Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Marjolein

Marjolein

06-05-2017 om 13:13

Redelijk? Verdeling autogebruik en reistijden


Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-05-2017 om 11:15

Verhuiswagen en Pirata

Het scheelt minstens 10 punten bloeddruk als je bepaalde mensen gewoon niet meer serieus neemt.

Lente

Lente

13-05-2017 om 11:15

Marjolein, is het zijn auto dan?

Als jullie alles gezamenlijk hebben, dan hebben jullie allebei evenveel te zeggen over de auto. Als hij bepaalt of jij de auto mag gebruiken en onder welke voorwaarden, dan zit het goed mis.

Het wordt tijd voor een gesprek waar je man niet meer omheen kan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-05-2017 om 11:16

Zonder overleg

Dus jij kunt niet zonder overleg een extra auto kopen, maar hij mag wel zonder overleg nee zeggen?
En hij mag ook bepalen dat jij alleen de auto meekrijgt als hij niet met de bus hoeft? Waar is het overleg dan?

Iets vragen aan je partner en dan bij een nee weer in je schulp kruipen is geen overleg. Dat is toestemming vragen.
Waar is de gelijkwaardigheid in jullie relatie?

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 11:18

Pirata

"Pilletje al genomen? Ik heb niet gepocht overigens. Alleen aangegeven dat ik wellicht makkelijk praten heb."

Ik ook niet hoor, alleen geschreven dat ik ooit drie auto's had.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 11:26

Verhuiswagen

"Pirata erbij halen"

Jij begon over pochen.

Pirata zit er blijkbaar zo ruim bij dat zij en haar man zomaar even een auto kunnen kopen zonder met elkaar te overleggen. Dat vind ik nogal wat. Dat 'ik heb makkelijk praten' kun je ook makkelijk uitleggen als pochen, maar dat doe je dan weer niet. Maar owee als iemand van 'mijn soort' zegt dat ie ooit wel eens een oldtimer heeft gehad, dan wordt het direct pochen. Beetje inconsequent?

"en weer aangeven dat ik getrouwd was met n psychopaat en die zelf heb uitgezocht."

Wat klopt daar niet aan dan?

- Was je niet getrouwd?
- Had je die man niet zelf uitgezocht?
- Was het geen psychopaat? (je zegt dat ie heeft geprobeerd je te vermoorden, toch?)

"Bah wat verafschuw ik jouw soort"

Ja dat is duidelijk. Het is mij ook duidelijk dat 'mijn soort', een aanzienlijk deel van de mannelijke bevolking betreft. Mag 'mijn soort' zich daar alsjeblieft tegen verdedigen?

Stel je voor dat ik hier een dergelijke post zou plaatsen over een grote groep vrouwen. Iedereen zou over me heen vallen en terecht. Helaas ben ik hier als man in m'n eentje dus moet ik het overheenvallen ook in m'n eentje doen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-05-2017 om 11:26

Och Ad toch

Ik citeer je even uit #17

'Bij mij scheelt het zo een half uur. Maar wij hebben natuurlijk twee auto's.'

Hoe zo natuurlijk?
Jij hebt het pochen tot kunst verheven zou ik bijna zeggen....

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 11:30

Ginny

Ja, zo kun je dat uitleggen. Maar deze draad gaat over dat onderwerp, dus waarom mag je wel zeggen dat je een auto hebt, maar niet dat je er twee hebt. En twee keer een half uur extra in de bus is het mij wel waard om er een extra auto op na te houden.

Of het 'pochen' is of niet is in the eye of the beholder. Ik heb Piarata nooit van pochen beschuldigd. Verhuiswagen begon en ik reageer erop met iets als als je mijn beweringen al pochen noemt dan zijn die van Pirata het ook.

Wat is daar nou weer op tegen?

Maar nee, iedereen valt onmiddelijk over mij heen, niet over die zielige Verhuiswagen die zomaar mensen van pochen begint te beschuldigen...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-05-2017 om 11:39

Echt Ad

Ik heb het je al eens eerder gezegd, maar jij bent gewoon bepaald niet de meest bescheiden persoon die hier rondloopt.

