jullie niet op mijn argumenten, alleen maar met loze reacties als niet willen en niet willen zien enz

Ely

Ely

01-12-2020 om 10:37

Wat jammer Bieb

De wijze waarop je discussie voert vind ik echt niet prettig en onnodig. De uitroepen (‘denk je nou écht’ , ‘zucht’) en het niet ingaan op vragen maakt het wmb echt heel lastig. Je mening is duidelijk hoor, maar waar je hem verder op baseert dan alleen je eigen wereld(beeld) niet. En daar ga je niet op in terwijl het wmb wel relevant is.

Ik vind het oprecht jammer want het onderwerp is en blijft boeiend vind ik

bieb63

bieb63

01-12-2020 om 15:25

Tja Ely

Ik vind jouw manier van verwoorden ook niet altijd even prettig. Daarbij blijft het platte tekst zonder non-verbale communicatiwe, dus je kan iets weer net iets anders lezen dan het in een gesprek face-to-face zou zijn.
Maar goed.

Ik begrijp ook niet waar ik dan op zou moeten reageren? Volgens mij heb ik dat uitgebreid gedaan. En ik weet niet wat er anders is aan mijn wereldje versus jouw wereldje in beleving en notie van het grotere geheel. En op mijn argumenten, waarin ik toch wel aardig duidelijk ben geweest waarom een grote organisatie versus een <100 organisatie niet vergelijkbaar zijn enz., wordt ook niet in gegaan (behalve dan in termen van het niet willen (vind ik nogal loos), net zomin als mijn argumenten over thuiswerk plekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.