Relaties Relaties

Relaties

Relatiecrisis, vreemdgaan en hoe verder

To jouw vrouw heeft meerdere malen duidelijk aangegeven klaar te zijn met jou en deze relatie. Die therapie is om weer iets terug te brengen dat er niet meer is. Er is geen enkele garantie of uitkomst. En uiteindelijk draait het daarbij om jouw vrouw. Die moet jou en jullie weer zien zitten. Jij wilt haar toch wel. En zoiets kan maanden (misschien wel een jaar) duren. Jij hangt nog in het verleden. Maar zij is al veel langer en veel verder. Dat is een verklaring voor haar houding. Ze kan jou geen hoop geven door weer zoals vroeger te doen. En ze wil ook geen partnerschap meer. Ik zou voor mijzelf wel een termijn in gedachten houden. Kijk zo'n therapeut kan hier flink aan verdienen en therapie kan rustig maanden of jaren doorgaan. Daar zijn geen richtlijnen voor behalve jullie geduld en portemonnee. 

Ted76

Ted76

09-10-2025 om 22:37 Topicstarter

We zijn nog niet uit elkaar. Afgelopen week bij de therapeut was wel echt een dieptepunt: ruzie gemaakt met hem, daarna brak ik volledig, en ook vrouw die eerlijk durft te zeggen wat ze denkt (nog steeds geen gevoel en ook geen zin)..het voelde echt als einde oefening.  Na twee uur praten hing ik compleet in de touwen, het was een onwezenlijk moment. Ook therapeut wist het even niet meer (of deed alsof). Maar toen was op voorstel van de therapeut daar wel de bereidheid bij haar om meer fundamenteel naar zichzelf te kijken. Ze heeft een 1 op 1 gesprek gepland om haar gevoel nader te onderzoeken. Ik heb gezegd dat ik dat fijn vind maar ook dat ze dat niet uit medelijden of druk van mij of therapeut hoeft te doen.
De  situatie is daarna vreemd genoeg wel verbeterd in die zin dat ik de ellende geparkeerd heb, we het ineens samen beter lijken te kunnen vinden en het allemaal wat gezelliger / soepeler loopt. Ik weet dat ik nog steeds weinig hoop mag koesteren maar ik doe voor nu wat ik denk dat goed is en goed voelt. Zo lang we in gesprek zijn, het thuis door blijft draaien voor de kinderen en we redelijk ontspannen en normaal tegen elkaar kunnen doen kan ik daar voor nu genoegen mee nemen. Zelf ga ik  met een andere therapeut aan de slag, voor de relatie met mezelf. Wordt vervolgd.

Sowieso goed dat je aan jezelf gaat werken, losstaand van de relatie.

Heeft jouw vrouw nog steeds alle contact verbroken met die collega dat jij weet?

Als jij het op deze manier nog even vol kan houden en het thuis wel leefbaar is geeft het jullie allebei wat lucht om eea op een rijtje te krijgen. Zoals ik je lees zal jij wel op tijd aan de bel trekken als het jouw teveel word/te lang duurt. Sterkte voor de komende tijd, het blijft onzeker wat de uitkomst gaat worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.