Dus als jij schrijft dat je Natuurlijk twee auto's hebt, heeft dat voor mij en wellicht ook voor een aantal andere lezers hier toch echt wel een bepaalde lading.

En ja wij hebben ook twee auto's. Is dat van belang? En zegt dat iets over de totale waarde van ons wagenpark?

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 11:56

Ginny

"Ik heb het je al eens eerder gezegd, maar jij bent gewoon bepaald niet de meest bescheiden persoon die hier rondloopt."

Dat zal ik ook niet beweren, maar het is wel interessant dat dat in deze draad *mij* wordt aangewreven terwijl ik persoonlijk (als onbescheiden persoon) meer onder de indruk ben van Pirata die zomaar zonder overleg met haar partner auto's kan kopen.

Zie je het voor je? Dag schat, he ik heb vandaag een nieuwe auto gekocht! Maar lieverd, da's toevallig, ik ook!

"Dus als jij schrijft dat je Natuurlijk twee auto's hebt, heeft dat voor mij en wellicht ook voor een aantal andere lezers hier toch echt wel een bepaalde lading."

Dat 'natuurlijk' is hier bedoeld als 'zoals jullie allemaal natuurlijk al weten'. Noem het zelfspot, noem het pochen. Jullie keus.

"En ja wij hebben ook twee auto's. Is dat van belang?"

Het kan on-topic zijn in deze draad, ja, omdat de optie tweede auto voor de TS daarin een rol speelt en door meerderen is geadviseerd.

"En zegt dat iets over de totale waarde van ons wagenpark?"

Weinig. Evenmin als de term oldtimer daar iets over zegt. Een van mijn buren heeft 5 oldtimers, maar die vertegenwoordigen echt geen kapitaal. Dus waarom mij dan collectief van pochen beschuldigen?

Pirata

Pirata

13-05-2017 om 12:06

haha

Ik zie me al voor komen rijden in mijn Lambo... Hoe vind je deze? OOOOOOh, maar jij hebt een Jag! Wat een mooie kleur!!

Maar serieus, jawel hoor, mijn man heeft enkele keren een nieuwe auto aangeschaft zonder dat ik het vooraf wist. Een nieuwe 2ehands auto dus, net als dat goedkope autootje van mijzelf. Hij mocht van mij wel mee toen ik proefritten ging maken hoor.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 12:17

Pirata

"Maar serieus, jawel hoor, mijn man heeft enkele keren een nieuwe auto aangeschaft zonder dat ik het vooraf wist. Een nieuwe 2ehands auto dus, net als dat goedkope autootje van mijzelf. Hij mocht van mij wel mee toen ik proefritten ging maken hoor. "

Oh, gelukkig, dat klinkt weer een beetje minder jaloersmakend

Overigens heeft nagenoeg ieder gezin in mijn middenklassebuurt twee auto's, dus zo bijzonder is het in mijn optiek ook niet. En ik heb voor het eerst in ruim 10 jaar weer eens een nieuwgekochte auto, de ander is 14 jaar oud, dus zo bijzonder is het allemaal hier ook niet. Ik kan bij mij in de buurt echt niet pochen met mijn (onze) tweee auto's.

Mijn huis daarentegen...

Marjolein,

Ik hoop dat je nog mee leest. Natuurlijk kunnen we niet in andermans portomonnee kijken. Ik hoop dat je aan een aantal reacties iets hebt. De ene relatie zit anders in elkaar dan de ander, we zijn niet allemaal hetzelfde. Ik hoop wel dat je iets kan veranderen aan jouw vermoeidheid.

Miekemieke

Miekemieke

13-05-2017 om 12:39

balans

Marjolein je zegt dat je al vaak en ook in forse termen hebt aangegeven dat je meer balans wil. Ik denk niet dat een ander daar iets mee kan, je moet het concreet maken. Gewoon zeggen ik kan je niet meer afzetten als ik naar C ga want dat is te vermoeiend voor mij. Niet als vraag maar gewoon als mededeling.

tijd om uit te rusten

Marjolein "Als ik had aangegeven niet om te rijden, dan had ik de auto niet gekregen en naar C moeten gaan met een OV reis die langer duurt dan met de auto. Er zit dus nog altijd een voordeel in de huidige situatie."
Je snapt toch wel dat je toen akkoord bent gegaan met het feit dat HIJ het is die de lakens en de auto-uren uitdeelt?
Je bent geen slachtoffer maar deelnemer.

Bovendien klopt er iets niet helemaal aan je verhaal.
Een afstand van 2 uur auto rijden dat is... van Marken naar Emmen. Van Moddergat naar Gorinchem. Van Middelburg naar Wezep. Ik bedoel: het kán wel, een reistijd van 2 uur, maar het is letterlijk erg ver gezocht.

Wat verdien je met die dag? Is het sop de kool wel waard? Of is je hele baan afhankelijk van die ene dag? Krijg je een extra reisvergoeding?

De voorwaarden om zo'n eind te reizen moeten wel erg gunstig zijn. Goed inkomen. Mooie extra's. Het soort van baan waar je een auto bij krijgt eigenlijk. Het soort van salaris waarbij je geen moment hoeft te overleggen met je partner over je vervoermiddel omdat je dat heus zelf kan betalen.

Het soort van onafhankelijkheid waarmee je tegen wat al te bedisselende partner maar één keer hoeft te zeggen dat ie de bout kan hachelen.

Als je het over een gewone baan hebt met een gewoon salaris, dan moet je je eens af gaan vragen of het niet verstandig is om een dag minder te gaan werken. Dat scheelt geld (vervoer), ruzie met je partner (auto) en het geeft je tijd om uit te rusten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-05-2017 om 14:38

In the eye of the beholder....

Maar Ad: het is geheel jouw eigen invulling dat Piratas zelfgekochte auto spiksplinternieuw was. Dat zegt dan toch wel weer iets over hoe jij naar de wereld kijkt.
Rest my case.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 15:03

Ginny

Ten eerste zeg ik nergens dat ik denk dat ie nieuw is - alsof dat wat uitmaakt, een tweedehands lambo is duurder dan een nieuwe Aygo - en vervolgens zegt dat volgens jou blijkbaar iets over hoe ik naar de wereld kijk.

In nieuwe auto's blijkbaar?

Blijkbaar hecht je eraan om het laatste woord te hebben. Ik niet perse maar deze flodder kan ik dan weer niet onbesproken laten...

Triva

Triva

13-05-2017 om 15:27

uhhh verhuiswagen?

'En dat jij ergens denkt te lezen dat ik alle mannen over een kam scheer, zegt denk ik meer over jou dan over mij. '

Ik kreeg onderhand ook al een hekel aan dat zinnetje moet ik zeggen. Wat wil je dan met deze tekst:

"Ik vind dat je gelijk hebt, maar een man is een man. Die vind het voorschut dat hij in een bus naar t werk moet. Het feit dat jij hem ophaalt geeft hem minder 'gezichtsverlies' . Ik weet het, heel erg rolbevestigend, maar ik ben erachter dat het nu eenmaal zo werkt. Mannen onder elkaar zijn vaak bezigmet zaken als niet onder de plak willen zitten. Dat is ongeveer het ergste wat er is blijkbaar. Naar de buitebwereld laten zien dat je het hoofd vh gezin bent, iets te zeggen hebt en dat je vrouw iets voor je doet is blijkbaar nog heel belangrijk. Is mijns inziens meer gaan spelen sinds mannen en vrouwen dezelfde rechten hebben en we ook zijn gaan inzien dat vrouwen hetzelfde kunnen als mannen. Diep van binnen vragen mannen zich af of ze nog wel nodig zijn. Ik schrijf het hier misschien iets te ongenuanceerd, maar diep van binnen zijn dit zaken die bij veel mannen spelen."

Alleen het twee na laatste woord maakt duidelijk dat je het niet over alle mannen hebt maar dat is te weinig na 160 andere vreselijke woorden over het andere geslacht! Ik vond het echt een denigrerende ouderwetse tekst en ik ken heel veel mannen die hier pisnijdig van zouden worden (ik heb de vraag wel voorgelezen aan mijn man maar jouw antwoord heb ik niet aangedurfd) maar ja dat zegt waarschijnlijk weer meer over hen dan over jou hè?

Veel mannen pissig? (Ot)

Als mijn man dit zou lezen, zou hij zijn schouders ophalen. Hij zou het wel triest voor haar vinden maar zich richten op de hulpvraag zelf.

Ervaring

Ervaring

13-05-2017 om 16:13

Marjolein

Ik herken veel uit jouw posting #83: “Het is overigens niet zo dat ik er nooit iets van heb gezegd. Mogelijk heb ik het niet duidelijk genoeg gedaan of niet op een manier die nodig zou zijn. Maar ik geef al jarenlang aan dat ik meer balans wil. Ook wel in forsere termen. Maar er verandert bijna niets en dat heeft me intussen murw gemaakt en soms ook onzeker over de vraag of ik het wel goed zie.”
“Als ik had aangegeven niet om te rijden, dan had ik de auto niet gekregen”. Je man bepaalt dus wat er gebeurt? Wat vind je daar eigenlijk van?
Het feit dat je nu aan een elektrische fiets denkt, dus weer het probleem ZELF wilt oplossen, terwijl (nagenoeg) iedereen hier zegt dat het redelijk zou zijn als jij de auto de helft van de tijd zou mogen gebruiken voor je werk en hij de andere helft (of jij helemaal, en hij altijd met de bus), spreekt boekdelen. Je durft de confrontatie niet meer aan, he? Of je denkt, het heeft toch geen zin. Hij ziet niet in hoe zwaar ik het heb, hij hoort mij niet, hij wil geen concessies doen, waar hij “slechter” van wordt? Ach Marjolein, zo herkenbaar. Ik denk dat het enige wat jou kan helpen is eerst zelf veel sterker worden. Eerst begrijpen dat jij waardevol bent en leren van jezelf te gaan houden. En vervolgens leren voor jezelf op te komen. En dan nog zal het, mijn inschatting (gebaseerd op mijn ervaring), niet eenvoudig zijn je relatie evenwichtiger te krijgen. Maar ik denk dat het voor jou veel zou uitmaken.
Marjolein, zou je nog antwoord willen geven op mijn vragen in # 26 en 27? Ik ben benieuwd. En ik ben benieuwd of jij ook daardoor ook zelf gaat zien hoe onevenwichtig jullie relatie is. En waar het hem bij jou in zit.

Ervaring

Ervaring

13-05-2017 om 16:20

Ad jij schrijft:
#49: (citaat van Verhuiswagen) "Toen bij mij de maat vol was en ik t niet meer wilde, heeft hij me proberen te vermoorden."
Ad: Nou, nou. Dat is wel erg drastisch.
en
#60: “Het is maar de vraag of haar 'relaas' wel echt gebeurd is of dat ze het aangedikt heeft met smeuiige details om nog wat meer sympathie op te roepen.”
en
#82: “Ik ben hier anoniem dus het kan inderdaad allemaal fantasie zijn. Maar het kan natuurlijk ook allemaal waar zijn.”

Ad, gezien jouw laatste reactie, realiseer jij je wat jij schrijft (en dus ook wat anderen schrijven), waar kan zijn of niet waar. Het zou dus kunnen zijn wat Verhuiswagen heeft geschreven wel waar is. Dus dat haar ex geprobeerd heeft haar te vermoorden.

Zelfs al heeft ze misschien een verhaal geschreven dat (veel) mannen over een kam lijkt te scheren, vind je het dan niet heel ongevoelig van jou om zo te reageren op haar opmerking over dat haar man haar heeft proberen te vermoorden, als dat waar zou kunnen zijn?

En overigens, ik begrijp überhaupt niet waarom je er zo moeilijk over doet of het wel of niet waar is, want je wilt toch niet zeggen dat het nooit gebeurt? (denk aan andere mannen die hun vrouw, ex of hele gezin om zeep hebben geholpen). Dus zo idioot is het verhaal van Verhuiswagen toch niet?

@Verhuiswagen, sterkte ermee. Ik zou stoppen met de discussie met Ad, in elk geval in dit draadje, vanwege de vervuiling.

Mila

Mila

13-05-2017 om 16:33

Getrouwd?

"Als ik had aangegeven niet om te rijden, dan had ik de auto niet gekregen en naar C moeten gaan met een OV reis die langer duurt dan met de auto."

Als jullie getrouwd zijn, dan is dit toch belachelijk?
Dan is die auto toch van jullie samen en dan zouden jullie samen moeten beslissen wie wanneer met de auto gaat?

Als je niet getrouwd bent, dan kun je met je eigen inkomsten doen wat je wil (op de afgesproken bijdrage aan de gemeenschappelijke pot na) en eventueel een eigen auto kopen.

Joh

Ik snap niet dat jullie die Ad zo serieus nemen. Hij komt hier toch altijd alleen maar om een beetje te stangen en te jennen? Ik denk dat 'ie gewoon heel veel aandacht tekort komt IRL. En dat hij, net als je wel ziet bij kleuters, dàn maar negatieve aandacht gaat zoeken.

Dus, beste medeopvoeders, wat werkt in zo'n geval ook alweer het best?

Half a twin

Half a twin

13-05-2017 om 17:13

Ad negeren?

Ga ik vanaf nu mee proberen te beginnen. Moet ik soms wel op mijn handen gaan zitten want sommig commentaar van hem is gewoon te erg om niet te reageren.

half a twin

Gewoon bedenken dat dat nou net is wat hij wil, dan lukt het je wel!

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 17:27

Ervaring

"Ad, gezien jouw laatste reactie, realiseer jij je wat jij schrijft (en dus ook wat anderen schrijven), waar kan zijn of niet waar. Het zou dus kunnen zijn wat Verhuiswagen heeft geschreven wel waar is. Dus dat haar ex geprobeerd heeft haar te vermoorden."

Het is niet de eerste draad waar ze me opvalt. Onsamenhangende verhalen en spelen op sentiment. Natuurlijk kan het waar zijn, maar het kan ook heel goed overdreven zijn of zelfs compleet verzonnen. Om maar lekker veel 'sterkte ermee' reacties te krijgen. Ik heb gewoon het gevoel dat er iets niet klopt.

En als ik dan zo'n litanie over 'mijn soort' mannen zie, dan spreek ik dan gevol maar eens uit.

"Zelfs al heeft ze misschien een verhaal geschreven dat (veel) mannen over een kam lijkt te scheren, vind je het dan niet heel ongevoelig van jou om zo te reageren op haar opmerking over dat haar man haar heeft proberen te vermoorden, als dat waar zou kunnen zijn?"

Als mijn vrouw mij had geprobeerd te vermoorden zou ik dat hier niet komen melden, sommige dingen zijn gewoon te zwaar voor een forum.

"En overigens, ik begrijp überhaupt niet waarom je er zo moeilijk over doet of het wel of niet waar is, want je wilt toch niet zeggen dat het nooit gebeurt? (denk aan andere mannen die hun vrouw, ex of hele gezin om zeep hebben geholpen). Dus zo idioot is het verhaal van Verhuiswagen toch niet?"

Ze gebruikt het als rechtvaardiging om hier manvijandige onzin te komen spuien. Dat is reden genoeg om aan te geven dat het best ook wel eens helemaal niet waar kan zijn. Maar ja, als zo'n ongevoelige man zoiets durft te beweren, dan sluit de zustergemeenschap de handen ineen en vormt een gesloten front.

Wie weet komen we er nog eens achter hoe het werkelijk zit. Wie weet zit ik er dan dichter bij dan jullie lief is. Het zou mij niet verbazen.

Wederom, stel je voor dat ik dergelijke anti-vrouw troep hier zou gaan spuien met als rechtvaardiging de bewering dat mijn vrouw mij heeft 'geprobeerd' te vermoorden. Zou ik op evenveel sympathie kunnen rekenen? Wedden van niet!

Ik zie hier regelmatig mannen met dit soort ongenuanceerde verhalen (die Fransman laatst?) die niet of nauwelijks gehoor krijgen. En terecht. Een al-dan-niet verzonnen traumatische gebeurtenis is geen excuus om een hele bevolkingsgroep in de hoek te zetten.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 17:36

Half a Twin

"Ga ik vanaf nu mee proberen te beginnen. Moet ik soms wel op mijn handen gaan zitten want sommig commentaar van hem is gewoon te erg om niet te reageren."

Prima hoor, maar als je me al langer volgt weet je best dat ik regelmatig als enige de vinger aardig op de zere plek weet te leggen (of durf te leggen, want het is vaak politiek niet zo correct). Het leuke is dat er dan na alle protesten vaak ook reacties komen van 'Ad heeft eigenlijk wel gelijk'. Nu verwacht ik dat niet want als het over vrouwenmishandeling gaat verliest men vaak alle gevoel voor relativering.

OK, ik zit er ook vast wel eens naast. Misschien nu wel, maar ik zeg ook niet dat Verhuiswagen de boel bij elkaar liegt. Ik wijs er alleen maar op dat ze instabiel overkomt en de kans dat ze de boel aandikt/verzint daarmee een stuk groter wordt.

Vergeet niet dat er weliswaar echt vrouwen (en mannen) worden vermoord, maar dat het aantal mensen dat zich psychologisch gedreven voelt om fantasieverhalen op te hangen voor een beetje aandacht een stuk groter is.

En die fantasieverhalen beperken zich dan meestal niet tot het bezit van twee auto's, maar gaan liefst over iets spectaculairders als pogingen tot moord.

So there, hoe extremer het forumverhaal, hoe waarschijnlijker dat het (deels) verzonnen is. Laten we het 'de wet van Ad' noemen

Pirata

Pirata

13-05-2017 om 17:37

Ik ken ze ook niet

Ik denk dat ik die mannen ook niet ken die aan de bar denigrerend doen over vrouwen. Misschien een beetje grappen maken, maar dat is andersom ook.

Iedereen beoordelen als individu lijkt mij het beste. Dat er bij de gelijheid in de relatie van Marjolein iets niet helemaal klopt, lijkt me duidelijk uit de berichten blijken. Dat ze er zelf bij was toen er zo'n scheve verhouding ontstond, is natuurlijk ook waar. Hopelijk komt haar man tot een inzicht. En het is niet te laat om iets te veranderen. Als hij wil meewerken. Anders is het accepteren of ervoor kiezen vanaf nu je eigen leven te gaan bepalen.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2017 om 17:45

Jippox

"k snap niet dat jullie die Ad zo serieus nemen. Hij komt hier toch altijd alleen maar om een beetje te stangen en te jennen?"

Nee hoor en dat weet jij best, Jippox. Of heb je een keer te vaak het onderspit moeten delven in de discussie en krijg ik dat nu tegen me gebruikt?

Ik heb het al vaker gezegd, een goede forumbezoeker heeft geen geheugen. Het gaat in iedere discussie om de argumenten, en ja, ik heb hier een paar beargumenteerde stellingen die wel degelijk hout snijden:

- De Verhuiswagenlitanie is in feite sexistisch en beledigend voor mannen, niemand neemt de moeite om daar bezwaar tegen te maken.

- Het is de vraag - ook gezien de manier waarop ze overkomt - of het moord verhaal wel op waarheid berust.

- Het is voor een man levensgevaarlijk om een verhaal over vrouwenmishandeling in twijfel te trekken. Om Verhuiswagen's terminologie te lenen: Dat is het ergste wat er is.

Triva

Triva

13-05-2017 om 17:54

'- De Verhuiswagenlitanie is in feite sexistisch en beledigend voor mannen, niemand neemt de moeite om daar bezwaar tegen te maken. '

en dank je wel...

tante Sidonia

tante Sidonia

13-05-2017 om 17:54

flanagan

Waarom denk je dat we geinteresseerd zijn in de mening van jouw man? Ik snap het doel van je bericht niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.